SG.hu
Az Epic Games vezetője szerint a boltokban értelmetlen megcímkézni az MI-t használó játékokat
A Steam és Itch.io a nyilvánosságra hozatalt kéri, miközben Sweeney a termelékenység növekedésében látja a jövőt.
Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatója amellett érvelt, hogy az olyan platformoknak, mint a Steam, fel kellene hagyniuk azzal a gyakorlattal, hogy megjelölik azokat a játékokat, amelyek mesterséges intelligencia felhasználásával készültek. Az iparági vezető az X-en válaszolt egy felhasználó posztjára, amelyben azt javasolta, hogy a digitális áruházak szüntessék be a címke használatát. Sweeney szerint az ilyen tartalmak jelölése „értelmetlen”, és hozzátette, hogy a mesterséges intelligencia hamarosan szinte minden játékgyártási folyamat része lesz.
Az Epic Games vezetője kifejtette, hogy az MI-címke olyan kontextusokban releváns, mint a művészeti kiállítások, ahol az alkotói felelősség feltüntetése szükséges, vagy a digitális tartalmak licencpiacai, ahol a vásárlóknak tisztában kell lenniük a jogi helyzettel. Ezzel szemben álláspontja szerint „nincs értelme a játékboltok esetében, ahol a jövőben közel minden gyártás során MI-t fognak használni”.
A Valve 2024 januárja óta engedélyezi a mesterséges intelligenciát használó játékok „túlnyomó többségét” a Steam platformon, de előírja a fejlesztők számára, hogy hozzák nyilvánosságra a technológia alkalmazásának módját. Ez a lépés fordulatot jelentett a PC-óriás korábbi, sokkal óvatosabb MI-politikájához képest. A Totally Human Media 2025 júliusában publikált adatai szerint a Steamen található játékok hét százaléka tüntette fel a generatív MI használatát, míg az előző évben még csupán a Valve platformján lévő címek 1,1%-a alkalmazta a technológiát. A független fejlesztőket támogató Itch.io platform is előírja a fejlesztők számára a generatív mesterséges intelligencia használatának nyilvánosságra hozatalát 2024 novembere óta.
Sweeney megjegyzései arról, hogy az MI a játékfejlesztési folyamat mindenütt jelen lévő részévé válik, egybecsengenek a Nexon vezérigazgatójának korábbi nyilatkozatával; a hónap elején ugyanis ő is kijelentette, hogy „fontos feltételezni, hogy minden játékcég használ MI-t”. Ez a kijelentés azt követően született, hogy viták alakultak ki az Embark Studios Arc Raiders című játéka körül, amely mesterséges intelligenciát használt. A Fortnite atyja ebbe a vitába is bekapcsolódott, azzal érvelve, hogy a mesterséges intelligencia „bizonyos területeken egész számú többszörösére növeli az emberi termelékenységet, és a vélemények arról, hogy ez nettó jónak minősül-e és jutalmazandó, vagy rossznak és küzdeni kell ellene, spekulatívak és általában a politikai irányultság mentén oszlanak meg.”
Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatója amellett érvelt, hogy az olyan platformoknak, mint a Steam, fel kellene hagyniuk azzal a gyakorlattal, hogy megjelölik azokat a játékokat, amelyek mesterséges intelligencia felhasználásával készültek. Az iparági vezető az X-en válaszolt egy felhasználó posztjára, amelyben azt javasolta, hogy a digitális áruházak szüntessék be a címke használatát. Sweeney szerint az ilyen tartalmak jelölése „értelmetlen”, és hozzátette, hogy a mesterséges intelligencia hamarosan szinte minden játékgyártási folyamat része lesz.
Az Epic Games vezetője kifejtette, hogy az MI-címke olyan kontextusokban releváns, mint a művészeti kiállítások, ahol az alkotói felelősség feltüntetése szükséges, vagy a digitális tartalmak licencpiacai, ahol a vásárlóknak tisztában kell lenniük a jogi helyzettel. Ezzel szemben álláspontja szerint „nincs értelme a játékboltok esetében, ahol a jövőben közel minden gyártás során MI-t fognak használni”.
Agreed. The AI tag is relevant to art exhibits for authorship disclosure, and to digital content licensing marketplaces where buyers need to understand the rights situation. It makes no sense for game stores, where AI will be involved in nearly all future production.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) November 26, 2025
A Valve 2024 januárja óta engedélyezi a mesterséges intelligenciát használó játékok „túlnyomó többségét” a Steam platformon, de előírja a fejlesztők számára, hogy hozzák nyilvánosságra a technológia alkalmazásának módját. Ez a lépés fordulatot jelentett a PC-óriás korábbi, sokkal óvatosabb MI-politikájához képest. A Totally Human Media 2025 júliusában publikált adatai szerint a Steamen található játékok hét százaléka tüntette fel a generatív MI használatát, míg az előző évben még csupán a Valve platformján lévő címek 1,1%-a alkalmazta a technológiát. A független fejlesztőket támogató Itch.io platform is előírja a fejlesztők számára a generatív mesterséges intelligencia használatának nyilvánosságra hozatalát 2024 novembere óta.
Sweeney megjegyzései arról, hogy az MI a játékfejlesztési folyamat mindenütt jelen lévő részévé válik, egybecsengenek a Nexon vezérigazgatójának korábbi nyilatkozatával; a hónap elején ugyanis ő is kijelentette, hogy „fontos feltételezni, hogy minden játékcég használ MI-t”. Ez a kijelentés azt követően született, hogy viták alakultak ki az Embark Studios Arc Raiders című játéka körül, amely mesterséges intelligenciát használt. A Fortnite atyja ebbe a vitába is bekapcsolódott, azzal érvelve, hogy a mesterséges intelligencia „bizonyos területeken egész számú többszörösére növeli az emberi termelékenységet, és a vélemények arról, hogy ez nettó jónak minősül-e és jutalmazandó, vagy rossznak és küzdeni kell ellene, spekulatívak és általában a politikai irányultság mentén oszlanak meg.”