34
  • Szeszmester
    #34
    Ne kötekedj már ezzel a javás dologgal.
    Optimalizációnak nem azt hívjuk, amikor kiveszed a programból a zenéket/textúrákat, hogy elférjen a kis memóriában. Az inkább célplatformra fejlesztés, ahol ELŐRE számba veszem a lehetőségeim, és az alapján fejlesztek.

    Nem tudom, programoztál-e javában és sikerült-e megoldanod mondjuk az adataid bit-szintű kezelését. Na AZ pl optimalizáció. (A java ilyenekre nem alkalmas, a java tipikusan egy nem nagyon optimalizálható nyelv.)

    Az ötletes dolgokat tényleg félreérthető stílusban fogalmaztam, nem személyeskedni próbáltam. Pusztán csak kíváncsi vagyok.
  • Sith
    #33
    Oké hogy hasracsapás volt de ha kis egyszerü játékokat fejlesztesz akkor kevés időráforditást igényel viszont nem is fogod tudni eladni legalábbis PC-re (a neten hemzsegnek az ingyenes progik)
    A mobil játékokkal kapcsolatban anyi az egész hogy hajlamosabbak az emberek telefonra letölteni játékokat pár száz forintért
    Alapvetöen nem az a baj hogy meg kell venni az enginet de a játékodat fel kell tölteni tartalommal lényekkel tankokkal füvel fával, ki egyensúlyozottá kell tenni ezek rengeteg időt visznek el és ugye az idő pénz
  • Morden23
    #32
    Psi, én nem rinyálok, mert a saját munkám sem arról szól, hogy a járt úton járok. Ettől függetlenül nagyon jól tudom azt, hogy milyen a szarabbik része a dolognak.

    Erre a "nem rosszak az esélyek"-re csak annyit mondanék, hogy az esetek legnagyobb százalékában még a titkárnőn sem jutsz túl, aki időpontot adna, nemhogy odáig, hogy te a befektetőktől kéregess több millió HUF-ot, hománerőt vagy egyéb cuccot.

    Itthon, Magyarországon a helyzet nem ilyen rossz, hanem konkrétan kibaszott szar. Külföldön, ahol minden tetves utcára akad egy kisebb-nagyobb kiadó, valószínűleg a nagy számok törvénye miatt némileg egyszerűbb.
    Itthon van 4, azaz NÉGY komolyabb cég. A Digital Reality, a Stormregion, az Invictus és a Most Wanted, ez utóbbi a nyugovóra tért MITHIS némiképpeni (nem jog-) utóda.

    Na most itthon ne ugrálj. Külföldön meg csak kérj, azt is halkan. Az esélyek tetves szarok. 1000-ből egy jön be. Ez persze nem azt jelenti, hogy az 1000. próbálkozónak kell lenned, hanem azt, hogy próbáld meg 1000-szer.
  • psishock
    #31
    tök felesleges szivatni próbálnod :), nem vagyok az a "mellre szívós" tippus. örjöngeni pl eddig sem hallottál, és ezután sem fogsz, sohasem :) Vitázni annál többet, mivel szeretem az eszmecserét, mindíg el fogom modani a véleményemet, ha lehet alapozom is valamivel, és meg fogom hallgatni a másikét is. De te attól még reagálhatsz bármilyen képpen bármyik hozzászólás(om)-ra :). Ha egem kérdezel, a személyeskedés nem célravezető.
  • psishock
    #30
    "Pár tízezer?! Te egy álmodozó vagy"
    Tudom Indi, de muszáj :) máshogy nem tudok élni. Ez tartja bennem a "szusz"-t. és hidd el, többet el tudtam érni törtetéssel, mint belenyugvással.
  • psishock
    #29
    "11 juróval"
    jajjistenem, tizenegy juró :), ott volt a hasracsap rész. totál lényegtelenek voltak a számok azt akartam ennél a példánál éreztetni, hogy a kiadó a legnagyobb részét be fogja zsebelni (itt is, mint mindenhol) a bevételnek. Egy apró jóindulattal már nem CSAK kiforgatni lehetne a szavakat :), hanem meg is érteni a mondandót.
  • psishock
    #28
    "Játékfejlesztésből valószínűleg nem fogsz pénzt keresni."
    Ezt így butaság kijelentened, mert nem tudhatod, bár nem erre építem az életem. Egyébbként rossz a memóriám mert nem emléxem mikor veregettem a mellemet, közben ordítva, hogy "majd ééén megmutatom mindenkinek, hogy is kell ezt csinálni" Egyszerûen azt mondtam, hogy nekem is vannak jó ötleteim, de ezt meg akkor arra értettem, hogy egy kis kreativitással mindenki hozhat össze azokban a játék engine-k ben dolgokat, progamozói diploma nélkül.

    "Ja, és nemtom milyen engine-licencet kapsz 500 euróért..."
    Parancsolj, http://www.3dgamestudio.com/
    maga az engine 399$, de a többi "hozzávalót" is külön-külön hozzá lehet vásárolni igények szerint. De nézz csak körül a demók-nál és a featurek-nél, igen impressive szerintem és teljesen ok alapot ad. Nem doom3 engine de nem is fizettél milliárdokat érde. Szerintem amit ad azért ez teljesen reális.

    "Mobilokra pedig nem így működik, ebből a hszből is látszik a hozzá nem értésed. Mobilokon java alapú programokat futtatnak, amit nem igazán lehet optimalizálni, viszont minden gépen elfut. Az már más kérdés, h egy x éves telóban nincs akkora proci meg ilyemsik, de a telefonok nagy részén el fog menni."
    Vicces azért, hogy pont ide dobtad azt a "nem értessz hozzá" részt. A java is ugyebár egy programnyelv mint a többi, az egy dolog hogy platform független, de a mobiljátékok esetében akkor is nagyon fontos a kód optimizálása. Nem használhatsz bármilyen utasításokat mivel a proci ugyebár minden javás mobilba elég gyengusz (vigyáznok kell pontosan hány effektus jelenhet meg max egyidejûleg stb mert be fog halni ha tetszik, ha nem) és a hely foglalálst is szûkére kell venned, mert nem sokan szetnének 100-200mb-os gammákat tárolgatni. Szóval a textúrázásnál, hangoknál, zenénél megint nem sokat rugdalódzhatsz. Nem tudom te melyik bolygórol jöttél, de nállam ha a felsoroltakat mind rendeznem/redukálnom kell, hogy elférjen/elfusson az adott platformo(ko)n akkor azt o p t i m i z á c i ó-nak hívom...
  • psishock
    #27
    "Befektető: Mutass valamit, és adunk pénzt.
    Fejlesztő: Adjatok pénzt, és mutatok valamit."

    Természetesen nem üres kézzel rohansz a befektető elé pénzért, mert a legjobb esetbe is a képedbe fognak röhögni és az ajtó felé mutogatni. :) Mindíg is azt mondtam, hogy össze kell előbb hozni valamit, azután lehet a befektetőktöl segítséget kérni pl a terjesztésben. Biztos hogy maximálisan ki fogják szívni a véredet, de mindenhol máshol is így lesz, választani persze akármikor lehet. Ha meg úgy gondolja valaki, hogy boldogul nélkülük is, akkor is meg van adva a lehetőség, hogy maga döntsön/intézze azokat a dolgokat is.

    ...

    tisztában vagyok az általad leírt dolgoknak ezzekkel a felével is, de az élet nem fekete/fehér. Tény hogy én is túl optimálisan állítottam be a dolgot, de ha bele gondolsz a te logikáddal akár áshatjuk is az egész játékpiacot, mert senki nem fog az ég világon fejleszteni semmit. Nem lesz egyszerûen rá módja/lehetősége.
    én akkor is szeretném úgy kezelni a dolgot, hogy aki próbálkozik, azért annak akkor is van legalább egy csep esélye. Egyszerûen nem lehetnek ilyen rosszak az esélyek amilyennek beállítod. (tudod, hogy nem vagyok az a "feladom" tipus, csak van megoldás akármennyire is szar a helyzet :)
    Kben nehogy már az jöjjön le, hogy direkt hajtom az embereket játékokat csinálni mert olyan jó pénzbuli stb, mert a reakciókból ezt vettem ki :)
    Csak próbáltam célozni arra, hogy igen is vannak esélyek még ha úgy is néz ki, hogy 0.
  • Szeszmester
    #26
    Ja, mobilra kéne fejleszteni a jó ötleteid! Biztos letöltenék mondjuk a Jambo polifónikus csengőhang mellé (meglepően sok pénz van ebben a bizniszben).

    Apropó, milyen játékmenetbeli ötleteid vannak? Amik forradalmiak? Tök kíváncsi vagyok rájuk! Mondd el bátran, nem innen fogják ellopni.
  • Sith
    #25
    Khm bocsánat de a kiadó elé nem álhatsz egy fércmunkával... tehát idő.. kiadó mérlegel s vagy bele megy vagy nem... (és persze az idődet energiádat beleölted már a játékba hisz eddig is el kell jutni valahogy)
    a 11 juróval az az egy gond gyors fejszámolás kb 3000Ft (nem néztem meg az árfolyamokat de ekörül lehet)
    Parancsolj konkurencia

    ezeket kéne felülmúlni
  • Morden23
    #24
    Sajnos ez maximum happy end-es filmekben van így, ahogy leírod.

    Kiadó dolga, kiadó dolga, kiadó dolga stb.
    Hát nem egészen.

    A XXI. század 22-es csapdája:

    Befektető: Mutass valamit, és adunk pénzt.
    Fejlesztő: Adjatok pénzt, és mutatok valamit.

    Ezt a két mondatot annyiszor ismételheted, ahányszor akarod. Mondd el 10x egymás után, igazi klassz kis nyelvtörő.

    A "zseniális, de low-budget" játékok, amiket megemlítesz, azaz az "apróságok" vagy a Personal Computernek a hőskorából, vagy az internetes letöltés és freeware hőskorából, vagy egyéb más "hőskorból" származnak.

    Manapság, amikor a legnagyobb játékok, a legújabb fejlesztések is ingyenesen elérhetőek (értsd: lewarezolod őket, gyorsabban, mint ahogy a szomszédod elszalad a boltba és megveszi), már nem elég valami "kicsi de jópofa" dolgot kihozni.

    A nagy kiadók, akikről te beszélsz, már abszolút nem valami mecénás, vagy manager szerepkört töltenek be: saját projectjeik, saját alvállalkozóik, esetleg saját tulajdonú stúdióik, gárdáik vannak.
    Működhet a dolog háromféleképpen.

    1. A kiadó "tendert" ír ki (a marketingesek és piackutatók megálmodják, hogy most éppen "X" játékkategória hozna nagy pénzt, úgyhogy ilyet fogunk csinálni), és felszívja orron az adott projectet.
    2. Saját projectbe kezdenek.
    3. Egy ígéretes, de stagnáló projectet felszívnak orron.

    Épelméjű ember kiadóval nem húz ujjat (lehetsz filmes, designer, zenész stb.). Csak a fasz rosszabbik végére kerülhetsz. Miért? Mert:
    - ők diktálnak
    - nem neked adnak pénzt, hanem a projectet pénzelik
    - könnyen kikapják a kezedből
    - a jogi szakértelmed valószínűleg szarabb, mint egy falka jól fizetett jogászé
    - te egy ember vagy, a másik fél egy cég

    Egy szó, mint száz, kockázati befektetőt találni elég nehéz meló. Azt, hogy valami kicsi, de zseniális ötletet feldobsz ingyen-letölthető kategóriában a netre, és ezzel egyfajta hírnevet szerzel, az egy járható út. Ezt csinálják a kezdő rendezők, meg a kis zenekarocskák is, csak éppen a saját megközelítésükben. De ez egy hosszú, leginkább szopással kikövezett út, amit nem "csak úgy végigjárok, és gennyedzem a pénztől".

    És most jöjjön az 1.000.000 dolláros kérdés:

    "Hova menj a remek ötleteddel?" -> A legtöbb innovatív kis ötlet ennél a kérdésnél szokott hamvába hullani, általában egy olcsóbb kocsma asztalánál.
  • Szeszmester
    #23
    Ja, és nemtom milyen engine-licencet kapsz 500 euróért...
  • Szeszmester
    #22
    Te fizettél a zumáért, crimsonlandért...?

    Játékfejlesztésből valószínűleg nem fogsz pénzt keresni. Vannak jó ötleteid? Az nem túl sok. Dolgozz ki egy rendszert, egy játékot, majd írj egy levelet mondjuk a BME levlistákra, hogy programozót keresel. Utána csinálhatsz belőle demot, amit a neten elkezdesz terjeszteni. Ennyi.

    Mobilokra pedig nem így működik, ebből a hszből is látszik a hozzá nem értésed. Mobilokon java alapú programokat futtatnak, amit nem igazán lehet optimalizálni, viszont minden gépen elfut. Az már más kérdés, h egy x éves telóban nincs akkora proci meg ilyemsik, de a telefonok nagy részén el fog menni.
  • Indigo
    #21
    Pár tízezer?!

    Te egy álmodozó vagy
  • psishock
    #20
    az idő fix, hogy kell, de minden másra van "kiskapu". Főleg ha "beróbbanó" sikert tervezünk, hanem egy normálisabb elismerést/nevet. Könnyebb az 1 ről a 2-re jutni mind fejjel a falnak rohanni. Természetesen tisztába kell lennünk a képességeink/lehetőségeink határaival. Kezdetben ajánlatos CSAK arra költeni amire nagyon muszály, ha a pénz már nem olyan nagy faktor, akkor jöhet a kényelem (létezik ugyebál egy csomó ingyenes program is amit a fizetősek mintájára készültek, a cél szentesíti az ezközt, ha kell át lehet ezekre is állnunk, ha gond van a budget-el)

    "mobilokra készülö "kis" játékoknál müködik"
    ha mobilra akarunk összehozni egy mûködő valamit, abban az esetben szerintem sokkal nehezebb dolgunk van, mivel igen limitált a mozgáskörünk, kevés az ismertetés, nem sok feljesztőprogi segít a munkákban, és nem utolsó sorban rettentően értenünk kell az optimizáláshoz, mert a hardware (és a software is hozzá) alapból nem játékplatformnak lett megtervezve.
  • psishock
    #19
    ezt a csomó jogi részt (amit elsoroltál, nem ismétlem) mind a kiadónak kellene, hogy intézze. A te dolgod "csak" kihozni a játékot. Nem csak Doom és NFS budget kategória létezik, természetesen, (ha valaki összehozna a társaival ilyet akkor milliomosnak könyvelheti magát azon nyomban xD, de ez igen valószínûtlen), biztosan hallottál a tetrisről, zooma-ról (luxor esetleg), crimsonland-ről.... és számtalan hasonló "apró" de zseniális játékokról. Ezekkel szerintem nem gyötörték halálra magukat az emberek amikor készítették, nem kellett milliós budget, csomó felmérés stb stb, mégis össze lettek hozva, volt amit több, de volt amit 1-2 ember hozott csak össze. Volt 1-2 jó ötletük és szerették is volna megvalósítani. Az én tapasztalatom, hogy ennyi már elég jó kiindulópont, egy "jó" játékhoz, és ide mégegyszer kihangsúlyozom, hogy nem csak a heavy budget kategóriára gondolok. Pl, a crimson-t, sokoman-t is pont annyira élveztem amikor toltam, mint bármelyik HC kategóriát, de szerintem többen is vannak ezen a véleményen.

    - nem értesz hozzá (ameddig el nem pusztulsz tanulni fogsz, akkor legalább miért ne azt tanulnád ami érdekel/pénzt is bir hozni.)
    - elszámoltad magad (kiadó dolga)
    - nem vágod a jogi oldalát (kiadó dolga)
    - probléma van a terjesztéssel (kiadó dolga)
    - nagy 0 az ismeretséged (kiadó dolga)
    - nincsen marketingre lehetőséged (kiadó dolga)
    - egxedül (vagy kevesen) kell elvégezni egy egész cég munkáját (ez megint benne van a pakliban, de a "kis" játékok fejlesztéséhez nem feltétlenül kell "sok" ember. egyébként sok olyan munka van egy cégnél is amit nállad a kiadó fog elintézni)
    - egyszerűen nincsen lóvé, még egy tetves FTP bérlésére sem (kiadó dolga)

    Nyilván ezek után azt kérdezheted, hogy ezek a "kiadók" vörös kereszt-szervezet tagok vagy mi? Nos, ha egy ép játékot sikerült összehoznotok, ő elintézi a többi dolgot mert neki "rutin", tik megkapjátok (hasamracsap) az 1eu-t/játékletöltésért, ő meg megtart 10-et, mivel 11ért árulta és ő intézett minden más jogi, marketing, terjesztés,... ... ..., dolgot, akkor is merem azt állítani, hogy rettentő jól fogtok járni. Töltsék csak le pár tízezren (ami nem túl nagy szám a net-n, hát ha még egy játék populárisnak számít), az én szemszögemből már nagyon is jól jártunk, és rögtön fognék a következő project-be. Szerintem az egyedüli "jogi" része a dolognak, hogy a kiadóval kell lebeszélnetek a dolgokat (lehet, hogy a kisebb-eket kell keresni, nem az EA-t vagy a Blizzard-ot nógatni). Ha minden rendben akkor onnantól már tiszta, hogy mi a ti feladatok és mi az övéké.
  • Sith
    #18
    Maxima mea culpa
    mivel a képeken látható csoda nem igen hasonlit az általam ismert stratégiákhoz ezért hoztam fel az FPS -eket :)
    Gondolom akármivel játszottatok mindenkiben felmerült hogy ezt vagy azt nem lehetne e máshogy megoldani

    pld FPS-ben milyen jó lenne ha teszem azt elbarikádozhatnád magad avagy stratégiában a gyártást épitkezést máshogy oldanák meg de millio és millio ilyen apróság van a világon

    OFF a lent leirt példa szerintem max mobilokra készülö "kis" játékoknál müködik, ha egy játék kicsit igényesebb munka: időt kell bele ölni emberekt fizetni, irodát fentartani, gépeket fentartani, programokat megvenni stb stb
    ez így már anyira nem kevés pénz
    hidd el probáltuk.. nem ment :)
  • Morden23
    #17
    Semmi gond, offolj amennyit akarsz, engem aztán nem zavar. :)

    Egyszerre reagálnék az összes kommentedre, mert nem annyira akrok külön-külön beírásokkal teret tágítani :D

    Értem, amit leírsz (mármint, hogy minimális tapasztalattal/hozzáértéssel kvázi egy vájtfülű is csinálhat játékot). Csak ez ebben a formában nem igaz, legalábbis szerintem.

    Ha eltekintünk attól a dologtól, hogy programozni kell (nem mintha lényegtelen lenne ez a része, de most hagyjuk el), akkor már csak egy rakat gazdasági, marketingtevékenységi, jogi, piaci és "egyéb" (pl. kulturális, politikai, vallási, cégPR, technikai) problémákkal kell megküzdened. Már természetesen akkor, ha valami "nagyot" akarsz lőni.
    A lényeg a lényegben az, hogy még közel sem tartunk ott, hogy egy átlagos ember, de akár egy kisebb cég képes legyen versenyezni (ami ebben a szövegkörnyezetben a megfelelően nagy durranással járó játékot jelenti) a nagymúltú és/vagy bazinagy kiadókkal, stúdiókkal.
    Előjön a tipikus probléma, hogy
    - nem értesz hozzá
    - elszámoltad magad
    - nem vágod a jogi oldalát
    - probléma van a terjesztéssel
    - nagy 0 az ismeretséged
    - nincsen marketingre lehetőséged
    - egxedül (vagy kevesen) kell elvégezni egy egész cég munkáját
    - egyszerűen nincsen lóvé, még egy tetves FTP bérlésére sem

    Kicsit olyan ez, mint a az amatőr rövidfilm kategória. Vannak alapvető költségek (kamera, adathordozó), alapvetően szükséges ismeretek (ezen dolgok használata), és alapvető emberek (operatőr, rendező, színész, akár egy személyben, bár az azért bajos).
    Ha megcsinálod, nem lesz nehéz bemutatni egy egyetemen/gimiben/a haveroknak/rendezvényen/filmfesztiválon. Marad az, hogy kinek mennyire tetszik.
    Ellenben ugyanezt moziba tervezni, vagy csak úgy, hogy neked pénz jöjjön belőle vissza, már 20.000.000 más kérdést vet fel, ami már nem csak "művészkedésből", kreatívoskodásból meg kamerázgatásból áll. Pont ennél a pontnál szokott "ifjú titánoknak" letörni a szarvuk. Hidd el, láttam már sok ilyen embert, és én is voltam ilyen szituban, nem is egyszer :(
  • psishock
    #16
    "Szinte már "csak" a design-al és a gameplay-el kell foglalkoznunk és készen is vagyunk."==>
    "Ja, ez a legnehezebb része, ez az egésznek a lényege."
    Nekem rettentő problematikus még mindíg a mélyebb kódolás. Sajnos, hogy ha komplexabb dolgokat szeretnél megoldani akkor szükséged van rá. Akár vizuálisan, de akár rendszeren belül. A design és a gameplay tippek, hangefektusok, zene sohasem voltak gondok mivel, ha kell, az ötletek akár ömlenek a fejemből. Csomó 2D és 3D vázlatom van már amit összehoztam de nem keveset komplett ki is dolgoztam. Nem beszélve mennyi érdekességet/fordulatokat tudnék bevinni a játékmenetekbe, de sajnos ezen a ponton már megint a kódolás problémák gyötörtek halálra. Nekem ez a legnagyobb gondom, a többi megvan.

    "Az előre összeválogatott csomagokkkal nem lehet nagyon alkotni." megint ez, nem arra akartam kilyukadni, hogy minden balfék összehozhat egy játékot. Azt mondtam, hogy 0 előtudással és tapasztalattal, tehát ha kell össze tudsz rajzolni egy karaktert vagy térképet. Nem kell több éves gyakorlat hozzá, csak elképzelés. A "csomagokkal" csak az egyszerûségre akartam utalni, azokra a dolgokra amik a fejlesztőknek megfelelnek, "mittomén" pl a zöld vékonyszálú fû, kék/felhős ég, tégla fal... ezek lehet hogy mind teljesen ok-k lennének egy embernek, és már használhatja is egészséggel ahogy vannak. Természetesen ha valamit meg szeretne változtatni benne, mindíg adva van a lehetőség.

    "Ja, amit inygenes enginnel csinálsz, azt nem
    adhatod el." Ha az engine készítő azt mondja, hogy: igen, amit összehozol benne azt szabadon terjesztheted/eladhatod, minden jog a tied, akkor miért ne tehetnéd? :) Azt aláítom hogy a fizetős motorok fényévekkel jobban (legalább is amelyikkel találkoztam), de meg is érik a pénzüket. Legyen mondjuk 300-500eu egy engine. Ha egy játékot csak 2-3eu/letöltés-ért is árulunk, akkor is vígan pozitívban vagyunk.
  • psishock
    #15
    jólvan, Indi xD, azt nem mondtam, hogy bármilyen "idióta" is legyen az alak.
    Természetesen, hogy ugyanúgy kreatívnak és nagyon türelmesnek kell lennie, mint mindenki másnak aki bármi valamire valót meg szeretne valósítani ebben, de akár egyéb körökben is. Hidd el, ezeknél az engine-k nél nem kell évekik (vagy tizedekig) bújnod a C-t, elég egy pár napot gubbasztani a "manual"-al vagy a mellékelt "tutorial"-okkal és le fogod vágni a mûködési mechanizmust. Hogy mi van mélyen a core-ba azt nem kötik az orrodra, mert úgysem értenéd, de nincs is szükséged rá. Majdnem minden tállalva van eléd, neked csak a kreatív tervezés, és egy minimális scriptelés marad. Mondjuk a 12éves Pistike valószínûleg nem járna sikerrel, mert neki fogalma sincs (még egyéb dolgokról sem), de akinek van konkrét elképzelése, rá is szánta magát, de kegyetlen nem érti a mélyebb kódolást, annak ezek símán jackpot-ot jelentenek. (nézz csak utánna a próbálkozásoknak)

    ... így már helyt álló? :)
  • Szeszmester
    #14
    Nem attól pro vki, h FPSezik. LEhet stratégiai játékokban is pro vki.

    Annyiban mondjuk jó ötlet, h ha minden pro (FPS) egy adott játékkal fog játszani, akkor a tömegek követik őket, mert biztos ez a fasza, ha a legjobbak is ezt küldik. Meg a "prok" nem emberfelettiek, amivel ők játszanak, azzal bárki más is tud, max nem olyan ügyesen.
  • Szeszmester
    #13
    A designer és a coder nem ua. Hiába programozol bármennyire is jól, abból még nem lesz játék. Ha meg van egy jó ötleted, akkor elég csak keríteni vkit, aki megvalósítja. Manapság, ez már pár évtizede így megy.
    "Szinte már "csak" a design-al és a gameplay-el kell foglalkoznunk és készen is vagyunk."
    Ja, ez a legnehezebb része, ez az egésznek a lényege.

    Az engine pedig csak egy "váz", azt fel is kell tölteni tartalommal. Az előre összeválogatott csomagokkkal nem lehet nagyon alkotni. A Moondragon csapat RPGket fejleszt az RPG Makerrel, asszem közel teljesen saját grafikával.
    Ja, amit inygenes enginnel csinálsz, azt nem adhatod el.
  • Sith
    #12
    Egyetlen gondom van ezzel: a Pro gamerek ált Quake CS és hasonló kategoriákból kerülnek ki
    szal a szép gyors reflex játékokból
    nem azt mondom biztos kell ilyen játék is de egy jól megírt történet neadj isten fordulatos cselekmény sokat dob egy játékon
    s ötletekért nem a pro gamerekhez kell futni.. vagyis nem csak hozzájuk
  • Indigo
    #11
    "Biztosan állítom, hogy 0 előtudással vagy tapasztalattal is bárki összehozhat ezekben valami élvezhetőt/eladhatót."

    Én meg biztosan állítom ennek az ellenkezőjét :)
  • psishock
    #10
    Bocs a sok offolásért, mivel itt azért közel sem ezekröl a dolgokrol volt szó. Az nap este szokás szerint összegyültünk a haverokkal egy kicsit kajálni és iszogatni, közben dumcsizni, mivel csak hétvégén vagyunk mind elérhetőek. 1-2 óra körül azután szét is mentünk mivel mindenkinek meló van reggel. Addig jól is ment a dolog ameddig hajnali fél háromkor nem az ágyba dobtam magam, hanem a gép elé, még egyszer megnézni volt-e mozgás az SG-n stb. Akkor sokminden volt a fejemben és szemmel láthatóan túlságosan érzelgőssen reagáltam erre a viszonylag sík hírre is. Szal teljesen jogos volt Morden, de ez volt :), ne rágd többet magad rajta.

    "Ameddig én nem tudok programozni, addig teljesen mindegy, hogy mennyire ÉRZEM MAGAM résztvevőnek, valójában nem vagyok az."
    Itt csak az az érdekes, hogy manapság már tényleg odáig jutottunk, hogy nem is kell tudnod programozni, és függetleül kidolgozhatsz egy rendes játékot. Egy csomó 2D/3D-s fizetős vagy ingyenes motor van forgalomban, sokaknál csak minimálisan kell scriptelni valamit, de van ahol csak az objektumokat kell vizuálisan összeválogatni a "csomagokból" és azok attribútain válltoztatni. Szinte már "csak" a design-al és a gameplay-el kell foglalkoznunk és készen is vagyunk. Biztosan állítom, hogy 0 előtudással vagy tapasztalattal is bárki összehozhat ezekben valami élvezhetőt/eladhatót.
  • Indigo
    #9
    "Ez inkább tényleg követendő példa, mert jobb játékokat fogunk kapni azért a pénzért amit megfizettetnek velünk."

    Én ebben nem vagyok olyan biztos, sőt, lehet hogy még bele is fognak bukni. Egy "pr0" játékos nem ugyanazt várja el egy játéktól, mint egy átlag kazuál játékos, márpedig ez utóbbiak jelentik a majdani vásárlók legnagyobb részét...
  • moRtiZ
    #8
    :D

    Amugy szerintem kifejezetten jo, hogy ugy csinálnak sikerjátékot, hogy megkérdezik a "pr0" játékosokat hogy mégis szerintük hogy lenne jobb. Azért az is tréfás hogy az egész hátteréről kb. semmit nem tudtok, (kapnak e érte valamit vagy nem), de megis fuj ez mekkora szennység.

    Ez inkább tényleg követendő példa, mert jobb játékokat fogunk kapni azért a pénzért amit megfizettetnek velünk. (Amugy egy ötlet lehet jó és milliókat érhet, de ha nincs aki ezt rendesen meg is valósithatja, akkor baszhatja az egészet).

  • Morden23
    #7
    Nem szekálom, csak kérdezem, mert érdekel.
  • kow83
    #6
    psishocknak világfájdalma van, itt tudta kiélni, nem kell ezért szekálni...
  • Morden23
    #5
    Psi, ezt most tényleg nem annyira értem. A játékfejlesztésnek, illetve a játékfejlesztésből való pénzkeresésnek mi köze a putriban lakáshoz, vagy a "jobbágyélethez"?
    Ezt tényleg magyarázd már meg.

    "mindenki arra hajt hogy minél kevesebb munkával, minél nagyobb összeget zsebeljen be"

    Ez közhely. Naná, hogy így van. Mutass nekem egy embert, aki azt mondja, hogy "ne adjatok pénzt, adjatok munkát, ingyen akarok rohadni". Ha van ilyen, rögtön beutalom oda, ahová való. És azért nem bármi áron. Ha "bármi áron" akarnék sok épnzt kevés munkával keresni, akkor rablógyilkos lennék, vagy drogdíler. Szóval azért nem "bármi áron".

    "A gazdag még gazdagabb lesz, a szegény még szegényebb szép lassan."

    Na ennek mi köze a játékfejlesztéshez? Az, hogy odahívják a betatesztereket, és nem nekik kell ugyan ezeket az embereket megfizetniük konkrét munkavégzésért? Miért a cég a geci, ezek a kockák mennek, és örülnek, hogy mehetnek. Utána tuti mindenkinek mesélik, mert "it's cool, dude".

    "mi magunk fogjuk komplett megalkotni a játékokat (persze "csakis az izlésünk szerint"), amit azután még zsírosan meg is fizettetnek velünk"

    Én magam mondom a pincérnek egy étteremben, hogy milyen kaját kérek, nem ő találja ki. Akkor ezek szerint én is munkát végzek a helyszínen? Nem éppen.
    Ameddig én nem tudok programozni (de nem kell odáig elmenni, a legtöbb ember azt sem tudja, milyen gazdasági és marketing-tevékenységek állnak egy PC-játék mögött), addig teljesen mindegy, hogy mennyire ÉRZEM MAGAM résztvevőnek, valójában nem vagyok az.
  • gyuri12
    #4
    a játék nagyon szép...de ahogy csinálják az szar!
    legalábbb a tesztgárdának ingyen adnák oda...végülis ha siker lesz,azt főként nekik köszönhetik...
  • sweech
    #3
    jól néz ki a játék
  • psishock
    #2
    hát grat nekik. Végül különben tényleg oda jutunk, hogy mi magunk fogjuk komplett megalkotni a játékokat (persze "csakis az izlésünk szerint"), amit azután még zsírosan meg is fizettetnek velünk. Valamelyik nap olvastam, hogy a google-nek is lenne 1-2 "őrült" terve, pl hogy szó szerint lehallgassa embereket, és a kapott infót megvizsgálva tudna pontosabb keresési eredményt produkálni. Ahhogy nézem a világon tényleg mindenki arra hajt hogy minél kevesebb munkával, minél nagyobb összeget zsebeljen be, bármi áron is. ó persze, az optimális az lenne, hogy ha nem is kellene dolgozni az ég világon semmit, csak folyna a pénz be az ablakon és lehetne "élni". (a szép az egészben, hogy már rengetegen vannak akik vígan ebben a helyzetben vannak) A gazdag még gazdagabb lesz, a szegény még szegényebb szép lassan. Annyit lehetne erről beszélni, de minek? Aki(k)nél folyik a zs, úgy is az mondja meg hogy/mi lesz tovább, de nekik nagyon is megfelel/kényelmes így, hogy mindenki pakkolja a feneke alá a vagyont. Mi "jobbágyak" meg örülhetünk, hogy egyáltalán van munkahelyünk és ezáltal van naponta mit ennünk, nem kell egy rnd híd alatt vagy sikátorban papír dobozokban szemethunynunk éjszakánként. Ehhhhhh, kár a gőzért, túl hatásos/remekül mûködik a rendszer, nem lehet semmit tenni a "sorsunk" ellen. (Lehet többet kellene modnjuk RTL-t néznem, akkor nem enném ilyen sületlenségemen magam, hanem azzon izgulnák (véresen), hogy pl Betty-nek "a csúny lány"-nak éppen sikerül e egy fontos beszélgetést kihallgatni az ajtó mögül annélkül, hogy egy véletlen arra sétáló, ám de szintén nagyon befolyásos ember/asszony meglátná.)
  • neoG
    #1
    bravó! a fél világ nekik tesztel, és még segítenek is, hogy egy 5letes játékot hozzanak össze, amit jó pénzért eladnak:DDD