Japán űrhajós is repül a SpaceX kapszuláján

A négyfős legénység útjának pontos időpontjáról viszont még nincs döntés.

A NASA a Commercial Crew Program keretei között készül a nagy visszatérésre, amely az űrsiklók nyugdíjazásával elengedhetetlenné vált orosz közreműködést váltaná ki, tenné feleslegessé. Itt Elon Musk cége kapja a főszerepet, hiszen ők rajtolhatnak el elsőként, itt pedig a NASA mellett már a japán űrügynökség egyik asztronautája is helyet kap, bár ő csak a második küldetésen repülne.

A JAXA már március végén bejelentette, hogy egyik űrhajósukkal egészült ki a sorrendben második, legénységet is magába foglaló küldetés személyzete, őhozzá pedig egy további NASA-asztronauta csatlakozik, így összesen négyen utaznak majd a Crew Dragon kapszulán, amely nem sokkal az elsőként legénységet magával cipelő, Demo 2 névre keresztelt fellövés után következne a sorban. Ez utóbbi expedíció (nevének megfelelően a második fontos kísérlet, amely a SpaceX fejlesztésének életképességét és biztonságát hivatott igazolni) valamikor május közepén, esetleg a hónap végén rajtolna el, bár nyilván sok múlik azon, hogy a koronavírus terjedése mennyiben teszi ezt majd lehetővé.

A Demo 1 során, akkor még legénység nélkül, éppen egy évvel ezelőtt látogatott el az új kapszula a Nemzetközi Űrállomásra, ezt követné most a rendkívül fontos második, illetve azután a harmadik lépés. A SpaceX egy 2,6 milliárd dolláros szerződést kötött a NASA illetékeseivel, ennek keretében összesen 6 ISS-küldetést bonyolítanak majd le a Crew Dragon és a Falcon 9 részvételével, míg a rivális Boeing által megkötött üzlet 4,2 milliárd dollárt ér, bár az ő esetükben a Starliner-kapszula szoftveres gondjai miatt csúszik a fontos próbák időpontja. Ennek kapcsán a NASA még nem jelezte, hogy újabb OFT-tesztre kényszerítik-e a céget, vagy ehelyett engedélyezik a legénységgel lefolytatandó újabb teszt végrehajtását, ami nyilván bátor lépés lenne a részükről.

Elon Musk eközben újabb Twitter-bejegyzésben tette közzé a Starship összesen 6 lábát megmutató fotót, amely arra utalt, hogy gőzerővel készülnek az újabb (statikus) tesztre. A harmadik prototípus eszerint tovább halad a számára kijelölt úton, itt azonban még szükség lesz az üzemanyagtartály próbáira (immár feltöltött állapotban), valamint a Raptor-hajtóművek vizsgájára, mielőtt sort kerítenek a további lépésekre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #1
    Remélem, hogy Kobayasi Kamikazéval nem azt a kabint lövik újra fel, amivel az amcsik előtte már tettek egy kört, mert ez a konstrukció a beleépített rakéták miatt hordoz bizonyos kockázatot magában. Szerintem.