Ötvös Tibor

Rajongókat vesztett a BioWare a Dragon Age II-vel

A BioWare eddig szinte folyamatosan csak minőségi és sikeres játékokat készített és úgy tűnik, hogy van elég önkritikájuk is.

Egy friss interjúban ugyanis az Electronic Arts vezetője, Frank Gibeau arról beszélt, hogy valahol hibázhattak a Dragon Age folytatásával - legalábbis a rajongói bázisuk szerint. "Nagyon csalódottak voltunk egyes rajongói csoportok visszajelzései miatt, mert azt akartuk, hogy mindenki olyan elégedett legyen a játékkal, mint amennyire mi voltunk."



"Nagyon büszkék voltunk a játékra. Próbáltunk újításokat bevezetni, javítani a harcrendszeren és egy remek történetet megalkotni. Egyes rajongóknak nagyon bejött az egész. Őszintén megmondva rengeteg új rajongók szereztünk a második résznek köszönhetően. De ugyanakkor sokat el is veszítettünk. Nem tetszettek nekik a fejlesztéseink, amit megértünk és továbbra is figyelünk rájuk."

"A harmadik résznél mindent figyelembe veszünk majd és így döntjük el, hogy merre menjen tovább a sorozat. Ray Muzyka és Greg Zeschuk folyamatosan tartja a kapcsolatot a rajongói bázissal. Ha úgy döntenek, hogy valami részt meg akarnak újítani a játékban, akkor fel fogják vetni azt a rajongóknak és megbeszélik velük azokat."

A Dragon Age 3 valószínű jövő év végén jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Rannah #14
    Teljesen egyetértek. Remélem a sok negatív visszajelzés a DA2-ről meggyőzi az EA-t is, hogy hagyni kellene a BioWare gárdát úgy dolgozni, ahogy eddig tették, mert abból a munkából tényleg gyöngyszemek születtek.
    Bár az EA-t és hasonló nagyságú vállalatot ismerve maradnak az "addig üsd a vasat, amíg meleg" mentalitásnál, és a végén még sikerül is kicsinálniuk az egyik legjobb RPG fejlesztő céget
  • Gyuszopapa #13
    És ez a trend hogy minden agyat igénylő játékból agyatlan henteléses szart készítsenek.
  • koschwarz #12
    az a fájdalmas, hogy a bioware, akiktől eddig szinte fenntartások nélkül lehetett minőségi játékokat elvárni, beleesett az EA csapdájába. rövid határidő, kapkodás, addig üssük a vasat amíg meleg, folytatások csökkenő színvonala, minél szélesebb réteg kiszolgálása, ami egyenlő a minőség romlásával, stb. ...
  • lwb #11
    Tetszik a megfogalmazás: "csalódottak voltunk a rajongók visszajelzései miatt". Értitek, a rajongók visszajelzései a hiba, nem a játék, amit összecsaptak és kiadtak villámgyorsan. És igen, össze lett csapva, erre a legjobb példa a copy-paste dungeon-ök és az igénytelen encounter design (hullámokban a semmiből materializálódó ellenfelek). Az akció rész még viselhető lenne, ha ezek nem lennének. És akkor a történetről még nem is beszéltem, ahol a döntéseinknek alig van súlya, a sztori szinte teljesen lineáris. Kitűnő példa erre a két végellenfél, aki mindig ugyanaz marad, mindegy, hogy kinek az oldalára állunk. Remek.
  • koschwarz #10
    annyira nehéz beleképzelnem magam egy ilyen játékos agyába, amikor egy mass effect-tel játszik...egyszerűen nem tudom elképzelni, mi lehet izgalmasabb, mint több lehetőség közül választani, vállalva a következményeket.

    csak akit az ilyen dolgok megfélemlítenek, az játsszon gears of wars-t vagy más hasonló agyatlan hack'n'slash-t, amiben jó nagy baltával 50 métereseket szaltózva lehet egyszerre tucatnyi szörnyet kibelezni. én elfogadom hogy ilyen is kell, mert van aki naponta több komoly döntést kell meghoznia a munkahelyén, és nem vágyik este egy gondolkodtató játékra, de akkor ne is a mass effectet vegye meg.

    a mass effect olyan amilyen, így szokták meg a rajongók, és ugyanez lehetett a DA-val is, bár én nem játszottam azokkal de ahogy hallom, a DA2 az 1-hez képest butított akciójáték.
  • lamer the true #9
    Az ismétlődő pályát fejlesztésnek nevezni kissé arcátlan, de hát a papír mindent elbír.
  • cylonflatus #8
    Erről a cikkről beugrott Frank Gibeau egy másik-, a Mass Effect 3-ról tett nyilatkozata, idézném:
    "A Mass Effectnek eléggé összetett harcrendszere van, aztán ott a sztori és a választási lehetőségek. A rajongókat, akik nem vásárolnak évente 12 játékot, csak kettőt-hármat, azokat ezek a dolgok megfélemlíthetik."
    Engem meg az ilyen nyilatkozatok félemlítenek meg...
    A jó öreg Frank korrektül és szépen összefoglalta hogyan szándékozik még több pénzt csinálni, majd frappánsan megindokolta miért is lesz jó ez ha nem is nekünk, de a casual játékosoknak biztosan. Éppen csak azt felejti el (ami a fenti írás tükrében különösen furcsa számomra), hogy ezekkel a típusú játékokkal pont azért játszanak, mert az összetett harcrendszer mellett még ott a sztori, ami befolyásolható választási lehetőségekkel - tehát őszerinte pont az félemlíti meg a játékosokat, ami egy AAA-s rpg-től minimálisan elvárható...
    A legszomorúbb az egészben viszont az, hogy ilyen Gibeau és Kotick féle szarházik "bábáskodnak" Bioware és Blizzard szintű fejlesztőkön...
  • yesname #7
    Dragon Age 2 nincs összecsapva, csak hiányzik belőle a tartalom (félbe is hagytam), továbbá majdnem hack and slash-t csináltak belőle, ellentétben egy másik AAA címmel, ami hack and slash maradt, de van benne tartalom.
  • wraithLord #6
    Miután kipróbáltam a demót, fogtam a fejem, és pöszén néztem, hogy most ez mi a...
    Kis idővel ezután viszont szomorúan vettem tudomásul, hogy van lejjebb is. Jóval lejjebb ('AAA' cím és rpg az is). Innentől már egészen másképp nézek a DA2-re... Nem olyan rossz az. Köszi Bioware. X)
  • KillerBlue #5
    Bár más fejlesztők is csak ennyire csapnák össze a munkáikat.