Gyurkity Péter
Tervezési hibák okozzák az Xbox problémáit
Erre a következtetésre jutott a Gartner, amely kifejezetten a Microsoftot okolja a hibákért. Szerintük mindezt el lehetett volna kerülni, ha nem spórolnak a tervezési feladatok átvállalásával.
Bryan Lewis, a Gartner munkatársa egy konferencián beszélt a konzollal kapcsolatos problémákról, kihangsúlyozva, hogy ők a szoftvercég takarékossági intézkedéseit tekintik az első számú oknak. Redmondban ugyanis a második Xbox előkészítése során úgy döntöttek, hogy ők maguk tervezik meg a grafikus motort, ezzel is csökkentve a fejlesztési költségeket. Amennyiben ezt a feladatot egy profi külső partner végezte volna, elkerülhetők lettek volna az úgynevezett "Red Ring of Death" (RROD) gondok.
Az RROD a konzol fő kapcsolója körüli kisebb gyűrűről kapta a nevét, amely vörösen villog egy komolyabb hiba esetén. A fagyások és hasonló esetek olyan méreteket öltöttek, hogy tavaly a Microsoft 1 milliárd dollárt különített el a visszahívásokra. Robbie Bach, az Xbox részleg első embere akkor finoman érzékeltette, hogy valószínűleg tervezési bakik vezettek a problémákhoz, ám hivatalos információ egyszer sem hangzott el a cég részéről, amely egyszer és mindenkorra tisztázta volna az okokat. Lewis most elmondta: Redmondból több hívást intéztek a grafikus chipet gyártó partner felé, a hibák javítása érdekében.
Érdekes, hogy még ezen partner kilétét illetően is folytatódnak a találgatások. Bár a legtöbben biztosak abban, hogy az Xbox360 grafikus chipje az ATI R500 kódjelzésű fejlesztésére épül, ennek megfelelően pedig az ATI lenne a partner - így a hívások minden bizonyal az AMD háta táján landoltak, hiszen ők vették meg a céget. Korábban maga Bach is úgy nyilatkozott, hogy kellő körültekintés után az ATI-ra esett a választásuk - a Gartner munkatársa viszont nem említett neveket.
A korábban felbukkant hírek szerint a szoftvercég már megrendelte a 65 nanométeres grafikus vezérlőket, amelyek a Jasper kódnevű, felülvizsgált változatban kapnak majd a helyet. A megjelenés most nyáron várható.
Bryan Lewis, a Gartner munkatársa egy konferencián beszélt a konzollal kapcsolatos problémákról, kihangsúlyozva, hogy ők a szoftvercég takarékossági intézkedéseit tekintik az első számú oknak. Redmondban ugyanis a második Xbox előkészítése során úgy döntöttek, hogy ők maguk tervezik meg a grafikus motort, ezzel is csökkentve a fejlesztési költségeket. Amennyiben ezt a feladatot egy profi külső partner végezte volna, elkerülhetők lettek volna az úgynevezett "Red Ring of Death" (RROD) gondok.
Az RROD a konzol fő kapcsolója körüli kisebb gyűrűről kapta a nevét, amely vörösen villog egy komolyabb hiba esetén. A fagyások és hasonló esetek olyan méreteket öltöttek, hogy tavaly a Microsoft 1 milliárd dollárt különített el a visszahívásokra. Robbie Bach, az Xbox részleg első embere akkor finoman érzékeltette, hogy valószínűleg tervezési bakik vezettek a problémákhoz, ám hivatalos információ egyszer sem hangzott el a cég részéről, amely egyszer és mindenkorra tisztázta volna az okokat. Lewis most elmondta: Redmondból több hívást intéztek a grafikus chipet gyártó partner felé, a hibák javítása érdekében.
Érdekes, hogy még ezen partner kilétét illetően is folytatódnak a találgatások. Bár a legtöbben biztosak abban, hogy az Xbox360 grafikus chipje az ATI R500 kódjelzésű fejlesztésére épül, ennek megfelelően pedig az ATI lenne a partner - így a hívások minden bizonyal az AMD háta táján landoltak, hiszen ők vették meg a céget. Korábban maga Bach is úgy nyilatkozott, hogy kellő körültekintés után az ATI-ra esett a választásuk - a Gartner munkatársa viszont nem említett neveket.
A korábban felbukkant hírek szerint a szoftvercég már megrendelte a 65 nanométeres grafikus vezérlőket, amelyek a Jasper kódnevű, felülvizsgált változatban kapnak majd a helyet. A megjelenés most nyáron várható.