Ötvös Tibor

Zavar a next-gen gépek körül


Pár hónapja mutatkozott be a következő generációt képviselő PS4 és Xbox One, melyekről azóta is folyamatosan jelennek meg az újabb és újabb hírek és értesülések - sajnos, többnyire nem pozitív kicsengéssel.

De kezdjük az elején. A Sony mutatta be először a gépet, majd utána jött a Microsoft. Utóbbi elképesztő baklövéseket követett el, melyeket a PS4-gyel nagyon okosan használt ki az ázsiai cég. Elég csak a napi netes csatlakozás körül kérdéskört felemlíteni vagy a használt játékok elutasítását az Xbox One kapcsán. Persze azóta lépegetett vissza a redmondi cég, de elég sok játékost elkedvetlenített az első pár nap.

És mikor már azt hinné az ember, hogy végre mindenki tanult a hibájából, jön pár újabb érdekes tény. Elsőnek itt van mindjárt a tegnap megjelent hír, mely szerint az Xbox One 5 percet lesz képes folyamatosan menteni. Vagyis ha játék közben elhangzik az "Xbox One, record that" mondat a szánkból, akkor onnantól fogva öt percig ment a gép.

A Sony erre egy sanda mosollyal elárulta, hogy a PS4 15 percet rögzít majd. Erre a Microsoft azonnal elkezdte magyarázni, hogy szerintük nem szükséges 5 percnél többet menteni és ezzel lezártnak tekintik ezt a "vitát". Ezzel nem is lenne komolyabb gond, hiszen minden játékban van autosave funkció, melyet eddig is használtunk, szóval a két tábor már csak presztízs-harcot vív emiatt.


Ami nagyobb gondot jelenthet a Microsoft számára, az Victor Kislyi szintén tegnap tett nyilatkozata. A World of Tanks készítője anno az Xbox One konferencián büszkén jelentette be sikeres címük konzolos portját, ám a jelek szerint a véleménye mára megváltozott. Kislyi szerint ugyanis az ingyenes piacon egyszerűen "elfogadhatatlan az a frissítésekkel kapcsolatos politika, amit a redmondi cég képvisel."

A Microsoft gépein ugyanis nagyon hosszú az az idő, míg egy frissítés megjelenhet és ezzel az esetleges hibákat kijavíthatják a játékban. Ennek oka, hogy számos tesztet és hasonló műveletet végeznek el a javítással és Kislyi szerint ez az ingyenes játékok piacán nem megengedhető. Ráadásul egy ilyen tesztért 40 ezer dollárt kér a cég a csapattól, ami szintén nem kis összeg. A fejlesztő szerint már tárgyalnak a Microsofttal a változtatásokról és reményei szerint meg tudnak egyezni.

A független fejlesztőkkel kapcsolatban is igen érdekes a filozófia. Múlt héten egy Lionhead Studios alkalmazott elárulta, hogy a Microsoft külön stratégiát alakít ki az ilyen fejlesztőkkel kapcsolatban és várják a jelentkezőket. Ez eléggé feldühítette Lorne Lanningot, az Oddworld megálmodóját, aki már évek óta próbálja feljuttatni a Live-rendszerbe a Stanger's Wrath HD-t... sikertelenül. Elmondása szerint "minden felelőst ki kellene rúgni a részlegről".


Ugyanezt tapasztalta a héten a Warframe kapcsán a Digital Extremes, aki szerint csupán a nagy fejlesztőkkel tartja a kapcsolatot a Microsoft, a kisebb, független cégekkel nem foglalkozik. Ugyanakkor a PS4-gyel kapcsolatos tárgyalások és megbeszélések nagyon jól haladnak, így lehet, hogy Xbox One-on nem lesz elérhető a program.

A végére maradt a legnagyobb ellenállást keltett bejelentés, mely a Forza Motosport 5 kapcsán jelent meg. A Turn 10 Studios elárulta, hogy a játékukhoz nem kell felcsatlakozni a netre, mehet rögtön a játék... ha nem akarjuk végigvinni a programot. Ha igen, akkor ugyanis le kell szedni az első naptól elérhető DLC-t, ami tartalmazza a karrier-mód letudásához szükséges pályákat, autókat.

Vagyis a kommunikáció szerint nem kell csatlakozni a Live-rendszerébe, de ha nem tesszük, akkor nem tudjuk végigvinni a Karrier-módot. Érdekes megoldás, a rajongók eléggé kiakadtak tőle. Nem a DLC-vel van a gond, hiszen az ingyenes lesz, hanem a kommunikációval, hiszen egyszerűen csatlakozni kell a rendszerhez, mondhat bármit a Microsoft.

Mindenesetre a PS4 tájáról jóval kevesebb ilyen hírt hallunk. Nagyon úgy tűnik, hogy a Sony folyamatosan figyeli a Microsoftot és tanul az általuk elkövetett hibákból. Mindenesetre a legtöbb helyen már minden előrendelhető konzol elfogyott (mind az Xboy One, mind a PS4 esetében), így a legvérmesebb rajongókat mindezek a hírek nem zavarják.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • narumon #14
    A kis cégeket viszont nem értem miért hanyagolják (már ha igaz egyáltalán), hiszen az XBLA nagyon jól működik rengeteg elérhető indie fejlesztéssel - akkor ezt most kukázzák vagy valami teljesen másról van szó? Nem nagyon értem.
  • narumon #13
    Jah ugyanezt akartam írni. A cikkíró nemigazán van "képben".
  • Skyline #12
    A pc-s része jókora nagy baromság, főként a fifával példálózni, amin röhög a fél világ mert az EA anno kijelentette hogy csak a kemény pc-k bírnák azt a látványt ami x360/ps3-on van így a pc mindig a régi motort kapja...:)
    Bullshit az egész meg rizsa. ismét lesz TALÁn 1 év a következő konzolgenerációnak látványban, azután lemarad..Már ha ezúttal lesz az 1 év...
  • Zero 7th #11
    Ötvös Tibor Professzor Úr írta a cikket, mit vársz? Ugye nem gondoltad komolyan, hogy az információk pontosak lesznek?
  • Mardel #10
    Itt en is neztem, hogy a berfirkasz nagyon koruljarta a temat ...
  • NEXUS6 #9
    Hát ja. Másrészt 1-1 játékban egy pálya végigjátszása szerintem többb, mint15 percet is jelenthet. Érdekes lenne ezt statisztikailag elemezni. Ha csak fittizni akarsz és gyak egy mozgó képernyőmentést csinálni a legnagyobb pontszámmal, akkor a 10 sec is bőven elég. De ha mondjuk egy rpg-ben valami trükkös dungeon megoldását mutatni, akkor 15 perc is kevés lehet.

    Amúgy miért nem lehet a Utube-ra fölnyomni? Akkor mindíg mindenki elérné korlátok nélkül.
  • LeventeV #8
    "A Sony erre egy sanda mosollyal elárulta, hogy a PS4 15 percet rögzít majd. Erre a Microsoft azonnal elkezdte magyarázni, hogy szerintük nem szükséges 5 percnél többet(...). Ezzel nem is lenne komolyabb gond, hiszen minden játékban van autosave funkció (...)."

    Ezt nem értem. Szerintem a cikk írója valamit félreértett. Ez az 5 és 15 perces record, a videók készítésére vonatkozik, amit aztán feltölthetsz netre és nem a játékok mentésének (save file)elkészítésére.
  • NEXUS6 #7
    Hát ja. Pláne nincs zavar a PS4 háza táján, hogy bármilyen negatív hír merül is fel a másik oldalon az gyak az ő pozíciójukat erősíti.

    Náluk a gondot inkább az fogja okozni, hogy az így keltett hype elvárásoknak megfeleljenek.
  • aaron12 #6
    Ez az Xboy One gondolkodóba ejtett. Nem hallottam még sehol róla, de érdekesnek tűnik. Valaki infot tud esetleg?!
  • Bari06 #5
    Úgy érzem megint rossz a cím, A Ps4-nél nem igazán vannak "zavarok" még egy kis szőr-száll hasogatás ha úgy vesszük, nem a Sony mutatta be fizikailag elsőként a konzoljukat. amikor régen konzolt akartam vásárolni elgondolkodtam melyiket is vegyem meg, végül is egy Ps3 lett a szerencsés, majd ha next gen-re váltok, nem lesz kérdéses a dolog.