20
-
Fratello #20 A morális döntéseket illetően (illetve vegyük csak a párbeszédek során választhatő válaszokat) tökéletesen igazad van, de csak az első részre vonatkozóan. Ott a kommunikáció tényleg annyi volt hogy seggnyalás=paragon, mennyanyádba=renegade azzal jóccakát... Morális döntésre pedig egyáltalán nem emlékszem (illetve de, a legvégén a szenátussal kapcsolatban)
Ellenben a második részben egyrészt valami hihetetlenül sokat finomodtak a párbeszédek (sokszor nem is tudtam eldönteni melyik válaszom lesz paragon, melyik renegade), ami pedig a morális döntéseket illeti, hát... Neked könnyű volt eldönteni, Garrus lőjön-e vagy sem? Hogy jogos volt-e a genocidium? Hogy megsemmisíted az ellenséged vagy "csak" átmosod az agyát hogy később felhasználhasd?
Ezek mind olyan döntések voltak amiknél nem volt "tisztán" jó vagy rossz választás, mindegyiknek megvoltak az előnyei és a hátrányai, és pontosan ettől volt olyan zseniális a játék, mert az ember folyamatosan rágódott és tépelődött hogy az emberiséget szolgálja, vagy a saját lelki üdvét? Tényleg megér bármi árat az emberiség (a civilizáció, a galaxis, stb.) fennmaradása? Meddig szentesíti a cél az eszközt?
Na ezek voltak azok a pillanatok amiket nem nagyon találtam meg az első részben... Igazad van abban, hogy a mnásodik rész gyakorlatilag semmit nem tett hozzá a fősztorihoz, és ez hatalmas negatívum. Ámde amit cserébe kaptam, az bőven kárpótolt ezért a hiányosságért.
Egyébként azt mondom hogy minden a harmadik részben dől majd el, merre viszik tovább az irány, beszélni kell majd, lőni vagy dönteni sokat... -
KP27 #19 Igen klisés egy darabig, de szerintem a végére nem sokan számítottak. A morális döntések meg. Vagy egy utolsó legalja büdös bunkóként viselkedsz, vagy maga vagy a megtestesült kisangyal. Nincs átmenet a kettő között, pedig valahol ott lenne reális. Ha nagyjából a kettő között vagy, nem szerzel elég pontot, hogy a konfliktusokat meg tudd oldani... -
Fratello #18 Hát a fene tudja, de nálam a ME2 karakter-sztorijai és a kapcsolódó párbeszédek/morális döntések simán kenterbe verték a teljes (eddigi) Mass Effect fősztorit (ami valljuk be azért nem annyira nagy szám a szokásos "jön-az-übergonosz-és-seggbetelefonál-mindenkit-a-csápjaival" klisétörténetével).
Persze ízlések és pofonok, nyilván olyan is van aki úgy van vele hogy "király a játék csak unom hogy rohadt sok felesleges dumát kell elnyomkodnom hogy jöjjön a következő lövős rész! Remélem a háromba' maj má ki lehet kapcsolni a párbeszédeket a fenébe!" :D -
KP27 #17 Nézzük csak. Első részben még a Citadella legelső részén megtalálod Garrust, Talit és Wrexet. A legelső pályán automatikusan belebotlasz Ashley-be. Aztán még egy küldetés és megvan Liara is. Három küldetés alatt meg van az egész csapat, és ott nem az a fő feladat,hogy verekedd át magad nyolcszáz ellenségen, hogy beszélhess valakivel és felbéreld.
Második rész meg. Minden csapattagra külön küldetés van, kivéve a DLC karakterekre meg Jacobot és Mirandát kapod magad mellé. A csapattagok gyűjtögetése nem szabadna fő cselekményszál legyen. A reaperek elleni harc, az a fő cselekményszál. Freedom's progress, Horizon, Kollektor hajó, Reaper IFF, Suicide mission körülbelül ezek amik valamit is visznek előre a fő cselekményszálon.
Aztán van kismillió béreld fel a huszadik csapattagot küldetés meg a hozzájuk tartozó lojalitás küldetés, mindezt azért, hogy a csapattagjaid 90%-a kukázva legyen a harmadik részre, vagy egy rövid pár perces jelenetben felbukkanjon NPC-ként. -
blessyou #16 Azért megtévesztő, mert a csapatépítés nem mellékküldetés, hanem a fő cselekményszál szerves része. Sokkal inkább személyes történet, és kevésbé világmegmentős. Ha a a játék aktív cselekvésén kívül (értsd: akciójelenetek) az ember odafigyel a párbeszédekre, és nem csak a két akciójelenetet elválasztó pihenőkét tekint rá, akkor válik ez a játék igazán élvezetessé.
A saját lányára vadászó anya drámája, Tali igazságtalan meghurcoltatása, az utolsó napjait élő vérprofi bérgyilkos, vagy a kedvencem, Legion, aki(k) képes(ek) saját népének milliárdjait eltörölni vagy átprogramozni mindenféle morális dilemma nélkül, mivel náluk ez normális, ezek a részletek azok, amik élővé teszik a játékot, és sok helyen elgondolkodtatóvá, és hogy ebben a játékosnak állást kell foglalnia, sokszor olyan helyzetben, amikor nincsen jó megoldás. -
KP27 #15 bírom az ilyen kis elvakult fanboyokat :D Az egész mass effect 2 másról se szólt mint, unalomba fulladó szerezd meg az n+1. embert küldetések, néhányat leszámítva. Mert van néhány egész jó küldetés. Az első részben sokkal szarabb a harcrendszer, de ott legalább normálisan végig van vezetve egy sztori. Ami sokkal jobban felépített és változatosabb is mint a második részben. Reméljük a 3. rész nem ilyen lesz. -
kissssss #14 csak próbálja védeni a védhetetlent... nem kell komolyan venni. -
Reg5 #13 A ME2-ben volt 3-4 olyan küldetés ami épphogy előre vitte a sztorit, az összes többi csapatépítéses küldi volt. Szép volt, jó volt, de kevés. -
cateran #12 Jaja..lathatoan fingotok sincs a jatekrol..Pl utolso kuldetes a reaper bazison...ha nem jol valogatpodd ossze a 2 csapatot, hiaba losz mint a barom, sokan meghalnak a rossz osszeallitas miatt...Ha kicsit megerolteted magad agyilag, akkor persze mindenkit eletben marad....(amugy persze loni is kell, vegtere is akciojatek vagy mifene...easy-n meg agyatlanul is csinalhatod...nehezebb nehezsegi fokozaton mar azert kell valami group management, mert semmi perc alatt cafatokra szednek) -
Ender Wiggin #11 Ez nézőpont kérdése. Ha az ME2 agyatlan, akkor a teljes FPS meg külső nézetes akció paletta mi? Akadémiai felkészítő? -
kissssss #10 nem butaságot írt hanem a tényt. -
tomboy013 #9 Ajánlatos akkor végigjátszanod úgy is hogy elolvasod a párbeszédeket és nem írsz ilyen butaságokat =) -
Sir Cryalot #8 word -
Reg5 #7 Pedig a ME2 arról szólt. -
TommyGun #6 Ugyanmár az ME nem arról volt híres eddig hogy lősz mint a barom agy nélkül ez nem gears of war...nem fogunk panaszkodni a történetre azt hiszem szóval nyugi. -
Kindred Blades #5 Na igen, nem mondhatni, hogy tervek nélkül csap a lecsóba. -
KP27 #4 ezek aztán oscar díjas párbeszédek.
-jönnek a reaperek mi a terve kapitány?
-hát harcoljunk! -
#3 Hát reméljük, hogy márciusra befejezik rendesen, és a PC-s sokkal-sokkal szebb lesz, mint ez a 'leaked' dobozos. -
Grodt #2 http://www.youtube.com/watch?v=NjvCeKcVMR4
ez még most elérhető! -
Bhalage #1 mar nem erheto el a video :d fakk