Ötvös Tibor
Castlevania: Lords of Shadow 2 mega-előzetes
Számos olyan játék létezik a konzolpiacon, melyek PC-n is bizonyára sikert aratnának, ám exkluzivitásuk illetve az állítólagosan magas warez-kockázat miatt viszonylag kevesen portolják át alkotásukat.
De persze akadnak pozitív példák is. Lásd a jövő héten megjelenő Mortal Kombat programot illetve az augusztusban érkező Castlevania: Lords of Shadow-t. Ez utóbbi a nagyon patinás sorozat legjobb része is egyben, melyet a MercurySteam készített. És bár sokat késtek a porttal a fejlesztők, de igazából még "hálásak" is lehetünk nekik, hiszen így alig fejezzük be az első kalandot, máris folytathatjuk. Épp ezért úgy döntöttünk, hogy kicsit bővebben is bemutatjuk a Lords of Shadow 2 címet kapott folytatást.
A múlt
Aki még nem játszott az első résszel, az ezt a bekezdést ugorja át. A Castlevania elsőnek 1986-ban jelent meg, már akkor is a Konami gondozásában. A Belmont-klán képviselőjét alakítottuk, aki Drakula kastélyában kalandozott. A játék sikeres lett és így több sikeres és legalább ugyanennyi sikertelen és félresikerült folytatást, mellékágat élt meg. A Lords of Shadow az előbbi csoportba tartozik és nem véletlenül. A MercurySteam alkotása pazar lett, kellően hosszú és érdekes sztorival bírt és a játékmenet is változatos volt.

A hős, Gabriel Belmont a Fény Testvériségének tagja, akit a bosszú hajt. Nejét ugyanis egy olyan kreatúra mészárolta le, akiket a csoport üldöz. Mivel testét nem földelték el rendesen, így lelke folyamatosan ott lebeg Gabriel körül, aki az Isten Maszkját keresi. Ezt a játék végén meg is találja, ám a sztori alakulásának köszönhetően Gabrielből végül Drakula vált és örök életre lett kárhozva.
Gabriel/Drakula jelene
És itt veszi fel a fonalat a Lords of Shadow 2. Gabriel (pontosabban Drakula) továbbra is az öröklét gondjaival küszködik, a világtól elzárva, magányosan, kedvesét siratva. Itt talál rá a Fény Testvérisége, akik elárulják, hogy az, akinek az első részben történteket köszönheti ezúttal a Mennyország kapuit ostromolja. A Testvériség meglebbenti a lehetőségét annak, hogy ha Drakula segít nekik, akkor az Úr talán kegyeibe fogadja és véget vet örökös szenvedésének.

A játékmenet
A játékmenet nem változik az első részben látottakhoz. Továbbra is hatalmas területeket kell bejárnunk, ahol a felbukkanó ellenfeleket kell ártalmatlanná tennünk. A harcok látványosak, egyszerre rengetegen támadnak majd ránk és bizonyos taktikára és ügyességre lesz szükségünk a győzelmekre. A mágia ezúttal is hatalmas jelentőséggel bír majd, mely azonban jelentős változásokon esett át.
Mivel Drakula már nem őrlődik a jó és a gonosz között, így az ellenfelek sem hagynak már mást maguk után, mint vért. Ezeket felszedve/felszippantva tölthetjük fel a Void vagy Chaos csíkunkat. Egyedi képességeket is kapunk. Ilyen például a köddé válás, mely nem csak harcokban, hanem a különböző akadályoknál, kerítéseknél is hasznos lehet.
Drakula legtöbbet használt fegyvere a Blood Whip, mely hasonló Kratos láncos kardjaihoz. Közel és távol hatásos, nagyjából a képernyő negyedét lefedhetjük vele. Ha pedig a Void mágiát használjuk a fegyver mellé, akkor megjelenik a Void Sword, mely gyorsabb, pontosabb - ugyanakkor kisebb sebzést okoz. Viszont minden találatnál töltődik az életerőnk, ami számos alkalommal nyújthat nagy segítséget.
A Chaos erőnke bevetve jelenik meg a Chaos Claws, mely lassabb, de sokkal erősebb sebzéseket okoz. Ezzel páncélokat, pajzsokat verhetünk darabokra, ugyanakkor a forgás közben szinte védtelenek vagyunk, így a többi ellenfél lazán bevihet pár halálos sebzést is.
Kombó-mester
Az ilyen alkotásokban a különböző kombók bevetése jelenthet különbséget siker és bukás között. Minden egyes harc után Tapasztalati Pontokat kapunk, melyeket képességeink között oszthatunk el és persze újakat is tanulhatunk. Minél többet használunk egy-egy képességet, annál jobban sajátítjuk el azt. Végül elérhetjük a Mester fokozatot, melynek hatására a Void Sword, Chaos Claws vagy Blood Whip fegyverünk is fejlődik. Érdemes használni ezen képességeket és kombókat, mivel fejlődés nélkül a pálya felénél már elvérzünk.

A Titánok harca
Újabb nagy változás a Titánok megjelenésében jelentkezik majd. Bár az első részben is harcolhattunk több képernyőnyi ellenfelekkel, ezúttal megváltozik a velük szemben használatos harcmodor. Az előző részben a Shadow of the Colossus-ban látott taktikát kellett bevetni. Felmászni a Titánra, ütni a kijelölt pontokat és ezzel gyengítettük le ellenfelünket.
Most már más erőket kell bevetnünk, többnyire a Fény Testvérisége által kapott képességeink közül valamelyiket. Ez igazából jó váltás, hiszen például az egyik ellenfelünk egy hatalmas, lépegető templomra hasonlító teremtmény lesz, akit aztán üthetünk - maximum az ablakok törnek be rajta.

Jelen és múlt
A játék két idősíkban játszódik. Drakula többnyire a jelenben, a modern korban kalandozik, ám ne számítsunk túl sok autóra illetve utcára. Gótikus helyszíneken, ősi romok között mászkálunk, a mai kor vívmányaival csak ritkán futunk össze. Ez kisebb csalódás, hiszen érdekes lett volna valódi fegyverekkel bíró emberek ellen harcba szállni vagy zsúfolt utcákon sétálgatni.
A múlt pedig a megszokott: régi kor, régi épületek, régi fegyverekkel bíró ellenfelek. Igazából nem lesz túl nagy különbség a két korszak között. A régi pályákra bármikor visszatérhetünk, ahol újonnan megszerzett képességeinkkel új területeket fedezhetünk fel.
A grafika sokat javult, pedig már az első Lords of Shadow is kimondottan szép játék volt. Bár a korszakok hasonlósága csalódást okozhat, de a MercurySteam így is nagyon jó munkát végez majd. Az azonban már most kiderült, hogy a csapat ezzel lezárja a saját Catlevania trilógiáját (a 3DS-re megjelent Mirrors of Fate volt a harmadik rész) és legközelebb ismét egy új csapat veszi át a franchise-t.
De persze akadnak pozitív példák is. Lásd a jövő héten megjelenő Mortal Kombat programot illetve az augusztusban érkező Castlevania: Lords of Shadow-t. Ez utóbbi a nagyon patinás sorozat legjobb része is egyben, melyet a MercurySteam készített. És bár sokat késtek a porttal a fejlesztők, de igazából még "hálásak" is lehetünk nekik, hiszen így alig fejezzük be az első kalandot, máris folytathatjuk. Épp ezért úgy döntöttünk, hogy kicsit bővebben is bemutatjuk a Lords of Shadow 2 címet kapott folytatást.
A múlt
Aki még nem játszott az első résszel, az ezt a bekezdést ugorja át. A Castlevania elsőnek 1986-ban jelent meg, már akkor is a Konami gondozásában. A Belmont-klán képviselőjét alakítottuk, aki Drakula kastélyában kalandozott. A játék sikeres lett és így több sikeres és legalább ugyanennyi sikertelen és félresikerült folytatást, mellékágat élt meg. A Lords of Shadow az előbbi csoportba tartozik és nem véletlenül. A MercurySteam alkotása pazar lett, kellően hosszú és érdekes sztorival bírt és a játékmenet is változatos volt.

A hős, Gabriel Belmont a Fény Testvériségének tagja, akit a bosszú hajt. Nejét ugyanis egy olyan kreatúra mészárolta le, akiket a csoport üldöz. Mivel testét nem földelték el rendesen, így lelke folyamatosan ott lebeg Gabriel körül, aki az Isten Maszkját keresi. Ezt a játék végén meg is találja, ám a sztori alakulásának köszönhetően Gabrielből végül Drakula vált és örök életre lett kárhozva.
Gabriel/Drakula jelene
És itt veszi fel a fonalat a Lords of Shadow 2. Gabriel (pontosabban Drakula) továbbra is az öröklét gondjaival küszködik, a világtól elzárva, magányosan, kedvesét siratva. Itt talál rá a Fény Testvérisége, akik elárulják, hogy az, akinek az első részben történteket köszönheti ezúttal a Mennyország kapuit ostromolja. A Testvériség meglebbenti a lehetőségét annak, hogy ha Drakula segít nekik, akkor az Úr talán kegyeibe fogadja és véget vet örökös szenvedésének.

A játékmenet
A játékmenet nem változik az első részben látottakhoz. Továbbra is hatalmas területeket kell bejárnunk, ahol a felbukkanó ellenfeleket kell ártalmatlanná tennünk. A harcok látványosak, egyszerre rengetegen támadnak majd ránk és bizonyos taktikára és ügyességre lesz szükségünk a győzelmekre. A mágia ezúttal is hatalmas jelentőséggel bír majd, mely azonban jelentős változásokon esett át.
Mivel Drakula már nem őrlődik a jó és a gonosz között, így az ellenfelek sem hagynak már mást maguk után, mint vért. Ezeket felszedve/felszippantva tölthetjük fel a Void vagy Chaos csíkunkat. Egyedi képességeket is kapunk. Ilyen például a köddé válás, mely nem csak harcokban, hanem a különböző akadályoknál, kerítéseknél is hasznos lehet.
Drakula legtöbbet használt fegyvere a Blood Whip, mely hasonló Kratos láncos kardjaihoz. Közel és távol hatásos, nagyjából a képernyő negyedét lefedhetjük vele. Ha pedig a Void mágiát használjuk a fegyver mellé, akkor megjelenik a Void Sword, mely gyorsabb, pontosabb - ugyanakkor kisebb sebzést okoz. Viszont minden találatnál töltődik az életerőnk, ami számos alkalommal nyújthat nagy segítséget.
A Chaos erőnke bevetve jelenik meg a Chaos Claws, mely lassabb, de sokkal erősebb sebzéseket okoz. Ezzel páncélokat, pajzsokat verhetünk darabokra, ugyanakkor a forgás közben szinte védtelenek vagyunk, így a többi ellenfél lazán bevihet pár halálos sebzést is.
Kombó-mester
Az ilyen alkotásokban a különböző kombók bevetése jelenthet különbséget siker és bukás között. Minden egyes harc után Tapasztalati Pontokat kapunk, melyeket képességeink között oszthatunk el és persze újakat is tanulhatunk. Minél többet használunk egy-egy képességet, annál jobban sajátítjuk el azt. Végül elérhetjük a Mester fokozatot, melynek hatására a Void Sword, Chaos Claws vagy Blood Whip fegyverünk is fejlődik. Érdemes használni ezen képességeket és kombókat, mivel fejlődés nélkül a pálya felénél már elvérzünk.

A Titánok harca
Újabb nagy változás a Titánok megjelenésében jelentkezik majd. Bár az első részben is harcolhattunk több képernyőnyi ellenfelekkel, ezúttal megváltozik a velük szemben használatos harcmodor. Az előző részben a Shadow of the Colossus-ban látott taktikát kellett bevetni. Felmászni a Titánra, ütni a kijelölt pontokat és ezzel gyengítettük le ellenfelünket.
Most már más erőket kell bevetnünk, többnyire a Fény Testvérisége által kapott képességeink közül valamelyiket. Ez igazából jó váltás, hiszen például az egyik ellenfelünk egy hatalmas, lépegető templomra hasonlító teremtmény lesz, akit aztán üthetünk - maximum az ablakok törnek be rajta.

Jelen és múlt
A játék két idősíkban játszódik. Drakula többnyire a jelenben, a modern korban kalandozik, ám ne számítsunk túl sok autóra illetve utcára. Gótikus helyszíneken, ősi romok között mászkálunk, a mai kor vívmányaival csak ritkán futunk össze. Ez kisebb csalódás, hiszen érdekes lett volna valódi fegyverekkel bíró emberek ellen harcba szállni vagy zsúfolt utcákon sétálgatni.
A múlt pedig a megszokott: régi kor, régi épületek, régi fegyverekkel bíró ellenfelek. Igazából nem lesz túl nagy különbség a két korszak között. A régi pályákra bármikor visszatérhetünk, ahol újonnan megszerzett képességeinkkel új területeket fedezhetünk fel.
A grafika sokat javult, pedig már az első Lords of Shadow is kimondottan szép játék volt. Bár a korszakok hasonlósága csalódást okozhat, de a MercurySteam így is nagyon jó munkát végez majd. Az azonban már most kiderült, hogy a csapat ezzel lezárja a saját Catlevania trilógiáját (a 3DS-re megjelent Mirrors of Fate volt a harmadik rész) és legközelebb ismét egy új csapat veszi át a franchise-t.