MTI
Amerikában a Manhunt 2 besorolásának szigorítását követelik
Az Egyesült Államokban példátlan módon szenátorok követelik a Manhunt 2 véres videojáték besorolásának szigorítását.
Hillary Clinton, Evan Bayh demokrata, Sam Brownback republikánus, valamint Joe Lieberman független szenátor az amerikai szórakoztató szoftverek besorolási hatóságának (ESRB) írott közös levelében egy pszichológusi véleményt idézett: a Nintendo Wii konzolja révén olyan valósághű mozdulatokkal kell irányítani a játékot, hogy a szoftver lényegében gyilkolni tanítja a gyerekeket. A külföldön sokat bírált Manhunt 2 miatt amerikai "erőszakszakértők" a videójáték-ipar megrendszabályozását javasolják.
A Manhunt 2-ben egy kórházból megszökő elmebeteg gyilkolássorozatát lehet végigjátszani. A menekülő szerepébe lépő játékos ártatlan embereket üldöz és mészárol le a legváltozatosabb módszerekkel. Az egyes szám első személyű FPS-játékban a főszereplő, vagyis a játékos bottal, puskával, késsel vagy éppen baltával öli meg az előle menekülő ártatlanokat, más esetekben láncfűrésszel, üvegdarabbal vagy éppen harapófogóval gyilkol. "Ez a játék ölni tanít" - mondta Ted Grossman vezérezredes, a számítógépes erőszak szakértője. Ted Baehr, a keresztény filmes és televíziós bizottság elnöke szerint a játék a fogékony gyerekeket szadista erőszak elkövetésére ösztönzi.
Az ESRB eredetileg AD (csak felnőtteknek) besorolást adott a játéknak, vagyis csak 18 éven felüliek vásárolhatták meg. Később viszont a játék készítői - bizonyos erőszakos jeleneteket elhomályosítva-eltüntetve - elérték az enyhébb, M-es minősítést, ami 17 éves korhatárt jelent. Az Egyesült Államokban ez lényeges különbség: az M-es játékokkal szemben az AD-játékokat a videoüzleteknek csak egy szűkebb köre forgalmazhatja. Az M-es besorolású játékok vásárlói között ráadásul sok 13-16 éves gyerek van, aki titokban veszi meg a játékot. A Target áruházlánc - miután kiderült, hogy sok tizenévesnek nem kerül nagy erőfeszítésébe némi trükkel törölni a játékból a elhomályosított részeket, és így visszaállítani az eredeti kemény verziót - levetette a polcokról a játékot.
Az amerikai kongresszus több tagja rendkívül dühös a videojáték-iparra, különösen a kegyetlen Manhunt 2 piacra dobása után. A törvényhozók közvetlen kapcsolatot látnak a virtuális gyilkolászás és a valóság között. Idén áprilisban mészárolt le egy gyenge idegzetű diák 32 embert, majd önmagával is végzett a virginiai műszaki egyetemen, Blacksburgben. Decemberben a nebraskai Omahában egy hírnévre vágyó fiatal ámokfutó öldöklése 9 emberéletet követelt egy üzletközpontban. Ugyancsak decemberben a coloradói Colorado Springsben egy fiatalember egy templomnál lövöldözött, öt embert ölt meg.
Joe Baca demokrata, valamint Frank Wolf republikánus párti képviselő az ESRB minősítőtevékenységének átláthatóbbá tételét követeli. Szerintük a játékokból előzetesen klipeket kellene elküldeni a szülőknek, hogy jobban megítélhessék azok tartalmát. Grossman vezérezredes rámutatott: bizonyítottan több olyan eset fordult elő, hogy erőszakos videojátékokat néző diákok hajtottak végre mészárlást. Ilyen volt a virginiai ámokfutó, valamint az 1999-es Columbine iskolai vérengzést elkövető két diák, akik 12 diákot és egy tanárt lőttek le, majd önmagukkal is végeztek. Grossman - aki szerint az ilyen kegyetlen játékok csökkentik a másik ember iránti együttérzést - kormányzati beavatkozását sürget.
Hillary Clinton, Evan Bayh demokrata, Sam Brownback republikánus, valamint Joe Lieberman független szenátor az amerikai szórakoztató szoftverek besorolási hatóságának (ESRB) írott közös levelében egy pszichológusi véleményt idézett: a Nintendo Wii konzolja révén olyan valósághű mozdulatokkal kell irányítani a játékot, hogy a szoftver lényegében gyilkolni tanítja a gyerekeket. A külföldön sokat bírált Manhunt 2 miatt amerikai "erőszakszakértők" a videójáték-ipar megrendszabályozását javasolják.
A Manhunt 2-ben egy kórházból megszökő elmebeteg gyilkolássorozatát lehet végigjátszani. A menekülő szerepébe lépő játékos ártatlan embereket üldöz és mészárol le a legváltozatosabb módszerekkel. Az egyes szám első személyű FPS-játékban a főszereplő, vagyis a játékos bottal, puskával, késsel vagy éppen baltával öli meg az előle menekülő ártatlanokat, más esetekben láncfűrésszel, üvegdarabbal vagy éppen harapófogóval gyilkol. "Ez a játék ölni tanít" - mondta Ted Grossman vezérezredes, a számítógépes erőszak szakértője. Ted Baehr, a keresztény filmes és televíziós bizottság elnöke szerint a játék a fogékony gyerekeket szadista erőszak elkövetésére ösztönzi.
Az ESRB eredetileg AD (csak felnőtteknek) besorolást adott a játéknak, vagyis csak 18 éven felüliek vásárolhatták meg. Később viszont a játék készítői - bizonyos erőszakos jeleneteket elhomályosítva-eltüntetve - elérték az enyhébb, M-es minősítést, ami 17 éves korhatárt jelent. Az Egyesült Államokban ez lényeges különbség: az M-es játékokkal szemben az AD-játékokat a videoüzleteknek csak egy szűkebb köre forgalmazhatja. Az M-es besorolású játékok vásárlói között ráadásul sok 13-16 éves gyerek van, aki titokban veszi meg a játékot. A Target áruházlánc - miután kiderült, hogy sok tizenévesnek nem kerül nagy erőfeszítésébe némi trükkel törölni a játékból a elhomályosított részeket, és így visszaállítani az eredeti kemény verziót - levetette a polcokról a játékot.
Az amerikai kongresszus több tagja rendkívül dühös a videojáték-iparra, különösen a kegyetlen Manhunt 2 piacra dobása után. A törvényhozók közvetlen kapcsolatot látnak a virtuális gyilkolászás és a valóság között. Idén áprilisban mészárolt le egy gyenge idegzetű diák 32 embert, majd önmagával is végzett a virginiai műszaki egyetemen, Blacksburgben. Decemberben a nebraskai Omahában egy hírnévre vágyó fiatal ámokfutó öldöklése 9 emberéletet követelt egy üzletközpontban. Ugyancsak decemberben a coloradói Colorado Springsben egy fiatalember egy templomnál lövöldözött, öt embert ölt meg.
Joe Baca demokrata, valamint Frank Wolf republikánus párti képviselő az ESRB minősítőtevékenységének átláthatóbbá tételét követeli. Szerintük a játékokból előzetesen klipeket kellene elküldeni a szülőknek, hogy jobban megítélhessék azok tartalmát. Grossman vezérezredes rámutatott: bizonyítottan több olyan eset fordult elő, hogy erőszakos videojátékokat néző diákok hajtottak végre mészárlást. Ilyen volt a virginiai ámokfutó, valamint az 1999-es Columbine iskolai vérengzést elkövető két diák, akik 12 diákot és egy tanárt lőttek le, majd önmagukkal is végeztek. Grossman - aki szerint az ilyen kegyetlen játékok csökkentik a másik ember iránti együttérzést - kormányzati beavatkozását sürget.