86
  • atomkrumpli
    #86
    mindegy hogy az előző 84 "barát-ellenség" hozzászóló mit vett észre vagy mit nem, nekünk közünk nem volt/lesz a döntéshez ha ugyan lesz döntés valaha is, erről ennyit kedves volt miniszteri biztos úr, ajánlom magamat alássszolgája jónapot viszlát
  • egabor
    #85
    bár már régi a cikk, de a téma aktuális! (2009.01.21.)
    sok hozzászólás volt - nem kis része sajnos negatív (sőt ellenséges, no de mindegy...)
    Vita helyett egy praktikus megközelítés: lement a pilot projekt (DeákDiák ált. iskola) A sok elvi indíttatású és bizonyára mély szakmai- és élettapasztalaton nyugvó vélemény helyet meg kellene kérdezni a pilotban részt vett nebulókat - ők nagyon szerették a dolgot!!! A résztvevő tanárok véleménye is egyértelműen pozitív. Csak jelzem, hogy a bizonyára ostoba és az üzleti köröktől vezérelt aljas portugál kormány 500 000 gépet rendelt (egy erre felkészített/felkészült portugál cégtől, nem Kínából, vagy az Inteltől... Nálunk is magyar cég gyártaná, ha lenne megrendelés...). Macedónia, a románok és a törökök tervezik most éppen a program bevezetését. Németországban és Angliában 100 000-es méretben képeztek ki tanárokat a számítógépek osztálytermi használatára... Sebaj, majd öt év múlva ugyanezen az oldalon a fórum tele lesz a felháborodott anyázással, hogy már megint lehagyták kicsiny hazánkat a mindenféle szőröstalpúak...
    És egy nem elhanyagolható hozadék: a programban részt vevő osztályból kb 30% mondta a tanév végén, hogy műszaki/természettudományos pálya érdekli. Ha az országos átlagot (vagy akár a többi hasonló osztályt) nézzük, ez kimagasló. És ez nagyon fontos!!! (Ha esetleg nem tudnátok: a Műegyetemre nem jelentkezik annyi srác, hogy egy normális évfolyamot ki lehessen állítani belőlük. Egyszerűen elfogy a magyar műszaki értelmiség. Na, így vegyünk részt a XXI. század globális versenyében!)
    Helyszíni tapasztalatot lehet szerezni: 2009. január 23-24., Educatio 2009 kiállítás, http://iot.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=549:meghivo-a-xxi-szazad-osztalytermebe-educatio-2009&catid=46:iot-esemenyek&Itemid=108
    üdv a barátoknak és ellenségeknek: Eszes Gábor (jó ideje "magánzó" már... de a lelkesedés a téma iránt megmaradt)
    (PS: van egy rossz érzésem, hogy rengeteg hozzászóló nem vette észre, hogy a program nem a számítástechnika osztálytermi oktatásáról szól, hanem az internet (és multimédia) lehetőségeinek felhasználásáról a fizika, történelem, kémia, matematika, biológia, földrajz és egyebek oktatásában, sőt érdekessé tételében és megkedveltetésében...)
  • Komolytalan
    #84
    Baz, ezt annyira igaz, hogy keretben ki lehetne rakni a falra :-D
  • Komolytalan
    #83
    "Sokan azzal jönnek, hogy az amerikai gyerekek milyen hülyék. A lexikális tudásuk jóval kisebb, később talunak meg írni olvasni, viszont 10x könyebben boldogulnak az életben, mert arra helyezik a fő hangsúlyt!"
    Ja, aztán azt tudod-e hogy miért? Nem azért, mert olyan életrevalóak ám, hanem azért, mert az amcsi gazdaság kb fele hadiipar, másik fele meg újjáépítéssel foglalkozik. Vagyis ha nem lesz kivel kifizettetni a rájuk kilőtt rakétákat, meg hogy utána újjáépítik az országot, akkor amcsinak game over. Mivel valóban olyan sötétek az amcsi "szakemberek", hogy már rendesen gravitációjuk van.
  • Komolytalan
    #82
    Egyébként ennyi erővel Sztálin se volt kommunista, ő se osztotta szét a vagyonát. Sztálint és Gyurcsányt is azért nevezzük kommunistának, mert kommunista diktatúrában, a kommunista ideológiát hangoztatva teremtették meg a vagyonuk és politikai hatalmuk alapját. Jó tudni, hogy ha nincs "rendszerváltás", akkor is Gyurcsány lenne ma a miniszterelnök, vagyis a párt központi bizottságának elnöke.
  • Komolytalan
    #81
    Aztán szerinted ehhez minek laptop a gyereknek? Ehhez simán elég 1 gép/terem, egy írásvetítő, meg egy egységes, kidolgozott tananyag minden tantárgyra, évfolyamra, stb (na ez lenne pár milliárd). Még gép se kell, jó az fólián is - animok kivételével tök ugyanazt tudja. Na jó, fólia már nem divat, hadd legyen mégis gép.
    Az meg ha nem tud írni kézzel elég gáz. Meg mondjuk engem rögtön érdekelne, hogy matekot hogyan tanulna gépen. MS egyenletszerkesztővel lehet kihullana a haja, mire egy egyenlet megoldását levezetné.
    A példák amiket sorolsz meg szépek és jók, alkalmasak arra, hogy minden tárgyat elsajátítson, mondjuk 10-15%-os mélységben, mint ahogy jelenleg tanulják, ugyanannyi idő alatt. Igaz az otthoni tanulás meg volna spórolva. Csak a nebulók lennének s.gg hülyék mindenhez. Meg lehet nézni amcsit, ott a te általad preferált modelt használják.
  • Komolytalan
    #80
    Megjegyezném, hogy az a giccses hajó volt a 2. vagy 3. leglátogatottabb pavilon a világkiállításon (a leglátogatottabb a német volt, de az volt kb 20x ekkora, másdikra meg már nem emlékszem). Ez főleg a színvonalas kiállításnak és tárlatvezetésnek volt köszönhető, amit ugye magyarok csináltak, Magyarországról.
    A holland pavilon pl tök jól nézett ki a millió tulipánjával meg liftjével, de én 1 hónap alatt se tudtam megnézni, mivel 1500 ember volt a napi max látogató száma, ennyit tudott fogadni (beálltál reggel a sorba, este meg mikor már csak 100 ember volt előtted, mondták hogy sorry, záróra). 1 hónapig "dolgoztam" a magyar pavilonban, ami kb napi fél óra elfoglaltságot jelentett, többi ügyelet (vagyis mászkálhattam a többi pavilonban).
    Szóval nézhet ki valami nagyon jól kívülről, de attól még egy világkiállításon bele szeretnének jutni az emberek, nem 2 óra alatt, és szeretnének benn valamit kapni a nem gyenge belépőjük áráért, amitől majd jól elmennek meglátogatni az adott országot. Ezt a szerepét a magyar pavilon tökéletesen betöltötte, Makovecz tervekhez képest fillérekből. A völgyhíd meg tényleg értelmetlen hülyeség.
  • Thomas Von
    #79
    Szerintem ez úgy faszság ahogy van.Okés, ma már mindent gépeünk, de mikor én gépésznek tanultam mégis volt műszaki rajzunk, pedig az autocad csuda egy dolog.Zugolódtunk, h minek papír ceruza, de utólag a tanáromnak igaza volt.A másik, így is otthon tuti, h a gépet püfölik a kis kölkök nem kell a suliban is, amúgy pedig tapasztalat, h könyvből jobb olvasni, mint gépről pl egy pdf-et.szerintem ezt a rendsuert max egytemeken lehetne bevezetni. ott tényleg kisi lehet használni a dolgot.Megint csak a lé kell valakinek.
    A bálintka meg nem bezséljen a tananyagról, se a mennyiséget sem a minőséget illetően, mert az eléggé gáz beszólása volt, h ne tanuljanak a gyerkeke történelmet, mert elavult.anyád!Szerintem jó és elég volt az a tananyag, amit az én korosztályom (20-21-22) gimiben és általánosban kapott.Egyszerűen ennyi kell az általános műveltséghez.H a gyerek nem szeret tanulni meg nem figyel órán egészen máshonnnan eredő probléma.Majd erről írok a blogomba és aki akarja ott elolvassa, majd jön a link.
  • klman
    #78
    Hát én így a saját példámat nézve...ööö meg nem is tom szal azt akarják h minden gyerek kap 1 ilyet és azon küldi az órán? Hát sztem általánosba ezt bevezetni vmi iszonyatos baromság deh még középsuliba is az lenne. Szal a saját példám h hazajöttem suliból( jó most is) 1 csomót gépezek(nem vok kocka, azér nem wow) és ha még a suliba is gépezek hát nemtom..azmár eléggé zombivá tenne hasonló embereket sztem...deh nemtom..
  • toto66
    #77
    "Régóta szajkózza Magyar Bálint, de most is elmondta, hogy nem magológépeket kell képezni az iskolákban, hanem problémamegoldó embereket. Az ex-oktatási miniszter nem nézi jó szemmel, hogy az oktatási módszerek nem változnak a modern idők kihívásainak megfelelően, s a tankönyvek csak egyre vastagabbak, egyre több adatot és felesleges sallangot tömnek a gyerekek fejébe, ami többnyire az adott tudományterület iránti undort váltja ki. "

    Hangzatos demagógia, tudás nélkül nincs probléma megoldás, teljesen lusta tanulni rest emberek pedig nem lesznek problémamegoldók.
    Aki fizikus akar lenni az nem undorodik meg a tananyagtól, de aki esztergályos szeretne lenni az forgácsolni tanuljon inkább...
    A szakképző intézeteket, kár volt a szakközéppel összevonni, szakmunkásra is szükség van... Aki meg például ügyvéd szeretne lenni szakadjon meg a magolástól...
    Az a baj... hogy az érettségi szinvonalát és értékét levitték azzal, hogy mindenkinek legyen, ez például Magyar Bálint bűne is...
    Aki akar tanuljon úgy érvényesüljön, ja persze Magyarországon ma a bűnözők érvesülnek, akkor tényleg felesleges tanulni...
  • toto66
    #76
    Ezt az egészet egy vagy több teljesen hozzá nem értő ember találhatta ki. Vagy csak valamilyen haszon érdekében akarják ezt a maszlagot megetetni az emberekkel. Rengeteget ártanak az országnak, (nekünk). Aki számítástechnikát tanít, annak rögtön szembetünik, hogy nem a gyermekek képeségeinek, szükségleteinek, korának megfelelő dolgokat akarnak bevezetni. A technikai eszközök jók, de módszer és a hozzá kitalált ideológia hamis, sőt irritálóan nagyképű. példa:
    "A példa kedvéért az eddigi gyakorlat az volt az iskolákban - biztosan jól emlékszik még mindenki -, hogy a tanár az óra közben feltett egy ellenőrző kérdést, a 30-ból jelentkeztek 8-an. A tanár felszólított egy gyereket, aki ha tudta a választ, akkor az óra pörgött tovább. Attól függetlenül, hogy a másik 7 hülyeséget mondott volna-e, vagy a maradék 22 tudta- egyáltalán, hogy miről van szó. A digitális osztályteremben viszont a tanár feltesz egy kérdést, és a Honfoglaló játékhoz hasonlóan mindenki benyomja saját válaszát. A tanár valós időben tudja követni, hogy az osztály képben van-e, és ha esetleg többen adnak helytelen választ, mint helyeset, akkor újra elmondja a lényeget, vagy másképp magyaráz. "
    Vajon mikor láttak húsvér gyermeket az Urak közelről.
    Ez meg nevetni kell:
    " kis hacker palánták mellett a tanárnéni is tudja-e venni az akadályokat."
    Ilyen szöveg azoktól jön akik maguk műszaki analfabéták, és amikor a gyermeke a Super Mario-val játszik azt hiszi róla, hogy az számítógép zseni...

  • toto66
    #75
    "Pontosan a tananyaggal van probléma, hogy egyre több marhaságot kell a diákoknak megtanulni.... Holott inkább az életben való boldogulásra kéne megtanítani a gyerekeket. Mondok egy példát: Sokan azzal jönnek, hogy az amerikai gyerekek milyen hülyék. A lexikális tudásuk jóval kisebb, később talunak meg írni olvasni, viszont 10x könyebben boldogulnak az életben, mert arra helyezik a fő hangsúlyt! "
    Erre csak: Hm, hmm...
  • Highwayman
    #74
    Előre bocs, ha olyat írok ami már volt, de csak fél órám volt a hozzászólásokat olvasni.
    7" - írtátok büntetés, bővebben baromság... próbáljátok már ki, hogy ekkora felületen dolgoztok...
    Nincs beépített hdd - ergo telepítés ugrott.
    Hol a szerver, ami ennyi számítógéphez biztosítja majd a hálózati könyvtárakat, vagy ezt mindenki maga finanszírozza?
    sulinet digitális tudásbázis - melyik iskola használja? milyen gyakorisággal? Hány tanár az órák hány %-ában?
    Végeztek-e előzetes piackutatást, 5 éves előrevetítést, fenntartási költségeket, járulékos költségekre (oktatás-tananyag fejlesztés) van fedezet?
    Arról én nem beszélek, hogy eleve idiotizmusnak tartom az egész elképzelést, ezzel a konfiggal, cirka 50eHuf-ból már majdnem komplett gépet lehet venni, ráadásul 100e Huf-ból már tuti laptopot, és ha hozzá veszem a kedvezményt amit állam kapna ekkora tételnél, lehet, hogy sokkal kevesebből is kijönne... 100ezer darab!!!(vacak) vagy pl. 70e darab rendes hordozható számítógép...Szerinted? Uff.
  • ssdb
    #73
    hmm nekm kifejzetten tetszik az ötlet :) Kár h már végeztem a gimivel is egy jó ideje.... de lennék én ilyen rendszerben diák :P
  • Razgon
    #72
    Egyetértek azzal, hogy sok a tananyag. Szerintem hiba, hogy 18 évek korukra az iskolák "készre" szeretnék formálni az embereket. Én inkább a lassabb, de biztosabb fejlődés híve vagyok. Inkább a képességeket kellene fejleszteni.

    Az életre való felkészítésről: nem hiszem, hogy a nagy magyar valóságra fel lehet bárkit is készíteni....
  • hypno
    #71
    Amerika egy nagy és gazdag állam, amelyik megengedheti magának, hogy a polgárai nagyrészt hülyék, analfabéták legyenek, mert képes a szürkeállomány importjára.
  • hypno
    #70
    20 évvel ezelőtt, ha év közben a családnak más városba kellett költöznie, az ottani iskolában egy leckével tartottak előrébb, vagy hátrébb, mint a másik városban.

    Most olyan iskolát is találni kell, ahol ugyanabból a könyvből tanulnak.

    Na ez a probléma.

    Biztosan sokan ismeritek a következőket:

    Változnak az idők...Változnak a feladatok...

    Elemi iskola, 1915:

    A gazda elad egy zsák krumplit 6 koronáért.
    A termelési költség 4 korona.
    Számold ki a gazda hasznát!

    Általános iskola, 1950:

    A gazda a TSZCS-nek beszolgáltat egy zsák burgonyát 10.- Ft-ért.
    A termelési költség 8 Ft 50 fillér.
    Mennyi a gazda haszna az egy zsák burgonyán?

    Általános iskola, 1980:

    Az ABC-ben kapható egy zsák burgonya 21.- Ft-ért.
    Ennek az előállítási költsége 18 Ft 70 fillér.
    Számold ki, mennyi a szocialista állam haszna egy zsák burgonyán.

    Általános iskola, 2006:

    Egy agrárközgazdász elad egy adott halmaz subterrain solanum tuberosumot
    egy adott halmaz pénzért (=G).
    G számossága 50. A G=g elemei számára g=G azonosság érvényes.
    A termelési költségek (=H) halmaza 10 elemmel kisebb számosság, mint a G
    halmaza.
    Számítsa ki a H halmaz, mint a G részhalmazának a képét, és adja meg az
    X megoldási halmazt a következő kérdéshez: -->
    Mekkora a nyereséghalmaz számossága?
    Számológép használata nem megengedett!

    Waldorf-iskola, 2006:

    Rajzolj le egy zsák krumplit, és énekelj hozzá egy dalt!

    Nemzetközi iskola, USA, 2006:

    Egy farmer elad egy zsák krumplit 50 dollárért, az előállítási költség
    40 dollár, ebből következően a nyereség 10 dollár.
    Húzd alá a "krumpli" szót, és legalább 15 más kulturkörből származó
    iskolatársaddal beszélgess róla!
    A fegyver használata nem megengedett!
  • DjDano
    #69
    Szerintem olvasd el a cikket végig, figyelmesen és rájössz hogy te írsz hülyeségeket...

    Pontosan a tananyaggal van probléma, hogy egyre több marhaságot kell a diákoknak megtanulni.... Holott inkább az életben való boldogulásra kéne megtanítani a gyerekeket. Mondok egy példát: Sokan azzal jönnek, hogy az amerikai gyerekek milyen hülyék. A lexikális tudásuk jóval kisebb, később talunak meg írni olvasni, viszont 10x könyebben boldogulnak az életben, mert arra helyezik a fő hangsúlyt!
  • Emmegki
    #68
    Na megint egy liberális balfaszság.
    Az iskolában írni, olvasni, számolni kellene megtanítani a gyerekeket, meg fejleszteni a szövegértő képességüket. Főleg alsóban.

    Ez nem reform, ez hülyeség. Nem attól lesz jó az oktatás, hogy számítógépeket dobálhatnak a gyerekek, hanem a tananyagtól. És amíg a tananyagot leépítik, teljesen mindegy, hogy füzetet vagy monitort bámulnak a gyerekek.

    Bár az új világnak hülye emberekre van szüksége.
  • knor
    #67
    Én azt mondanám, hogy ne laptopot adjanak a gyerekeknek, hanem 1-1 digitális könyvet. (és egyből megszűnik a sokkilós táskák probléma...) Akár wifi nélkülit. mert az minek is? Év elején kapnának egy memóriakártyát, amin az összes tankönyv anyaga szerepelne digitalizálva, kereshetően. (de a netről is le lehet jogtisztán tölteni pl. Széchenyi Könyvtár oldaláról is digit. könyveket) És mondjuk legyen a digitális könyv szolgáltatásai közt a digitális tollal való belejegyzetelés lehetősége is. Valamint a füzetként való használat lehetősége is. Kézírás felismerő nem kell. 16 millió szín sem kell. mondjuk elég 56000, hogy a színes képek normálisan jelenjenek meg, de ha az olcsóság fő szempont, akár a 16 (mondjuk, hogy váltogatni lehessen a toll színét - fontos információkiemelési mód!) szín is.

    A prezentációkhoz meg minden tanteremben legyen egy pc + kivetítő. A tananyagok + a kiegészítő prezentációk, videók stb. pedig minden iskola honlapjáról (vagy akár egy központi internetes adatbázisból) lekérhetők legyenek, hogy otthonról is meg tudja nézni a diák, ha szeretné! (tudom: jogdíj, stb: akkor oldják meg jelszavasan, pl. a diákigazolvány száma igazolná a jogosultsági szintet, mely tananyagért fizetett az iskola v. a diák)

    A megvásárlás-nem vásárlás kérdésről pedig a véleményem: az iskola bérelje a forgalmazótól ezen eszközöket, amelyek minden évben vagy 2-3 évente lecserélnék, fejlesztenék a gépparkot.
  • exatly
    #66
    írok még pár ellenérvet:
    -a fél óra azzal fog elmenni, hogy valamit nem tud Gézuka betölteni.
    -a villanyszámla és karbantartás 100 ezrekkel fogja megdobni az iskola költségvetését
    -a gyerekek állandóan mozognak ugrálnak, krétát hajigálnak szünetben, szóval naponta 1-et simán össze fognak törni.
    -a házit egyvalaki megcsinálja és átküldi msn-en a többieknek
  • exatly
    #65
    ez hihetetlen
    itt elég sokan elfelejtkeztek már az iskoláséveikről.
    ez a szutyok kormány mindent elront amit lehet nem kellene a híreket olvasnom mert csak felhúzom magam.
    Nekem az egyetem sincs szükségem gyakran gépre, mert amit meg kell jegyezni, azt le kell írni, mert ha nem abból úgyse lesz semmi. Hogy fog az kinézni hogy elemznek egy r*hadt verset és közben kínlódnak a laptopjukkal, ki tud így közben koncentrálni?. Jobb lenne ha nem kellene minden generációnak új tankönyveket venni az oldalszámozás miatt, hanem pl kistesóm használhatná a tankönyveimet.
    vagy építhetnének szekrényeket, amiben ott lehet hagyni ami épp nem kell.

    A video sem jött be, pedig annak is mekkora propagandát csaptak, hogy minden terembe pakoljanak, aztán tananyag sem lett rá készítve.



  • Esrohnoil
    #64
    Mi az a Niburu? :)
  • Cat #63
    "de azt valakiknek meg is kell csinálni"

    Megcsinálja néhány profi, a minisztérium honlapján 15 féle változatban, és az ország több ezer tanára meg csak válogat, hogy melyiket akarja használni. Persze a tanár is csinálhat sajátot, ha akar...

    "Kiemelt 1-2 budapesti-nagyvárosi iskola majd kap ilyet"
    Egyrészt akkor lesz ez olcsó gép, ha több tizezer, százezer darabot vesz belőle az állam, másrészt a Sulinet tényleg több ezer iskolába jutott el, szóval hülyeség előre leírni.
  • HUmanEmber41st
    #62
    Ha valaki ált isk.-ban elhízik, vagy rossz a tartása, akkor az év elején a gyermekorvos elküldi gyógytornára, amire nagyon kötelező eljárni, + orvosi kontroll.
    Az igaz, h sokkal látványosabb mindent mozgóképeken látni, de azt valakiknek meg is kell csinálni!!!
    A jegyzetelés pedig azért fontos, h amit egyszerre hallasz és közben írod is ( le van foglalva mindkét agyfélteke) azt sokkal jobban megjegyzed, mintha csak hallgatnád és nem írsz közben semmit. Akkor nagyon jó mesélőnek, előadónak kell lennie a tanárnak.
    A 7" monitor továbbra is büntetés!

    Szóval fontos az órai jegyzet. Ha valaki lusta írni, vegye fel a tanári magyarázatot ( ha van) szerkessze meg és akkor azt hallgassa hazafele a buszon. ( bár ekkora stréberrel még nem találkoztam :D :D :D)

    Persze ebből várhatóan mi lesz?
    Kiemelt 1-2 budapesti-nagyvárosi iskola majd kap ilyet, a vidéki "suttyók" meg ülhetnek tovább a málló vakolatú kopott iskolában vibráló fénycsőarmatúrák alatt...
    Ez így egy nagy határ f*snak tűnik.

    Ha annyira akar modernizálni ez a bukott gyökér, inkább írt volna ki egy pályázatot, (ahol a pályaművek az elkészülésük után azonnal megtekinthetőek, h ne fejlesszenek sokan egyszerre egyformát) és egy év munka után egy internetes szavazás keretében kiválasztja a diák és pedagógus társadalom a neki legjobban megfelelőt és persze a legolcsóbbat. Aztán a nyári szünetben pedig minden iskolába egyszerre betelepítik.

    De mit is vergődök itt, úgyis jön a Niburu ... :D
  • Dany007
    #61
    Kb így van :D Mondtam h van rossz oldala is :)
  • Esrohnoil
    #60
    Persze, aztán ha egy hétig áramszünet lenne vmi nagyobb földrengés következtében, akkor egyszerűen éhen halnánk. :D
  • Dany007
    #59
    Attól még, hogy a gyerek laptopot használ papír+ceruza helyett, még lehet helyesírása. Főleg, hogy a word helyesírás ellenőrzője elég pocsék.
    Amúgymeg a kézírást már egyre kevesebb területen használják. Én pl a legutobbi zh-m óta csak a munkahelyi jelenléti íveket írtam alá kézzel. (meg talán 1-2 szerződést) És ennek már kb 3 éve!
    Mondjuk ez nekem is furcsa :S De komolyan, ha levelet írok gépen írom, sms-t is "gépen" írok, céges adminisztráció, email, mind gépen történik stbstbstb...
    Egyszerűen manapság már nagyon kevés helyen van szükség a kézírásra. Dehát v.milyen szinten ez is a fejlődést jelenti. Igaz van rossz oldala is.
  • balee66
    #58
    Nem olvastam végig a hsz-eket, csak annyit mondanék hogy pl. a mi sulinkban sincs normális fűtés (télen van átlag 8-12°C), de két darab digitális táblára azért jutott lóvé...
    Ami állítólag egyenként 500 000 Ft.
    Az egyiket nem is használjuk, csak kivetítésre (projektorral) és filccel firkálnak rá a tanárok...
  • Dany007
    #57
    jaj hát ez nagy volt :) valós élet szakkör :)
    Hát igen, nálunk 4. ben került először számgép a suliba diák használatra is. Vagyis 14 éve...(úristen ilyen rég volt :o )
    És akkor ott nálunk legalábbis valamilyen kiválltság szerüségnek tüntették fel a dolgot, csak az mehetett "számtech szakkörre" aki legalább 4-es volt matekból ! LooOL :D
    Amúgy ez az ötlet tényleg nem rossz! Mármint a laptop (vagy hasonló) könyvek meg füzetek helyett. Csak ezt se szabad eltúlozni. És normálissan ki kell találni. Ennyi az egész.
    Annyi ötlet van itt a hsz-ek között leírva...Csak ki kell válogatni és a sokból összehozni az egészet. Senki nem azt mondta, hogy tesiórára is laptop kell...Meg azt se hogy ne lehessen kimenni rajz órán festeni mondjuk egy erdőbe...vagy parkba...
    Az megint egy más dolog, hogy a gyereket jobban leköti a Crysis mint a tengózás vagy focizás vagy bármilyen valós világban történő játék. Persze ezt se kell túlzásba vinni, de ha a gyereket ez érdekli jobban akkor mit csináljon a szülő? Kényszerítse rá hogy fiam menj ki focizni inkább? Persze azt nem szabadna hagyni hogy minden szabad idejét a gép előtt töltse.
  • Esrohnoil
    #56
    Nah, ezután még ennyire sem tanulnak majd meg a kisiskolások írni. :(
    De nem baj, majd MSWord bácsi kijavítja nekik szépen...
  • skinnyman
    #55
    Ez igaz, csakhogy egy általános iskolának nem az a lényege, hogy minden tananyagot bemagolj, úgysem emlékszel már rá pár hónappal utána, csak a fontos dolgokra. A lényege az életre nevelés, ahhoz meg egy ilen megoldás nem visz közelebb, inkább ellenkezőleg.
  • matt taylor
    #54
    "Ahhoz, hogy ez a program jól működjön, meg kell tanítani minden pedagógust számítógépet kezelni."--Sulimban a legtöbb tanár még a telefonnal sincs köszönő viszonyban
  • skinnyman
    #53
    Meg papírrepülőt hajtogatni. De most komolyan milyen már egy olyan iskola, ahol nincsenek papírrepülők? :)
  • neoG
    #52
    lehet lapozni pölö
    meg WC-n olvasni
  • Gerygrey
    #51
    A papíralapú könyv mit tud, amit egy LCD nem?

    Amúgy az, hogy a gyereket nem érdekli semmi, az független a technológiától. Nem kell ahhoz számítógép, hogy egy gyerek otthon punnyadjon, elég egy olyan kőkorszaki technológia, mint a TV.
  • Gerygrey
    #50
    Hát, én láttam azt a völgyhidat, vagyis inkább csak a hidat, a völgyet nem nagyon találtam... Vannak sokkal nagyobb völgyek ahova nem kellett híd, és simán lehet rajta menni egy trabantnál kicsit jobb autóval.
  • Mike
    #49
    olyanok, akik már fetisizálnak túl sima egyszerű használati eszközöket

    emberek, változik a világ
    nincs siralmasabb mint egy konzervatív fiatal, aki szerint minden maradjon úgy ahogy volt

    jó a mai iskola rendszer, élvezitek az órákat, értelmes, hasnálható ismeretekhez juttok? nem
    attól mert kifestenek meg kap az iskola új székeket, a javát a hajadra kenheted amit ott tanulsz
  • Mike
    #48
    nem értek egyet a 4-es metróval, de völgyhíd igenis azt mondom: ez igen
  • Mike
    #47
    mitől kommunisták? nem vettem észre hogy szétosztották volna a vagyonukat