Ötvös Tibor
Túlélő-horror lesz a Daylight
Korábban arról írtunk, hogy a túlélő-horror, mint olyan kezd eltűnni a játékpalettáról. Ez a megállapítás azonban már nem állja meg a helyét, mivel folyamatosan érkeznek a hírek az újabb és újabb reménységekről.
A Slender folytatása, az Outlast, az Amnesia 2 és a The Last of Us után most bemutatkozott egy újabb alkotás, mely a Daylight nevet viseli és a Zombie Studios készíti. A játék egyébként az első olyan külső fejlesztésű alkotás, mely az Unreal Engine 4-et használja. És bár csak 25-30 percig tart a játék, mégis érdemes nekivágni.
A történet szerint hősünk egy elmegyógyintézetben jár, ahol a megszokott kísértethistória vár ránk. És bár nagyon rövid a dolog, a program mégis szinte végtelen számú újrajátszási rátával bír. Ennek titka, hogy a program minden játék elején automatikusan újragenerál mindent a pályán. Ez annyit jelent, hogy teljesen átrendezi a helyszíneket, a tárgyakat és az ellenfeleket.
Például ha az első érkezésünkkor egy, az asztalon hagyott cetliből ismerjük meg a további teendőket, akkor legközelebb már máshol találunk nyomot (például az egyik festményen). És nem ugyanazt az utat járjuk be másodszor, mint előtte. Igaz, a végcélunk ugyanaz, ám más útvonalon, más feladványt megoldva, más ellenfelekkel harcolva jutunk el A pontból B pontba.
Ahogy az manapság megszokott, a Daylight hőse sem használ fegyvereket. Egyedüli eszközünk a mobilunk lesz, mellyel világíthatunk, az UV lámpáját használva nyomozhatunk, fényképeket készíthetünk vele, egy hang formájában jelzi az ellenfelek közeledtét és néha igen fura üzeneteket és hívásokat is kapunk rajta.
A fényre szükségünk lesz, hiszen ez tartja távol majd a szellemeket. Találunk majd fénycsöveket, melyeket eltörve nagyobb fényt tudunk létrehozni, ami bár elriasztja a szellemeket, a fantomokat odavonzza. Így nagyon meg kell gondolni, mikor használjuk ezt.
A Daylight elméletileg még az idén elérhető lesz a Steam oldalán és siker esetén további epizódokkal gazdagodik majd a sztori.
A Slender folytatása, az Outlast, az Amnesia 2 és a The Last of Us után most bemutatkozott egy újabb alkotás, mely a Daylight nevet viseli és a Zombie Studios készíti. A játék egyébként az első olyan külső fejlesztésű alkotás, mely az Unreal Engine 4-et használja. És bár csak 25-30 percig tart a játék, mégis érdemes nekivágni.
A történet szerint hősünk egy elmegyógyintézetben jár, ahol a megszokott kísértethistória vár ránk. És bár nagyon rövid a dolog, a program mégis szinte végtelen számú újrajátszási rátával bír. Ennek titka, hogy a program minden játék elején automatikusan újragenerál mindent a pályán. Ez annyit jelent, hogy teljesen átrendezi a helyszíneket, a tárgyakat és az ellenfeleket.
Például ha az első érkezésünkkor egy, az asztalon hagyott cetliből ismerjük meg a további teendőket, akkor legközelebb már máshol találunk nyomot (például az egyik festményen). És nem ugyanazt az utat járjuk be másodszor, mint előtte. Igaz, a végcélunk ugyanaz, ám más útvonalon, más feladványt megoldva, más ellenfelekkel harcolva jutunk el A pontból B pontba.
Ahogy az manapság megszokott, a Daylight hőse sem használ fegyvereket. Egyedüli eszközünk a mobilunk lesz, mellyel világíthatunk, az UV lámpáját használva nyomozhatunk, fényképeket készíthetünk vele, egy hang formájában jelzi az ellenfelek közeledtét és néha igen fura üzeneteket és hívásokat is kapunk rajta.
A fényre szükségünk lesz, hiszen ez tartja távol majd a szellemeket. Találunk majd fénycsöveket, melyeket eltörve nagyobb fényt tudunk létrehozni, ami bár elriasztja a szellemeket, a fantomokat odavonzza. Így nagyon meg kell gondolni, mikor használjuk ezt.
A Daylight elméletileg még az idén elérhető lesz a Steam oldalán és siker esetén további epizódokkal gazdagodik majd a sztori.