62878

Kinetix

"Aki másnak felbontás...!"


  • putyi
    #62878
    És egy másik gyöngyszem: Zecset
  • putyi
    #62877
    Nem max de vajon mi lehet.
    Egy képaláírás a faceről:

    Nyirkos napi utcai jelenet, és különálló épületek.. 2.9-es turmixgépben modellezve, ciklusokban.
  • Mutans Zombi
    #62876
    Miért lehet az, hogy a view nézetben "elfogadható" a textúra nézete, a render képen meg köszönő viszonyban sincs ezzel?
    UVW Planar van rajta, de hiába.

    View,
    render
  • repvez
    #62875
    egy elég hasznos és hiánypotlo kis könyv a repülökhöz, de ugy általába a 3 nézeti rajzok pontositására meg a modellezéshez.
  • nenad
    #62874
    http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/quick-attach

    gyors attach script, neha aranynal is tobbet er. Kicsit gyorsabb mint az enyem, memoriat nem veszi figyelembe de nem is eszik tobbet, 1gb geomon probaltam ki es nagyon jo volt.
  • Met
    #62873
    Így jó lett köszi.
  • bencsab
    #62872
    A max-ot ne rendszergazdaként futtasd, hanem csak simán, saját felhasználónévvel. Ha amúgy is rendszergazda vagy, semmi hátrányod nem lesz belőle. Ha rendszergazdakétn futtatot, akkor nem te, hanem admin felhasználó lesz a program gazdája, szerintem emiatt nem működik neked most.
    Utoljára szerkesztette: bencsab, 2021.01.15. 07:53:01
  • Met
    #62871
    Valaki találkozott már olyannal hogy nem tud max file-t megnyitni dupla kattintással filekezelőből mert " A kért művelethez magasabb felhasználói szint szükséges"?
    Rendszergazda vagyok és nincs más windows felhasználó a gépen.
    Max-ből meg tudom nyitni.
    Ma hoztam létra a file-t.
    Más file, pl. cdr, dupla kattra megnyitja a Corelt.
    A Max rendszergazda módban fut.

    Ötlet valakinek?
  • putyi
    #62870
    Tesztelni kellene a ram-ot és azt a vinyót, amin a max és a pagefile van.
  • Robeedysh
    #62869
    Töröltem mindent amit, csak felleltem. Kb 3 hónapja játszotta el először a szétesést pedig már elég régóta használtam, és akkor is a végső megoldás a teljes ujratelepítés volt. És most 3 hónap elteltével ismét ez van. Sajnos megint a teljes újratelepítés lesz a megoldás. Másnál is jelentkeznek hasonló problémák feltört verzióknál?
  • Aldaryn
    #62868
    A felhasználói fiókon belüli kapcsolódó mappákat is törölted?

    Ezer meg ezer oka lehet egy ilyen szétesésnek, és egy Windows reinstall néha pont jót tesz mindennek.
  • Robeedysh
    #62867
    Kedves Mindenki!
    Van egy olyan problémám, hogy a Max 2018 egyszer csak megadta magát. belépésnél nem töltött be 1005-ig, majd lefagyott és úgy maradt. Azóta sem működik, hiába töröltem az egészet és telepítettem fel újra a programot. Megpróbálkoztam feltelepíteni a 2019-et de azzal ugyanezt csinálja. Gondolom én, hogy ez egy plusz védelem a feltört verziókra, de kérdésem, hogy erre van-e megoldás, vagy csak az, hogy az egész gépet újratelepítem aztán működik megint ameddig működik?
    Előre is köszönöm a válaszokat! :)
  • repvez
    #62866
    van valami olyan megoldás a 2020as maxban a boolean szekcióba vagy bárhol, hogy két test közös részét törölje anélkül, hogy a két testet összeolvastatná mint a normál unio? vagy ne kelljen duplázni és kivonogatni az egyiket a másikból majd visszailleszteni a másolatot

    illetve van két bugom vagy nem is tudom hogy az e vagy csak valami elállitodott.
    Az egyik, hogy néhányszor az ALT+ középső gomb komboval nem a test közép pontja közül forgatja a testet hanem mintha valami nagyon távoli center körül és igy inkább csak eltolja és nem forgatja , de nem PAN funkcio, mert minimálisan forog is.

    a másik, hogy ha shift mozgatással extrudálok egy élt, akkor miért teszi az összes élt hardra és külön smooth groupba vagy külön résznek veszi, mert amikor utána az element részre megyek akkor mindent kijelöl kivéve az ujonnan extrudált részt egészen addig, mig arra is rá nem kattintok és a smoothing groupnál nem teszem egységessé.
  • nenad
    #62865
    Egy kicsit kapcsolodó baromi vicces/brutális dolog. Vidéken terjed vagy terjesztik azt a szokást, hogy megfőzik a videókártyát vagy felmelegítik azt kiszerelve...

    https://www.facebook.com/groups/875349532668455

    Es akkor a cimkek:
  • putyi
    #62864
    Boldog Névnapot! :-)
  • bencsab
    #62863
    valószínűleg ez az oka. mondjuk ennek örülök, mert így nem kell drága quadro kártyát vennem ezentúl
  • nenad
    #62862
    kimaradt: a jatékfejlesztés miatt.
  • repvez
    #62861
    A YT-on van fenn rengeteg tutoriál, csak követni kell az ottani dolgokat, hogy rájöjj mit hogyan kell kezelni , a legtöbb verzioban ugyan az , nem fog gondot okozni megtalálni a dolgokat.
    time laps videokat is le lehet lassitani, hogy lásd , mit mikor csinál és mivel .
  • bencsab
    #62860
    a legújabbat
  • acsati
    #62859
    Esetleg olyat tudnátok ajánlani, hogy melyik verziót telepítsem? Az utóbbi évek kiadásai mennyire eltérőek egymástól? Melyik ami stabil és van hozzá (szintén stabil) vray?
  • nenad
    #62858
    mert a max drivere szerintem mar nem kulonosebben tamogatja a quadrot.
  • acsati
    #62857
    Sziasztok!
    Tudtok esetleg ajánlani kurzus félét, ami bemutat ezt-azt az alapoktól? (örülnék az ingyenesnek, vagy nem horror árúnak)
    Illetve melyik verzióval lenne érdemes neki kezdeni?
  • bencsab
    #62856
    szintén beszédes tesztek:
    https://www.pugetsystems.com/labs/articles/AutoDesk-3ds-Max-2017-GeForce-GPU-Performance-816/
    https://www.pugetsystems.com/labs/articles/AutoDesk-3ds-Max-2017-Quadro-GPU-Performance-822/
  • bencsab
    #62855
    ezt találtam, bár nem a legfrissebb:
    https://www.youtube.com/watch?v=TUctSOkYHfw

    1.42:
    3ds max alatt az azonos felépítésű quadro és geforce egyforma sebességet nyújt.

    catia meg creo alatt sokkal jobban hasít a quadro (de én ezeket nem használom)

    4.10:
    maya alatt (szintén nem használom) sokkal jobb a geforce még wireframe-ben is.
  • bencsab
    #62854
    A wireframe teljesítmény régen valóban nagyon szembetűnő volt, kb 10× gyorsabb volt benne a quadro, amíg opengl alapon ment a 3ds max. Ha !aktuális! véleményekre és specviewperf tesztre keresek rá, akkor úgy tűnik eltűnt ez az előny a legújabb directx verzióknál.
  • nenad
    #62853
    Quadro ezerrel jobb wireframere es talan egy kicsit jobb shadedre. Ez nem valtozott.
    Egyebkent 1060 6GB ma mar szerintem mindre eleg.
  • bencsab
    #62852
    Videókártyával kapcsolatban kinek van tapasztalata Quadro vs Geforce témakörben? Ki mit használ? Én amióta az eszemet tudom quadro-t használok, de felmerült bennem, hogy mióta directx alapú a 3ds max viewport, tök felesleges. Van egyáltalán még előnye a quadro kártyának 3ds max alatt?
  • bencsab
    #62851
    Ja, nem tudom írtam-e már: nekem is van 4db 4TB-os WD Red. Az egyik bad sectoros lett pár hónap után, visszavittem. Jóban vagyok a boltosokkal ahol vettem és csak ennyit mondtak egymásra nézve: Hú, ez hányadik hibás 4TB-es Red vinyó is ebben a hónapban...
    Amúgy az enyémek nem kattognak, talán más firmware.
  • bencsab
    #62850
    Jók az Ironwolf-ok, megerősítem!
  • Aldaryn
    #62849
    Mondtam én neked, hogy Ironwolfot vegyél... :P
  • bencsab
    #62848
    Bocs, véletlenül a te postodra nyomta reply-t, atiwrc-nek szántam eredetileg, gondoltam a válasz tartalmából egyértelmű lesz majd
  • repvez
    #62847
    ez nem biztos , hogy nekem ment ? nem rendererni akarok .
  • bencsab
    #62846
    Nem ismerek itt olyan embert, aki a 3ds max beépített render engine-jét használja, de elég nagy tudású az is, szóval biztosan meg lehet csinálni.
  • repvez
    #62845
    Akkor én is kérdeznék.
    Van valamilyen beépített alap vagy ingyenes plugin vagy eljárás azzal kapcsolatban, ha van két vagy több különálló terület/panel egy modellen akkor azokat kijelölve egyforma polygon sűrűségre hozza okét és egyenlően elosztva a polygonokat.
  • atiwrc
    #62844
    Sziasztok!

    Maxba az alap render enginnel lehet ilyen visszaverődő texturát renderelni, hogy ahol fényt kap sokkal világosabb legyen?

    Mint ezen a képen a kék rész pl, olyan metálos világosítást szeretnék, mintha ilyen fényvisszaverős lenne
    KÉP

    Valamikor anno csináltam ilyen flip-flip designt ahol, a sötétebb részek zöldek, a fényesek lilásabbak voltak, de most csak a textura egy részére szeretném ezt alkalmazni, valahogy megoldható lenne?


    Köszönöm a válaszokat!
  • bencsab
    #62843
    Esetleg még próbáld meg, hogy kiveszed a NAS-ból és PC-ben firmware frissítést csinálsz rajta.
  • bencsab
    #62842
    Az ilyen hang valóban az őrületbe tudja kergetni az embert.
    Nekem is az majdnem összes HDD-m WD a NAS-ban, van 2 és 4 TB-os is. Egyik sem csinálja.
    Ami még nagyon jó, megbízható az a Seagate Ironwolf séria. Halkabb mint a WB és még gyorsabb is.
  • hunkircsi
    #62841
    Szép napot mindenkinek!

    Egy apró kérdésem lenne, bár nem közvetlen 3D, de biztos találkozott már valaki ezzel, és jól jönne a segítség. Mindig WesternDigital Black vinyókat használtam. A NAS-ban egy 1TB-osat cseréltem ma le egy 4TB-osra, és az új kopog! Kb öt másodpercenként egy halk koppanásnyi hangot ad ki. Elkezdtem a neten keresgélni, hogy a mi a franc ez, és úgy tűnik, hogy valami feature (Preemptive Wear Leveling (PWL)), és egy csomó ember szív ezzel, visszaküldik a HDD-t, de a kicserélt is ugyanolyan rendszeres, kopogó hangot ad ki magából, amikor "Idle" állapotban van. Nagyon idegesítő. :( És akkor most következzenek a kérdéseim:
    - Az a rengeteg vinyó teszt a neten, főleg a Youtube-on, akik vinyókat hasonlítgatnak össze, hogy a fenébe nem említik ezt meg? Csak annyit, hogy a WD a legjobb, stb.
    - A gyártó tech supportja erre a problémára a legtöbb esetben játssza a tudatlant, és nem értem, hogy ezt a piszkosul idegesítő "feature"-t hogyhogy nem kommunikálják a vásárlók felé, főleg, hogy egy csomóan emiatt küldik vissza a terméket.
    - Mivel ez nem hiba, ilyenkor van-e értelme egy webshoppal ide-oda küldözgetni a terméket garancia miatt?
    - És a bónusz kérdésem pedig az lenne, hogy milyen más vinyók jöhetne szóba a WD-n kívül, amik megbízhatók, hosszú távon jól működnek, és halkak!?

    Köszönöm a válaszokat és a megosztott tapasztalatokat előre is!
  • bencsab
    #62840
    A material editor golyója egy fekete stúdiókörnyezetben van, így ott a tükröződések jobban lekövethetőek, mert egy fő fény van. Egy szobában sok helyről jön fény így teljesen mások lesznek a fényviszonyok, ez nyilván átszínezi az anyagot. Ha anyagszinten nyúlsz bele, és veszed vissza nagyona tükröződést, akkor lehet, hogy nem lesz élethű a megjelenés. Inkább a jelenet fényeivel érdemes játszani ilyen esetben.
  • Akee
    #62839
    Az environment map vitte el nagyon.. Jó lenne olyan opció hogy a választott elemek színét ne módosítsa. de az gondolom csak bakeléssel menne, nem?