MTI

Levegőből gyárt benzint egy brit cég

Levegőből gyárt benzint egy brit cég árammal: kivonja belőle a szén-dioxidot, majd pedig vízből elektrolízissel kinyert hidrogénnel vegyíti és szénhidrogént, így nyerve benzint.

Az eljárás egy kis észak-angliai cég, az Air Fuel Syndication találmánya. Egyelőre még messze van a levegőből folyó benzintermelés az ipari méretektől, de a kísérletek ígéretes eredményűek. Az eljárással - amelyben a szén-dioxidot nátrium-hidroxiddal is elegyítik, mielőtt a hidrogént adnának hozzá - öt liter benzint állítottak elő három hónap alatt - olvasható a The Daily Telegraphban. A kísérletek már két éve folynak, költségkeretük 1,1 millió font, amelyet névtelenségbe burkolózó pénzemberek adományoznak remélve, hogy idővel igen jövedelmező lesz az eljárás. A cég reméli, hogy két éven belül akkora üzemet tudnak megépíteni, amely naponta legalább egy tonna benzint állít elő.

A forradalmian új eljárást támogatja a Brit Gépészmérnökök Intézete, amelynek tisztségviselői így értékelik: "túl szép, hogy igaz legyen, de igaz", és hangsúlyozzák, hogy fordulatot hozhat a levegőszennyezés okozta klímaváltozás elleni harcban, mivel az így előállított üzemanyag semmiféle adalékot - például ként - nem tartalmaz, valamint további környezeti előnyökkel jár, ha sikerül az előállításhoz az energiát megújuló forrásokból előteremteni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • errorista #12
    Egyszerű dolog energiát ingyen/olcsón létrehozni. Odagyalogolsz arábiába, fogsz egy lapátot, és találsz egy csomó könnyen hasznosítható kőolajat földközelben.
    Esetleg elmész Kínába, és felszeded a kőszenet a földről.
    Vagy Szibériába, és lufikba töltöd a föld alatt lelt gázt
    Vagy francia földre, és uránt vagy plutóniumot bányászhatsz a hegyekben
    Vagy Norvégiában malmot raksz a vízezés alá
    cetera cetera

    többek között az olcsó és korlátlan energia az alapja a jóléti/fogyasztói társadalmunknak
  • Dj Faustus #11
    Nincs új a nap alatt - ez egy szimpla, 1920-as években kitalált Fischer–Tropsch-eljárás némi csavarral: a szén monoxid-helyett a levegő szén-dioxid tartalmát használják fel. Amerikában is kutatták.

    "Esszerubb lenne eleve elektromos autokat uzemeltetni es annak az energiajat hatekonyan tarolni."
    Problema uno: akkumulátor (vagy más elektromos energiatárolási-mód)
    Problema duo: megfelelő áramellátási infrastruktúra kialakítása
    Problema tercio: a meglevő gépkocsipark "leselejtezése"
    De igen, szép is lenne...
  • Andr0 #10
    viszont első kézből tudom, hogy a benzin mint Fuel a leggazdaságtalanabb része az olajiparnak. Sokkal több pénzt lehet keresni ha az olajból Műanyagot, kenőolajat vagy gyógyszert gyártanak ;)
  • Vorpal #9
    Vicces, hogy a dolgot, amitől a gazdaságok romokban állnak, költséghatékonyságnak hívják.
  • Tetsuo #8
    Milyen osszeskuves-elmeletrol beszelsz? :O
  • zola2000 #7
    Ha egyszerű lenne energiát olcsón/ingyen létrehozni, azt már rég használnák olyan országokban, ahova nem ér el az olajipari lobbi keze (kína/észak korea/irán/kuba stb), de bírom ezeket az összeesküvés elméleteket :)
  • Tetsuo #6
    Ez igy van, sajnos.
  • amitakartok #5
    Az ésszerűség és a piacgazdaság alapjaikban összeférhetetlenek.
  • Tetsuo #4
    Jaja.
    Azt elfelejtettek leirni, hogy a benzin eloallitasa joval tobb energiaba kerul, mint amit utana a benzinbol kinyerhetunk. Vagyis itt csak a megujulo-energia tarolasaban lenne szerepe a benzinnek, meghozza egy nem oly hatekony modon.
    Szintetikus uzemanyagokat mar a nemetek is gyartottak a 2. VH alatt.

    Esszerubb lenne eleve elektromos autokat uzemeltetni es annak az energiajat hatekonyan tarolni.
  • amitakartok #3
    Ezzel talán nem fog az általad leírt megtörténni, hiszen ez jó az olajiparnak: amíg van víz és oxigénlélegző élet, addig van miből gyártani és így van kínálat a piacon. Amint kifogynak a földalatti készletek, mindenki át fog állni erre az eljárásra.

    Az viszont igaz, hogy a károsanyag-kibocsátás mérséklése miatt kevesebbet is kell majd szintetikus benzin után adózni, vagyis alacsonyabb áron lehet árulni a kőolajjal szemben. Ilyen szintű piaci riválist pedig senki nem fog megtűrni békével.