Gyurkity Péter
A Sony biztosra veszi az Xbox 360 megelőzését
Nem szenvednek önbizalomhiányban a Sony illetékesei, biztosak ugyanis abban, hogy idővel mindenhol lehagyják majd a Microsoft konzolját - az eladási adatok egyelőre nem ezt mutatják.
Kazuo Hirai elnök nyilatkozatában leszögezte, hogy teljesen biztosak az eredmények számukra kedvező alakulásában, hozzátéve, hogy az idő nekik dolgozik. Hosszú távon mindenképpen megelőzik majd az Xbox 360 konzolt, maguk mögé utasítva a legnagyobb konzolos riválist. Utóbbi azonban nem ért egyet ezen véleménnyel.
Az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióért felelős Microsoft alelnök, Chris Lewis a GfK piackutató vállalat adatait felhasználva kijelentette, hogy ebben a térségben nagyjából egymillióval több darabot sikerült értékesíteni Xbox 360-ból, mint a vetélytárs Sony PlayStation 3 konzoljából. Lewis nyilatkozatában hozzátette: meg van győződve az adatok megbízhatóságáról, illetve cége jobb helyzetéről, de azt is sietett leszögezni, hogy nem azért hozzák rendszeresen nyilvánosságra a külső forrásokból származó számokat, mert riválisukat rossz fényben akarják feltüntetni, hanem szükségük van valamilyen mérőeszközre, amellyel felmérhetik sikerüket. Az pedig nem az ő "hibájuk", hogy éppen a Sony konzolja hasonlít az övékhez leginkább.
Lewis ezzel valószínűleg annak a nyilatkozatháborúnak próbált megálljt parancsolni, amely mostanában a két cégre jellemző, hiszen nem is olyan régen Hirai Kazuo, a Sony vezérigazgatója illette "rövidéletű" jelzővel a Microsoft Xbox 360-ját, erre pedig Aaron Greenberg sietett azzal válaszolni, hogy szerinte a Sony "nincs képben" a piaci változásokkal kapcsolatban. Greenberg a termékmenedzsmentért felelős igazgató, megjegyzése szerint az elkövetkező években semmiképpen nem fogja tudni átvenni a Sony a vezetést. Eladási eredményeik megduplázását, valamint az Xbox stagnálását feltételezve is legalább öt évre lenne szükségük ahhoz, hogy az Egyesült Államokban behozzák lemaradásukat - itt eddig 7 millió Xbox 360 talált gazdára (az más kérdés, hogy a PS3 Japánban 3:1 arányban vezet). Nem tudni azonban, hogy mi történne akkor, ha a Sony 100 dollárral mérsékelné a PS3 árát, ez valószínűleg a kereslet megugrásával járna, biztosat azonban nehéz mondani a jelenlegi helyzetben.
Az nem vitás, hogy a jelenlegi piaci adatok nem a Sony számára kedveznek. Az év első hónapjában megint a Nintendo teljesített a legjobban 680 ezer példánnyal a hardvereladások terén, immár 16 hónapja tartva az első helyet A Microsoft másodikként futott be 309 ezer darabbal, míg a három nagy közül egyedül a Sony rontott egy évvel korábbi eredményén - ezúttal alig 203 ezer készüléket adtak el januárban.
Érdekes piaci változás még, hogy a brit font erősen meggyengült az euróhoz képest, így éppen ezért nagyon sok tájékozott európai játékos inkább a szigetországból hozza be játékait és konzoljait. A Microsoft ugyan tökéletesen tisztában van a furcsa szituációval, de mégsem próbál Nagy-Britanniában az áremelések eszközéhez nyúlni.
Kazuo Hirai elnök nyilatkozatában leszögezte, hogy teljesen biztosak az eredmények számukra kedvező alakulásában, hozzátéve, hogy az idő nekik dolgozik. Hosszú távon mindenképpen megelőzik majd az Xbox 360 konzolt, maguk mögé utasítva a legnagyobb konzolos riválist. Utóbbi azonban nem ért egyet ezen véleménnyel.
Az EMEA (Európa, Közel-Kelet, Afrika) régióért felelős Microsoft alelnök, Chris Lewis a GfK piackutató vállalat adatait felhasználva kijelentette, hogy ebben a térségben nagyjából egymillióval több darabot sikerült értékesíteni Xbox 360-ból, mint a vetélytárs Sony PlayStation 3 konzoljából. Lewis nyilatkozatában hozzátette: meg van győződve az adatok megbízhatóságáról, illetve cége jobb helyzetéről, de azt is sietett leszögezni, hogy nem azért hozzák rendszeresen nyilvánosságra a külső forrásokból származó számokat, mert riválisukat rossz fényben akarják feltüntetni, hanem szükségük van valamilyen mérőeszközre, amellyel felmérhetik sikerüket. Az pedig nem az ő "hibájuk", hogy éppen a Sony konzolja hasonlít az övékhez leginkább.
Lewis ezzel valószínűleg annak a nyilatkozatháborúnak próbált megálljt parancsolni, amely mostanában a két cégre jellemző, hiszen nem is olyan régen Hirai Kazuo, a Sony vezérigazgatója illette "rövidéletű" jelzővel a Microsoft Xbox 360-ját, erre pedig Aaron Greenberg sietett azzal válaszolni, hogy szerinte a Sony "nincs képben" a piaci változásokkal kapcsolatban. Greenberg a termékmenedzsmentért felelős igazgató, megjegyzése szerint az elkövetkező években semmiképpen nem fogja tudni átvenni a Sony a vezetést. Eladási eredményeik megduplázását, valamint az Xbox stagnálását feltételezve is legalább öt évre lenne szükségük ahhoz, hogy az Egyesült Államokban behozzák lemaradásukat - itt eddig 7 millió Xbox 360 talált gazdára (az más kérdés, hogy a PS3 Japánban 3:1 arányban vezet). Nem tudni azonban, hogy mi történne akkor, ha a Sony 100 dollárral mérsékelné a PS3 árát, ez valószínűleg a kereslet megugrásával járna, biztosat azonban nehéz mondani a jelenlegi helyzetben.
Az nem vitás, hogy a jelenlegi piaci adatok nem a Sony számára kedveznek. Az év első hónapjában megint a Nintendo teljesített a legjobban 680 ezer példánnyal a hardvereladások terén, immár 16 hónapja tartva az első helyet A Microsoft másodikként futott be 309 ezer darabbal, míg a három nagy közül egyedül a Sony rontott egy évvel korábbi eredményén - ezúttal alig 203 ezer készüléket adtak el januárban.
Érdekes piaci változás még, hogy a brit font erősen meggyengült az euróhoz képest, így éppen ezért nagyon sok tájékozott európai játékos inkább a szigetországból hozza be játékait és konzoljait. A Microsoft ugyan tökéletesen tisztában van a furcsa szituációval, de mégsem próbál Nagy-Britanniában az áremelések eszközéhez nyúlni.