99
-
Psyho06 #99 oks,szent a béke -
Morden23 #98 Mármint a warezra gondoltam, sorry, meleg van -
Morden23 #97 Oksa, Psycho, ez egy sokkal bővebb téma, amit itt nem is érdemes megbeszélni. Főleg, hogy nem is olyan egyszerű. Innentől részemről nem kérek új lapot, passzoltam. -
Psyho06 #96 Hagyjuk szerintem ezt a veszekedést mert még elég keveset tudunk a játékról szóval semmi értelme.Morden,amúgy a warez témáról csak annyit mondanák hogy én csak olyanokat tőltök le ami tényleg jó játék és nekem tetszik,nem szoktam minden szart letölteni,persze az miatt is van hogy csigan netem van és nincs időm mindent letölteni -
Morden23 #95 Indigo: Így van. Ennyi
tehen_m: Személyeskedni csak személyesen poén. -
tehen_m #94 "Ilyen stílussal ..."
Először talán nézz magadba, utána kritizáld más stílusát. -
Indigo #93 "De nem hiszem el, hogy nem látod be a különbséget egy igenis jó, akár kulttá váló játék és egy olyasmi között, ami prezentál valami húdefasza grafikát, és 10 óra semmilyen játékidőt."
Bárcsak érteném is hogy milyen különbségekről beszélsz, de még csak nem is sejtem mikre gondolsz.
Amúgy a Far Cry is időközben kult játékká vált sokak számára. Nem egyedül vagyok azzal a véleményemmel, hogy minden tekintetben veri a rivális Doom 3-at. De ezek már csak ízlésbeli dolgok, neked a D3, nekem a FC.
"nem az zavar, hogy ha jó a grafikája egy játéknak, hanem ha ezen kívül semmi mást nem tud nyújtani."
Hacsak nem vagy mazochista, akkor hagyod a francba az olyan játékokat... Most mit lehet még ezen tovább ragozni? -
Morden23 #92 Te most nem tudom kiről beszélsz, Psyho, de warezolós alapon persze minden kurva jó, hiszen ezen szisztéma alapján nincsen szar játék, max az, amit letörlök egyből. Én pont erről beszéltem, hogy nem olyan játékokat kéne kiadni, amiket 10 óra alatt emgunsz a francba, és utána max profogó lenne a kis csinos polcodon.
tehen_m: Bőven van alapom rá, mert ez tendenciális dolog. Nem azt mondtam, hogy nem lephet meg a Crysis, és nem okozhat meglepetést, de BŐVEN VAN ALAPOM RÁ, hogy úgy gondoljam, nem fog. Te pedig itt ne senkizzél, kiscsillag. Nem áll jól. Ilyen stílussal takarodj a késdobálóba.
Indigo: Persze, hogy nem lett jobb a játék. Nem is ezt firtattam. De nem hiszem el, hogy nem látod be a különbséget egy igenis jó, akár kulttá váló játék és egy olyasmi között, ami prezentál valami húdefasza grafikát, és 10 óra semmilyen játékidőt.
Az egyik legelső kommentemben már leírtam: nem az zavar, hogy ha jó a grafikája egy játéknak, hanem ha ezen kívül semmi mást nem tud nyújtani. -
Psyho06 #91 jaaa és sokakat lehet hogy ezzel felbosszantok de én warezelni fogom mert nem fogok tízezreket költeni egy olyan játékra amit lehet hogy 10 óra alatt kijátszok,azt a sok értékes pénzt inkább akkor már a gépemre költök,ja és ne dumáljanak nekem a dúsgazdag,anyuci kedvence gyerekek. -
Psyho06 #90 Amúgy én most már azt mondom hogy nagyon is jó játék lesz ez a Crysis,azt hogy az én gépemen nem fog menni az már magánügy.Remélem nem egy újabb vitát fogok kirobbantani -
Psyho06 #89 Morden23 vagy ki a faszom vagy,te olvastad a hl2 történetét vagy játszottál vele?????? mert ha nem akkor ne ugass hogy ilyen meg olyan szar.ja és a doomnak sincs rossz története,azt hogy a játék közepe után már elég monoton az még nem azt jelenti hogy szar. üdv:Psyho -
tehen_m #88 És 90%ban ugyan azon a folyosó/teremen kellett menni. -
tehen_m #87 "100 ember most nem a pálmafákon, hanem a játék grafikáján dolgozi" nem csak azon ....
"Ha meg már itt tartunk, akkor a te szerencsétlen Crysis-védelmezésed is csak feltételezésre alapul."
Nekem van alapom a képekből, egypár crytekes emberke írásíiból kiindulva.
Te viszon alaptalanul fikázol. Bocs nem alaptalanul: pl.: HL2, D3 farcry ilyenekből kiindulva neked nem tetszik akkor ez is szar lesz alapon.
"és szerintem bőven van alapom rá" nem nincsen! Te egy kis senki vagy NULLA,fröcsögő véleménnyel!
-
Indigo #86 "a DOOM3 béna jeleneteit/helyszíneit is több idő volt kitalálni, majd megformálni, mint a FarCry-ét"
Feltennék egy költői kérdést: És akkor mi van?
Jobb lett attól a játék, hogy (talán) többet dolgoztak rajta? -
Morden23 #85 Indigo:
Nem a két játékot összehasonlítani, mint BG&E, hanem a két játékot, mint elkésztült, játékélménnyel rendelkező, egyedi programot.
A pixcelfigurákkal nem fogunk egyetérteni, de mindegy, hagyjuk.
És nem azt mondtam, hogy poklot akarok dzsungel helyett. Azt mondtam, hogy még a DOOM3 béna jeleneteit/helyszíneit is több idő volt kitalálni, majd megformálni, mint a FarCry-ét, pl. Ezen mi az ostobaság?
A warezolás meg nem konkrétan neked szólt, nem is kell vitázni róla. Majd magára ismer, aki magára ismer.
tehen_m:
Ebből, amit ide be sikerült CTRL-V-znem, az incrysis.com-ról származik, mint már mondottam volt. Legegyszerűbb, ha megnézed magad, hadd ne copy&paste-oljam be a teljes site-ot.
És ne gyere már nekem a pálmafákkal, te suta, figyelmetlen ember, mert semmi köze a fenn taglalt témához. Amúgy valóban igazad van. Az a 100 ember most nem a pálmafákon, hanem a játék grafikáján dolgozik. Abban a pálmafa is, a tenger is, a tank is benne van.
Nekem nem attól sztori, ezt megint az ujjadból szoptad. Előbb leírtam PONTOSAN, hogy értettem.
Ha meg már itt tartunk, akkor a te szerencsétlen Crysis-védelmezésed is csak feltételezésre alapul.
És akkor csak a te kedvedért összefoglalom a mondanivalómat:
A mai tendencia az, hogy az emberek megelégednek a sekélyes sztorikkal és ócska játékmenettel, ha a grafika formabontó és csillivilli. ÉS AZ ESETEK TÚLNYOMÓ TÖBBSÉGÉBEN az ímmel-ámmal, de semmiképpen nem odafigyeléssel összedobott sztori csak egy alibi, hogy mégse egy single-playeres CSÉ-t, vagy szó szerint egy techdemo-t dobjunk ki. ÉS NEKEM NAGYON ÚGY TŰNIK, HOGY EZ A CRYSIS EBBE A KATEGÓRIÁBA ESIK. Ha már elolvasod ezt a pongyolán megfogalmazott sztoriösszefoglalót, gyakorlatilag minden pontja megfeleltethető a Far Cry-nak: Amcsi suuperügynök jön. Helyi emberkék mészárlása (ott zsoldosok, itt koreaiak). Jön a nagy, gonosz enemy (ott mutáns gaggyulatok, itt majd ufók), ami ellen "össze lehet fogni", de legalábbis szabadon lődözni.
Ebből nekem az jön le (és szerintem bőven van alapom rá), hogy ez a játék is olyan lesz, hogy a grafikának kell feledtetnie az egyéb hiányosságokat, és a sziget kidolgozottságától meg az űrhajó 600.000.000 pixcelből való állásától kellene majd kerek szemekkel végigjátszanom, nem pedig az érdekes, izgalmas sztori, esetleg a cselekmény miatt.
-
tehen_m #84 Rengeteg játékhoz írnak zenét, vagy kérnek fel pl.: Magyar Szimfónikus zenekart.
-
tehen_m #83 Ebből nem derült ki több infó mint a képekből !!! Sőtt ez szinte semmi.
(Ilyen nagyvonalakban bármelyik játékot le lehet írni és semmi nem derül ki.)
Előzőekben hasonlítgattad más játékokhoz és azokból vontál le következtetéseket, hogy ennek milyennek kell lennie... LOL
A farcry meg már régen ki lett tárgyalva.(nem vagy képes ezt felfogni) Az a 100fő aki a farcry óta dolgozik rajta nem csak azon "szórakoznak", hogy minnél szebben nézzen ki a pálmafa.
TE te még mindig feltételezések alapján, semilyen tapasztalat alapján fikázol. Ilyen érvvel minek szólalsz meg egyáltalán?
Neked a sztori arról szól hogy ha dzsugeles katonás akkor szar lehet, ha pokolban van akkor meg jó. Eddig terjed az IQ-d.
" mert tipikusan a te fajtád az, aki majd elkezdi nyomatni: "én győztem a vitában, nem tudsz már érveket felhozni""
Te jössz a faszságaiddal. Még meg sem jelent a játék és már azelőtt fikázod 0 infóval. NEKED MILYEN ÉRVED VAN??????? Ja tudom ne válaszolj: HL2 szar akkor ez is. Ez a te érved,"következtetésed".
Akkor a te fajtád: fikázom mert az olyan jó, érv az nem kell, majd én kitalálok valamit. -
Indigo #82 Morden... Te már csak azért vitatkozol hogy vitatkozhassál...
"Remélem van jogom hozzá, hogy ne tetsszen... vagy nálad kell erre engedélyt kérni?"
Állította valaki az ellenkezőjét? Tőlem nem kell engedélyt kérned semmire. SENKI nem állította, hogy nincs jogod a "nemtetszéshez". Sőt, ki is nyilváníthatod a nemtetszésed. Ilyen vita megintcsak nem volt... A warezolás után megint egy olyan dolog, aminek semmi köze semmihez, de valahogy belemagyarázod...
"A pálmafát azt grafikailag kell lemodellezni, ez a programozó dolga (nem mondom, biztos nem semmi meló lehet). Kicsit nem ugyan az, mint KITALÁLNI egy sehol nem létező designt egy világnak."
Most ebből megint vitát kerekíteni...
A Far Cry-nak nem volt szüksége arra, hogy a környezetet kitalálják, mert egy többé-kevésbé VALÓS környezetben játszódik, és ehhez nem kellett kitalálni új pálmafákat meg egyéb növényeket, azokat csak le kellett modellezni! Most mit vártál, nem létező pálmafákat? Pokolbéli szörnyek legyenek a katonák? A terepjáró helyett hiper-szuper űrjárgányt? A Doom 3 egy olyan helyszínen játszódik, ami nem létezik, ezért ki kellett találni szinte mindent! De NEM LEHET ilyen szempontok alapján összehasonlítani a kettőt! NEM LEHET a Doom 3 oldalán előnyként kidomborítani a fiktív, fantasy világ kidolgozását, ha egyszer a Far Cry valós trópusi szigeteken játszódik! Ez OSTOBASÁG!
"Ergo nincsen ilyen."
Ez nem ténymegállapítás, mivel nem is ismerheted minden részletét a játéknak... Megjelenés környékén majd erre vissza lehet térni, addig az ilyen kijelentéseid csakis alaptalan FIKÁZÁS-nak minősülnek.
A warezolásról én nem vitáznék veled, ha nem baj. Közel 30 boltan vásárolt játékom van, hadd ne érdekeljen már a warezolás...
"Szubjektív a frászt."
Márpedig szubjektív.
"Ha neked pixelekből álló gagyi figurák egyenértékűek (esetleg jobbak) a valós képekkel, emberekkel, akkor hagyjuk."
Persze hogy pixelekből állnak, a játék grafikája sem más, csak pixelek halmaza (ha már így nézzük). És nem egyenértékűek a valós képekkel, én arról beszéltem, hogy a filmbejátszások (nálam) nem illeszkednek egy jól megalkotott játékvilágba. Ha filmet akarok nézni, akkor elmegyek moziba, és ott nem kell pixelfigurákat nézegetnem közben...
"Az általad orrba-szájba emlegetett Beyond Good and Evil"
Ha jól emlékszem egyszer említettem itt, és egyszer egy másik topicban. Ez még nem adhat okot az "orrba-szájba" módhatározó használatára...
"a B G&E, ami annyira kidolgozott volt, hogy a zenét külön iratták hozzá, költségeket nem kímélve (Akuda House - Propaganda, stb)."
Örülök hogy így történt
"Hasonlítsd már össze, ember?!"
Mivel hasonlítsam össze?! -
Morden23 #81 Crysis Storyline
Crysis is set in the year 2019 when a giant asteroid type object hits an island (in Spratly Island chain) in the South China Sea. (Much of the Island in Crysis is however modeled of the islands of Hawaii).
North Korea, who have become quite a force in the world arrive first onto the island after being informed of an unidentified flying object. After blockading the island they soon discover a large mysterious asteroid. Shortly after, the US also sends in a Delta Force squad to investigate. (You play as Jake Dunn, who is a member of this squad).
Things turn bad quickly though, as there is still intense rivalry between the two nations. While tempers flare and fighting occurs between the North Koreans and Americans, the asteroid opens up revealing a large alien ship. The ship encloses itself inside a large sphere causing a large part of the island to become frozen (including anyone who was unlucky enough to get caught in it's reach) and also causes variances in the weather.
The Alien enemy brings with it some extremely high tech and dangerous weapons - to such an extent that the North Koreans and Americans join forces. At this point, the player must fight their way through a raft of different environments and enemies to save the world.
Parancsolj, tehen_m. Te nem fogod fel, "faszláma", hogy EGYSZERŰEN KÖVETKEZTETÉSEKET VONOK LE? Nem tagadva, hogy így a hangulatos 40 fokban kicsit könnyebben durran el az agyam, remélem megérted, hogy ebből a vitából csak azért nem szállok ki (már ami téged illet), mert tipikusan a te fajtád az, aki majd elkezdi nyomatni: "én győztem a vitában, nem tudsz már érveket felhozni". Na, azért ekkora tévedésben nem hagyhatlak. Ha tudsz angolul, "te senki faszláma", akkor olvasd a játékod sztoriját, és máskor olvasd végig a kommentemet, ne az első sor után (kb ennyi volatkozott rád, többet nem érdemelsz) kezdj el vonyítani. "Faszláma", pont a kommentemben volt benne, hogy hol a link, ahol a sztori található.
Indigo: Nem játszottam végig. A végét már csak kedves ismerősöm mutatta meg a savegame-ekből. Szar volt. Remélem van jogom hozzá, hogy ne tetsszen... vagy nálad kell erre engedélyt kérni?
A pálmafát azt grafikailag kell lemodellezni, ez a programozó dolga (nem mondom, biztos nem semmi meló lehet). Kicsit nem ugyan az, mint KITALÁLNI egy sehol nem létező designt egy világnak. Pálmafát azért találsz a Föld bolygón, nem? Poklot viszont max. Mexikóban, és az sem hasonlít a DOOM-félére. Ettől függetlenül valóban szar. Ezzel nem vitatkoztam. De még annak is "több sztorija" van, mint pl. a HL2-nek, ami szégyen.
Ha hallottál, akkor nyilván tudod, hogy a szinopszisokhoz még a filmek esetén is hozzá lehet férni. Ettől függetlenül, ha lenne magának a sztorinak más szerepe, mint hogy kitöltse a lövöldözések közötti (igen szűk) rést, akkor gondolom, kicsit kiépítettebb sztori lenne, összefüggésekkel. Erre állati büszkék szoktak lenni a játékfejlesztők, ha van ilyen, akkor inkább reklámozzák, mint kussolnak róla (ahogyan a grafikával is ez a helyzet). Ergo nincsen ilyen.
Nem konkrét emberekről beszélek, hanem arról a felfogásról, hogy teljesen mindegy, mi jön ki, jó lesz az, hiszen úgysem kell fizetni érte, majd jól letöltöm, nem tetszik, törlöm. Emiatt a nagyszerű felfogás miatt sekélyesedik (többek között) a "játék-kultúra (is). Kit érdekel, 12 egy tucat, lerántom, megnézem, fú bazz, de jó a grafika, végigviszem és törlöm. Semmiféle újrajátszási élmény, semmi. Max. kiírja egy dvd-re, hogy majd a legközelebbi videokártya alatt benchmark-ként futtassa.
Azon nevetsz, amin akarsz.
Szubjektív a frászt. Ha neked pixelekből álló gagyi figurák egyenértékűek (esetleg jobbak) a valós képekkel, emberekkel, akkor hagyjuk. Arról nem is beszélve, hogy írtam egy olyat, hogy "persze vannak kivételek". Az általad orrba-szájba emlegetett Beyond Good and Evil is ilyen, de mondhatnám még az Advent Rising-ot.
Amúgy meg mit picsogsz, a kedvenc játékod a B G&E, ami annyira kidolgozott volt, hogy a zenét külön iratták hozzá, költségeket nem kímélve (Akuda House - Propaganda, stb). Hasonlítsd már össze, ember?! -
Indigo #80 Tipikus... Megint nem mondtál semmit. De csak sorban.
A Far Cry-t nem kellett megvenned, mert volt egy illető, aki annyira rendes volt hogy kölcsönadta neked. Nem tetszett, kész. Volt már ilyen máskor is, mindenkivel előfordul, hogy nem tetszik neki valamilyen játék. De egy árva petákodba nem került, akkor mit sír mégis a szád?? Mellesleg végigjátszottad?
HL2 status quo? Mi van????????
Doom 3-nál megalkottak egy világot, de közben a játék dögunalmas volt. Mellesleg Far Cry-ban is megalkottak egy világot. Nem tűnt fel? Csak ott nem egy acélból készült bázison kellett rohangálni a koromsötétben, jobb esetben is félhomályban, hanem pálmafákkal tele napsütéses trópusi környezetben. Igen, érzem a különbséget. De nem csak a grafikában, hanem minden másban is.
"Crysis sztori, meg poénlelövés. Hallottál már olyanról, hogy silabus, vagy szinopszis?"
Igen, hallottam. És? Most akkor mi van?
A warezolás meg kit érdekel? Hogy jön ide? Ebben a vitában ez sehogy nem illik a képbe...
"legnagyobb hangú, torkát véresre kiabáló seggfejek ezek a warezolós köcsögök"
Amúgy meg elárulhatnád, hogy kiről beszéltél.
"Amúgy plíííz sírj"
Nincs miért sírjak. Inkább csak nevetek a fröcsögéseiden
"nem érdemes időt és energiát ölni az ilyen jellegű dolgokba, mert az emberek ugyanúgy skippelik, ha nem az ESC gombbal, akkor csak tudatalatt."
Hmmm... ha az embereket ez nem érdekli, akkor mi értelme lenne ezt erőltetni, időt és energiát pazarolni rá?
"Miért, ha megszakad engine-videóval, akkor akkor az nem ugyanaz? Fárad a szemed a váltástól, vagy mi a rák?"
Ez szubjektív. Nekem nem ugyanaz, mert ha grafikailag megteremtenek egy hangulatos világot, amibe beleélem magam, mert ugye a játékidő nagy részét ez előtt tölti az ember, akkor kizökkent egy filmbevágás, ami teljesen elüt az egésztől, míg in-game videóbejátszás esetén megmarad a környezet, a hangulat sb. Én legalábbis erőltetett dolognak érzem ezt a filmezést...
De még mindig csak azt látom, hogy néhány screenshot alapján temeted a Crysis-t, nulla információval fikázol és fröcsögsz. -
tehen_m #79 Te meg egy szánalmas barom vagy.
"Nevetséges, de a Doom3-nak volt a legjobb sztorija a hype-mániában szenvedő FPS-ek között."
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD LOL (mellesleg szeretem a D3mat de a szorija az volt hogy mész előre és lősz)
De te még mindig fikázol. De érved még mindig nincsen csak az, hogy biztos szar.
"hogy a legnagyobb hangú, torkát véresre kiabáló seggfejek ezek a warezolós köcsögök,"
TE egy faszláma senki vagy, NULLA háttérinformációval fröcsögsz!!!
DE erre fálaszolj faszláma: Tudod mi lesz a sztorija? -
Morden23 #78 Egy fenéket. Azért halt ki a stílus, mert időközben leesett a kiadóknak, hogy nem érdemes időt és energiát ölni az ilyen jellegű dolgokba, mert az emberek ugyanúgy skippelik, ha nem az ESC gombbal, akkor csak tudatalatt.
Én abszolút nem tartom gáznak, ha megszakadnak videókkal a játékok. Miért, ha megszakad engine-videóval, akkor akkor az nem ugyanaz? Fárad a szemed a váltástól, vagy mi a rák? -
Morden23 #77 Csak sorban.
Nem vettem meg a FarCry-t, hanem kölcsön kaptam. Érdekes módon a multinak semmi, de semmi köze nincsen a single play-módhoz. Nem azt vitattam, hogy nem szép és nem jó a játék, ha a haveroddal kell egymásra lőni, hanem azt mondtam, hogy ócska volt a féligmeddig nem is létező történet.
HL2 status quo.
Doom3 valóban dögunalmas volt. Amire reflektálni akartam, hogy ott vették a fáradtságot, hogy designerek tömegét nem kímélve megalkottak egy világot. Grafikailag tuti látványosabb a pálmafák tömege, de remélem érzed a különbséget.
Crysis sztori, meg poénlelövés. Hallottál már olyanról, hogy silabus, vagy szinopszis?
Egy trailert tökéletesen lehet egy játékdemo-hoz hasonlítani. Egy demo is "kivágott jeleneteket" tartalmaz, a demo kiadói azon "scene"-eket fogják összerakni, amik állati izgalmassak, különlegesen szépre/jóra/feelingre sikeredtek. Egy vagy több teljes pálya... és szerinted mi dönti el, hogy melyik pálya/pályák kerülnek bele? Már persze, ha nem egy ilyen rushing-időhiány, és kiadják, ami elkészült. De egy multimilliós projectnél ez nem lesz gond.
A warezolást meg arra írtam, hogy általában azoknak az embereknek tökmindegy, hogy mi egy játék végeredménye, akik fogják és letöltik, ha nem tetszik meg töröljük, max. internetidőbe került, az meg úgyis be van fizetve, mert kell.
Amúgy plíííz sírj -
Indigo #76 Biztos... Én egyébként el nem tudnám képzelni, hogy pl egy FPS játékot időközönként megszakítsanak, és bevágjanak valami filmet. Rohadtul kizökkentene a játékból, akkor már inkább az előre renderelt, saját engine-el készült átvezető videók! Még egy mai stratégiai játék enginejével is nagyon igényes előre renderelt videókat lehet készíteni (lásd PP2)! Még ha gagyik is, így legalább egységes marad a játék, rühelleném ha ide-oda kellene ugrálni a játék és a film közt.
Mellesleg mi változna? Semmi! A videójelenetekkel teletűzdelt játék is lehet dögunalmas! És ha jól tudom, akkor azért is lett felejtős a videókészítés, mert jöttek a gagyibbnál gagyibb videók, amik mellesleg drágák is voltak, és nem érte meg alkalmazni őket. Nem véletlenül halt ki ez a műfaj... -
Indigo #75 Ez már nevetséges... Nem is tudom hogy sírjak vagy nevessek rajtad. Ezt a vitát már fárasztónak tartom, de azért erre még reagálok.
Arról nem tehet senki, hogy olyan béna voltál hogy megvetted a Far Cry-t és néhány pálya után már nem tetszett (vagy csak lewarezoltad??). Érdekes módon sok millió embernek tetszett, köztük nekem is, még multiban is játszottam vele.
A Half Life 2-t nem akarom védeni, mert én sem szeretem a se eleje se vége történeteket, de ott voltak előzmények, és lesznek folytatások, azért maga a játék nagyon is jó volt. (Bár elég gusztustalan fogásnak tartom a kiadó részéről ezt a fajta epizodikus történetmesélést, de ez már más téma.)
Doom 3? Most ezt komolyan mondod, hogy tetszett neked? Ez érdekes, nem tudok rajtad kiigazodni. A Doom 3 számomra a megtestesült dögunalom volt.
A Crysis-nak nem az egész sztorija áll 16 sorból, eléggé érthető módon nem fogják a kedvedért lelőni a teljes történetet minden fordulattal együtt. Technikai vívmányok kapcsán pedig van mivel dicsekedniük, miért ne mondanák el, hogy az övék mennyivel jobb lesz mint másoké...
A demókat meg ne hasonlítsuk már a trailerekhez... Ott nem összevagdosott jeleneteket meg pályákat fogsz kapni, hanem egy vagy több teljes pályát, rendszerint ez a szokás.
"Csak a szörnyű az, hogy a legnagyobb hangú, torkát véresre kiabáló seggfejek ezek a warezolós köcsögök, akik szerint minden kurvára ingyér van, és nagypofával buzdítanak minden kipróbálására. Szóval ez azért necces... nagyon necces."
Ezt nem értem. Hogy jön ez most ide? Kit vádolsz azzal, hogy warezolós köcsög? Válogasd meg a szavaidat! Ez már tényleg nem egyéb, csak ostoba fröcsögés... -
#74 Sok, sok okos észrevétel és nagyrészt sajnos igazak. -
Morden23 #73 Amúgy még egy gyors intermezzo.
Régebben írók, rendezők, elismert, tanult emberek generálták a játéksztorikat, mert fontos volt az, hogy mit is adunk ki a kezünkből.
Hogy példákat írjak...
Wing Commander IV - The Price of Freedom: 6 millió (!!!) dollárból készült a játék '95-96ban, remek szimulátor és lebilincselő sztori jellemezte, és persze nem kreténkedtek, mert ugye Chris Roberts az nem volt egy egyszerű ember.
Command & Conquer: A stratégiai játékok egyik legnagyobb csúcsa sztori szempontjából. Nem azért, mert annyira eredeti lenne a békefenntartók és high-tech agresszorok harca + a földbe csapódott űrnövény története, hanem mert részletekbe menően kidolgozták a világot (pl. tiberium, mert a Tiberis folyó mentén bukkantak először rá).
Vagy mondhatnám a közelmúltból a mérsékelt sikerű Advent Rising-ot, aminek a sztoriját azért egy Orson Scott Card csinálta. Nem elhanyagolható.
És akkor megemlíteném azt, hogy régebben (manapság ritka az ilyen) VIDEÓKAT csináltak átvezető animációkhoz, manapság meg nézegetem a gagyibbnál gagyibb engine scene-eket. Legutóbbi játék, ahol leforgatott videókat láttam, a roppant igényes Act of War. Ameddig nem jutnak a játékengine-ek odáig, hogy Gollam-animációkat real-time renderben megcsináljanak, addig az engine-videók egyszerűen gagyik (leszámítva egy-két tényleg kivételes alkotást). És most senki ne jöjjön a pénzzel, érdekes módon régen volt rá keret, a nagy kiadók és invesztálók azóta meg csak gazdagodtak, ugyanúgy, ahogy a játékokat vásárló piaci szegmentum is nőtt. -
Morden23 #72 tehen_m: Te irritálóan ostoba vagy. Sorry, tényleg nem tudok mit mondani. Nem vagyok hajlandó valami trigger-happy FPS-huszárral vitatkozni arról, hogy az éppen készülő üdvöskéje jó lesz-e, vagy nem. Amúgy ha utánanézel a Mátrixnak, akkor a legeredetibb része valóban a CGI volt, bár az első részének kifejezetten remek sztorija volt.
Indigo: Nem kéne most ezt a "menj könyvtárba, és olvass" dolgot nyomatni. Ha olvasni akarok, olvasok, ha filmet akarok nézni, akkor filmet nézek, és ha játszom, akkor játszom.
Kurvára ismerem az alaptörténetet, ha téged is érdekel, akkor a www.incrysis.com honlapon, az Info/Crysis storyline címszó alatt megtalálod, jól érzi magát, köszöni szépen. Tehát nem csak úgy fröcsögök, nem szokásom utánanézés nélkül anyázni.
Nem eltemetem a játékot. Tendenciákból okulok. Farcry? Szánalom volt az egész játék, történettelen ócskaság, eleinte a Kommandó c. film megfelelője játékban, de a gagyi mutánsaikkal meg a rendkívül erőletett Dr. Moreu szigete-feelinggel még azt is elcseszték.
Half Life 2? Gyönyörű, rendkívül feelinges városok (enyhén közép-európai lepukkant látványvilág + egy nagy felhőkarcoló), nagyon jópofa masinák, hihetetlenül átjön az Orwell-életérzés, minden sarkon figyelnek, mindenki téged keres, kamerák repkednek a levegőben. Mit csinálnak? Van képük az egészet elintézni egy gyakorlatilag se eleje, se vége sztorival, amit sem nem kezdenek el mesélni, sem nem fejeznek be.
Nevetséges, de a Doom3-nak volt a legjobb sztorija a hype-mániában szenvedő FPS-ek között.
Szóval amikor ilyen "szülők" kölykét nézem, akkor szkeptikus vagyok.
Meg akkor is, amikor a játék honlapján azt látom, hogy a sztoriról alig több, mint 16 SORT (!!!) írtak, de a játék technikai vívmányai oldaltömegeket érdemelnek. És ez bizony arról szól, hogy a mai átlagfogyasztó, ha a játék grafikája "hűdeütwazze", akkor minden egyéb hibáját/hiányosságát képes elnézni.
Ja, az IZGALOM és a JÓ SZTORI egymás zabigyerekei. A FarCry pl. gagyi volt, de az első pár pálya a dzsungelben való mászkálással még IZGALMAS volt. Na persze akkor még nem tudtam, hogy fantáziátlan génkísérletekkel kell majd háborúznom...
És végül nem véletlenül írtam a warez-dolgot. Oké, töltsd majd le a demót, meg minden (bár abból megint csak a grafika, ami kiderül, meg a gépigény, és ilyen dolgok), de a játék esszenciáját kb. annyira mutatja egy demo, mint egy filét a trailer (általános dolog, hogy nincsen olyan film, amiről nem lehet egy 30-40 sec-es IZGALMAS trailer-t összevágni... gondolom, ez állhat a játékdemókra is, ha ügyesek, és miért ne lennének azok).
Csak a szörnyű az, hogy a legnagyobb hangú, torkát véresre kiabáló seggfejek ezek a warezolós köcsögök, akik szerint minden kurvára ingyér van, és nagypofával buzdítanak minden kipróbálására. Szóval ez azért necces... nagyon necces. -
Indigo #71 Egyébként meg a játékok szórakoztatásra készülnek, nem feltétlenül kell szépirodalmi műveket és Oscar díjas filmeket megszégyenítő mélységű történetet tálalnia (az sem volna rossz), bár azért nálam is alapkövetelmény egy elfogadható keretsztori. Azért örülök, hogy vannak játékok amikben megtalálom a számításomat, remélem ezután is lesznek. Azon kívül meg lehet olvasni is, ha bemész egy könyvesboltba, biztosan találsz izgalmas töréneteket :) -
Indigo #70 Pfffffff.....
Morden, kurvára fogalmad sincs arról, hogy mi lesz a játék története, mert még arra sem vagy képes hogy fikázás előtt utánanézz! Miért ne lehetne izgalmas a Crysis??!?!? Az alapsztorit már tudjuk (vagyis te nem), lehet hogy kissé klisészerű, de végül majd úgyis csak akkor derül ki ha kijön... Addig milyen alapon temeted a játékot? Én sem vagyok oda a csicsás, játéknak nevezett hulladékokért, ne érts félre, a hozzáállásod nem tetszik, én csak ezen vitázom veled.
"Csak egy a gáz. Nem vagyok hajlandó megvenni egy olyan terméket, amiről 80, de inkább 99%os valószínűséggel TUDOM, hogy nem fog megfelelni az én igényeimnek."
Ez nem gáz... Én sem veszek pl Simset, Doomot, Transport Tycoon-t stb., mert nem felelnek meg az igényeimnek... De ki kötelez téged arra hogy megvedd a Crysis-t? KI kötelez BÁRKIT is arra, hogy megvegye?
"De tényleg, igazatok van. Amikor filmekhez képzett dramaturgok nem tudnak normális, egyedi történetet kerekíteni, akkor valószínűleg a Crysis-ből lesz lebilincselő sztorijú játék, hiszen neeeeem, ez a gagme még véletlenül sem a "tank olyan realisztikus, hogy már kitöri a képernyőt" dologra van kihelyezve."
Tehát egy kiváló grafikájú játéknak nem lehet jó a története? (Mellesleg már az is szubjektív, hogy kinek mi a jó, kinek mi tetszik...) És fordítva, egy jó sztorival rendelkező játék csakis gusztustalanul nézhet ki? Szerintem nem. Sok példát tudnék mondani látványos és egyben jó történettel rendelkező játékokra (pl az egyik kedvencem, a Beyond Good and Evil).
Egyébként meg lehet hogy tényleg szar lesz, de ezt MOST még ki tudja? (Ja, te már tudod, bocs. Én inkább megvárom a demót és az első értékeléseket.)
"Ellenben srácok! Úgy legyen nagy a pofa, hogy most rakjatok félre 15.000 forintot, és vállaljátok a kockázatát, hogy egy techdemo-t vesztek meg. Ne azzal vageszoljatok majd, hogy "letöltöttem igyér"."
Egy szóval sem mondtuk, hogy feltétel nélkül vaktában megvesszük a játékot... Majd letöltöm "ingyér" a demót, és eldöntöm, hogy ér-e nekem annyi pénzt (erre valók a demók). És senki nem "vageszolt" azzal, hogy majd lewarezoljuk.
Értem én, hogy te eredeti, ötletes, izgalmas, jó történettel megspékelt játékokkal szeretnél játszani... Én is így vagyok ezzel. De nem vagyok biztos abban, hogy a jó grafika miatt lenne minden más rossz egy játékban. Most akkor ilyen alapon leragadhatnánk a Wolfenstein 3D látványvilágú játékoknál, hiszen ahhoz is lehet jó sztorit köríteni, mit foglalkozzunk a látvánnyal, az csak felesleges pluszmunka... -
tehen_m #69 " Crysis egy Oscar-díjas történettel fog megszületni. "
Nem értem mit értesz ez alatt. Biztosan valami nagyot akartál mondani....
"99%os valószínűséggel TUDOM, hogy nem fog megfelelni az én igényeimnek."
Te biztosan látnok vagy, hogy tudod milye története lesz. Ha meg nem érdekel TÉGED akkor minek kell itt fikáznod?
DE minek is haonlítod a filmekhez?
"techdemo-t vesztek meg." Már ezerszer le lett írva, hogy ez nem az lesz. (farcry elődje készült annak) De téged ez nem édekel. Csak az, hogy fú ez szar lesz.
"vageszoljatok " te meg ne fröcsögj itt.
Ha már a filmekhez akarod hasonlítani, itt egy példa: mátrix korszakalkotó effektek. (bár abban is csak azt van és nulla történet... vagy nem?)
A kélpeket meg azért mutogatják mert jelenleg (ill a közeljövőben) nem lesz ilyen részletes grafikájú game.
De te már tudod milyen lesz a játék. Már meg is vetted 15Kért. És nem tetszett.
"és vállaljátok a kockázatát" ez már a tudatlanság felső határa. Mi ez gyógyszer? Lesz demó, magazinokban 100% hogy lesz ismertető, vagy kritika, az alpján el tudod dönteni hogy megvegyed vagy nem. -
Morden23 #68 Indigo, tehen_m.
Én elfáradtam ebben a vitában, basszameg.
Szóval ti azt mondjátok, hogy igen nagy esélye van annak, hogy a Crysis egy Oscar-díjas történettel fog megszületni. Tudjátok mit, igazatok van.
Csak egy a gáz. Nem vagyok hajlandó megvenni egy olyan terméket, amiről 80, de inkább 99%os valószínűséggel TUDOM, hogy nem fog megfelelni az én igényeimnek.
De tényleg, igazatok van. Amikor filmekhez képzett dramaturgok nem tudnak normális, egyedi történetet kerekíteni, akkor valószínűleg a Crysis-ből lesz lebilincselő sztorijú játék, hiszen neeeeem, ez a gagme még véletlenül sem a "tank olyan realisztikus, hogy már kitöri a képernyőt" dologra van kihelyezve.
Ellenben srácok! Úgy legyen nagy a pofa, hogy most rakjatok félre 15.000 forintot, és vállaljátok a kockázatát, hogy egy techdemo-t vesztek meg. Ne azzal vageszoljatok majd, hogy "letöltöttem igyér". -
tehen_m #67 Akkor #62 -
#66 Inkább tapasztalat... -
Indigo #65 "Még játszanom sem kell ehhez vele..."
Hát igen, "öreg komám", ez sokat elárul a hozzáállásból... -
tehen_m #64 Ez mind feltételezés... (Fikázni látatlanban a legkönnyebb)
A képeket is csak a különböző lapok mutogatják, mert látványos."Egy kép többet ér ezer szónál"
Farcry is eredetileg egy techdemóból született, szóval még kiindulási alap sincsen.
De te fikázd tovább, mert te megmondod: "Még játszanom sem kell ehhez vele..." -
Morden23 #63 Nem öreg, nem. Csak tudod, ha egy film trailerében végig egy aktuális szupersztár szilikoncsöcseit mutatják, akkor alapfeltételezem, hogy kb. ez az, amire a film sikerességénél építeni fognak, mert ETTŐL remélik az emberek zizzenését.
A Crysis eddig annyit tud, hogy szép. Sosem hallottam ilyeneket, hogy "Sok NPC, akikkel kommunikálni lehet", vagy "adaptív fegyver- és tárgykezelés", "izgalmas, bonyolult logikai elemek", "lebilincselő történet". Na, miért nem? Vajon miért nem? Még játszanom sem kell ehhez vele... -
tehen_m #62 Úgy látszik te is játszottál már vele.... -
Morden23 #61 Nem neten találtam, több, mint egy éve olvastam egy tanulmányt, amit még egy kutatásmódszertani prezentációra való készülődés közben vettem kézbe. Csak ennyire emlékeztem, amit leírtam. Ellenben neten nem is kerestem, de majd ha lesz időm, átnézem, és belinkelem neked, valahol biztosan megtalálható a téma.
Flashpoint: inkább úgy mondanám, hogy ha a játék egyetlen marketingereje a grafika, akkor valószínűleg a "nem létező" keretköltség teljes egészét erre áldozták, mert az az igazi pofáraesés, amikor beharangozod a nagy csodát, és kapod a nagy kalap szart. Erre volt régen egy mondás: "Nyisd ki a szád és csukd be a szemed, és lásd, mit küld Zeusz neked."
Na, ez a Crysis pont ilyen lesz. Már ha valaki tudja a választ arra, hogy mit is küld Zeusz, vagyis hogyan értette Cardiff bácsi ezt a mondatot:) -
tehen_m #60 Azta k****... milyen logika... áááááá