Ötvös Tibor

Készül az XCOM: Enemy Unknown

Sokan értetlenül álltak a tavalyelőtti XCOM bejelentés előtt. A népszerű és sikeres stratégiai sorozat egy erősen közepesnek tűnő FPS-ben tér vissza, ami nem igazán tetszett a rajongóknak.

És hiába változott előnyére időközben a 2K Marine alkotása, a vérmesebb fanok továbbra sem fogadják el az FPS-t. Számukra érkezik mintegy mentőövként a mai, szinte a semmiből érkezett bejelentés, mely szerint a Civilization sorozatot is jegyző Sid Meier alapította Firaxis Games (Alpha Centauri) gőzerővel dolgozik az XCOM: Enemy Unknown címet kapott programon, mely a klasszikus stratégiai vonalat képviseli majd.



A játék a klasszikus XCOM alapokon nyugszik, vagyis a harcok és minden cselekedetünk körökre osztva zajlik majd le. Sajnos ennél többet még nem tudhattunk meg az Enemy Unknownról, mely ráadásul már az idén megjelenik.

"Egy álmunk vált valóra azzal, hogy újraindíthatjuk az X-Com sorozatot a saját kreatív látomásainkkal" - árulta el Steve Martin, a Firaxis Games elnöke. "Óriási rajongói vagyunk az eredeti játéknak és kimondhatatlan szerencsének érezzük, hogy épp ezt az alkotást kell újraálmodnunk. Azt szeretném leszögezni, hogy a játék minden ízében hű lesz az 1993-as eredeti XCOM: Enemy Unknownhoz és nem csak a nevet vesszük át. Ugyanakkor egy teljesen új történetet készítünk és pár új játékmeneti elem is bekerül a programunkba."

Az XCOM: Enemy Unknown februárban mutatkozik be a nagyközönség előtt és akkor majd mi is visszatérünk rá.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szefmester #30
    Én most jelenleg örülnék egy X-Com 1-2-3 HD remakenek is win7-re. :D Gyorsan végigjátszanám ezeket, és addigra meg is jelenne az új rész.
  • Zero 7th #29
    Ja, csak szinte multizhatatlan, az AI meg buta mint a segg.
  • NEXUS6 #28
    A Xeno egész jól néz ki. Nekem bejön.
  • MaskimXul #27
    Aki esetleg nem ismerné:
    UFO: Alien Invasion ingyenes open source remake, és
    Xenonauts fizetős remake, idén jelenik meg, előrendelhető.
  • Molnibalage #26
    És ki nem szarja le, hogy zombihorda mit gondol...?
    Egyél szart, sok millárd bogár és lárva nem tévedhet...
  • Loverman #25
    csak nyűg volt az egész, nem illett a játékhoz (akkor sem ha történelmi szempontból valósághűbbé tette a játékot) Nyilván nem véletlen hogy elvetették az új részben. egy kísérlet volt, ennyi. nem sikerült.
  • Loverman #24
    Bocs de az összes oldal ahol fent vagy már tudja hogy nem lehet hallgatni rád :D (sg, iddqd, stb). Metacritics-en jelenleg 90%-on van, én élveztem, ez nekem elég.
  • Szefmester #23
    A 2. rész 3 főbb ok miatt volt keményebb.

    1.A víz alatt a "szamócák" nem elég hogy zombit csináltak, de repültek és bújkáltak is.
    2. A víz alatti és szárazföldi felszerelés váltogatása. Elég volt csak egyszer úgy kimenni hogy nem vittél elég fegyvert, és még nem ismertél minden technológiát így a hullarablás sem volt igazán megoldható.
    3. A többszintes feladatok.

    Sikerült egyszer végigjátszanom legnehezebb fokozaton, de a vége felé már a fél világ nem fizetett nekem, szóval a végső csatát eléggé gyorsan össze kellett hoznom, és így a kutatóim még tudtak volna dolgozni, de ki kellett rúgni a bandát a pénz miatt.

    A 3. részt meg csak körökre osztottban játszottam. Valahogy a realtime módban az idegenek (főleg az arcra ugrók és a kis kukacok) rettenetesen kemény ellenfelek lettek. Hiszen ott a gránátot már pontosan eléjük kellett dobni. És mozgás közben nehezebb is volt eltalálni őket. Az meg hogy agy mezőt felfele is tudtak ugrani... Olyankor küldtem előre az android duóm (mert azokra nem hatottak) hogy pusztítsanak. :D A 3. részben a várost viszont nagyon elcseszték. Jó volt hogy cégek voltak országok helyett és a termékeik olcsóbbak voltak ha barátaink, vagy a szekták segítettek nekünk a harcokban vagy küldtek erősebb kutatókat, katonákat. De az idegenek hajók leszedése valahogy nehéz és körülményes volt.

    Az UFO trilógia számomra meg inkább csak egy érdekes próbálkozás volt. A túl organikus technológiára helyezett hangsúly miatt. Ráadásul a katonák ritka bénák voltak ha célozni kellett.
  • NEXUS6 #22
    A CivV-nél nekem még a Civ Revo is jobban bejött. Reméltem, hogy azt adják ki PC-re, pályaszerkesztővel, végre nagy térképekkel, miegymással.

    Sajnos egy csomó dolog kimaradt, amit ott bevezettek. Pl. híres ember elrablása/meggyilkolása, az milyen poén volt már. A nagy fölényben az ellenséget pedig szinte veszteség nélkül lehetett megfutamítani, hadseregekké lehetett kombinálni az egységeket, stb.
    Lehet, hogy gyerekes volt a vezetők gagyarászása is, de sokkal jobban meg volt csinálva, mint a CivV-ben, ahogy ott álltak és nem csináltak semmit.
  • NEXUS6 #21
    Ez a keverés a valós idő/meg a kőrökre osztott játékmód között nekem se igazán jött be más játékoknál. Egy lájtos akciójátékot csinál a komoly sakkozást igénylő taktikaiból.
    Ahol még is modernül megcsinálták a kőrös harcászkodást, az szerintem a PS3-ra kiadott Chronicles of Valkyria volt. Szép látványos, de némelyik pálya istentelenül nehéz.

    Az eredeti UFO AI-je is elég jól működött, a Terror meg tényleg olyan szigorú volt, hogy anno inkább feladtam.

    Másik nagy kedvencem a Jagged Alliance2 volt, amiről szintén félévente feldobnak egy hírt, hogy jön a remake.