SG.hu

A Sega mesterséges intelligenciát is alkalmazni fog a játékfejlesztésben

A Sega, a japán játékipar egyik legnagyobb és legismertebb szereplője bejelentette, hogy a jövőben mesterséges intelligenciát is alkalmazni fog játékfejlesztési folyamataiban, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy óvatossággal és körültekintéssel használja majd a technológiát.

A vállalat vezetése erről az angol nyelvű, hivatalos befektetői kérdezz–felelek dokumentumban számolt be, amelyben világossá tették: a Sega a hatékonyságnövelést tartja szem előtt, de nem kíván kritikátlanul vagy korlátlanul támaszkodni az MI-re. A vállalat válasza egy olyan kérdésre érkezett, amely arra irányult, hogy a Sega követni kívánja-e azt az iparági trendet, amelyben a játékprojektek egyre nagyobb és költségesebb fejlesztésekké válnak. A cég vezetői szerint a Sega nem kizárólag ezt az irányt fogja követni, hanem más megoldásokkal is igyekszik racionalizálni a munkát. Úgy fogalmaztak: a teljes mértékű nagyprojekt-trend követése helyett hatékonyságjavító módszereken is dolgoznak, amelyek között szerepel a mesterséges intelligencia alkalmazása is. A Sega ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az MI alkalmazása körül még jelentős ellenállás tapasztalható, különösen olyan kreatív területeken, mint például a karaktertervezés vagy a vizuális stílus kialakítása. A menedzsment ezért csak ott kívánja bevetni a technológiát, ahol azt valóban indokoltnak látja, és ahol az nem veszélyezteti a kreatív folyamat integritását. Kiemelték, hogy a mesterséges intelligencia használatát alapos mérlegelés után olyan feladatoknál tartják megfelelőnek, ahol valóban racionalizálható a munka, például a fejlesztési folyamatok egyes részein.

A játékipar egészét tekintve egyre elterjedtebb a mesterséges intelligencia használata, és ezzel párhuzamosan egyre hevesebb viták alakulnak ki arról, hogy hol van a technológia helye, és mi az a pont, ahol már veszélyezteti az emberi kreativitást. A Nexon vezérigazgatója - miután a vállalat ARC Raiders című játékában széles körben alkalmaztak mesterséges intelligenciát például a hangeffektek előállításában - úgy fogalmazott: ma már abból kell kiindulni, hogy minden cég használ MI-t. Tim Sweeney, az Epic Games vezetője ugyancsak azt hangsúlyozta, hogy a jövő videojátékainak jelentős része részben MI segítségével készül majd, és szerinte olyan platformoknak, mint a Steam, nem kellene külön figyelmeztetést megjeleníteniük arról, ha egy játék mesterséges intelligenciát is használt a létrehozás során.

Más iparági szereplők ezzel szemben jóval óvatosabbak. Az Embracer Group új vezérigazgatója, Phil Rogers úgy jellemezte az MI-t, mint rendkívül erős eszközt, de hozzátette: végső soron az emberi alkotásnak kell meghatározónak maradnia. Sharon Baylay-Bell, a Testronic vállalat vezetője szerint az MI jó gyorsító erő lehet, de messze nem jelent teljes körű megoldást például a minőségbiztosítás, a lokalizáció vagy a fordítás területén. A Revolution Software társalapítója, Charles Cecil pedig pedig azt mondta, hibának tartja, hogy mesterséges intelligenciát használtak a Broken Sword: Reforged egyes elemeinek elkészítésénél.

A Sega az üzleti eredményeiről is beszámolt: a 2025. március 30-ával záruló üzleti évre vonatkozó jelentés szerint a vállalat nettó árbevétele 428,9 milliárd jen volt, ami éves szinten 8,5 százalékos visszaesést jelent. A cég tehát egy olyan időszakban fordul a mesterséges intelligencia felé, amikor a hatékonyságnövelés és a költségek optimalizálása különösen fontos szempontokká váltak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!