Death Stranding - Hideo Kojima
  • nibron
    #78
    Nem kioktatás, egyszerűen információközlés. Pl., hogy ne kelljen annyira csodálkozni.

    Bár úgy látom nem ment át: nem néztem meg az általad említett két játéknak az igényét, de mindkettőről tudom, hogy nem volt szükség az optimalizálás során "extra funkciókat" használni. Ezért gondolom, a gépigény jóval szerényebb mint ennél.
    De ennél a játéknál külön feltüntették, hogy AVX kell neki. Ismeri a gép az AVX utasításkészletet? Nem. Akkor mitől lehetne feltételezni, hogy működik? Kipróbálni ki lehet, de azért előre borítékolva van az eredmény.

    Az, hogy milyen engine-t használ (vagy bármi más modult) egy alkalmazás tökmindegy, mert magát a kódot vagy készen kapja, de akkor van belőle mindenfajta (32/64 bites SSE2-5, AVX, AVX2, AVX512, stb.). Az, hogy ezek közül melyiket használja az alkalmazásfejlesztő azt ő dönti el. Olyan is van, hogy library-ban vagy prebuilt formában van az engine ill. a többi 3rdparty-s cucc. Ilyenkor mivel ez is többféle fordítással van, szintén a fejlesztő dönti el, hogy melyikre van szüksége. Ezért aztán nem lehet konkrétan kijelenteni, hogy egy engine mit igényel (mivel alkalmazásfüggő). Ennél a játéknál a fejlesztőknek volt egy olyan döntésük, hogy szükség lesz az AVX-re, így azzal fordítottak. Végül is ez az utasításkészlet is van már legalább 6-7 éves, simán be lehet vállalni.