28
  • petere16
    #28
    L4D bloggján olvastam asszem, hogy Source Engine Ep1 óta folyamatosan fejlődik. ep1->ep2->TF2->L4D. Ahogy haladunk előre, úgy az engine is egyre modernebb lett. Igaz én csak a textúrák jobb kidolgozottságát és a több polygon-t vettem észre, de az meg nem az engine.
    De enginetől függetlenül nekem az összes játék tetszet, de amikor megláttam a bugos L4d2-t, nekem is az első gondolatom az volt hogy wtf?! Amit E3-on bemutattak videó elég elkeserítően nézett ki. Új skinnek a régi fegyverre húzva a régi animációval, "buta" AI ( beakad a kerítésben az ellenség ).
    De mivel megjelnésig van még pár hónap, és utána is folyamatosan jönnek majd a patchek + amit Valve nyilatkozott L4D1-ről, hogy jön még DLC, ezért van még remény. Amúgy én meg úgyis megveszem mert szeretem a zombis játékokat :D
  • Hornymut
    #27
    Nem volt gond a HL2-vel, igaz én nem játszottam vele, bátyám a nagy HL fan. A Source engine elavult, az tény, én mégis imádom, mert sokkal élethűbb és folyamatosabb grafikát hoznak ki belőle mint a ma divatos motorokból. A L4D jól sikerült játék, minimális tartalommal, tényleg érthetetlen a kevés pálya, és várom a második részt, mert kíváncsi vagyok mit újítanak pár hónap alatt. Az epizodikus HL részek meg ott buktak meg, hogy kemény évek telnek el a részek között, holott az egész rendszer lényege a pár hónapon belüli friss részek lennének, fenntartva az érdeklődést, na de mindegy.
  • Inquisitor
    #26
    Most mit nem lehet azon érteni, hogy a Valve lecsúszott? Miért zárná ki az, hogy a HL2 jó volt? El kéne olvasni az anyázást a fórumokban, amik ahhoz a hírhez voltak beírva, hogy az EP3 azért késik (már ha kijön!), mert az egész hülye epizódista baromság befuccsolt, és egyre kevesebben vették meg a részeket, és most nincs elég zseton az EP3-ra ... meg elolvasni a Steam-el kapcsolatos negatív észrevéteket. Stb.
  • Inquisitor
    #25
    "... a Valve minden beígért Left 4 Dead kiegészítőt, extrát el fog készíteni és hogy a folytatásban annyi újdonság lesz, aminek hatására biztosan megváltozik a véleményük."

    Persze. Egy időben a Duke Nukem Forever-rel és a HL2 - Episod 3-al. LOL.
  • A1274815
    #24
    "(Sőt, Source esetén nincs az a "műanyag" érzetem, mint a Doom3 motorjával készült játékoknál)."

    Tudod az a testúra és semmi más.
  • chronos75
    #23
    A coop mód nagyon zsivántos, mi offline splitscreenben toltuk boxon és nagyon élveztük. Szerintem az utóbbi időben egy csomó játék inkább tech.demo lett és megértem azt, aki nem fizet 60$-t egy 4 óra alatt végigjátszható, nyúlfarknyi játékért (pl. terminator salvation) ezeket át kellene árazni vagy budget-ba pottyantani a kiadóknak. A másik, hogy kevésnél látom, hogy rendesen ki lenne dolgozva a sztori, a karakterek, az atmoszfére, pedig ugye ez biztosítaná az egyediséget meg hogy el lehessen sütni többször (mint ahogy a japánok ezt oly mesterien csinálják pl. resident evil). a motor meg egy dolog, a legfontosabb úgyis az, hogy minél több gépen fusson a cucc és ne legyen bugos.. Szerintem..
  • Indigo
    #22
    2009-ben azért ne egy 1997-es-ből 2004-re feljavított fércmunkára építsenek modern játékot.

    Ahhoz képest, hogy "fércmunka", egész jól muzsikál. Gyors és kellemes látványvilágot lehet vele teremteni. (Sőt, Source esetén nincs az a "műanyag" érzetem, mint a Doom3 motorjával készült játékoknál). Szóval technikai bla-bla ide vagy oda, ha szavazni kellene, én a Source-t választanám, mint olyasvalamit, ami megjelenése pillanatában még a csúcsgépeken sem fut el tisztességesen...
  • Balumann
    #21
    Szerintem akármennyire is elavult a Source motor, nagyon jó játékokat tudtak csinálni velük, amiknél szerintem egyáltalán nem lehet panaszunk sem a látványra, sem a fizikára. Engem pl. egyáltalán nem zavarna, ha továbbiakban is készülne játék vele (sőt, inkább mint u3 motor!). Half Life 2-t én nem szeretem (a stílusa miatt), de pl. Dark Messiah, Portal, CS Source, és a L4D is nagyon jó.

    A L4D -el kapcsolatban, aki egyedül, meg így neten próbálkozott vele, lehet nem tetszett (nekem se tetszett volna). Viszont 4-en csevegés mellett végigvinni hihetetlenül szórakoztató, és elég kevés játékban van ilyen jól kialakítva a COOP mód, hogy ennyire össze kelljen dolgozni, figyelni egymásra, a hangulata is nagyon jól el lett találva, inkább komikus, vidám (hangeffektek, beszólások). 1 nagy hibája van, 10x annyi pályával kellett volna kiadniuk, mert ez a 4 rész nagyon hamar végigjátszható. Nekem nem túl sok dolog hiányzott, és félek ha még több mindent raknak bele, akkor elrontják, én se nagyon örülök 2. résznek.
  • A1274815
    #20
    Csak annyí, hogy a HL2 motorostúl le lett hordva az által, hogy valaki helyesen leírta, hogy Source motor elavúlt és szerinte a HL2 nem nagy durranás, majd az egekig lett magasztolva én meg leírtam, hogy miért nem kéne erőltetni a Source motor használatát.

    2009-ben azért ne egy 1997-es-ből 2004-re feljavított fércmunkára építsenek modern játékot. Ez kb. olyan, mintha Quake 3 korában, valaki DOOM2 moddal rukkolna elő és még pénzt is kérne érte.

    Amúgy narumon kedvéért mégegyszer, nem a CrySis-hez hasonlítottam, hanem a Far Cry-hoz.
  • Indigo
    #19
    Eléggé OFF,
    de valahogy sosem tudott érdekelni, mennyire elavult egy grafikus motor a megjelenésekor, és melyik mit tud, ha egyébként az általa nyújtott összhatás és a hangulat (és persze a többi játékelem) rendben van. Nem nagyon értem, ezt az összehasonlítást minek kell itt erőltetni. Keresd meg a megfelelő topikot, mert itt ez nem volt téma, és nem is érdekel senkit.
  • narumon
    #18
    "Pedig igen, de mindegy. "

    Pedig mégsem. Olvass vissza. Onnan indult, hogy valaki megjegyezte, hogy a Valve lecsúszott mert már a HL2 sem jó. Erre írtuk itt legalább ketten, hogy a HL2 szerintünk meg igenis jó játék az EP-kkel együtt. És bár a motorja lehet, hogy régi és öreg, de ettől még nem lett rossz játék, és az EP3-at is várjuk az 1-2 után szerintem az sem lesz gagyi, de minek ismételgetem magam egyszerűen vissza kell olvasni.
  • narumon
    #17
    Azt hogy technikailag mit tud a motor az egy dolog. Ettől még nem lesz szar játék a HL2. Crysis elhiszem, hogy technoban jobb, de játékban meg a HL2 és ez számít.
  • A1274815
    #16
    Tévedés ne essék, szeretek HL-lel, HL2-vel és ahozzá kapcsolódó episodokkal játszani, de ettől még szigorúan technológia szempontból nézve már leírtam a véleményemet.

    A HL2-es grafikát csak a textúrák és a jó modellek adják, van egy egy pályás mod DOOM3-ra, ami HL2 grafikát tűzött ki célul és túl is teljesítette. Emaitt főleg a horror hangulatott tükröző Curse szerintem motort tévesztett.

    A L4D-del nem játszottam, nem tudom megitélni.

    HL2 Ep3-at várom, vagy a HL3-at, legalább is az Ep2 úgy végzödőtt, hogy abból szerintem HL3 lesz. Majd kiderül.
  • galocza
    #15
    képességben lehet hogy jobb volt a konkurrencia (nem értek hozzája s nem is érdekel), összhatásban viszont jobban megnyert a hl2 grafika (és dark messiah és vtmb - bár utóbbi erősen felemás), ennek ellenére én sem lettem nagy hl2 fan - de a másik kettőt nagyon nem szerettem.
    az epizód-témakörről vitáztunk eleget, most csak annyit emlékeztetőül, hogy a hl2 epek 20usd-n kezdtek, ezért adtak átlag kb 5 óra játékidőt, s nem túl sok újdonságot. ebből kiindulva megértem a l4d2 elleni kirohanást.
    valve amúgy is kakil a userre, egy csomó húzásuk volt amiért én személyesen haragszom rájuk (és igen, vásárló vagyok, sőt elég komoly).
  • A1274815
    #14
    CrySis? Hol írtam én olyat Cry Engine 1.0-át írtam, az a Far Cry, de naem baj.

    Lehet hogy HL2 történet nélküli (az episodók már nem ilyenek, meg azok nem nevetségesen könnyűek, hanem tényleg kihívásokkal telik), nem változtat azon a tényen, hogy a Source Engine (amit egy Quake2 Engine Direct3D7-8-9-re történő átültetés után feltupíroztak, Hawok fizikával, Shadowmappel és Bumpmappel), már a megjelenésekkor elavult volt, a korábban megjelent (Far Cry 2004 tavasz, DOOM3 2004 Augustus 3.) vetélytársaihoz képest is.

    DOOM3-ból tudtommal nincs demo, hanem egy kilopott alpha illetve "beta".

    "hát nem is az egyes engine-ek képességeiről..."

    Pedig igen, de mindegy.
  • Seth
    #13
    Amaz sem érdekelt szerintem senkit, hagyjuk már ...
  • koschwarz
    #12
    hát nem is az egyes engine-ek képességeiről...
  • CrW
    #11
    És ez most kit érdekel? Ő nem erről beszélt...
  • koschwarz
    #10
    ez mind szép és jó, de míg a doom3-mal és a crysis-szal még a demót is csak 2. nekifutásra bírtam végigjátszani becsületből, ha már letöltöttem annyi megát, addig a halflife2-őt és az epizódokat alig bírtam abbahagyni...
  • A1274815
    #9
    "A grafikus motor nem tudom mennyire elavult, de EP2 betyárjól nézett ki már megint tehát ettől nem félek."

    Kis tévhit oszlatás:
    -jól nézki = jók a modellek és a textúrák != jó és modern a garfikus motor
    - valósághű = jó garfikus és fizikai motor

    Source engine össze hasonlítása a DOOM3 és CryEngine 1.0-val:

    Source:
    - csak a legerősebb fényforrás (EP2 óta a zseblámpa is képes erre) vetít árnyékot (shadow map módszerrel), csak a közelei dolgokra, kizárólag a pályához nem tartozó objektumok
    - bumpmap direkt és szórt fényre
    - volumetrikus köd
    - lightblume (Ep1 óta HDR gyors férc munkával)
    - a legegyszerűbb fegyver cseréhez is új client.dll-t kell írni
    - Hawok fizikai motor

    CryEngine 1.0:
    - ahány fény forrás annyí árnyék (kivéve a zseblámpákat), a pályához nem tartozó dolgok vetítenek csak árnyékot, shadowmap kintre és shadow volume bentre
    - bumpmap, parallaxmap csak direkt fényre
    - nem volumetrikus köd
    - HDR 1.2-es patch óta (alapból nincs bekapcsolva)
    - a fegyverek AI külön LUA scriptben, könnyen módosítható, nem kell a játék .dll-jeit feltétlenül bántani
    - házi készítésű

    DOOM3:
    - ahány fényforrás anyí árnyék, minden árnyékot vetít, shadow volume algoritmus
    - bumpmap, Quake 4 óta displacementmap is hozzá jön, Prey óta parallaxmap, direkt és szórtfényre
    - HDR (alapból letltví és nem könnyű bekapcsolni, Wolfensteinben alapból be lesz)
    - Soft Shadow (dínamikus mértű shadow-cubemap, Wolfensteintől bekapcsolva) eredetileg csak a DOOM3-ban látható kis videók rtenderelésénél kapcsolták csak be.
    - ETQW óta Mega textúrák
    - fizikai és hang motor összevonva, házi készítésű, nem nagyon optimalizált ezért a legtöbb objektumra egyszerűen kikapcsolták, de képes törni is az objektumokat meg meggörbíteni
    - AI, fegyverek, player, segéd objektumok skriptben, csak a játék logika igényel külön .dll-elt
  • bertino
    #8
    a te bajod igazából, ha nem érted miről szól ez az egész, pedig nem kell sok idő a megértéséhez.
  • narumon
    #7
    Azt meg nem teljesen értem, hogy egy még meg nem jelent játék ellen minek tiltakozni amikor senki semmit nem tud róla. Nem hiszem el, hogy egy meglévő egine-el, ne lehetne minőségi játékot kihozni akárcsak fél év alatt is ha nekiállnak és dolgoznak rajta.
  • narumon
    #6
    Half Life 2 szerintem egyik legjobb FPS ever. Az epizodikus részek is bejöttek nekem nagyon. A grafikus motor nem tudom mennyire elavult, de EP2 betyárjól nézett ki már megint tehát ettől nem félek. Szerintem azért módosíták közben azt is, vagy egyszerűen még mindig bírja. Mindenesetre ha ilyen minőségben jelennének meg a játékok nagyrésze mint a HL2 és epizódjai akkor nem lenne egy szavam sem.
  • koschwarz
    #5
    háááát, azért én a halflife2-őt nem mondanám csalódásnak egyáltalán, a maga "egyszerűségében" (úgy értem, mint FPS, kissé divatjamúlt) zseniális, az atmoszféra, minden...ma már ilyen "egyszerű" FPS-sel egyébként nem bírnék játszani, unnám, de ennek úgy várom az EP3-folytatását, mint a messiást. a faszé nem azt hegesztik már!
  • Ravkin
    #4
    Én is csak most vettem észre mennyire le is van csúszva valójában a valve. A half life 2 csalódás volt korántsem lett anyira jó mint amennyire beígérték, tele van más játékokból lopott ötletekből története sekélyes stb... és a vicc hogy még most is ezt a kirakat politikát követik. Az epizódikus megjelenés szerintem hatalmas bukás, főleg hogy már már elavult grafikus motorra fejlesztenek. Alapvetően az L4D is csak a zombie mod koppintása volt, vagy ötletlen alapult, éppen ezért nekem ez nem is volt nagyon téma.

    Az ep3 meg várhatjuk majd 2012 ben megjelenik igaz hogy már az oroszoknak sikerült befejezniük.
  • koschwarz
    #3
    tökmindegy hogy játékprogram vagy egy kiló kenyér...te vagy a vevő. egy szellemi termékből ne akarják eladni neked ugyanazt megint sok pénzért, és ne adjanak el olyan kenyeret, amibe bele van sütve egy patkány.
  • Adam II
    #2
    Játékprogramok, komoly ügylet.
  • Narxis
    #1
    Már 30ezernél tartanak.