Gyurkity Péter

Ismét első a PlayStation 3 konzol

A Sony üdvöskéje ismét hazai pályán tudta megelőzni a Nintendo Wii konzolokat, amelynek eredménye igencsak lecsökkent szeptember hónapban.

Minden bizonnyal a PS3 Slim, valamint az ennek eredményeként érkező árcsökkentés játszotta a főszerepet abban, hogy a PlayStation 3 a szeptember hónapra vonatkozó kimutatás szerint magabiztosan nyerte a konzolok versenyét Japánban. A Wii-nek ezúttal nem volt esélye, messze leszakadva követte csak az első hármat.

Érdekes, hogy a Bloomberg (az Enterbrain által közölt adatokra hivatkozva) úgy számolt be a hírről, hogy most először sikerült havi szinten a Nintendo Wii elé vágni. Ez azonban nem állja meg a helyét, hiszen idén áprilisban a Reuters-re hivatkozva mi is beszámoltunk az első áttörésről - akkor a márciusi összegzés alapján jelentették a fontos hírt, amely valóban az első ilyen eset volt, hiszen korábban legfeljebb csak heti szinten sikerült megelőzni a Wii eredményét, és ekkor is két igen népszerű játéknak volt köszönhető az erőviszonyok ideiglenes megváltozása.


Most azonban egyértelműnek tűnik a győzelem, hiszen míg a PS3 szeptemberben (augusztus 31. és szeptember 27. között) 309 ezer példányban talált gazdára Japánban, addig a Wii a maga 61 ezres eredményével csak a negyedik helyen kullogott. A második pozíciót a Nintendo DS Lite és DSi szerezte meg közösen, amelyekből összesen 297 ezer darab fogyott el, míg a harmadik helyre a Sony PSP jött fel, 83 ezer példánnyal. Jól látható tehát, hogy a PlayStation 3 ezúttal magabiztos előnyre tett szert, amit még a Nintendo hordozható fejlesztései sem tudtak ledolgozni - nagyon jól számukra jött az új, olcsóbb változat.

A Sony nyilván azt szeretné, ha minden más kontinensen is hasonló arányokat látnánk - a PS3 Slim eddig nagyon jól szerepel, meglátjuk, mire viszi a fejlesztés a riválisokkal szemben Észak-Amerikában, illetve Európában.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • cateran #40
    Hehh narumon megelozott,de valoban..a listad nagy resze X-en is ingyenes..
    Masreszt orulok,hogy a demok nem penzert vannak...be is baszna...(bar a Sonynak volt pofaja 1 "demoert" -legalabbis nem teljeserteku jatekert- penzt kerni..GT5-rol van szo,pontosabban a Prologuerol.)
    Harmadreszt a pc is kikotheto hd tvre,szoval ez megint olyan feature, ami 100 eve meg szamitott valamit...ma meg mar az en kozepszar laptopomon is van hdmi kimenet....
  • narumon #39
    Nem csak magadból kell kiindulni. Nekem pl van itthon netem, elég normális, az egész ház be is van hálózva vele, a box mégsincs netre kötve, mert egyszerűen nincs miért. Nem játszok vele multiba, ami érdekelt DLC az kijött lemezen is. Ráadásként ne meséljük be, hogy a live önmaga fizetős, hisz a silver elérés az ingyenes. Ezzel demokat, bemutatókat, programokat le lehet tölteni, ugyanúgy ahogy psn storeból, tárolja a gamer profilet stb stb. A PC-ről mediacenter szolgáltatást meg szerintem minden konzol (meg egy 25e forintos hálózati lejátszó is) tudja.
    Szóval nem kell nagy feneket keriteni annak ami nem is az.
  • GulaSoft #38
    Ja WII meg elérte azt a célközönséget akit akart, innentől már kevesen fognak vii-t venni, nem csodálkoznék ha ez a 30.000 beállna egy állandó havi darabszámra.
  • GulaSoft #37
    Vegyétek már észre, hogy az MS live mennyibe is kerül aki meg azt mondja hogy neki nem is kell, az nem rendelkezik internettel. A sony nagyon jól csinálta hogy ingyen van a net-je annyi minden van rajta, hogy az mindent megér. Nézzük csak akármelyik FPS-t amin a multi simán fut, vegyük a Littlebigplanetet, ahol több százezezer pálya tölthető le megint csak ingyen. És akkor ott vannak a játszható demók letöltései, az olcsó neten letölthető játékok, a home, a barátlista, .... És persze mindez ingyen! Most a live árát adjátok hozzá az x árához. Egyébként meg a ps3 kiváló médiacenter mióta pc-re kidobták java média szervert. Azóta pc semmi mást nem csinál mint letölt, meg háttértárként szolgál. Ki fog ülni a 17 colos monitor előtt, mikor a fotelben terpeszkedve nézheti a filmeket a hd tv-n!?
    Mos vettem egy p2-es laptopot direkt erre, a 4 magos pc meg ott fog rohadni a szobában és napi egy órát ha fog menni.
    Egy gond van csak a ps3-al, nincs magyar store. Mi is az usa-ra vagyunk csatlakoztatva, mert a magyas store-t 2 éve csak ígérgetik.
  • readswift #36
    villamosmérnök fejjel jobb elfoglaltságot is találhatnál
  • DunDiego #35
    Én nemtudom és nem is akarom tudni, melyik konzol a jobb, annyi biztos hogy villamosmérnök fejjel a következőt tudom mondani:
    PS3: Erős Cell CPU, átlagos GF7600-as GPU
    XBOX360: átlagos PowerPC CPU, erős Xenos GPU

    Igaz, hogy a PS3 (5% körüli) halálozási arány kisebb, mint az XBOX360 (20-30%), de én már láttam halott PS3-akat is, amit természetesen nem lehetett feléleszteni, szemben az XBOX360 97%-os újraélesztési arányával (Ha nem ANA/HANA halott, akkor Újragolyózás, majd a BGA visszaforrasztása, kivéve ha valaki barbár előtte jól becsavarta törölközőbe, meg x-clamp fixxel szétb***ta a bordát, vagy megpattintotta a lapot).

    A 360-as melegedés meg most az új jasper gépeknél megszünk, OK helyette jött a HANA, meg a RAM elhalás (a microfos most itt spórolta meg a bordát, illetve a hóvezetőt).
    Nekem XBOX360-ból egy arcadom van, amit akkor szereztem be, amikor microsoft először bevezette a falcon lapot (HANA, HDMI kivezetés), mely már lassan 2éves lesz, és még nem volt vele problémám, igaz én tettem rá egy vízblokkot, meg tettem rá egy overcoolt (...saját fejlesztés...). Valahogy így néz ki.



    Mivel szervizes vagyok (NEM REKLÁM) rengeteg gépet láttam már...

    A PS3 nagyon jó gép, csak sajnos a játéktámogatás mögötte valahogy nem sikerült olyan jól, mint anno a 2-es szériánál, PERSZE EZ A SONY hibája (keveset lobbiztak a játékfejlesztőkkel). Ezen a téren a Microfos győzött. Mondjuk én szerencsére mindkét gépen láttam az UT3-at (kifejezetten multi-core játék), és KIJELENTHETEM, hogy PS3-on sokkal szebb lett, mint 360-on. A WII egy másik téma, ott tényleg gagyi a graph, viszont az élmény felülmúlhatatlan.

    Szerintem itt Mo.-n a 360-ast a backup játékok miatt veszik szivesebben, mint a PS3-at. Én sajnálom, hogy itt tartunk, hiszen a PS2-nek anno nagyon jó közönsége volt, mondhatnám kiszorította az xbox classic-ot, ami viszont a merevlemez és a komplett médiacenter miatt vált az egyik kedvencemmé.

    Csak a saját véleményemet szertettem volna közölni. Köszönöm hogy végighallgattatok. Ezen beszélgetést órákig tudnám folytatni, hol az egyik, hol a másik gépre mondva pro és kontrát. Ajánlom, aki pénzügyileg megteheti szerezzen be minden gépből egyet, hiszen még mindig jobben jön ki szerintem, mint egy 130e ft-os videókártyából plusz hozzátartozó 100e ft-os egyéb cuccokból összerakott 1000W-ot zabáló szörnyeteg gépből... (bocsánat a PC-seknek ha eezel megbántottam őket, de szerintem ez a full grafika követelménye).

    Még egyszer köszönöm, hogy rám szántátok az időtöket. És üdv mindenkinek.
  • narumon #34
    "Szal végül is ez a kis saját fejlesztő világ, amit a Sony birtokol megsokszorozhatja a hardverben amúgy is meglevő különbséget, ami akár generációs nagyságúnak is tűnhet később."

    Ezzel az a baj, hogy mire eljutnak idáig addigra már a következő generáció is kint van, tehát nesze semmi fogd meg jól.
  • narumon #33
    Mát persze ha valakinek egyáltalán kell a live. Ez megint egy eldöntendő kérdés. Az évi tiznél egyébként lehet olcsóbban live előfizetést szerezni, de nekem pl egyáltalán nincs szükségem rá.
  • NEXUS6 #32
    Igen, erről van szó!

    Amikor azt írtam, hogy a PS3 összteljesítménye akár 2X-is lehet az X-hez viszonyítva (optimalizált progi esetén), köszönhetően elsősorban pl. a nagyobb buszsávszélességnek, az nem azt jelenti, hogy mondjuk generációs különbség van köztük, messze nem!

    A generációs váltáshoz konzolnál legalább 10-20X-os teljesítménkülönbség kell. Egy ilyen 2X teljesítmény helyenként jobb grafikát, AI-t, fizikát akármit jelent valójában, és nem sokkal többet.
    A lényegi különbségek a hardver specifikus dolgokból jöhetnek össze. Ha ilyet használnak egy Boxra fejlesztett kódnál, ez a 2X általános teljesítmény különbség messze nem elég, hogy a PS tökéletesen "leemulálja" a másik hardvert. Innen a sok gyengébb multiplatform játék.
    Az X meg a PC viszont ennyivel áll közelebb egymáshoz, Egy PC-n induló fejlesztés simán átvihető X-re, nem véletlenül mindkét platformnak a M$ a gazdája.

    Ilyen környezetben a Sony szerencsére megtette az egyetlen logikus lépést, amit lehetett. Annyi kisebb-nagyobb saját fejlesztő studiót gyűjtött be, amennyit csak tudott, és ezek erőforrásait dinamikusan használja 1-1 áttörést jelentő technológia kifejlesztésére, amit aztán megoszt közöttük.

    Ilyen a PC vagy a Box platformon nincs. Ott mindegyik cégnek érdeke a saját technológia védelme. Habár pont emiatt több is a middleware, kölcsönözhető játékmotor, azonban azokat értelemszerűen nem lehet olyan szabadon egy játékhoz optimalizálni, mint sima technológiák, trükkök gyűjteményét. Ami viszont több munkát igényel.

    Szal végül is ez a kis saját fejlesztő világ, amit a Sony birtokol megsokszorozhatja a hardverben amúgy is meglevő különbséget, ami akár generációs nagyságúnak is tűnhet később.
    :)
  • cateran #31
    őőőő nem..opcionális,mivel nem szükséges a konzol müködéséhez,de a konzol maga azért nem árt:D
    Amúgy no offense volt,csak kiváncsi lettem milyen árban vannak mostanság a konzolok és gondoltam összesitem:D