Ötvös Tibor

GDC '08: CryEngine 2.0 és Far Cry 2 motor

Az idei Game Developers Conference - tegyük a szívünkre a kezünket - elmaradt a várakozásoktól mind a bejelentések, mind pedig a prezentációk terén.

Az Unreal Engine 3 bemutatója után úgy véltük, a két kihívónak is teret kell engednünk, melyet most meg is teszünk. Először a Far Cry 2 motorját tekinthetjük meg, mely komoly ellenfele lehet az UE3-nak.



A dinamikusan változó időjárás, a rombolható környezet, a napciklusok váltakozása, a széliránynak megfelelően hajló fűszálak és a teljesen szabadon bejárható afrikai Szavanna mind-mind bajnokká avathatja a motort és a játékot is.


A jelenlegi legszebb FPS-ként aposztrofált Crysis-t fejlesztő Crytek szép lassan elkészül a következő generációs motorjukkal. A CryEngine 2.0 szintén szépen kezeli a napszakok váltakozását, melyet még egy iszonyatos árnyékolással is megtold. De a legnagyobb bomba a végén durran. Az emberi test megvalósítása mozgás közben nagyon meggyőző. Lesz itt verseny, az már tuti.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mester1987 #18
    A vihar az okés meg a tűz terjedése, de én személy szerint nem láttam, hogy a növényzet vagy a fa növekedne-e, pedig figyeltem többször is és ott álltam előtte is...szal szerintem az csak kamu
  • sirpalee #17
    A fa növekedés nem cpu-s, elég valószínű hogy tisztán gpu-val megy, eléggé geometry shader gyanús :) . Van benne egy halom jó dolog ami hiányzik a CE2-ből, pl normálisan kinéző indirect lightning (amit próbáltak CE2-ben de feladták mert nem volt idejük rá).

    Amúgy modellezéshez 3dsmaxot használnak van fenn a neten pár videó ahol a 3dsmaxos fx cuccokkal tesztelgetik a shaderjeiket.
  • Zocsi #16
    Hát nem is tudom. Engem annyira nem győzött meg. Mondjuk szép, ez tény! Az, hogy bozótot is lehet írtani fincsi lenne, csak kár, hogy a valóságban egy kicsit másképp működne... de ezzel még nincs is próbléma.
    A vihar is jó dolog lenne, de egy szavannán viszonyleg kevés vihar van, és az is előre megjósolható, nem alakul csak úgy ki és tűnik el hipp-hopp. Az ötlet mindenesetre nem rossz (de feleslegesnek érzem).
    A fa növekedés szintén egy olyan dolog, ami jó hogy benne van (kérdés mennyi procit fog enni emiatt a motor), de hogy játékélmény szempontjából nem sok jelentőssége van, az fix (legalábbis az előzetes infók alapján). Ez is egy olyan extra feature a motorban, amit majd talán más fejlesztők használnak ki igazán, mondjuk 1-2 év múlva (amikor már lesznek elég erős vasak és jól optimalizált lesz az engine is).
    A növényzet önárnyékolását kiváncsi vagyok mennyire tudják jól szkriptelni a srácok, mert egy ilyen dolog eléggé a teljesítmény rovására mehet, akárcsak a tengernyi fűszál mozgatása. Mindenesetre az egész ígéretesnek tűnik!

    Nem tudja vki. esetleg, hogy milyen 3D progit használtak a fejlesztők a modellezéshez? Nekem Maya gyanús, de lehet tévedek...
  • Inquisitor #15
    "Ami még esetleg fordíthat a szekéren, az a motor konzolokra portolása (már akkor, ha komoly kompromisszumok nélkül sikerül megoldani, amit részemről kétlek)."
    Pedig azt állítják kész van X360-ra és PS3-ra is. Mondjuk a motor tudhat sokat, ha korlátozott a textúra memória mérete ...
  • Picizöldfül #14
    a végén a robbanás állatkeresős,de így csak álom:)
  • Sance231 #13
    Ajánlom figyelmedbe a mondatnak a javított változatát, ami a kövcsi hsz-ben van.
  • HöfEE #12
    Honnan tudod hogy a farcry 2 motorja mennyire skálázható? Belső ember vagy?
  • Su0my #11
    így van, a korszalkotó azt jelentené, hogy elfut egy x1400-ason is ugyanez :)
  • Su0my #10
    csatlakoznék a 6-os hozzászóláshoz, de kiegészítésként: nVIDIA techdemo az egész.
  • Su0my #9
    akkor szűkülne a célközönség (értsd ~18-as karika)