Berta Sándor
Játékrészleget hozott létre a National Geographic
Hivatalosan is bejelentette a játékfejlesztő csoportja megalapítását a National Geographic.
Ted Prince, a vállalat globális médiarészlegének munkájáért felelős alelnöke sajtóközleményében közölte, hogy egy új National Geographic Games (NGG) nevű játékfejlesztő csoportot hoztak létre. Az NGG feladata elsősorban mobil készülékeken és online, valamint konzolos platformokon (Nintendo Wii, Nintendo DS, Sony PlayStation 3 és PS3 Network, PC, Macintosh, iPhone) futtatható programok létrehozása, illetve terjesztése. Ezenkívül a részleg együttműködésre törekszik a piac többi szereplőjével, hogy így bővítse profilját. A vállalat már meg is kötötte az első együttműködési megállapodásokat a Namco Bandai-al és a Sonyval. "Játékrészlegünk megalapításával szeretnénk folytatni keresztplatform stratégiánk megvalósítását. Az a célunk, hogy a felhasználóknak egyedi tapasztalatszerzésre és a tartalmaink megismerésére nyíljon lehetőségük, függetlenül attól, hogy milyen platformot vagy készüléket használnak. Nagyon szorosan együtt fogunk működni a különböző kiadókkal és fejlesztőkkel azért, hogy magas minőségű termékeket kínálhassunk az egész család számára. A játékok tartalmát természetesen a National Geographic által bemutatott témák határozzák majd meg. Tartalmaink nagyon alkalmasak arra, hogy felkeltsék a játékosok érdeklődését. Az NGG létrehozásával kibővítjük a National Geographic küldetését, amelynek fő célja, hogy az embereket arra inspiráljuk, hogy a bolygónkkal és a környezeti problémákkal kapcsolatos gondolataikat megosszák egymással" - hangsúlyozta Ted Prince.
Az első NGG-játék a Herod's Lost Tomb, amely jelenleg PC-re és iPhonera is elérhető és amely Heródes király történetével foglalkozik. Ezt követi még novemberben a Namco Bandai gondozásában megjelenő "National Geographic: Panda" és a Sony kiadásában a "National Geographic: Africa", majd decemberben a "Sudoku Traveler: China", jövőre pedig a "Rain Forests", a "Greencity" és a "From the Bottom Up".
A bejelentés igen csak váratlan volt és a társaság nagyon meglepte nem csak a közvéleményt, de a szakmát is. "Az, hogy a National Geographic is megjelenik az eredeti piacától távolinak számító területen és megpróbál interaktív szoftvereket megalkotni, engem kicsit meglepett. A játékipar mindenesetre egy rendkívül vonzó médiaterület és a különböző gazdasági ágazatok innovációs motorja is" - reagált a hírre Arjan Dhupia ágazati szakember. Dhupia elmondta: arra számít, hogy a közeljövőben számos hasonló bejelentésnek lehetünk majd tanúi és ezt elősegítheti, hogy a játékipar alapvetően nagyon nyitott a különböző kooperációs javaslatokra.
"Ma már a számítógépes és a videojátékok egyértelműen népszerűek a társadalom minden szegmensében, ezt támasztják alá a számok is. A programok iránti lelkesedés nem ismer határokat, legyen szó bármilyen nemű vagy korú emberekről és ebben rejlenek az új cégek lehetőségei" - tette hozzá Dhupia.
Ted Prince, a vállalat globális médiarészlegének munkájáért felelős alelnöke sajtóközleményében közölte, hogy egy új National Geographic Games (NGG) nevű játékfejlesztő csoportot hoztak létre. Az NGG feladata elsősorban mobil készülékeken és online, valamint konzolos platformokon (Nintendo Wii, Nintendo DS, Sony PlayStation 3 és PS3 Network, PC, Macintosh, iPhone) futtatható programok létrehozása, illetve terjesztése. Ezenkívül a részleg együttműködésre törekszik a piac többi szereplőjével, hogy így bővítse profilját. A vállalat már meg is kötötte az első együttműködési megállapodásokat a Namco Bandai-al és a Sonyval. "Játékrészlegünk megalapításával szeretnénk folytatni keresztplatform stratégiánk megvalósítását. Az a célunk, hogy a felhasználóknak egyedi tapasztalatszerzésre és a tartalmaink megismerésére nyíljon lehetőségük, függetlenül attól, hogy milyen platformot vagy készüléket használnak. Nagyon szorosan együtt fogunk működni a különböző kiadókkal és fejlesztőkkel azért, hogy magas minőségű termékeket kínálhassunk az egész család számára. A játékok tartalmát természetesen a National Geographic által bemutatott témák határozzák majd meg. Tartalmaink nagyon alkalmasak arra, hogy felkeltsék a játékosok érdeklődését. Az NGG létrehozásával kibővítjük a National Geographic küldetését, amelynek fő célja, hogy az embereket arra inspiráljuk, hogy a bolygónkkal és a környezeti problémákkal kapcsolatos gondolataikat megosszák egymással" - hangsúlyozta Ted Prince.
Az első NGG-játék a Herod's Lost Tomb, amely jelenleg PC-re és iPhonera is elérhető és amely Heródes király történetével foglalkozik. Ezt követi még novemberben a Namco Bandai gondozásában megjelenő "National Geographic: Panda" és a Sony kiadásában a "National Geographic: Africa", majd decemberben a "Sudoku Traveler: China", jövőre pedig a "Rain Forests", a "Greencity" és a "From the Bottom Up".
A bejelentés igen csak váratlan volt és a társaság nagyon meglepte nem csak a közvéleményt, de a szakmát is. "Az, hogy a National Geographic is megjelenik az eredeti piacától távolinak számító területen és megpróbál interaktív szoftvereket megalkotni, engem kicsit meglepett. A játékipar mindenesetre egy rendkívül vonzó médiaterület és a különböző gazdasági ágazatok innovációs motorja is" - reagált a hírre Arjan Dhupia ágazati szakember. Dhupia elmondta: arra számít, hogy a közeljövőben számos hasonló bejelentésnek lehetünk majd tanúi és ezt elősegítheti, hogy a játékipar alapvetően nagyon nyitott a különböző kooperációs javaslatokra.
"Ma már a számítógépes és a videojátékok egyértelműen népszerűek a társadalom minden szegmensében, ezt támasztják alá a számok is. A programok iránti lelkesedés nem ismer határokat, legyen szó bármilyen nemű vagy korú emberekről és ebben rejlenek az új cégek lehetőségei" - tette hozzá Dhupia.