SG.hu

Az Epic Games vezetője szerint a boltokban értelmetlen megcímkézni az MI-t használó játékokat

A Steam és Itch.io a nyilvánosságra hozatalt kéri, miközben Sweeney a termelékenység növekedésében látja a jövőt.

Tim Sweeney, az Epic Games vezérigazgatója amellett érvelt, hogy az olyan platformoknak, mint a Steam, fel kellene hagyniuk azzal a gyakorlattal, hogy megjelölik azokat a játékokat, amelyek mesterséges intelligencia felhasználásával készültek. Az iparági vezető az X-en válaszolt egy felhasználó posztjára, amelyben azt javasolta, hogy a digitális áruházak szüntessék be a címke használatát. Sweeney szerint az ilyen tartalmak jelölése „értelmetlen”, és hozzátette, hogy a mesterséges intelligencia hamarosan szinte minden játékgyártási folyamat része lesz.

Az Epic Games vezetője kifejtette, hogy az MI-címke olyan kontextusokban releváns, mint a művészeti kiállítások, ahol az alkotói felelősség feltüntetése szükséges, vagy a digitális tartalmak licencpiacai, ahol a vásárlóknak tisztában kell lenniük a jogi helyzettel. Ezzel szemben álláspontja szerint „nincs értelme a játékboltok esetében, ahol a jövőben közel minden gyártás során MI-t fognak használni”.


A Valve 2024 januárja óta engedélyezi a mesterséges intelligenciát használó játékok „túlnyomó többségét” a Steam platformon, de előírja a fejlesztők számára, hogy hozzák nyilvánosságra a technológia alkalmazásának módját. Ez a lépés fordulatot jelentett a PC-óriás korábbi, sokkal óvatosabb MI-politikájához képest. A Totally Human Media 2025 júliusában publikált adatai szerint a Steamen található játékok hét százaléka tüntette fel a generatív MI használatát, míg az előző évben még csupán a Valve platformján lévő címek 1,1%-a alkalmazta a technológiát. A független fejlesztőket támogató Itch.io platform is előírja a fejlesztők számára a generatív mesterséges intelligencia használatának nyilvánosságra hozatalát 2024 novembere óta.

Sweeney megjegyzései arról, hogy az MI a játékfejlesztési folyamat mindenütt jelen lévő részévé válik, egybecsengenek a Nexon vezérigazgatójának korábbi nyilatkozatával; a hónap elején ugyanis ő is kijelentette, hogy „fontos feltételezni, hogy minden játékcég használ MI-t”. Ez a kijelentés azt követően született, hogy viták alakultak ki az Embark Studios Arc Raiders című játéka körül, amely mesterséges intelligenciát használt. A Fortnite atyja ebbe a vitába is bekapcsolódott, azzal érvelve, hogy a mesterséges intelligencia „bizonyos területeken egész számú többszörösére növeli az emberi termelékenységet, és a vélemények arról, hogy ez nettó jónak minősül-e és jutalmazandó, vagy rossznak és küzdeni kell ellene, spekulatívak és általában a politikai irányultság mentén oszlanak meg.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!