Németh Szabolcs
Dead Island - amikor fontos az asszony
Főhőseink a ZU-612-es járattal életük legcsodálatosabb élménye felé közelednek. Egy titokzatos, mostanában felkapott szigetre repíti őket a vasmadár, amikor egy ismeretlen erő letaszajtja a több tonnás monstrumot az égboltból, és belefúródnak a földbe. A házaspár egyik tagja eltűnik, és a férj elkeseredett kutatásba kezd a mesésnek nem éppen nevezhető földdarabon.
A cikk megírása előtt elolvastam néhány interjút, amelyek különböző oldalakon a fejlesztőkkel, a producerrel készültek. Mindegyik írásból kitűnik, hogy a Techland nem foglalkozik felesleges dolgokkal: a játékból nem készül speciális kiadás, a programozók kizárólag arra koncentrálnak, hogy tartani tudják a kiadási dátumot, és hogy a végleges portéka megfeleljen a játékosok szája ízének. Ez a felfogás manapság kihalófélben van, hiszen a legtöbb helyen az első két tényezőre fordítják a legtöbbet, és a lényeges dolgok a háttérben maradnak. Persze ez a tény nem jelenti azt, hogy a Dead Island valóban jól sikerült termék lesz, de az mindenesetre biztos, hogy az alapkoncepcióval nincsen gond a műhelyben.
Na de most térjünk vissza a szerelmespárhoz. A férj a rátelepedett port magáról letúrva, összevissza karcolva ébred fel a szétroncsolódott repülőgépen. Körülötte minden kihalt, és ami a legfontosabb, hogy kedves nejét sem találja a mellette lévő ülésen. Férfi létére hősünkbe alaposan beleáll a frász amikor felfogja, hogy egy ismeretlen helyen, ismeretlen okból elvesztette élete szerelmét.
Az első kétségbeesés után védencünk már átlátja a helyzetet, és úgy dönt, ha törik ha szakad megkeresi feleségét, hiszen a férjnek ez a dolga. Akkor még nem tudja, hogy a sziget, amelyen szuperszonikus sebességgel "landoltak" nem is olyan mesebeli, mint a prospektusban. Erre akkor döbben rá igazán, amikor mindenféle furcsa szörnyek támadnak rá. A szerelmes Rómeó ekkor eldönti magában, hogy ő is felveszi a szörnyek vérmérsékletét, és különféle eszkábált, és talált fegyverekkel küldi át őket a túlvilágra. Az elkeseredettségén hamar úrrá lesz a bizonyosság, hogy felesége még él.
A fejlesztők hivatalosan FPP-ként (First Person Perspective) tekintenek a játékra. Ez nagyjából annyit jelent, hogy még a szokottnál is jobban a történések részesei leszünk majd. A tökéletesre fejlesztett harcrendszer nem mindennapi élményeket tartogat a számunkra. A dinamikusan mozgó kamera, a realisztikus sérülések lemodellezése különleges atmoszférát ad a játéknak. A csontok törnek, az izmok szakadnak, az inak húzódnak, a hámréteg sérül, egyszóval mindent a maga csúnya valójában élhetünk át. A fejlesztők szerint az ellenfelek (zombik, mutánsok, szörnyek) mesterséges intelligenciájára sem lesz panasz, de ezt majd eldöntjük azután, hogy játszottunk a programmal.
Az elmondottak alapján könnyen kitalálható, hogy a játék nem-lineáris játékmenettel bír, hiszen a szabadság az alapja a szigeten való mászkálásnak. Mindemellett a játékokban ritkán látható élő és lélegző környezettel is meg kell birkóznunk. A trópusi szigeten mindennaposak a zuhék és a szinte áthatolhatatlan indák, no meg a már jól ismert trópusi betegséget hordozó állatok halálos veszéllyel fenyegetnek. A Techland Lost-ja könnyedén nagy siker lehet, hiszen ha eredeti ötletekkel turbósítják az anyagot, akkor minden kalandornak ajánlott lesz majd leemelnie 2008-ban a polcról a játékot.
Dead Island
A cikk megírása előtt elolvastam néhány interjút, amelyek különböző oldalakon a fejlesztőkkel, a producerrel készültek. Mindegyik írásból kitűnik, hogy a Techland nem foglalkozik felesleges dolgokkal: a játékból nem készül speciális kiadás, a programozók kizárólag arra koncentrálnak, hogy tartani tudják a kiadási dátumot, és hogy a végleges portéka megfeleljen a játékosok szája ízének. Ez a felfogás manapság kihalófélben van, hiszen a legtöbb helyen az első két tényezőre fordítják a legtöbbet, és a lényeges dolgok a háttérben maradnak. Persze ez a tény nem jelenti azt, hogy a Dead Island valóban jól sikerült termék lesz, de az mindenesetre biztos, hogy az alapkoncepcióval nincsen gond a műhelyben.
Na de most térjünk vissza a szerelmespárhoz. A férj a rátelepedett port magáról letúrva, összevissza karcolva ébred fel a szétroncsolódott repülőgépen. Körülötte minden kihalt, és ami a legfontosabb, hogy kedves nejét sem találja a mellette lévő ülésen. Férfi létére hősünkbe alaposan beleáll a frász amikor felfogja, hogy egy ismeretlen helyen, ismeretlen okból elvesztette élete szerelmét.
Az első kétségbeesés után védencünk már átlátja a helyzetet, és úgy dönt, ha törik ha szakad megkeresi feleségét, hiszen a férjnek ez a dolga. Akkor még nem tudja, hogy a sziget, amelyen szuperszonikus sebességgel "landoltak" nem is olyan mesebeli, mint a prospektusban. Erre akkor döbben rá igazán, amikor mindenféle furcsa szörnyek támadnak rá. A szerelmes Rómeó ekkor eldönti magában, hogy ő is felveszi a szörnyek vérmérsékletét, és különféle eszkábált, és talált fegyverekkel küldi át őket a túlvilágra. Az elkeseredettségén hamar úrrá lesz a bizonyosság, hogy felesége még él.
A fejlesztők hivatalosan FPP-ként (First Person Perspective) tekintenek a játékra. Ez nagyjából annyit jelent, hogy még a szokottnál is jobban a történések részesei leszünk majd. A tökéletesre fejlesztett harcrendszer nem mindennapi élményeket tartogat a számunkra. A dinamikusan mozgó kamera, a realisztikus sérülések lemodellezése különleges atmoszférát ad a játéknak. A csontok törnek, az izmok szakadnak, az inak húzódnak, a hámréteg sérül, egyszóval mindent a maga csúnya valójában élhetünk át. A fejlesztők szerint az ellenfelek (zombik, mutánsok, szörnyek) mesterséges intelligenciájára sem lesz panasz, de ezt majd eldöntjük azután, hogy játszottunk a programmal.
Az elmondottak alapján könnyen kitalálható, hogy a játék nem-lineáris játékmenettel bír, hiszen a szabadság az alapja a szigeten való mászkálásnak. Mindemellett a játékokban ritkán látható élő és lélegző környezettel is meg kell birkóznunk. A trópusi szigeten mindennaposak a zuhék és a szinte áthatolhatatlan indák, no meg a már jól ismert trópusi betegséget hordozó állatok halálos veszéllyel fenyegetnek. A Techland Lost-ja könnyedén nagy siker lehet, hiszen ha eredeti ötletekkel turbósítják az anyagot, akkor minden kalandornak ajánlott lesz majd leemelnie 2008-ban a polcról a játékot.
Dead Island