Ötvös Tibor
Call of Juarez: The Cartel
A western műfaj rajongói bizonyára meglepetten hördültek fel, mikor a Techland hivatalosan is bejelentette a népszerű Call of Juarez harmadik részét, mely a The Cartel alcímet kapta.
A csapat ugyanis hátat fordított - legalábbis a környezetben - a vadnyugatnak és az új epizód már a modern korban játszódik. Ez valamilyen szinten sajnálatos, hiszen a western műfaja nem túl népszerű a kiadók körében és még azon pár cím között is, melyek mégis megpróbálkoznak valami maradandót alkotni akadnak szörnyű darabok.
Ám a Gun és a Call of Juarez eddigi két része remekül sikerültek - legalábbis hangulatban valóban maradandót alkottak. A Red Dead Redemption, a műfaj jelenlegi királya - legalábbis az eladások és a kritikusok szerint - pedig PC-re még nem jelent meg, így ezt most nem vettük ide.
"A vadnyugat tovább él a modern időkben" - állítja a játék projektfelelőse, Aymeric Evennou. "A vadnyugat többnyire egy helyszínt takar - és ezek a helyek a mai napig nem sokat változtak, kivéve, hogy utak futnak át rajtuk. Az egész a törvényen kívüliségről szól, ahol is a rossz fiúkat üldözik a jók. Ezt láthatjuk Los Angelesben és Juarez városában is. Ez a világ maga az erőszak és a bűn."
A Call of Juarez: The Cartel három fő karaktert indít majd el a történetben. Ray McCall az LADP kötelékeiben szolgáló vietnámi veterán; Eddig Guerra egy megrögzött szerencsejátékos a kábítószer részlegről; Kim Evans pedig az FBI nagyreményű harcosnője. A történetet végig vihetjük ezen személyek egyikét irányítva, de lehetőség lesz 3 fős ko-op módban is letudni a sztori módot.
A karaktereket a Kemény zsaruk szereplőiről mintázták és ők is pontosan ugyanolyan anti-hősök lesznek, mint a sorozatban látható rendőrök. A történet szerint egy mexikói kartell ellen szövetkezik a három szereplő és összesen 16 pályán tart a küzdelem, mely Kaliforniából indul és végül Juarezben fejeződik be.
"A modern Vadnyugat nagyon frissként hat a sorozatban és rengeteg új lehetőséget hoz be. Számos új fegyver áll majd rendelkezésünkre, melyek nagyban különböznek majd egymásról. Ezen felül megjelennek a vezethető járművek, mert bár lovagolni jó, de mi mégis inkább a Mustangokra szavazunk."
Mindez jól hangzik, ám sajnos a bemutatott verzióban még számos hibát lehetett találni. Az első és legzavaróbb: a szövegek. McCall minden egyes ellenfele lelövésekor valami bibliai idézetet hoz elő, Kim pedig egyértelműen a "hátrányosan megkülönböztetnek, mert nő vagyok" sztereotípiát képviseli. Sajnos az ellenfelek intelligenciája is csapnivaló.
Bár akadnak okosan a tereptárgyakat kihasználó támadóink, de többnyire befutnak a szobába, megállnak és onnan tüzelnek ránk - szabad célpontot biztosítva így nekünk. A Call of Juarez: The Cartel is használ fedezékrendszert és számos helyen csak egy másik szereplővel együttműködve juthatunk tovább.
Szóval igazán van még mit csiszolni a játékon és jobb lesz, ha igyekeznek, hiszen elméletileg a nyáron meg is jelenik a program. Szerencsére a fejlesztők elárulták, hogy ettől még nem intettek végleges búcsút a valódi Vadnyugatnak, szóval lehet reménykedni egy Call of Juarez: Return to the Wild Westben is.
A csapat ugyanis hátat fordított - legalábbis a környezetben - a vadnyugatnak és az új epizód már a modern korban játszódik. Ez valamilyen szinten sajnálatos, hiszen a western műfaja nem túl népszerű a kiadók körében és még azon pár cím között is, melyek mégis megpróbálkoznak valami maradandót alkotni akadnak szörnyű darabok.
Ám a Gun és a Call of Juarez eddigi két része remekül sikerültek - legalábbis hangulatban valóban maradandót alkottak. A Red Dead Redemption, a műfaj jelenlegi királya - legalábbis az eladások és a kritikusok szerint - pedig PC-re még nem jelent meg, így ezt most nem vettük ide.
"A vadnyugat tovább él a modern időkben" - állítja a játék projektfelelőse, Aymeric Evennou. "A vadnyugat többnyire egy helyszínt takar - és ezek a helyek a mai napig nem sokat változtak, kivéve, hogy utak futnak át rajtuk. Az egész a törvényen kívüliségről szól, ahol is a rossz fiúkat üldözik a jók. Ezt láthatjuk Los Angelesben és Juarez városában is. Ez a világ maga az erőszak és a bűn."
A Call of Juarez: The Cartel három fő karaktert indít majd el a történetben. Ray McCall az LADP kötelékeiben szolgáló vietnámi veterán; Eddig Guerra egy megrögzött szerencsejátékos a kábítószer részlegről; Kim Evans pedig az FBI nagyreményű harcosnője. A történetet végig vihetjük ezen személyek egyikét irányítva, de lehetőség lesz 3 fős ko-op módban is letudni a sztori módot.
A karaktereket a Kemény zsaruk szereplőiről mintázták és ők is pontosan ugyanolyan anti-hősök lesznek, mint a sorozatban látható rendőrök. A történet szerint egy mexikói kartell ellen szövetkezik a három szereplő és összesen 16 pályán tart a küzdelem, mely Kaliforniából indul és végül Juarezben fejeződik be.
"A modern Vadnyugat nagyon frissként hat a sorozatban és rengeteg új lehetőséget hoz be. Számos új fegyver áll majd rendelkezésünkre, melyek nagyban különböznek majd egymásról. Ezen felül megjelennek a vezethető járművek, mert bár lovagolni jó, de mi mégis inkább a Mustangokra szavazunk."
Mindez jól hangzik, ám sajnos a bemutatott verzióban még számos hibát lehetett találni. Az első és legzavaróbb: a szövegek. McCall minden egyes ellenfele lelövésekor valami bibliai idézetet hoz elő, Kim pedig egyértelműen a "hátrányosan megkülönböztetnek, mert nő vagyok" sztereotípiát képviseli. Sajnos az ellenfelek intelligenciája is csapnivaló.
Bár akadnak okosan a tereptárgyakat kihasználó támadóink, de többnyire befutnak a szobába, megállnak és onnan tüzelnek ránk - szabad célpontot biztosítva így nekünk. A Call of Juarez: The Cartel is használ fedezékrendszert és számos helyen csak egy másik szereplővel együttműködve juthatunk tovább.
Szóval igazán van még mit csiszolni a játékon és jobb lesz, ha igyekeznek, hiszen elméletileg a nyáron meg is jelenik a program. Szerencsére a fejlesztők elárulták, hogy ettől még nem intettek végleges búcsút a valódi Vadnyugatnak, szóval lehet reménykedni egy Call of Juarez: Return to the Wild Westben is.