Gyurkity Péter
Hódítanak az ingyenes online játékok
Elsősorban a gazdasági helyzettel magyarázza egy friss amerikai felmérés az olcsó és ingyenes online platformok előretörését, amelynek üteme mindent elsöprő.
A comScore felméréséből megtudhatjuk, hogy az ingyenes online játékok virágkorukat élik, a felhasználók a tengerentúlon (és nyilván világszerte) óriási arányban próbálják ki magukat a műfajban. Az USA-ban kiemelkedő arányban nő ezen játékosok száma, amit jól jellemez, hogy a növekedési ráta tízszeresen haladja meg az internet terjedésének ütemét.
A piackutató cég adatai szerint a szegmensben a Yahoo Games portál vezet, amely egyetlen hónap alatt 19,4 millió látogatót regisztrált - ez 6 százalékos növekedést jelent tavaly májushoz képest. Az EA Online szolgáltatás esetében rakétaszerűen emelkedik a látogatottsági mutató, hiszen 34 százalékot javítottak az egy évvel korábbi eredményen, idén májusban pedig összesen 18 millió internetező fordult meg az oldalon. Az online játékok weboldalait az Egyesült Államokban a tavasz utolsó hónapjában 87 millió látogató vette közelebbről szemügyre, ez pedig szintén tekintélyes, 22 százalékos bővülést jelent a tavalyi eredményhez viszonyítva.
Érdekesség, hogy nemcsak a nagy nevek, de a kisebb fejlesztőcégek alkotásai is növelni tudták népszerűségüket, így a felmérésben is kiemelik a GameNinja.com, Y8.com és GSN Games Network portálokat. A Nexon által kiadott Combat Arms játékra tavalyi megjelenése óta kétmillió internetező regisztrált, ami szintén nem lebecsülendő eredmény.
A comScore arra számít, hogy nemcsak a lövöldözős/fps játékok, hanem a műfajon belül minden szegmens további növekedésre számíthat.
A comScore felméréséből megtudhatjuk, hogy az ingyenes online játékok virágkorukat élik, a felhasználók a tengerentúlon (és nyilván világszerte) óriási arányban próbálják ki magukat a műfajban. Az USA-ban kiemelkedő arányban nő ezen játékosok száma, amit jól jellemez, hogy a növekedési ráta tízszeresen haladja meg az internet terjedésének ütemét.
A piackutató cég adatai szerint a szegmensben a Yahoo Games portál vezet, amely egyetlen hónap alatt 19,4 millió látogatót regisztrált - ez 6 százalékos növekedést jelent tavaly májushoz képest. Az EA Online szolgáltatás esetében rakétaszerűen emelkedik a látogatottsági mutató, hiszen 34 százalékot javítottak az egy évvel korábbi eredményen, idén májusban pedig összesen 18 millió internetező fordult meg az oldalon. Az online játékok weboldalait az Egyesült Államokban a tavasz utolsó hónapjában 87 millió látogató vette közelebbről szemügyre, ez pedig szintén tekintélyes, 22 százalékos bővülést jelent a tavalyi eredményhez viszonyítva.
Érdekesség, hogy nemcsak a nagy nevek, de a kisebb fejlesztőcégek alkotásai is növelni tudták népszerűségüket, így a felmérésben is kiemelik a GameNinja.com, Y8.com és GSN Games Network portálokat. A Nexon által kiadott Combat Arms játékra tavalyi megjelenése óta kétmillió internetező regisztrált, ami szintén nem lebecsülendő eredmény.
A comScore arra számít, hogy nemcsak a lövöldözős/fps játékok, hanem a műfajon belül minden szegmens további növekedésre számíthat.