Ötvös Tibor

14 perc Mass Effect 3


Egy komoly hibának köszönhetően, mely az Xbox Live rendszerében bukkant fel és a Microsoft szerint emberi mulasztás történet, olyan játékosok is meghívót kaptak a Mass Effect 3 bétájába, akik ezt nem is igényelték.

Mindenesetre senki nem utasította vissza az invitálást és ha már ott voltak, akkor páran rögtön le is kamerázták, amit láttak. Így került ki a netre a lejjebb látható, közel 14 perces játékmenetet bemutató videó, melyben Shepard parancsnokot láthatjuk akció közben.


A történetek után a BioWare egy hivatalos közleményt adott ki, melyben magyarázattal szolgáltak pár részletre, melyet a videóban lehet látni, közben pedig a Microsoft visszavonta a tévesen kiküldött meghívókat is. A szivárgásnak köszönhetően kiderült, hogy a harmadik részben is visszatér Liara, Wrex, Ashley, Anderson kapitány és Mordin karaktere is.

A Mass Effect 3 március 9-én jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Fratello #20
    A morális döntéseket illetően (illetve vegyük csak a párbeszédek során választhatő válaszokat) tökéletesen igazad van, de csak az első részre vonatkozóan. Ott a kommunikáció tényleg annyi volt hogy seggnyalás=paragon, mennyanyádba=renegade azzal jóccakát... Morális döntésre pedig egyáltalán nem emlékszem (illetve de, a legvégén a szenátussal kapcsolatban)

    Ellenben a második részben egyrészt valami hihetetlenül sokat finomodtak a párbeszédek (sokszor nem is tudtam eldönteni melyik válaszom lesz paragon, melyik renegade), ami pedig a morális döntéseket illeti, hát... Neked könnyű volt eldönteni, Garrus lőjön-e vagy sem? Hogy jogos volt-e a genocidium? Hogy megsemmisíted az ellenséged vagy "csak" átmosod az agyát hogy később felhasználhasd?
    Ezek mind olyan döntések voltak amiknél nem volt "tisztán" jó vagy rossz választás, mindegyiknek megvoltak az előnyei és a hátrányai, és pontosan ettől volt olyan zseniális a játék, mert az ember folyamatosan rágódott és tépelődött hogy az emberiséget szolgálja, vagy a saját lelki üdvét? Tényleg megér bármi árat az emberiség (a civilizáció, a galaxis, stb.) fennmaradása? Meddig szentesíti a cél az eszközt?
    Na ezek voltak azok a pillanatok amiket nem nagyon találtam meg az első részben... Igazad van abban, hogy a mnásodik rész gyakorlatilag semmit nem tett hozzá a fősztorihoz, és ez hatalmas negatívum. Ámde amit cserébe kaptam, az bőven kárpótolt ezért a hiányosságért.
    Egyébként azt mondom hogy minden a harmadik részben dől majd el, merre viszik tovább az irány, beszélni kell majd, lőni vagy dönteni sokat...
  • KP27 #19
    Igen klisés egy darabig, de szerintem a végére nem sokan számítottak. A morális döntések meg. Vagy egy utolsó legalja büdös bunkóként viselkedsz, vagy maga vagy a megtestesült kisangyal. Nincs átmenet a kettő között, pedig valahol ott lenne reális. Ha nagyjából a kettő között vagy, nem szerzel elég pontot, hogy a konfliktusokat meg tudd oldani...
  • Fratello #18
    Hát a fene tudja, de nálam a ME2 karakter-sztorijai és a kapcsolódó párbeszédek/morális döntések simán kenterbe verték a teljes (eddigi) Mass Effect fősztorit (ami valljuk be azért nem annyira nagy szám a szokásos "jön-az-übergonosz-és-seggbetelefonál-mindenkit-a-csápjaival" klisétörténetével).

    Persze ízlések és pofonok, nyilván olyan is van aki úgy van vele hogy "király a játék csak unom hogy rohadt sok felesleges dumát kell elnyomkodnom hogy jöjjön a következő lövős rész! Remélem a háromba' maj má ki lehet kapcsolni a párbeszédeket a fenébe!" :D
  • KP27 #17
    Nézzük csak. Első részben még a Citadella legelső részén megtalálod Garrust, Talit és Wrexet. A legelső pályán automatikusan belebotlasz Ashley-be. Aztán még egy küldetés és megvan Liara is. Három küldetés alatt meg van az egész csapat, és ott nem az a fő feladat,hogy verekedd át magad nyolcszáz ellenségen, hogy beszélhess valakivel és felbéreld.

    Második rész meg. Minden csapattagra külön küldetés van, kivéve a DLC karakterekre meg Jacobot és Mirandát kapod magad mellé. A csapattagok gyűjtögetése nem szabadna fő cselekményszál legyen. A reaperek elleni harc, az a fő cselekményszál. Freedom's progress, Horizon, Kollektor hajó, Reaper IFF, Suicide mission körülbelül ezek amik valamit is visznek előre a fő cselekményszálon.

    Aztán van kismillió béreld fel a huszadik csapattagot küldetés meg a hozzájuk tartozó lojalitás küldetés, mindezt azért, hogy a csapattagjaid 90%-a kukázva legyen a harmadik részre, vagy egy rövid pár perces jelenetben felbukkanjon NPC-ként.
  • blessyou #16
    Azért megtévesztő, mert a csapatépítés nem mellékküldetés, hanem a fő cselekményszál szerves része. Sokkal inkább személyes történet, és kevésbé világmegmentős. Ha a a játék aktív cselekvésén kívül (értsd: akciójelenetek) az ember odafigyel a párbeszédekre, és nem csak a két akciójelenetet elválasztó pihenőkét tekint rá, akkor válik ez a játék igazán élvezetessé.

    A saját lányára vadászó anya drámája, Tali igazságtalan meghurcoltatása, az utolsó napjait élő vérprofi bérgyilkos, vagy a kedvencem, Legion, aki(k) képes(ek) saját népének milliárdjait eltörölni vagy átprogramozni mindenféle morális dilemma nélkül, mivel náluk ez normális, ezek a részletek azok, amik élővé teszik a játékot, és sok helyen elgondolkodtatóvá, és hogy ebben a játékosnak állást kell foglalnia, sokszor olyan helyzetben, amikor nincsen jó megoldás.
  • KP27 #15
    bírom az ilyen kis elvakult fanboyokat :D Az egész mass effect 2 másról se szólt mint, unalomba fulladó szerezd meg az n+1. embert küldetések, néhányat leszámítva. Mert van néhány egész jó küldetés. Az első részben sokkal szarabb a harcrendszer, de ott legalább normálisan végig van vezetve egy sztori. Ami sokkal jobban felépített és változatosabb is mint a második részben. Reméljük a 3. rész nem ilyen lesz.
  • kissssss #14
    csak próbálja védeni a védhetetlent... nem kell komolyan venni.
  • Reg5 #13
    A ME2-ben volt 3-4 olyan küldetés ami épphogy előre vitte a sztorit, az összes többi csapatépítéses küldi volt. Szép volt, jó volt, de kevés.
  • cateran #12
    Jaja..lathatoan fingotok sincs a jatekrol..Pl utolso kuldetes a reaper bazison...ha nem jol valogatpodd ossze a 2 csapatot, hiaba losz mint a barom, sokan meghalnak a rossz osszeallitas miatt...Ha kicsit megerolteted magad agyilag, akkor persze mindenkit eletben marad....(amugy persze loni is kell, vegtere is akciojatek vagy mifene...easy-n meg agyatlanul is csinalhatod...nehezebb nehezsegi fokozaton mar azert kell valami group management, mert semmi perc alatt cafatokra szednek)
  • Ender Wiggin #11
    Ez nézőpont kérdése. Ha az ME2 agyatlan, akkor a teljes FPS meg külső nézetes akció paletta mi? Akadémiai felkészítő?