Ötvös Tibor
Sci-fi horror lesz a Routine
Már a Daylight bejelentése kapcsán is meg kellett állapítanunk, hogy a túlélő-horror, mint műfaj feltámadóban van és most egy újabb érdekes alkotás került bemutatásra a stíluson belül.
A Routine bejelentésekor már láthattuk mozgásban is a projektet, melyet egyetlen ember, Aaron Foster, a Central Lancashire Egyetemprofesszora kezdte el, ám később beszállt az angol Lunar Software is a munkálatokba, így más jóval gyorsabban haladnak.
A sztoriról viszonylag keveset tudni. Az biztos, hogy a Routine a Holdon játszódik és teljesen egyedül leszünk - legalábbis az embereket számolva. Az egész a kultikus Hold című alkotásra emlékeztet és a fejlesztők is azt a klausztrofób hangulatot szeretnék megteremteni.
Mivel a Holdon járunk, így minden lépésünkre figyelni kell. Nincs életerőnk, nincs semmilyen HUD - egy rossz mozdulat és kezdhetjük elölről a játékot. A fejlesztők szerint a Routine egy teljesen szabadon bejárható világot kínál majd vagyis ameddig a levegőnk bírja, teljesen szabadon mozgunk a Hold felszínén illetve a bázisunkon.
"Nagyon nehéz így megteremteni a játékmenetet" - árulta el Foster. "Szerintem egy lineáris horrorjátékkal sokkal könnyebb a megfelelő rémisztegtéseke megteremteni, hiszen csak a pályákon kell ügyesen elszórni őket. A Routine-ban sokkal inkább az MI-n múlik, hogy mennyire sikerült ezt megteremtenünk. Fontos, hogy hogyan reagálnak a cselekedeteinkre, hiszen ezen múlik minden."
"A Routine 50 százalékban a felfedezésről szól és közben futhatunk össze természetesen az ellenfeleinkkel. Így nem biztos, hogy annyira rémisztő, mint a társai, de van benne annyi érdekesség, hogy érdemes legyen minden helyet felkutatni és ott átélni valami borzongatót."
A Routine elméletileg még a tavasszal megjelenik.
A Routine bejelentésekor már láthattuk mozgásban is a projektet, melyet egyetlen ember, Aaron Foster, a Central Lancashire Egyetemprofesszora kezdte el, ám később beszállt az angol Lunar Software is a munkálatokba, így más jóval gyorsabban haladnak.
A sztoriról viszonylag keveset tudni. Az biztos, hogy a Routine a Holdon játszódik és teljesen egyedül leszünk - legalábbis az embereket számolva. Az egész a kultikus Hold című alkotásra emlékeztet és a fejlesztők is azt a klausztrofób hangulatot szeretnék megteremteni.
Mivel a Holdon járunk, így minden lépésünkre figyelni kell. Nincs életerőnk, nincs semmilyen HUD - egy rossz mozdulat és kezdhetjük elölről a játékot. A fejlesztők szerint a Routine egy teljesen szabadon bejárható világot kínál majd vagyis ameddig a levegőnk bírja, teljesen szabadon mozgunk a Hold felszínén illetve a bázisunkon.
"Nagyon nehéz így megteremteni a játékmenetet" - árulta el Foster. "Szerintem egy lineáris horrorjátékkal sokkal könnyebb a megfelelő rémisztegtéseke megteremteni, hiszen csak a pályákon kell ügyesen elszórni őket. A Routine-ban sokkal inkább az MI-n múlik, hogy mennyire sikerült ezt megteremtenünk. Fontos, hogy hogyan reagálnak a cselekedeteinkre, hiszen ezen múlik minden."
"A Routine 50 százalékban a felfedezésről szól és közben futhatunk össze természetesen az ellenfeleinkkel. Így nem biztos, hogy annyira rémisztő, mint a társai, de van benne annyi érdekesség, hogy érdemes legyen minden helyet felkutatni és ott átélni valami borzongatót."
A Routine elméletileg még a tavasszal megjelenik.