Gyurkity Péter
Iskolákban is helyet kap a Nintendo DS
Egyes japán iskolákban a konzol alkalmazásával kísérleteznek, megfelelő oktatási szoftverekkel kiegészítve. A játékokat továbbra is igyekeznek mellőzni, az első eredmények egyelőre biztatóak.
Hírügynökségi beszámolók alapján a Nintendo érintőképernyős készülékének bemutatkozása meglehetősen jól sikerült, hiszen a megoldást elsőként alkalmazó Joshi Gakuen iskolában pozitívan fogadták az újítást. A megfelelő tapasztalatot nélkülöző tanárok ugyan eleinte húzódoztak a megoldástól, ám azok akik korábban is ismerték a készüléket, gyorsan beletanultak az új módszerbe, a diákok pedig meglepetéssel és örömmel fogadták az újítást.
A 13-14 éves diákok elsősorban speciális oktató jellegű szoftverekkel használják a minikonzolt, kifejezetten az angol nyelvre koncentrálva. A készüléket a nyelvtanleckékhez és a kiejtés tökéletesítéséhez egyaránt felhasználják, igyekezvén javítani a jelenlegi, nem túl rózsás helyzeten. A szigetország illetékesei szerint ugyanis az angol széleskörű oktatása az utóbbi időben nem hozta magával a kívánt eredményeket, a jelenlegi generáció tagjai pedig nem érnek el kimagasló eredményeket a természettudományokban, ami különösen fájó Japánban.
Az első eredmények pozitívak, a visszajelzések szerint a diákok érdeklődve fordulnak a konzol felé, még a megszokott játékok hiányában is. A készülékeken ugyanis nem találni játékszoftvereket (ezeket már jó ideje betiltották az iskolákban), a konzolokat pedig az óra végén összegyűjtik. Az egyévesre tervezett próbaidőszak tehát jól indult, az iskola igazgatóhelyettese szerint minden esély megvan a sikerre.
Az angol mellett egyéb alkalmazási területek is felmerültek, egyelőre puszta ötletként. Egyes tanulók szerint matematikai jellegű szoftvereket is érdemes lenne kipróbálni, maga a Nintendo pedig a teljes, mintegy 200 címből álló kínálatát ajánlja az oktatási intézmények figyelmébe. Japánban többnyire maguk az iskolák döntenek az alkalmazott eszközökről, így sok helyen megjelenhet a készülék.
Hírügynökségi beszámolók alapján a Nintendo érintőképernyős készülékének bemutatkozása meglehetősen jól sikerült, hiszen a megoldást elsőként alkalmazó Joshi Gakuen iskolában pozitívan fogadták az újítást. A megfelelő tapasztalatot nélkülöző tanárok ugyan eleinte húzódoztak a megoldástól, ám azok akik korábban is ismerték a készüléket, gyorsan beletanultak az új módszerbe, a diákok pedig meglepetéssel és örömmel fogadták az újítást.
A 13-14 éves diákok elsősorban speciális oktató jellegű szoftverekkel használják a minikonzolt, kifejezetten az angol nyelvre koncentrálva. A készüléket a nyelvtanleckékhez és a kiejtés tökéletesítéséhez egyaránt felhasználják, igyekezvén javítani a jelenlegi, nem túl rózsás helyzeten. A szigetország illetékesei szerint ugyanis az angol széleskörű oktatása az utóbbi időben nem hozta magával a kívánt eredményeket, a jelenlegi generáció tagjai pedig nem érnek el kimagasló eredményeket a természettudományokban, ami különösen fájó Japánban.
Az első eredmények pozitívak, a visszajelzések szerint a diákok érdeklődve fordulnak a konzol felé, még a megszokott játékok hiányában is. A készülékeken ugyanis nem találni játékszoftvereket (ezeket már jó ideje betiltották az iskolákban), a konzolokat pedig az óra végén összegyűjtik. Az egyévesre tervezett próbaidőszak tehát jól indult, az iskola igazgatóhelyettese szerint minden esély megvan a sikerre.
Az angol mellett egyéb alkalmazási területek is felmerültek, egyelőre puszta ötletként. Egyes tanulók szerint matematikai jellegű szoftvereket is érdemes lenne kipróbálni, maga a Nintendo pedig a teljes, mintegy 200 címből álló kínálatát ajánlja az oktatási intézmények figyelmébe. Japánban többnyire maguk az iskolák döntenek az alkalmazott eszközökről, így sok helyen megjelenhet a készülék.