Gyurkity Péter
A Sony és a Microsoft is virtuális világgal készül
Az ünnepek közeledtével mindkét cég szeretne végre előállni saját virtuális világával, amely konzoljaik vonzerejét növelné azok körében, akik már belekóstoltak a műfajba.
A Sony a maga részéről a PlaStation Home végleges verzióján dolgozik, míg a Microsoft illetékesei eközben az Xbox Experience platformot fejlesztik gőzerővel. Mindkét virtuális világ lehetővé teszi majd a konzoltulajdonosok számára a saját avatarok létrehozását, azok egyénire szabását, valamint a világ felfedezését, legyen szó közösségi helyekről, vagy akár különböző hibrid szolgáltatásokról, amelyek persze már valódi anyagi vonzattal is bírnak.
A NewsFactor munkatársa azt igyekezett felmérni cikkében, hogy a két rivális fejlesztés milyen esélyekkel ütközik majd meg egymással a konzolok piacán. Közvetlen versenyről persze nem beszélhetünk, hiszen nyilván ezek a világok csak és kizárólag a fejlesztőcég saját konzoljain válnak majd elérhetővé, mégis fontos mérföldkövet jelentenek mind az Xbox 360, mind pedig a PS3 életútjában. A felhasználók első alkalommal vehetnek majd részt konzolos virtuális világokban, válogatva a különböző szórakozási lehetőségek, illetve az itt is megjelenő szolgáltatások között. Külső elemzők a Sony fejlesztését vélik igazi esélyesnek, aminek nagyon egyszerű oka van.
Ez pedig nem más, mint a fejlesztésre fordított idő. A Sony már évek óta csiszolgatja a Home platformot, eddig kétszer halasztották el annak megjelenését. Ennek következtében igazi érdekességekkel bővült ki a Second Life-ból már jól ismert avataros világ, többek között az új játékok bemutatásának lehetőségével (a világon belül, virtuális kivetítőkön), valamint egyéb vásárlási lehetőségekkel, amelyek az Xbox Live és a hagyományos terjesztői megoldások egyfajta ötvözéseként jöttek létre. Az Experience ezzel szemben a megszokott avatarokat kínálja, igaz olyan partnerek közreműködésével, mint a Netflix, az NBC Universal, az Universal Studios Home Entertainment, a SCI FI Channel, az USA Network, illetve az MGM. Ezek a cégek mind megjelentetik saját tartalmaikat a világon belül, ami szintén gazdag kínálatot sejtet.
Az esélyekről persze addig felesleges találgatni, amíg a kezünkbe nem vehetjük mindkét versenyzőt. Erre remélhetőleg még az év vége előtt sor kerül és egyúttal az is kiderül, hogy mennyi értelme van a konzolokon a virtuális világok fejlesztésének.
A Sony a maga részéről a PlaStation Home végleges verzióján dolgozik, míg a Microsoft illetékesei eközben az Xbox Experience platformot fejlesztik gőzerővel. Mindkét virtuális világ lehetővé teszi majd a konzoltulajdonosok számára a saját avatarok létrehozását, azok egyénire szabását, valamint a világ felfedezését, legyen szó közösségi helyekről, vagy akár különböző hibrid szolgáltatásokról, amelyek persze már valódi anyagi vonzattal is bírnak.
A NewsFactor munkatársa azt igyekezett felmérni cikkében, hogy a két rivális fejlesztés milyen esélyekkel ütközik majd meg egymással a konzolok piacán. Közvetlen versenyről persze nem beszélhetünk, hiszen nyilván ezek a világok csak és kizárólag a fejlesztőcég saját konzoljain válnak majd elérhetővé, mégis fontos mérföldkövet jelentenek mind az Xbox 360, mind pedig a PS3 életútjában. A felhasználók első alkalommal vehetnek majd részt konzolos virtuális világokban, válogatva a különböző szórakozási lehetőségek, illetve az itt is megjelenő szolgáltatások között. Külső elemzők a Sony fejlesztését vélik igazi esélyesnek, aminek nagyon egyszerű oka van.
Ez pedig nem más, mint a fejlesztésre fordított idő. A Sony már évek óta csiszolgatja a Home platformot, eddig kétszer halasztották el annak megjelenését. Ennek következtében igazi érdekességekkel bővült ki a Second Life-ból már jól ismert avataros világ, többek között az új játékok bemutatásának lehetőségével (a világon belül, virtuális kivetítőkön), valamint egyéb vásárlási lehetőségekkel, amelyek az Xbox Live és a hagyományos terjesztői megoldások egyfajta ötvözéseként jöttek létre. Az Experience ezzel szemben a megszokott avatarokat kínálja, igaz olyan partnerek közreműködésével, mint a Netflix, az NBC Universal, az Universal Studios Home Entertainment, a SCI FI Channel, az USA Network, illetve az MGM. Ezek a cégek mind megjelentetik saját tartalmaikat a világon belül, ami szintén gazdag kínálatot sejtet.
Az esélyekről persze addig felesleges találgatni, amíg a kezünkbe nem vehetjük mindkét versenyzőt. Erre remélhetőleg még az év vége előtt sor kerül és egyúttal az is kiderül, hogy mennyi értelme van a konzolokon a virtuális világok fejlesztésének.