Ötvös Tibor

Friss X-Com: Enemy Unknown infók

Szinte a semmiből jelentkezett be az Év stratégiai játéka címre (legalábbis remélhetőleg) az X-Com: Enemy Unknown.

A múltkor már tudtunk mutatni pár képet a játékról, de ma újabb fotók érkeztek és mellette számos friss infó is napvilágot látott. Először is a Firaxis elvetette a Time Units elvét, így mostantól minden egyes ilyen egység dupla mozgásra képes (vagy egy mozgásra és egy cselekvésre). Visszatérnek a Kiberlemezek, a Halk lövések rendszere, a teljesen megsemmisíthető környezet és a történet alakulásának függvényében generált küldetések is.

A nehézségi fokozatok között pedig jelen lesz a Klasszikus Mód, mely a kultikus X-Com játék nehézségi szintjét állítja be. Az Enemy Unknown 16 országot kínál fel, melyek alapjaiban különböznek majd egymástól és mindegyikben más és más módszerrel kell harcolnunk. Afrikában például rengeteg nyersanyagot találunk, de pénzt azt alig.

Klikk ide! Klikk ide!

A halott katonák örökre azok maradnak. Nincs feltámasztás, még a legnagyobb hőseink is elbukhatnak. Ráadásul akit valami nagy fegyverrel ölnek meg vagy esetleg lezuhan, annak a teljes felszerelése is az enyészeté lehet. Szóval nagyon figyelni kell majd, hogy mikor merre bóklászunk és kit kire uszítunk rá.

Jó hír, hogy a játék PC-s verziója egy kidolgozottabb, összetettebb kezelőfelületet kap majd, ráadásul a Zoom funkció is csak itt lesz elérhető. Így számítógépen akár madártávlatból is követhetjük az eseményeket vagy teljesen testközelből is vezethetjük csapatainkat.

Szóval úgy tűnik, hogy Sid Meier és csapata jó irányba haladnak és ha minden jól megy, akkor az idei évben legalább egy jól sikerült X-Com játékkal lesz dolgunk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szefmester #29
    Friss képek!

    Engem csak az érdekelne hogy a sectoidoknak miért világít a mellkasuk. :D Ezek a képek viszont nagyon ígéretesek lettek. A harci rész még mindíg kicsit zavar, de legalább a vizuális része a játéknak megfelelő lesz.
  • Molnibalage #28
    Én is ellamentáltam azon, hogy jó lenne, ha valós vadászgépek lennének és nem az X-Com gépei fognák el az UFO-kat.

    Ugyanis teljesen "irreális" - ez egy ilyen játék estén elég vicces kifejezés - hogy ennyi olcsók a gépek és ennyire fejlettek. A játék eleje arról szólna, hogy a vadászgépeket halomra mészárolják az UFO-k.
  • Luthero #27
    Az mekkora lenne : Ha például az oroszokkal játszva, a játék elején Mig-29 lenne r-27 es rakétával a vége felé meg a fejlesztéseket meglépve (Szu-27,Mig 31,Szu-35) PAK-FA val fejezném be és persze minden nagy hatalomnak saját valós gépparkja lenne. Persze a játék vége felé már Sci-fi s cuccokkal.
  • Luthero #26
    Egyre jobban bírom Molni-t, ez a hozzászólás a szívemből jött!!!!
  • Szefmester #25
    Hát igen... Az is egy érdekes szempont lehetne hogy az X-Com-ot nem lehet beleerőltetni egy ma divatos formába, mert akkor az már nem az X-Com. Olyan lenne mintha a CoD új részében csak managelni lehetne a katonákat és nem rajtad múlik a harc. A rajongók tiltakoznának.

    Ma az egyszerű játékok a divatosak, de miért? És egy "rétegjátéknak" -még ha az a No.1 játék a minden idők legjobbjai listán- miért kéne követni a divatot? Nem azért választották meg a legjobbnak mert a legjobb? Tényleg azt hiszik hogy jobb lehet a legjobbnál ha elvesznek belőle?

    A rétegjátékok pedig jórészt azok kedvencei akiknek van saját fizetésük, és meg tudják venni. A 18 alattiak csak apuci pénztárcájából élnek, és sokkal kevesebben játszanak rétegjátékokkal mint túlhájpolt vasgolyó összetettségű lövöldékkel. A fiatalok ha ki is akarják majd próbálni akkor vélhetőleg letölti majd valahonnan, az idősebbek meg akik ismerik a régit, és az új is olyan lenne, akkor jóformán előzetes reklámok nélkül is elmennének a boltba megvenni, már csak a tisztelet jeleként is.
  • Molnibalage #24
  • Molnibalage #23
    Túrót. A mai +25 éve korosztály szavazta meg No.1 játénak az UFO X-Com-t. Nekik van pénzük, mert ők felnőttek. A -20-as korosztály meg azt veszi, amire a szüleik pénzt adnak. Mivel milliós tábora van a régi UFO-nak, ergo kinemszarja le - szeritem - azt, hogy a mai kis hülye iqunuku gyökereknek mi kell...
  • lammaer #22
    Áh, inkább dolgozna a Firaxis az Alpha Centaury remaken...

    Aki nagyon akart UFO-zni, az tolhatta nemrég az UFO: Extraterrestrials-t, abból lesz tán második rész is.

    De ott volta az After* sorozat is, bár azt sokan lehúzták, nekem tetszett (és igen: toltam ezerrel PCn DOS alatt a az első-második-harmadik Xcomot, mégis tetszett az After sorozat is).

    Alpha Centaury remaket akarok, NEM Kell UFO :)
  • morden #21
    Molinbalage másik fórumon BKV-s műszerész vagy, a BKV foglalkozik repüléssel is vagy mi :D ?
  • Szefmester #20
    Nem feltétlen kicsi a felvevőpiac. Lehet csak azt hiszik hogy kicsi. Sőt továbbmegyek, ha a kiadók elkezdenék a gondolkodósabb és összetettebb játékokat előállítani tömegesen, és ezzel a játékosokat a gondolkodásra "nevelni". Régen sikeresek voltak ezek a játékok, ma miért nem? Mert mindenki az agyatlanságot és az egyszerűsítést tartja szem előtt. Mert ma a játékosok türelmetlenek, és ha 5 perc tutorial után nem vágod a teljes irányítást akkor az már bonyolult.