Dojcsák Dániel

10 milliós lett a World of Warcraft

A World of Warcraft 2004-es startja óta első ízben mutatkozik esély arra, hogy a Blizzard hegemónia megtörjön némileg. Idén három komoly kihívó is megpróbálhatja gyengíteni a WoW pozícióit, bár annak első helye sziklaszilárdnak tűnik.

Nem csak az MMO piacon, de a teljes játékvilágban egyedülálló eredményeket képes felmutatni a World of Warcraft, aminek immáron több, mint 10 millió aktív felhasználója van. Ebbe a számba a Blizzard nem számolja bele az eladatlan gamecardokat, illetve azokat, akik éppen pihentetik az előfizetésüket, ezzel együtt viszont elképesztőnek számít az eredmény. Minden eddigi rekordot megdöntött a kiegészítő, a Burning Crusade is, amiből az első 24 órában 2,4 millió darab fogyott a világon.

Most mégis esély nyílhat arra, hogy az egyeduralom megtörjön és három jelentkező közül legalább valamelyik áttörje a kritikus tömeg küszöbét. Az Age of Conan, a Pirates of the Burning Sea és a Warhammer Online merőben különböznek egymástól, így mindegyik fel tud mutatni komoly érveket, de persze gyengeségeik is vannak. Segítségükre lehet, hogy az MMO piac organikusan növekszik, tehát nem kell feltétlenül a WoW világából felébreszteni és újra hipnotizálni embereket, hanem a friss húsok beszippantásával is szép eredményeket lehet elérni. Lássuk a három világ mivel kecsegtet:

Age of Conan: Hyborian Adventures

A március 25-én megjelenő MMO a Robert E. Howard által megálmodott regényvilágba kalauzolja a játékosokat, bár sokaknak az 1982-es Schwarzenegger filmről, a Conan, a barbárról könnyebb beazonosítani a díszletet. A közel 80 éve létező világ nem számíthat milliós rajongó táborra, ezért inkább egy komolyabb harcrendszerrel próbál robbantani.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!

Az eddigi MMO-k egyik hátránya/előnye, hogy egy-egy kattintással elindíthattak a játékosok támadásokat, majd azok megtörténtek szépen maguktól. Az Age of Conan ennél valósághűbb rendszert kínál, ahol a játékos nem csak az ütés irányát határozhatja meg, de koncentrálhat külön testrészek mozgására is valós időben, ezzel továbbgondolva a WoW által indított trendet az egyedi mozgások és támadások szintjén. Ugyanakkor a játék komoly kockázatot vállal az erőszak természetes ábrázolásával, hiszen ezzel elveszítheti a fiatalok piacát. Viszont megvan az esélye, hogy az MMO-k "Halo"-ja legyen és komoly részesedést érjen el egy olyan termékkel, amit egyértelműen a felnőtt közönségnek szántak.

Pirates of the Burning Sea

Még ebben a hónapban nekivághat a tengeri kalandoknak Johnny Depp minden rajongója, hiszen a Karib tenger kalózainak MMO adaptációja napokon belül bemutatkozik. A világ nem egyszerűen a kalózcsaták élményével operál, hanem a fejlesztők ígéretük szerint egy teljesen élő, az 1720-as éveket idéző aprólékos világot készítettek el, ahol mindenki saját belátása szerint alapozza meg hírnevét.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Annak ellenére, hogy a WoW-ban számos kaszt közül választhat a játékos, hosszútávon végeredményben mindenkinek ugyanazon az ösvényen kell végigmennie. A PotBS legnagyobb erőssége viszont, hogy a játékosok merőben különböző életutakat járhatnak be, úgy hogy közben bármelyiket választják, konstruktívan hozzájárulnak választott népük sikeréhez. Aki a csendes hajóács szerepét akarja betölteni, megteheti, ahogy válhat akár kalózzá vagy kapitánnyá is.

Warhammer Online: Age of Reckoning

A három közül a leginkább ismert és elismert világ egyértelműen a Warhammer univerzum, ráadásul a rövidítése is ennek a legmenőbb: WAR. Láthattuk már számtalan regényben, asztali szerepjátékban, RPG-ben, stratégiában, képregényben, így borítékolható volt, hogy előbb-utóbb az MMO ideje is elérkezik. E világ erőssége a megalomán csatákban mutatkozik majd meg.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Ellentétben a Conan kalandori hangulatától, vagy a WoW zsebpiszok méretű csatáitól, a WAR igazi gigászi küzdelmeket hoz majd, melyek nem eldugott völgyekben zajlanak majd, hanem az adott földrész központi helyein. A csaták kimenetele pedig komolyan befolyásolja majd az ott lakó játékosok napi életét, egzisztenciáját. Kényes dolog lehet az egyensúly az oldalak között, de tudva azt, hogy a Warhammer nem két oldallal operál csupán, bizonyára senki nem lesz biztonságban egy percre sem. Amennyiben ez a világ jól startol, akkor itt látszik a legnagyobb esély arra, hogy a WoW-ban megfáradt játékosok hordáit tömegével csábítsák el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Idum #111
    Sziasztok!

    Szeretnék nektek egy újonnan nyílt fórumot bemutatni! wowforum.forumx.hu a címe. Remélem így majd többen látogatják! Azt is megköszönném, ha csak rákattintotok, és regisztráltok.

    Köszönöm!
    Thx!
  • NOO name #110
    jha a havidijrol meg annyit hogy 1k-2k között fog mozogni úgyh sztem rohadtul olcsó joh minden drága amiért fizetni kell xd de manapság már miért nemkell fizetni ez ahozképest csekély összeg
  • NOO name #109
    HÁT csak annyit fűznék hogy a wow 1 kira régi és bevált játék ebböl a 3ombol sztem 2őnek esélye sincs de a warhammer sztem mennifog mert már sokan megunták a wowo-t am énis wowozom és átfogok térni a warhammerhez mert már rohadtul unom pláne h szinte mindenböl van 70esem úgyhogy én sok szerencsét kívánok a warhammer onlinehoz. :P
  • Ry0K3N #108
    Akkor próbáld ki az EVE onlinet és csapj fel egy kalóznak ;)
    Rengetegen kalóz korp van szóval elhelyezkedni nem lesz nehéz.
  • a.carkey #107
    Azért gáz, hogy a CD Galaxisban néztek rád a játék kapcsán. :) NC!
  • ziby20 #106
    uj kieg: http://href.hu/x/54ey
  • Ghoosty #105
    Most már van némi tapasztalatom, így tudok némi cáfolatot adni.

    1. Fizetős: Mindegyik játék fizetős. A legtöbb játékkal sajnálatos módon elég hamar lehet végezni. Nem egy olyan játék volt, aminek a végigjátszása 1 hétvége volt(kb 12 óra). Ha ezekért a játékokért pénzt adtam volna akkor midegyike 10e felett lett volna. Ha így nézem, akkor a WOW-ban 1,5 hónap alatt(4 nap játékidő) még egy csomó helyen nem jártam, nemhogy kiismerjem. Mindez szintén 10e pénz.

    2. Farmolás: Lehet, hogy 70. szinten, meg sokadik altnál már tényleg erről szól a játék. De amíg egyszer/kétszer elmész lvl 70-ig addig még nagyon élvezetes lehet a játék, még némi farmmal is. Ehhez jön hozzá a különböző kasztokból eredő eltérő játékstílus.
    Mutass egy játékot, ami nem folyton ismétlődő cselekvésekből áll.(mondjuk 2 végigjátszás után)

    3. Időigényes: A KSH adatai szerint magyarországon az átlagos TV-nézési idő kb 3 óra/nap. Ha ebből a 3 órából 2-t a WOWwal töltesz az nem is olyan sok idő.
    Kötelező raidek: Ezzel kapcsolatban nincs saját tapasztalatom, de egyik munkatársam elég hardcore játékos van legalább 4 70-es karaktere. Ő hardcore guildben van és nekik van 3 raid napjuk amiből 2-n kell ott lenni. Szerintem túlzás egy casual gildhez állítani, hogy kötelező 3 raidnap.

    "Összesítve: akinek van elszarni való ideje, nyugodtan játszhat vele"
    Milyen idő számít elszarásnak? Egy film(2 óra)? Heti 3-4 nagytakarítás? Zenehallgatás? TV-nézés? Minden nap vásárolni menni, heti nagybevásárlás helyett? Passzianszozni(asztalnál)? Offline játék? Stb.
  • ziipp #104
    ÁÁÁ, a 3. pontot elfelejtettem kikövéríteni! :[;)
  • ziipp #103
    Akkor megmondom a frankót. :) Mintegy utolsó szóként. :P

    WoW egy jó játék, de három fő problémája van:
    1./ Fizetős. Rendben, ez nem annyira nagy baj, mert ha az ember csökkenti a kiadásait összelehet hozni rá a pénzt. De ahhoz képest hogy fizetni kell érte, korántsem olyan igényes és bugmentes a játék, mint azt elvárhatná az ember. Leginkább a kreativitás hiányzik a játékból, szinte minden quest ugyanarról szól: farmolás. Persze akadnak üdítő kivételek, de azok általában egyszeri poénok.
    2./ Farmolás. Ezt ha valaki élvezi, hát annak csak gratulálni tudok. :) "Büdös a farm?" meg ehhez hasonló kommenteken nagyon el tudok csodálkozni. Sőt, még olyat is láttam, amikor a tag - szó szerint - büszke volt arra, hogy mennyit farmol. Én úgy gondolom, hogy ha az ember leül játszani, akkor nem az elbeg a szeme előtt, hogy 5 XY insta-run, csak hogy meg legyen a repu. Vagy daily questek végtelen ciklusban.
    3./ Időigényes. A játék arra kötelez, hogy órákat a gép előtt rohajd naponta, ha el szeretnél érni valamit. Jó cucc kell? Raidelj 24/7 és lesz. De még egy casual guildben is heti 3 nap raid van, amit szerintem egy átlag ember nem tud megengedni magának. És nem is éri meg. De most már olyan népszerűségnek örvend a játék, ami generálja az új embereket. "Ha már ilyen sokan tolják, én is kipróbálom!" alapon. Ezt akár nevezhetnénk divat-WoWosnak is, de szerintem felesleges. Ilyen az emberi természet.

    Összesítve: akinek van elszarni való ideje, nyugodtan játszhat vele, mert tényleg egy hangulatos játék, és élvezetes is tud lenni. (Én is ismerem az érzést, amikor nagysoká' megborul egy raidboss. :) ) De ha az addig wipe-olással/poti/gear farmmal töltött időre gondolok, hát az már kevésbé élvezets, és tulajdon képp nem egy produktív dolog. Amikor abbahagyod, és belegondolsz, éveken át nem csináltál semmit. Megszünik egy világ.

    Kvp szépen összefoglalta a dolog lényegét egyébként.

    ""Nagyon fontos a loot gyujtogetese..."
    lol, rögtön cigányozd le az összes wowost, gratula."
    Erre muszály vagyok reagálni, mert akkora kapufa, hogy na. :) Amikor kocsit veszel, házra spórolsz, vagy a porcelán elefánt készleted bővíted... nos az is gyüjtögetés, bármilyen meglepő.
  • Ghoosty #102
    Hát a fallout 1-2-t végigjátszottam nem 1x, nagyon hangulatos volt meg hiányzott, hogy nem folytatták, de az ottani questek is ilyen egyszerűek voltak. Csak ott többet kellett keresgélni, néha a beszélgetésekből derült ki a megoldás, de ott is inkább az öld meg, szerezd meg, vidd el szintüek. Mondjuk abban mindenképp jobbak, hogy 1 feladatot több féle képpen is meg lehetett csinálni és szerintem ez adta a plusszt a küldetésekhez, ami miatt én is úgy érzem, hogy jobb volt.
    Az Elder Scroll sorozat kimaradtt az életemből, mert nagyon nem tetszett a fejlődési rendszere. Játszottam vele 1-2 napot, de nem tudtam kibékülni azzal, hogy ha nem használok bizonyos skilleket, akkor azé életbe nem lesz elég magasak a képességeim. Csak azért kellett sokmilliószor elnyomni egy varázslatot, hogy az is fejlődjön és bónuszt kapjak az inteligenciámra.

    Kicsit túlzásba estem az egyszerűsítésnél, de arra akartam rávilágítani, hogy egyszerű dolog is lehet izgalmas.

    Komolytalan

    Köszönöm a tanácsot. Szerencsére jól meg az angol, így nem lesz gondom a szocializálódással, de úgy választottam szervert, hogy megnéztem hol van több magyar guid és oda mentem.(PVP asszem pont a Ragnaros, de nem vagyok otthon így nem tudom megnézni:))