Demkó Zsolt
Télen jön a TOCA Race Driver 3
A Codemasters bejelentette a TOCA Race Driver sorozatának következő, harmadik részét. A világ legismertebb motorsportjait feldolgozó alkotás Playstation 2-re, Xboxra és PC-re 2005 telén érkezik meg. A játék pontosan 35 különböző motorsportágat tartalmaz.
Be kell vallanom, a TOCA Race Driver világa kissé messze állt eddig tőlem, az ennyire árkád autós játékokat mindig messzire elkerültem. A második résznek már majdnem bedőltem, mert frappánsan a "The Ultimate Racing Simulator" melléknevet biggyesztették rá a fejlesztők. A név sajnos ebben az esetben sem kötelezte őket semmire. A konzolos Grand Turismo PC-s megfelelője még mindig várat magára. Vagy mégsem?
A fejlesztők most is sok finom dolgot ígérnek, lássuk is szépen sorjában. A játékban hét versenymód lesz GT, Off Road, Touring Cars, Historic, Open Wheel, Rally és Oval, amelyek összesen 35 különböző versenytípusba engednek betekintést. Többek között indulhatunk a British GT (BGTC), Muscle Cars, V8 Supercars, DTM, Monster Trucks, Baja Motocross, Formula Palmer Audi, Historic Grand Prix, Touring Sports Cars, Formula 3 versenyein is. A legtöbb versenytípus megkapta a 2005-ös licencet, azaz az idei versenygépekkel szaggathatjuk az aszfaltot.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A legígéretesebbnek a karrier módnak megfelelő Open Wheel ígérkezik. Pályafutásunkat egy gokarttal kezdjük, ami után beléphetünk a Formula 1000-be, majd a Formula 3000-be. Ha elég ügyesek vagyunk, akkor jogot nyerhetünk a királykategóriába, a BMW Williams F1 csapatába. A hírek szerint a játékban az online multiplayer is nagy hangsúlyt kap, mindegyik bajnokság teljesen testreszabható lesz. Kiválaszhatjuk, hogy milyen szabályok legyenek érvényben, a versenyek milyen hosszúak legyenek, beállíthatjuk a rajtrácsot és a mesterséges intelligencia jellemzőit is. Lehetőség lesz a járművek beállítására a különféle pályák telemetriai adatainak ismeretében, és az így elmentett konfigurációkat az online versenyek alkalmával lehet használni.
A fejlesztők kiemelik, hogy nagyságrendileg változtattak a fizikai megvalósításokon, realisztikus gyorsulás- és sebességérzetet ígérnek. Az autók viselkedésének elég sok összetevője lesz. A játék állítólag figyelembe veszi az abroncsok állapotát, a motor hőfokát és hogy mennyi üzemanyaggal vágunk neki a versenynek. Ahogy fogy az üzemanyag, az autónk súlya is csökken. Az ígéretek szerint a Terminal Damage Engine, azaz a sérülésekért felelős motor igen élethű elváltoztatásokra lesz képes. A kasztni részekre szakadása már lassan minimum kategória, de e mellett a motor és a gumik állapota is romlani fog. Ha például a elromlik a hűtő és nem javíttatjuk meg, akkor motorunk szépen felforr. A karosszériák lehetséges módosítását a 2. képen meg is nézhetitek.
A megjelenésről Gavin Raeburn, a stúdió vezetője azt nyilatkozta, hogy még ebben az évben megpróbálják kiadni a játékot, de mindenképpen befejezetten szeretnék ezt tenni. Ez azt jelentheti, hogy lehet, hogy csak 2006 tavaszán jelenik meg, de mindenképpen azt kapjuk meg, amit a fejlesztők nekünk akarnak adni. A kiadó követi hagyományait, azaz más néven jelennek meg a különböző helyszínek, had' keverje össze az egyszeri játékos:
Németország / Benelux = "DTM Race Driver 3"
Ausztrália / Új-Zéland = "V8 Supercars 2005"
Amerika = "TOCA Race Driver 2006"
Anglia és a többi ország = "TOCA Race Driver 3"
A játék hivatalos honlapja
Be kell vallanom, a TOCA Race Driver világa kissé messze állt eddig tőlem, az ennyire árkád autós játékokat mindig messzire elkerültem. A második résznek már majdnem bedőltem, mert frappánsan a "The Ultimate Racing Simulator" melléknevet biggyesztették rá a fejlesztők. A név sajnos ebben az esetben sem kötelezte őket semmire. A konzolos Grand Turismo PC-s megfelelője még mindig várat magára. Vagy mégsem?
A fejlesztők most is sok finom dolgot ígérnek, lássuk is szépen sorjában. A játékban hét versenymód lesz GT, Off Road, Touring Cars, Historic, Open Wheel, Rally és Oval, amelyek összesen 35 különböző versenytípusba engednek betekintést. Többek között indulhatunk a British GT (BGTC), Muscle Cars, V8 Supercars, DTM, Monster Trucks, Baja Motocross, Formula Palmer Audi, Historic Grand Prix, Touring Sports Cars, Formula 3 versenyein is. A legtöbb versenytípus megkapta a 2005-ös licencet, azaz az idei versenygépekkel szaggathatjuk az aszfaltot.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A legígéretesebbnek a karrier módnak megfelelő Open Wheel ígérkezik. Pályafutásunkat egy gokarttal kezdjük, ami után beléphetünk a Formula 1000-be, majd a Formula 3000-be. Ha elég ügyesek vagyunk, akkor jogot nyerhetünk a királykategóriába, a BMW Williams F1 csapatába. A hírek szerint a játékban az online multiplayer is nagy hangsúlyt kap, mindegyik bajnokság teljesen testreszabható lesz. Kiválaszhatjuk, hogy milyen szabályok legyenek érvényben, a versenyek milyen hosszúak legyenek, beállíthatjuk a rajtrácsot és a mesterséges intelligencia jellemzőit is. Lehetőség lesz a járművek beállítására a különféle pályák telemetriai adatainak ismeretében, és az így elmentett konfigurációkat az online versenyek alkalmával lehet használni.
A fejlesztők kiemelik, hogy nagyságrendileg változtattak a fizikai megvalósításokon, realisztikus gyorsulás- és sebességérzetet ígérnek. Az autók viselkedésének elég sok összetevője lesz. A játék állítólag figyelembe veszi az abroncsok állapotát, a motor hőfokát és hogy mennyi üzemanyaggal vágunk neki a versenynek. Ahogy fogy az üzemanyag, az autónk súlya is csökken. Az ígéretek szerint a Terminal Damage Engine, azaz a sérülésekért felelős motor igen élethű elváltoztatásokra lesz képes. A kasztni részekre szakadása már lassan minimum kategória, de e mellett a motor és a gumik állapota is romlani fog. Ha például a elromlik a hűtő és nem javíttatjuk meg, akkor motorunk szépen felforr. A karosszériák lehetséges módosítását a 2. képen meg is nézhetitek.
A megjelenésről Gavin Raeburn, a stúdió vezetője azt nyilatkozta, hogy még ebben az évben megpróbálják kiadni a játékot, de mindenképpen befejezetten szeretnék ezt tenni. Ez azt jelentheti, hogy lehet, hogy csak 2006 tavaszán jelenik meg, de mindenképpen azt kapjuk meg, amit a fejlesztők nekünk akarnak adni. A kiadó követi hagyományait, azaz más néven jelennek meg a különböző helyszínek, had' keverje össze az egyszeri játékos:
A játék hivatalos honlapja