egabor#85
bár már régi a cikk, de a téma aktuális! (2009.01.21.)
sok hozzászólás volt - nem kis része sajnos negatív (sőt ellenséges, no de mindegy...)
Vita helyett egy praktikus megközelítés: lement a pilot projekt (DeákDiák ált. iskola) A sok elvi indíttatású és bizonyára mély szakmai- és élettapasztalaton nyugvó vélemény helyet meg kellene kérdezni a pilotban részt vett nebulókat - ők nagyon szerették a dolgot!!! A résztvevő tanárok véleménye is egyértelműen pozitív. Csak jelzem, hogy a bizonyára ostoba és az üzleti köröktől vezérelt aljas portugál kormány 500 000 gépet rendelt (egy erre felkészített/felkészült portugál cégtől, nem Kínából, vagy az Inteltől... Nálunk is magyar cég gyártaná, ha lenne megrendelés...). Macedónia, a románok és a törökök tervezik most éppen a program bevezetését. Németországban és Angliában 100 000-es méretben képeztek ki tanárokat a számítógépek osztálytermi használatára... Sebaj, majd öt év múlva ugyanezen az oldalon a fórum tele lesz a felháborodott anyázással, hogy már megint lehagyták kicsiny hazánkat a mindenféle szőröstalpúak...
És egy nem elhanyagolható hozadék: a programban részt vevő osztályból kb 30% mondta a tanév végén, hogy műszaki/természettudományos pálya érdekli. Ha az országos átlagot (vagy akár a többi hasonló osztályt) nézzük, ez kimagasló. És ez nagyon fontos!!! (Ha esetleg nem tudnátok: a Műegyetemre nem jelentkezik annyi srác, hogy egy normális évfolyamot ki lehessen állítani belőlük. Egyszerűen elfogy a magyar műszaki értelmiség. Na, így vegyünk részt a XXI. század globális versenyében!)
Helyszíni tapasztalatot lehet szerezni: 2009. január 23-24., Educatio 2009 kiállítás, http://iot.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=549:meghivo-a-xxi-szazad-osztalytermebe-educatio-2009&catid=46:iot-esemenyek&Itemid=108
üdv a barátoknak és ellenségeknek: Eszes Gábor (jó ideje "magánzó" már... de a lelkesedés a téma iránt megmaradt)
(PS: van egy rossz érzésem, hogy rengeteg hozzászóló nem vette észre, hogy a program nem a számítástechnika osztálytermi oktatásáról szól, hanem az internet (és multimédia) lehetőségeinek felhasználásáról a fizika, történelem, kémia, matematika, biológia, földrajz és egyebek oktatásában, sőt érdekessé tételében és megkedveltetésében...)