Ötvös Tibor

Sokat "lop" a konkurenciától a Hitman: Absolution

A Hitman első része egy valóban remek játék lett, mely számos rajongót szerezett - köszönhetően az akkor még újdonságnak számító lopakodós és csendes gyilkosságokra koncentráló játékmenetének. Aztán kaptunk három folytatást, majd nagy csend állt be a sorozatban.

Ám 5 évvel a Blood Money után végre visszatér a 47-es ügynök és brutálisabb lesz, mint valaha. Az első és legfontosabb, hogy a játék képi világa nagyon sokat változott. Szinte minden helyszínen a fekete az uralkodó szín, így többnyire öltönyben nyomuló hősünk is jobban el tud rejtőzni. Itt ugyanis már fontos szerepet kap a valódi lopakodás és a dán televízióban vetített előzetes alapján látható, hogy számos mozdulatot vett át olyan konkurensektől, mint az Assassin's Creed vagy a Splinter Cell.



Az egyik ilyen az, amikor hősünk egy párkányon lógva rántja le a mélybe az áldozatát, a másik pedig a fedezékrendszer, mely ebben a részben debütál. Az is látszik, hogy a most debütáló Glacier 2.0 engine nagyon szépen duruzsol a program alatt. A fejlesztők szerint a "grafikus motor egy élő és lélegző világot termet majd", mely nagyon hasonlít egyébként a klasszikus Heavy Rain által teremtett környezetre (állandó eső, sötétség).

A játékmenetben a legtöbbet Sam Fisher legújabb kalandjából vették át a fejlesztők. A képernyő közepén látható lesz egy mutató, mely azt ábrázolja, hogy mennyire keltettük fel az ellenfeleink figyelmét. De megjelennek ismerős momentumok a Batman: Arkham Asylumból is. Ilyen lesz röntgenlátás, melynek segítségével hősünk átláthat a falakon és a színek alapján beazonosíthatjuk, hogy milyen fegyverrel rendelkezik a kiszemelt áldozatunk.



A 47-es ügynök képes Ezio mozgásait "leutánozni", de mellette új elemként megjelenik a körözöttségi ráta is. Ezt úgy csökkenthetjük, ha más karakterek bőrébe (ruhájába) bújunk és kerüljük a feltűnést. Fontosak lesznek még a pályákon fellelhető különböző eszközök, melyek közül rengeteget felhasználhatunk a gyilkosságokhoz.

A tűzharcok is kiemelt szerepet kapnak, de a fejlesztők tartják magukat a sorozatban megszokott módszerhez, hogy "maradjunk inkognitóban, ameddig csak lehet". Ha viszont fegyvert kell használnunk, akkor gyorsan tegyük azt, mert az ellenfél gyorsan kapcsol és riasztja a többieket. "Bár az ügynökünk a világ egyik legképzettebb gyilkosa, de ő sem halhatatlan, így fontosak lesznek a fedezékek."



A zene ismét valami fantasztikus lesz - legalábbis az E3-as beszámolók szerint. A háttérben ugyanis ismét klasszikus hangszerelésű dallamokat hallhatunk, melyek nagyon jól passzolnak a játékhoz. A Mesterséges Intelligencia is nagyot fejlődött. Egy résznél például azért nem tüzeltek ránk, mert egy társuk épp velünk harcolt és nem akarták megsebezni.

Az eddig látottak alapján a Hitman: Absolutionra megérte várni és bár elég sok játékból loptak össze különböző elemeket, de ez egyáltalán nem zavaró. A játék jöőre jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • steamsux #10
    Számít az hogy ki találja ki először, de az is hogy ki valósítja meg jól!!

    Sok játékból hiányzik az ami SC : Caos theory-ban benne volt. A mozgási sebesség állítása bármikor az egérgörgővel. Egy remek ötlet ami jelenleg el van veszve, és a Hitman-ban beleillene.
  • kissssss #9
    ne kezd te is... mert még a végén szivárványszínű játék pónikat dobálok a fejetekhez annak a bizonyos piramisnak a tetejéről.
  • Grr1234 #8
    :D
  • karcsi #7
    remelem vanbene piramis mera tettejerol agarok lovoltoszni tafcsoves buskaval
  • DrTre #6
    Hála istennek gondolnak a fejlesztők a régi Hitman játékosokra és nem csak a kocákra, akik most fognak vele először játszani és meghagynak mindent, amitől Hitman a Hitman. Ezt az Instinct módot (röntgenlátás,stb) úgy, ahogy van remélem ki lehet kapcsolni.

    Ezt a más játékokból lett lopkodva dolgot pedig el lehetne végre felejteni, főleg úgy, hogy idézőjel nélkül írjuk a cikkbe. Nem lopott sehonnan a fejlesztőcsapat, csak továbbfejlesztették a játékot. Nem fogom leírni, hogy miért nem lopás, mert elég egyértelmű. Ezt kéretik hanyagolni.
  • Ender Wiggin #5
    A Metal Gear-t hagyjuk, az egy nagyon fos epizódtól eltekintve nem PC-s játék. Az SC a Thief sikerén felbuzdulva készül inkább.
  • Kensin #4
    Igen, Metal Gear (1987). Ha "újdonságnak számító lopakodós és csendes gyilkosságokra koncentráló játékmenet"-ről van szó, akkor a legelsőnek én ezt jelölném meg.
    A lényeg a hátulról való leütés, anélkül hogy bárki felfigyelne ránk.
    Már itt is volt "körözöttségi ráta", egy felkiáltójel az ellenfél feje felett ha kicsit, két felkiáltójel ha nagyon észrevettek.
    Igaz nem 3D, erősen pixeles, de szerintem ez volt az első
  • Old PS Fanboy #3
    Istenkém, ezt annyira imádom a magyar újságírásban.
    A Metal Gear Solid sorozatot, nem hajlandóak elismerni, pedig a fen említett 2db sorozat is ebből a zseniális sorozatból építkezett (lopott).
  • amitakartok #2
    Sarkon való kinézés és hirtelen kilépés már a Silent Assassinban is volt.
  • Sith #1
    Ezek az új infók kicsit elbizonytalanítottak.. nem kicsit..

    A "körözöttségi ráta" a régebbi részekben is benne volt (igaz nem a képernyő közepén) (a blood moneyben még egy kicsit csavarva volt a dolog az újság miatt)

    A régi részekben is működött ha jól emlékszem az hogy élő pajzsnak használok valakit.
    [URL=http://www.youtube.com/watch?v=YbVHNZNdlm4]Élő pajzs és a bal alsó sarokban ott a "figyelem jelző"[/URL]
    És azt hiszem eddig is elszaladtak segítségért az őrök... sőt még a civilek is. Az átöltözés a legelső rész legelső küldetésétől fogva "alap" dolog a hitmanben

    A fedezék rendszer... nem volt valami "kezdetleges" fedezék rendszer a bloodmoneyban? vagy a Contractsban konkrétan a sarkon kinézésre kilövésre gondolok)
    (rég volt össze folynak a dologk)