Gyurkity Péter
Új Cell chipre épülhet a PlayStation 4
Japán források szerint a Sony megtanulta a leckét, és a család következő tagját a meglévő komponensek friss változataira építené, hogy csökkentse az árat.
A PC Watch saját forrásra hivatkozva számolt be a cég terveiről, amelyben szó esik a PlayStation 4 konzol bizonyos részleteiről. Bár a család következő tagjának megjelenésére még évekig várhatunk, a fejlesztők a jelek szerint már most körvonalazták a főbb elemeket, így a lap tudni véli, hogy ezúttal a forradalmi újítások helyett a lassú evolúciót választották az illetékesek.
Teszik ezt azért, mert tanultak a PS3 fejlesztésének, hibáiból, valamint a Nintendo Wii elsöprő sikeréből. Emiatt döntöttek úgy, hogy igyekeznek megtartani a kompatibilitást, mégpedig olyan komponensekkel, amelyek a PS3-ban is helyet kaptak, ám időközben némi tatarozáson estek át (vagy fognak átesni az elkövetkező hónapokban, években). Példaként említik a Cell processzor 45 nanométeren készülő változatát, amely egyesek szerint akár 24, vagy 32 SPU-t (synergetic processing unit) is tartalmazhat, bár a pontos számot még a Sony sem döntötte el. Ezzel nyilván jóval nagyobb teljesítményt kínálnának, a típus megtartásával.
Ugyanígy megmaradhat az XDR-memória, a beépített Blu-ray meghajtó, valamint számos egyéb, jól bevált, ám eleinte nagyon is drága komponens. A fejlesztők úgy vélik, hogy a PlayStation 4 megjelenésének idejére ezek ára kellő szintre csökken majd (technikai téren pedig előrelépést nyújtanak a jelenlegi változatokkal szemben), így jóval olcsóbban árulhatják majd a család új tagját, ami a forgalomra is jótékony hatással lesz. A kompatibilitás megtartásával a külső szoftverfejlesztők dolga is leegyszerűsödik, így a játékok száma sem jelenthet nagy gondot.
Természetesen a megjelenés időpontját még megbecsülni sem lehet, az azonban valószínű, hogy a Sony igyekszik megelőzni legfőbb riválisát, a Microsoftot, a család frissítésében. Amennyiben elsőként tudják piacra dobni az új változatot, jelentős előnyre tehetnek szert a konzolverseny következő etapjának elején.
A PC Watch saját forrásra hivatkozva számolt be a cég terveiről, amelyben szó esik a PlayStation 4 konzol bizonyos részleteiről. Bár a család következő tagjának megjelenésére még évekig várhatunk, a fejlesztők a jelek szerint már most körvonalazták a főbb elemeket, így a lap tudni véli, hogy ezúttal a forradalmi újítások helyett a lassú evolúciót választották az illetékesek.
Teszik ezt azért, mert tanultak a PS3 fejlesztésének, hibáiból, valamint a Nintendo Wii elsöprő sikeréből. Emiatt döntöttek úgy, hogy igyekeznek megtartani a kompatibilitást, mégpedig olyan komponensekkel, amelyek a PS3-ban is helyet kaptak, ám időközben némi tatarozáson estek át (vagy fognak átesni az elkövetkező hónapokban, években). Példaként említik a Cell processzor 45 nanométeren készülő változatát, amely egyesek szerint akár 24, vagy 32 SPU-t (synergetic processing unit) is tartalmazhat, bár a pontos számot még a Sony sem döntötte el. Ezzel nyilván jóval nagyobb teljesítményt kínálnának, a típus megtartásával.
Ugyanígy megmaradhat az XDR-memória, a beépített Blu-ray meghajtó, valamint számos egyéb, jól bevált, ám eleinte nagyon is drága komponens. A fejlesztők úgy vélik, hogy a PlayStation 4 megjelenésének idejére ezek ára kellő szintre csökken majd (technikai téren pedig előrelépést nyújtanak a jelenlegi változatokkal szemben), így jóval olcsóbban árulhatják majd a család új tagját, ami a forgalomra is jótékony hatással lesz. A kompatibilitás megtartásával a külső szoftverfejlesztők dolga is leegyszerűsödik, így a játékok száma sem jelenthet nagy gondot.
Természetesen a megjelenés időpontját még megbecsülni sem lehet, az azonban valószínű, hogy a Sony igyekszik megelőzni legfőbb riválisát, a Microsoftot, a család frissítésében. Amennyiben elsőként tudják piacra dobni az új változatot, jelentős előnyre tehetnek szert a konzolverseny következő etapjának elején.