Ötvös Tibor

Bojkott a Left 4 Dead 2 ellen

Az E3 egyik legváratlanabb bejelentése - legalábbis viszonylag - az EA konferencián hangzott el, méghozzá a Left 4 Dead 2 kapcsán.

Aki kicsit is ismeri a Valve munkatempóját, az bizony először nem hitt a pletykának, mely az expó előtt pár nappal felröppent, ám a bejelentés mégis megtörtént - és öröm helyett elképesztő méretű tiltakozás fogadta ezt. Történt ugyanis, hogy a Left 4 Dead 2 hivatalos megerősítése után a Steam rendszerében megalakult egy L4D2 Boycott (NO-L4D2) nevezetű csoport, akik célul tűzték ki, hogy a folytatást sikertelenné tegyék.


Mielőtt bárki rögtön legyintene rájuk, kicsit gondoljuk át a dolgot:
- A Left 4 Dead januárban jelent meg, a folytatása pedig novemberben debütál majd. Vagyis nem igazán volt idő valódi játékmenetbeli újításokat kidolgozni.
- A NO-L4D2 szerint soha nem kapták meg a beígért DLC-ket, bővítményeket.
- A Valve a megjelenés után rögtön elkezdte a folytatás készítését és soha nem akarta támogatni az első epizódot.

A fenti csak három sor a NO-L4D2 hivatalos, kilenc pontos kiáltványából, melynek megjelenése után több, mint 10 ezer felhasználó csatlakozott a kezdeményezéshez és ígérte meg, hogy soha nem válik L4D2 felhasználóvá. A Valve reakciója mindössze annyi volt, hogy kizárással fenyegette meg a csapat tagjait.

Időközben viszont mégis megenyhültek és a mára több, mint 20 ezer főt számoló csoport megnyugtatására közölték, hogy a Valve minden beígért Left 4 Dead kiegészítőt, extrát el fog készíteni és hogy a folytatásban annyi újdonság lesz, aminek hatására biztosan megváltozik a véleményük.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • petere16 #28
    L4D bloggján olvastam asszem, hogy Source Engine Ep1 óta folyamatosan fejlődik. ep1->ep2->TF2->L4D. Ahogy haladunk előre, úgy az engine is egyre modernebb lett. Igaz én csak a textúrák jobb kidolgozottságát és a több polygon-t vettem észre, de az meg nem az engine.
    De enginetől függetlenül nekem az összes játék tetszet, de amikor megláttam a bugos L4d2-t, nekem is az első gondolatom az volt hogy wtf?! Amit E3-on bemutattak videó elég elkeserítően nézett ki. Új skinnek a régi fegyverre húzva a régi animációval, "buta" AI ( beakad a kerítésben az ellenség ).
    De mivel megjelnésig van még pár hónap, és utána is folyamatosan jönnek majd a patchek + amit Valve nyilatkozott L4D1-ről, hogy jön még DLC, ezért van még remény. Amúgy én meg úgyis megveszem mert szeretem a zombis játékokat :D
  • Hornymut #27
    Nem volt gond a HL2-vel, igaz én nem játszottam vele, bátyám a nagy HL fan. A Source engine elavult, az tény, én mégis imádom, mert sokkal élethűbb és folyamatosabb grafikát hoznak ki belőle mint a ma divatos motorokból. A L4D jól sikerült játék, minimális tartalommal, tényleg érthetetlen a kevés pálya, és várom a második részt, mert kíváncsi vagyok mit újítanak pár hónap alatt. Az epizodikus HL részek meg ott buktak meg, hogy kemény évek telnek el a részek között, holott az egész rendszer lényege a pár hónapon belüli friss részek lennének, fenntartva az érdeklődést, na de mindegy.
  • Inquisitor #26
    Most mit nem lehet azon érteni, hogy a Valve lecsúszott? Miért zárná ki az, hogy a HL2 jó volt? El kéne olvasni az anyázást a fórumokban, amik ahhoz a hírhez voltak beírva, hogy az EP3 azért késik (már ha kijön!), mert az egész hülye epizódista baromság befuccsolt, és egyre kevesebben vették meg a részeket, és most nincs elég zseton az EP3-ra ... meg elolvasni a Steam-el kapcsolatos negatív észrevéteket. Stb.
  • Inquisitor #25
    "... a Valve minden beígért Left 4 Dead kiegészítőt, extrát el fog készíteni és hogy a folytatásban annyi újdonság lesz, aminek hatására biztosan megváltozik a véleményük."

    Persze. Egy időben a Duke Nukem Forever-rel és a HL2 - Episod 3-al. LOL.
  • A1274815 #24
    "(Sőt, Source esetén nincs az a "műanyag" érzetem, mint a Doom3 motorjával készült játékoknál)."

    Tudod az a testúra és semmi más.
  • chronos75 #23
    A coop mód nagyon zsivántos, mi offline splitscreenben toltuk boxon és nagyon élveztük. Szerintem az utóbbi időben egy csomó játék inkább tech.demo lett és megértem azt, aki nem fizet 60$-t egy 4 óra alatt végigjátszható, nyúlfarknyi játékért (pl. terminator salvation) ezeket át kellene árazni vagy budget-ba pottyantani a kiadóknak. A másik, hogy kevésnél látom, hogy rendesen ki lenne dolgozva a sztori, a karakterek, az atmoszfére, pedig ugye ez biztosítaná az egyediséget meg hogy el lehessen sütni többször (mint ahogy a japánok ezt oly mesterien csinálják pl. resident evil). a motor meg egy dolog, a legfontosabb úgyis az, hogy minél több gépen fusson a cucc és ne legyen bugos.. Szerintem..
  • Indigo #22
    2009-ben azért ne egy 1997-es-ből 2004-re feljavított fércmunkára építsenek modern játékot.

    Ahhoz képest, hogy "fércmunka", egész jól muzsikál. Gyors és kellemes látványvilágot lehet vele teremteni. (Sőt, Source esetén nincs az a "műanyag" érzetem, mint a Doom3 motorjával készült játékoknál). Szóval technikai bla-bla ide vagy oda, ha szavazni kellene, én a Source-t választanám, mint olyasvalamit, ami megjelenése pillanatában még a csúcsgépeken sem fut el tisztességesen...
  • Balumann #21
    Szerintem akármennyire is elavult a Source motor, nagyon jó játékokat tudtak csinálni velük, amiknél szerintem egyáltalán nem lehet panaszunk sem a látványra, sem a fizikára. Engem pl. egyáltalán nem zavarna, ha továbbiakban is készülne játék vele (sőt, inkább mint u3 motor!). Half Life 2-t én nem szeretem (a stílusa miatt), de pl. Dark Messiah, Portal, CS Source, és a L4D is nagyon jó.

    A L4D -el kapcsolatban, aki egyedül, meg így neten próbálkozott vele, lehet nem tetszett (nekem se tetszett volna). Viszont 4-en csevegés mellett végigvinni hihetetlenül szórakoztató, és elég kevés játékban van ilyen jól kialakítva a COOP mód, hogy ennyire össze kelljen dolgozni, figyelni egymásra, a hangulata is nagyon jól el lett találva, inkább komikus, vidám (hangeffektek, beszólások). 1 nagy hibája van, 10x annyi pályával kellett volna kiadniuk, mert ez a 4 rész nagyon hamar végigjátszható. Nekem nem túl sok dolog hiányzott, és félek ha még több mindent raknak bele, akkor elrontják, én se nagyon örülök 2. résznek.
  • A1274815 #20
    Csak annyí, hogy a HL2 motorostúl le lett hordva az által, hogy valaki helyesen leírta, hogy Source motor elavúlt és szerinte a HL2 nem nagy durranás, majd az egekig lett magasztolva én meg leírtam, hogy miért nem kéne erőltetni a Source motor használatát.

    2009-ben azért ne egy 1997-es-ből 2004-re feljavított fércmunkára építsenek modern játékot. Ez kb. olyan, mintha Quake 3 korában, valaki DOOM2 moddal rukkolna elő és még pénzt is kérne érte.

    Amúgy narumon kedvéért mégegyszer, nem a CrySis-hez hasonlítottam, hanem a Far Cry-hoz.
  • Indigo #19
    Eléggé OFF,
    de valahogy sosem tudott érdekelni, mennyire elavult egy grafikus motor a megjelenésekor, és melyik mit tud, ha egyébként az általa nyújtott összhatás és a hangulat (és persze a többi játékelem) rendben van. Nem nagyon értem, ezt az összehasonlítást minek kell itt erőltetni. Keresd meg a megfelelő topikot, mert itt ez nem volt téma, és nem is érdekel senkit.