Németh Szabolcs
Masszív veszteség az Electronic Artsnál
Ki mire költene 195 millió dollárt? Ez a hatalmas mennyiségű összeg legtöbbünk számára örökké elérhetetlen marad. A világ legnagyobb játékkiadója viszont három hónap alatt összehozta ezt a sok számjegyű összeget, veszteségként.
Az Electronic Arts fontossága a játékpiacon megkérdőjelezhetetlen. Ha tetszik, ha nem az angol vagy éppen a tengerentúli toplistán minden második játék valamilyen módon az EA-hoz köthető. Nem csak a Simsekre kell itt gondolni, hanem az összes megjelenő videojátékukra. Bárhogyan húzzák le a kritikák sportjátékaikat, azok néhány hónapra akkor is kibérelik maguknak az első három helyet a listán. Ennek ellenére a 195 millió dolláros veszteség még egy ilyen mamutvállalatot is érzékeny érint. Persze azért tömeges elbocsátásokra nem kell számítani, mert a cég pénzügyi tartaléka a mostani hiány többszöröse, de a chicagoi stúdiót bezárják, a 146 ottani alkalmazottjuktól pedig búcsút vesznek.
A pénzügyi jelentés megpróbálja megmagyarázni a lehetetlent (hogy ne zuhanjanak a részvények), de valószínűleg az online játékok piacán még idegenül mozgó vállalatnak még nagyon sokat kell tanulnia a Blizzardtól, hogy a WoW-val felvehesse a versenyt. Félteni azonban nem kell az EA-t, hiszen az évente megjelenő "folytatásos regények" bőven betermelik azt a pénzt, amellyel a kiadó búsás haszon mellett biztonságosan működhet.
Az Electronic Arts fontossága a játékpiacon megkérdőjelezhetetlen. Ha tetszik, ha nem az angol vagy éppen a tengerentúli toplistán minden második játék valamilyen módon az EA-hoz köthető. Nem csak a Simsekre kell itt gondolni, hanem az összes megjelenő videojátékukra. Bárhogyan húzzák le a kritikák sportjátékaikat, azok néhány hónapra akkor is kibérelik maguknak az első három helyet a listán. Ennek ellenére a 195 millió dolláros veszteség még egy ilyen mamutvállalatot is érzékeny érint. Persze azért tömeges elbocsátásokra nem kell számítani, mert a cég pénzügyi tartaléka a mostani hiány többszöröse, de a chicagoi stúdiót bezárják, a 146 ottani alkalmazottjuktól pedig búcsút vesznek.
A pénzügyi jelentés megpróbálja megmagyarázni a lehetetlent (hogy ne zuhanjanak a részvények), de valószínűleg az online játékok piacán még idegenül mozgó vállalatnak még nagyon sokat kell tanulnia a Blizzardtól, hogy a WoW-val felvehesse a versenyt. Félteni azonban nem kell az EA-t, hiszen az évente megjelenő "folytatásos regények" bőven betermelik azt a pénzt, amellyel a kiadó búsás haszon mellett biztonságosan működhet.