12
  • NEXUS6
    #12
    De igen! ;)
    Nem félrefordítás, bizony akarnak több ezer km, a marsi légkör 1/6 nyomásával töltött vákuumcsövet építeni!
    Hangsebességgel akarják járatni a járművet, ami amúgy egy zárt csőben normál nyomáson nagyjából lehetetlen lenne.
    A lebegtetést nem mágnesekkel, vagy aerodinamikai elven, hanem a szerelvény elején levő beszívott levegő alápumpálásával, légpárnával igyekeznek megoldani, ami feleslegesen túlbonyolított rendszer az előbbi opciókhoz képest. Főleg hogy közben a vízszintes meghajtást egy lineáris motor biztosítja.
    A venti meghajtását nem egy sinről vett árammal, hanem akksiról biztosítanák. A kompresszió során visszahűtött levegőt valami más gázzal hűtenék, a felhevült gázt az út végén cserélnének. Itt is lehetne valami párologtatós eljárás is, amit a csőbe engednek ki, ahonnan úgy is kiszivattyúznák a vákuumszivattyúk, de mindegy.

    A tervezet a jelenlegi formában úgy néz ki, mintha valaki szántszándékkal tervezne bele olyan ellentmondó technikai megoldásokat, amelyek még ha külön külön működnének is, így egyben tök hülyeség.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2015.07.06. 10:50:35
  • johnfly
    #11
    ÁLLJ! állj! állj! A felkínált videókból értettem meg, hogy hogy is akarna ez az egész rendszer működni.
    Nem akarnak ezek több ezer Km vákuumcsövet építeni. Ez csak valami elfordítás, vagy médiaferdítés. A csőben normál nyomás lesz, és maga a szerelvényben elhelyezett turbo-kompresszor fogja a kocsi előtti csőszakaszból kiszippantani a levegőt, és a kocsi utáni szakaszba sűríteni. Ha mindez tényleg maglev technológiával épül, ez valóban qrva-gyors lesz!
    Csak azt nem látom be, hogy olcsóbb mitől lesz, de ők tudják. A cső falának anyagfáradása meg ebben az esetben meg, egy nem kis probléma!!!!!!!!!!!!
  • NEXUS6
    #10
    Valószínűleg az a lelke az egésznek, mármint a 8-10 rekesz sör.
    XD
  • VolJin
    #9
    Az egész képen a leghasznosabb eszköz az a kerekes áruszállító kocsi középen, mert azzal akár 8-10 rekesz sört is lehet mozgatni. :-D
  • NEXUS6
    #8
    Ááááá, dehogy, csak épp pont annyira szigorú, mint házi készítésű hobbirakétával az űrbe jutni.

    Múltkor néztem egy ilyen műsort. gyak kb 20 km a max, amit el lehet érni, de valljuk be az sem kevés, csak nem az űr.
  • VolJin
    #7
    Hát akkor ezek szerint itt mindenki megkérdőjelezi a téma komolyságát.
  • halgatyó
    #6
    Apúúúúú! Én is ilyen kisvasutat akarooook
  • VolJin
    #5
    Én meg gyerekkoromban kaptam egy kisvasutat. Bár az nem ment 11 km\ó sebességgel.
  • kvp
    #4
    http://hu.wikipedia.org/wiki/Hyperloop
  • NEXUS6
    #3
    Hálypörlúp 1947:
  • Montanosz
    #2
    jo hogy erről van cikk de nem derült ki minek vagy mire jó?
  • kvp
    #1
    A cikk cime helyesen: mukodik egy egyetemi hallgatok altal kitalalt megoldas aminek tobb koze van a Takara-Tomy jatek magnesvasutjathoz, mint a Hyperloop-hoz. (a Tomy fele megoldas egyebkent fejlettebb es teljesen maglev)
    http://www.youtube.com/watch?v=PDqHw8Lwxco
    (tudom, hogy egy egyetemi kutaocsapatot nem lehet egy jatekgyartohoz hasonlitani, mert a jatekgyar sokkal profibb csapattal rendelkezik es nem hazilag barkacsol hanem kinaban gyartat)