Gyurkity Péter

Az Intel fejleszti a PlayStation 4 chipjét?

Az Inquirer szerint a Sony dobta az nVidiával kapcsolatos terveit, ám a konzolokat gyártó cég tagad - mások azon filozofálnak, hogy vajon a Sony egyáltalán készül-e újabb generációval.

Az Inquirer számolt be a hírről, miszerint az nVidia végleg kiszáll (pontosabban kénytelen kiszállni) a konzolok szegmenséből, mivel a Sony gyakorlatilag már minden részletet illetően megállapodott az Intel vezetésével, így a soron következő PlayStation készülék lelkét ők fejleszthetik és gyárthatják majd le.

Egyes vélemények szerint már a hírt leközlő lap nevét látva is nyugodtan hátradőlhetünk, hiszen mindez nem lehet egyéb a szokásos pletykánál, amelyről idővel kiderül, hogy badarság. Ezt látszik megerősíteni a Sony részéről elhangzott nyilatkozat: a Sony Europe egyik reprezentánsa a TechRadar magazinnak adott interjúban kijelentette, hogy ez színtiszta fikció, mégpedig az eddigi legjobb a Gyűrűk Ura megjelenése óta. Mások azonban arra emlékeztetnek, hogy annak idején az ATI AMD általi felvásárlásának hírét is hiteltelennek véltük, ám végül az mégis valósággá vált.

Egyes szaklapok és blogok pedig arról értekeznek, hogy a PlayStation 4 konzolról eddig tulajdonképpen semmilyen információ nem látott napvilágot. Sem a Sony oldalain, sem a Wikipédia portálon, sem pedig a mindig jól értesült pletykalapok hasábjain nem számoltak be a szaftos részletekről, a specifikációról tehát az égvilágon semmit nem tudni. Ráadásul jelenleg még az is kérdéses, hogy egyáltalán készülőben van-e egy ilyen fejlesztés, hiszen eleddig erről sem jelent meg értékelhető információ.

A PS4 központi processzorának és grafikus vezérlőjének részletei helyett egyelőre tehát arról kellene megbizonyosodni, hogy a Sony valóban dolgozik az utódon - erről azonban továbbra is hallgatnak, így nekünk marad a találgatás.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #80
    (És a te szemszögedből jogosan.)
  • dez #79
    Ha egy program összetett számításokat végez a memóriában lévő adatokkal, akkor azokat általában nem szépen sorban egymás után olvassa be és írja ki, hanem külső, a program működését nem ismerő szemlélő számára rendszertelenül, látszólag véletlenszerűen.

    Innen származik a RAM, azaz a Random Access Memory neve is: véletlenszerűen is írható/olvasható.

    ps. nem téged nevettelek ki, hanem hogy milyen őszinte csodálkozással kérdeztél rá. :)
  • Sir Ny #78
    kifejtenéd egy kicsit bővebben?
  • dez #77

    Véletlenszerű. Itt úgy mint: nem pl. sorban jövő.
  • Sir Ny #76
    "-rendszerszo alapu veletlen memoria eleres a teljes rendszermemoriara"
    mire jó, ha valami véletlen történik? nem az lenne a dolga, hogy azt csinálja amit a programozók akarnak? ki akarna egy olyanra programozni, ami véletlen csinálja a dolgokat?
  • dez #75
    Azért annyit írnék, hogy szerintem x86 asm-ben kevés lenne 47 byte. Szerintem inkább valamilyen 8-bites gépre készült (ahol 1 byte 1 utasítás).
  • dez #74
    Na jó, ezt elhamarkodtam. Vedd úgy, hogy nem szóltam.
  • dez #73
    Húúú és hááá... Tök jó, hogy ismersz néhány C-s függvényt. Csak tudod, 512 bájtban kicsit összetettebb dolgokat is össze lehet hozni egy hello worldnél.
  • dez #72
    No offense, de jobb is, mert ha a #68-asból nem értettél, akkor semmiből.
  • kvp #71
    "De most itt nem is ez a lényeg, hanem hogy igenis lehetséges 47 bájton megírni egy kezdetleges snake-szerűséget."

    Vegiggondoltam es igen lehetseges es valoszinuleg dos-os com file lesz assembly-ben irva. Anno en is csinaltam 512 byte-ban (egy bootsector merete) operacios rendszer szeruseget egy versenyre. (realtime multitaszk kezeles, szoveges konzol, szabvany fuggvenykonyvtar /fork(), exit(), getc(), putc(), stb./, minimalista shell, egy hello world program, stb.) Megnyertem. :-) Eleg regen volt, azota neha ujra meg-meg rendezik a versenyt, hatha valakinek eszebe jut valami uj dolog es evrol evre eleg erdekes eredmenyek szuletnek.