Németh Szabolcs

Sinking Island - gyors felderítés rendel

Milyen lelkiállapotba kerülhet egy ember, akinek egy gyilkosságot kell felgöngyölítenie miközben a helyszín, az alatta lévő aprócska sziget napról-napra egyre jobban a tenger ölelésébe veszik? Erre próbál választ adni a Sinking Island.

Benoit Sokal neve mindenki számára ismerős lehet. A Syberia után nagyon sokan nyalták meg mind a tíz ujjukat, hiszen olyan játékot kaptak, amilyenre talán álmukban sem mertek gondolni: izgalmasat, érdekeset, nehezet, és nem utolsó sorban szépet. Annak idején még a Microids stúdióval karöltve gondolta ki a Syberiát, amelyet még ma is sokan az egyik legjobb kalandjátékként tartanak számon.

A Syberia óta sok-sok év telt el, a Microids helyét egy saját alapítású cég, a White Birds Production vette át. Sokal visszatérése azonban nem sikerült fényesen, Paradise nevű játéka egyáltalán nem aratott sikert sem a szakma, sem a játékosok körében. Volt olyan lap, amely fél oldalon keresztül sorolta a program hiányosságait, hibáit. Nem véletlen tehát, hogy a tökéletes munkához szokott zseni újfent hadat üzent a kétkedőknek, kritikusoknak, és most egy szigeten játszódó krimivel szeretné feledtetni a Paradise halvány szereplését.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A történet szerint egy igen gazdag figura kinézi magának a már említett szigetet, és az élővilág, valamint magának a földarab tűrőképességének határát súrolva hatalmas üdülőközpontot építtet, amit egy monumentális hotellal koronáz meg. Igen ám, de az amúgy is ingatag lábakon "lebegő" sziget az abba nem maradó kiszipolyozás miatt - és nem utolsósorban a 200 méter magas luxushotel révén - elkezd süllyedni. Mindeközben a terv kiötlője és pénzelője meghal, holtan találják a tengerparton. Ekkor lépünk be mi a képbe, és a negyven éves Jack Norm bőrébe bújva hamar rájövünk arra, hogy a milliárdos nem saját kezűleg vetett véget életének.

Tíz ember gyanúsítható a milliárdos meggyilkolásával, ugyanis mindegyik kellően megorrolt az örök nyugalomra szenderült pénzeszsákra. Azt tudjuk, hogy közülük lesz valaki a hunyó, viszont ezt bizonyítanunk is kell, ami minden, csak nem könnyű ebben a játékban. Összesen három napunk maradt a bizonyítékok feltárására, ugyanis a sziget 72 óra múlva örökre a tenger mélyére költözik, miközben már a süllyedés alatt fontos támpontok veszhetnek el a hömpölygő, habos hullámok végett, amelyek tovább lassítják a nyomozás menetét.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A tipikusan "point and click" stílusú kalandjátékot tehát egyszerűen megfejelték némi időkorláttal. Időről-időre egy ellenőrzőpontba botlunk, ahol újragondolhatjuk eddig elért eredményeinket. Ha lejárna a két pontra adott időnk, illetve meghalnánk, akkor a program automatikusan az előző fejezetig repít vissza minket, és újra órákat szenvedhetünk végig mire eljutunk oda, ahol legutóbb megakadtunk. A játékot, mint már említettük három napra oszthatjuk fel. Az első két napon lehetőleg mindent át kell kutatnunk, ugyanis az utolsó napon, ha feltorlódnak a teendőink, lehetetlenség az ügy végére járni. Tehát ha kissé szokatlan is az ellenőrzőpontok használata a Sinking Islands-ben, kapkodni kell a lábunkat.

A grafikát nem érdemes túlragozni, hiszen egy képen még a legrusnyább program is szemet gyönyörködtető lehet. A screenshotok alapján nem néz ki rosszul a Sinking Islands, de igazán hiteles véleményt akkor alkothatunk majd, ha kezünk közé kaparintottuk Benoit Sokal újabb munkáját.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ALIENwoods #4
    sybéria nyomott robotos hangulata után szerintem nem illik már egy ilyen milliárdos külsőhöz ugyan az a depresszív hangulat már csak grafikailag.
  • Librarian #3
    Gyűlölöm, ha valami időre megy... Nem is fogok játszani vele emiatt. Egész egyszerűen az életben az IDŐVEL lehet engem kikészíteni legjobban. Sietni én?? Kösszépen, ha nem muszáj nem... :-)p
    Pedig biztos jó játék lesz.
  • Celeborn #2
    Nekem ebben a stílusban a Black Mirror tetszett a legjobban. Azt szerintem nagyon eltalálták. Ráadásul nem is szeretem, ha "nehéz", mert hamar felbaltázom magam rajta és hagyom az egészet. De gondolom nehéz eltalálni, hogy ne legyen olyan könnyű, hogy unalmas legyen miatta, és ne is legyen olyan nehéz, hogy amiatt hanyagolja az ember a játékot...
  • Zocsi #1
    Érdekes koncepció! Bár én kifejezettem gyűlölöm a rusholós játékokat, mert nem hagy időt elmerüli a desingerek, grafikusok és egyébb fejlesztők fáradtságosan kitalált univerzumába...
    Meglátjuk... Grafikailag a képek alapján elég szép vilgában lehet majd krimi-oknyomozni!