1768
Blender
-
#1768 Az új blenderben nem működik modellezés nagyítás közben a mágnes funkció? -
#1767 Már megoldódott látom hogy engedélyezni kell egyesével . Az eve render csak GPU val működik? -
#1766 Jól érzem hogy a régi blender filet megnyitva az új ban nem látszanak a layerek? Mivel az újban collectionok vannak ,nem ismeri fel a régi layereken lévő dolgokat. -
gombabácsi #1765 felraktam két, 10 évvel ezelőtt készült modellemet, feltuningolt material és textúra beállításokkal:
https://sketchfab.com/3d-models/gauss-tank-model-from-dead-cyborg-game-59f15d94ec2647db890cfa0762b3130c
https://sketchfab.com/3d-models/machinegun-head-model-from-dead-cyborg-game-55abc068dbf64ff2873d68a0ca78193c -
#1764 Bocsánat a duplázásért megoldottam.
Visszanézve a fórumot itt már rutinos blenderezők vannak, de azért itthagyom a 3. napi alkotásom.Üveg textúrát még nem tudok szóval az ilyen tojás jellegű lett a tetején. -
#1763 Üdv! Az mitől lehet, hogy alap járaton minden rendben a fénnyel, de ha átváltok Viewpoint Shading nézetre akkor nagyon fényes minden. Nézegettem nincs felvéve a Light.
És plusz még akkor is ilyen amikor fényképet csinálok. A háttér is pedig kipróbáltam, hogy teljesen leveszem a világítást meg álogattam. -
#1762 A procedurális textúrát kedvelem, mert nem kell külső fájl forrás!
Utoljára szerkesztette: fuszhi, 2020.05.21. 19:19:07 -
#1761 Mint a vidám parkban! Stadium Super Truck és egy Alfetta bumper car vagy dodgem.
Utoljára szerkesztette: fuszhi, 2020.05.20. 18:21:59 -
#1760 Nem erre gondoltam de már megoldódott elvileg. Én a hotkélyekről beszélek , ezeknek van egy beállítási panele és ott hálistennek ki lehet választani hogy 2.7X és ekkor a régi blender hotkeyei szerint fog működni a program. Amiket te mondasz azok a nézet választó gombok ,én meg a program scene ablakai közti váltásra gondoltam. Az újban ctrl page up down váltja ezeket de nekem az se működött. A réginél ctrl jobb bal nyil és az most működik. Nálam a 2.7X beállítással a 9 es gomb egy sima elöl hátul kapcsoló. Ugyan azt csinálja önmagában mintha ctrl t nyomnál az 1 3 7 mellé. Ez egy felesleges gomb ha belegondolsz mivel mindent meg tudsz csinálni a 8 gombbal. -
#1759 Az ablak váltó alatt a perspektivikus/ortho-t érted? Ha igen akkor a num billentyüzeten az 5 gombal tudsz váltogatni. Az ortho nézeteket szintén a num 1;3;7;9 gombokkal tudod változtatni + ctrl gomb, de nem mindegyiknél működik!
Pl: 1 gomb front nézet ctrl+1 back de a 9 gombnál hiába nyomok ctrl-t is nem történik semmi de ez függ attól is hogy épp milyen nézetben vagy.
A zoomolás az egér görgővel működik!
Remélem tudtam segíteni.
Utoljára szerkesztette: norbee46, 2020.03.29. 11:10:29 -
#1758 Valaki el tudná magyarázni az új blenderben miért nem működnek az ablak váltó hotkeyek ? A Ctrl jobb bal nyil . A föl le nyil. Hogy nagyítom ki a képernyőt? Hogy ugrálok egyikről a másikra . Azt látom hogy fönt egy menüsávba kitette az összes scenet amit csináltam de csak rákattintással tudok váltani köztük. A scene layereket sem értem hogy kezeli most nem látom sehol azokat a kis kockákat amiket ki lehet jelölni és akkor látható ami azon van. Hogy lehetne ezt visszakonfigurálni 2,78 hotkay szerinti működésre? -
razorback #1757 Ez lenne: https://youtu.be/16f4RwxP9n0
7 órás videót írnak...
-
#1756 erre gondolsz?
Utoljára szerkesztette: repvez, 2020.01.05. 15:03:34 -
razorback #1755 A Gleb Alexandrev által készített Hard surface modellingnél emlegetnek 2.8x extra tartalmat is.
Azzal találkozott már valaki?
-
razorback #1754 Oda már régóta van regem. Valahonnan be kellett szereznem tutorial videókat is. :)
-
#1753 Okés akkor jó, cgpeersre is ajánlatos regelni bár ahogy nézem most invite only -
razorback #1752 Közben megtaláltam perzsián a videócsomagot... :) -
razorback #1751 Google drive-ra nem tudnád feltölteni?
Nagyon megköszönném!! -
#1750 Igen a robotos dologra még a Gleb Alexandrev tutorial se lenne rossz neked átküldhetem.... valahol.... -
razorback #1749 Viszont most már ide írok! :)
Váltok Maya-ról, Blender-re.
Már régebben kinéztem 2 plugint, ami igen hasznosnak tűnik.
Hard Ops, és a Boxcutter.
-
#1748 Nekem működik ref képpel is, de ha először a képet rakod le és utána az objectet akkor valóban kitakarja ill mögé vagy inkább bele rakja ilyenkor vagy előrébb hozod az objectet vagy először leraksz egy alap objectet. (csak egy lapos felülettel próbáltam!) ja lapos felületnél azért nem látszik mert origin középpontjába rakja.
Utoljára szerkesztette: norbee46, 2019.11.25. 16:08:26 -
#1747 igen igy kéne müködnie, de én nem backgroundként tettem be képet , hanem csak drag&drop ként vagy a referencia kép funkcióval.
És igy a test nem látszik át hiába nyomom meg a jobb felső sarok környékén a shader váltó gopmbkat vagy a x-ray gombot, vagy az történik, hogy eltünnek a refképek , mert átlátszik minden és csak a körvönal élek maranak meg, vagy megmaradnak a refképek, de kitakarja a vonalakat a test -
#1746 Hali!
Nem tudom egész pontosan mire gondolsz átlátszóság alatt. Rakok 2 képet, nekem így működik.
Ja maga a modell?! A viewportot át állítod drótváz nézetre.
Utoljára szerkesztette: norbee46, 2019.11.24. 19:14:32 -
#1745 Bárhogy akarom megtanuléni a blendert nem engedi.
Leszedtem a stabil 2.81es verziót.
Ujra be akartam állitani a dolgokat, de egyszerüen nem müködnek benne ugy az eszközök ahoy kéne.
Betettem a refképeket. csak anynit akartam ,hogy a különbözö nézetek képeit elmozgassam a másik nézeti kép széléig.Tehát mondjuk a top nézet széléhez huzni a left képét.
ehhez gondoltam ,hogy a snap funkciót használom, hogy pontosan ott legyen.
Természetesen hiába választottam ki az élhez snappelést, semmihez nem ugrott oda ellenben vitt magával olyan nézetet is ami ki sem volt jelölve.
Ha kikapcsoltam a snap funkciót akkor nem mozgatott más nézetet, viszot nem mozdult semmerre a kép csak sikba scalezett.
Az átlátszóság még mindig nem találom , hogy hogyan müködik, hogy a készitendő test anyaga átlátszódjon az élekkel vetrexekkel ,ugyhogy a refképet tisztán lássam mögötte.
Aztán két testet össze akartam attacholni , az alt+j-vel meg is történt, majd a vertexeket akartam össze weldelni a merge funkcióval.Az első vertexnél müködött is, majd a következönél nem tudtam a 2 szemközti vertexet ugy kijelölni, hogy ne jelölödött volna ki magátol az elözöleg összemergelt vertex is. Igy a 3 vertex miatt a merge funkció ugyan ugy müködött,de összecseszte a modellt mivel a 3 vertexet egyberántotta.
Az egész napomat YT videokkal töltöttem meg a netet bujtam, de egyenlöre nem találtam meg a hiba forrásást, mert máshol nem találkoztam lyen gondokkal.
3ds MAx tutorialokat sokkal könnyebb lekövetni,mert ott mindenhez van menügomb és azokra kattintva az látszik, hogy mikor mit választ ki, de itt meg mindenhez billentyüket kell nyomogatni és az se mindegy, hogy hányszor meg milyen gyorsan. ami a legtöbb tutorba nem jelölnek, igy csak azt látni, hogy gyorsan halad a modellel,de hogy miket csinált közbe azt nem.
-
gombabácsi #1744 az a helyzet hogy sose szoktam ilyen ref képeket berakni háttérnek, meg 2.8-at nem használok még mert itt a cégnél a 2.68-at használjuk (erre vannak megírva az exporter scriptek). -
ToxiMaxi #1743 Gratula, szép munkák! -
#1742 ha esetleg ennyire othonosan mozogsz már blenderben, akkor esetleg lenne pár tipped, hogy 2.8 as alatt az alábbiakban leirt problémákat hgyan lehetne orvosolni.
DE föleg azt, hogy hogyan tudom részben átlátszóvá tenni az objektumot a refkép elött, hiogy tudjam szerkeszteni?
Amit eddig probáltam az globálisan állitja át az egész scene-t átlátszóra a refképekkel együtt igy azokat sem látom olyankor , pedig külön layeren van -
gombabácsi #1741 csináltam egy portfóliót a munkáimról: https://sites.google.com/view/endrebarath/home
ezeknek a játékoknak a 3d grafikáját nagyrészt én csináltam, blenderrel. -
#1740 az nem mert az csak globálisan állita be , hogy milyen mértékegységet használjon a program, de nem egyedileg megadható arányt.
Amugy ez a képbetétel sem jó,mert igy ha beteszek egy tárgyat, hogy szerkesszem és át akarom állitani a tárgyat, wireframe vagy X-rayre akkor a háttérképet is eltünteti, mert az egész scenre hat és nem csak az egyes objektumra ez az eljárás.
Vagy csak én nem jöttem még rá, hogy tudom beállitani, hgy a tárgy átlátszódjon szerkesztés közben , hogy a rfképet is lássam mögötte.
3Dmaxban alt-x-el simán müködött bármin ami ki volt jelölve a többit békén hagyta.
eléggé tuébonyolitották megint a menürendszert , nem nagyon vannak egyhelyen ami egybetartozik.
Ha csak egy sima hengert akar az ember betenni annak a tulajdonságai , hogy hány oldal legyen csak egy alig észrevehetően jelenik meg a bal alsó sarokba ami el is tünik ki tudja hova ha máshova kattintasz a készités után. -
#1739 Scene propertiesnél az unit nem segít? -
#1738 Meg ami még probléma szokott nálam lenni, hogy beteszek egy pixel képet megjeleniti x méretben, de ha valós méretre akarom felhúzni ott már megint egyenként kell játszani minden egyes refképpel a blenderben betett "valós " méretű objektumhoz.
miért nem lehet valahogy ugy megadni, hogy 1 pixel ennyi mm az már egy jó kiindulási alap lenne, ha tudja az ember, hogy mekkora pixel hosszu az a tárgy ami a refképen van akkor annyiszor kell nagyitani , nem szemre.
De eddig ahány 3d progit használtam mindig ez volt a gondom . -
#1737 Azzal tényleg nem emilyet meg én még soha nem használtam ezért tanácstalan vagyok sajna. Én is ezért utálom ezeket a szoftvereket ha elakadunk nagyon nehéz segítséget találni ha nem alap gondunk van. Bár ez elég alapnak kéne legyen. Esetleg várj 4 napot hátha a 2.8.1 be megy rendesen, mert a 2.8-ban azért voltak dolgok amik az újban már rendesen működnek. -
#1736 az a gond a backgrounddsl, hogy én sokszor használom perspektiv nézetben is a modell igazitásához a refkép setupot.
Mindig a kivánt forgatás és méretezéssel, de a backgropundnál ez nem megy. -
#1735 Nagyon fura nekem ez az egész nem így kéne ennek működnie. Én egyébként backroundnak szoktam beállítani ezt hogy plane ként van a referencia fotó nekem bajos. -
#1734 Már majdnem jó, de még mindig van , hogy nem jó a méret és igy utólag kéne méretezni, de igy meg már nem lesz egyforma .
És itt meg még nem találtam meg azt sem, hogy hogy tudom átlátszóságot állitani, hogy a mögé tett másik képhez tudjam igazitani a méretet.
Pont ezt akartam elkerülni a PS-ben való precizebb beállitással, hogy a progiba csak beszóróm és beállitom az origókat és minden tökéletes poticióba lesz, nem kell vele még a blenderen belül is ujra méretezni ,meg állitgatni.
Arról nem is beszélve, ha a front nézetbe használtam a kép betételt akkor csak az élét láttam a képnek és az oldalnézetbe jelent meg a kép, igy 90 fokba forgatni kellett. kb majdnem mindegyik kép másik nézethez passzolt.
Azt se tudom, hogy azon lehet e változtatni, hogyha összerakom a setupot, akkor később az orientációját a képnek meg tudom e változtatni, hogy a nézet feliratok ne változzanak.
Mert ha most a top képet beteszem akkor felfele néz a test eleje ,de én jobban szeretem ha balra néz, de ha igy 90 fokot elforgatom, akkor ugye a front lenne a left és igy tovább.
Utoljára szerkesztette: repvez, 2019.11.10. 14:26:40 -
#1733 Használd a plan as image cuccot és akkor nem ez a modern referenciaképes dolgot lesz hanem sima plan-od és ott úgy originezel a tanultak alapján ahogy csak gondolod. Az újat annyira én sem ismerem. A képes dolgot sajna nem tudom nekem azonos pixelű dolgokat kb egy nagyságban nyit meg -
#1732 valaki el tudná magyarázni, hogy az origin pontot , hogy tudom a referencia képen tetszöleges helre tenni?
Shift+S- image -referencia igy tettem be a képet, de nem ott van a középpontja a képnek ahova szeretném.
A YT-on ahogy mutatják ugy nem akar müködni, hogy a 3d kurzort átteszem ahova akarom majd set origin .Lehet ez a refképnél nem müködik?
A másik problémám, hogy PS-ben direkt szerkesztettem egy refképet, hogy minden nézet precizen passzoljon egymáshoz és ki is croppoltam, hogy mindegyik egyforma méretü legyen.De blenderbe betéve teljesen más méretbe jelenik meg, van amelyiken 0,9-es nagyitást van ahol 3,5-öst kell beállitani, hogy egyenlő méretüek legyenek.
Hogyan lehetne beállitani, hogy egyforma arányu legyen a betett kép? Vagy PS-ben, hogy lehetne ugy menteni a képet, hogy a középpontja ott legyen Blenderben ahol szeretném? nem a kép közepe hanem valamelyik más kijelölt pontja. -
#1731 Az nvidia is beszállt több mint 120k val évente. Lesz itt valami. -
#1730 ha valaki tud vagy meg akar tanulni pyton programozást a blenderhez . -
#1729