SG.hu
35 millió eladott példánynál tart a Cyberpunk 2077
A Cyberpunk 2077 elérte a 35 milliós eladási számot, ezzel a játék a botrányos indulása ellenére mára a CD Projekt egyik legerősebb és legsikeresebb címévé vált.
A lengyel fejlesztő és kiadó közlése szerint a disztópikus sci-fi szerepjáték gyorsabban jutott el ehhez a mérföldkőhöz, mint a vállalat korábbi zászlóshajója, a The Witcher 3: Wild Hunt. Míg a Witcher harmadik része hat év alatt lépte át a 30 millió eladott példányt, addig a Cyberpunk mindössze öt év alatt érte el a 35 milliót.
A cég társigazgatója, Michal Nowakowski a befektetőknek elmondta, hogy a szám kizárólag az eladott példányokat tükrözi, vagyis nem tartalmazza a különböző előfizetési szolgáltatásokból érkező játékosokat. Hangsúlyozta, hogy ez az eredmény egyszerre jelent kiemelkedő sikert a stúdió számára, valamint erős visszajelzést arról, hogy a franchise működik, és a CD Projekt üzleti stratégiája hatékony. A vállalat továbbra is arra épít, hogy magas minőségű, történetközpontú játékokat készít, amelyek hosszú éveken át képesek újra és újra eladni magukat, méghozzá folyamatos tartalmi frissítéseknek köszönhetően, amelyek életben tartják és bővítik a közönségüket.
A cég pénzügyi vezetője, Piotr Nielubowicz külön videóban jelezte a befektetők felé, hogy jelenleg a Cyberpunk a CD Projekt legfontosabb bevételi forrása. A CD Projekt 349 millió zloty, vagyis mintegy 31 milliárd forint árbevételt ért el, ami 53%-os éves növekedést jelent. A vállalat harmadik negyedéves eredményei szerint a Cyberpunk 2077 és annak Phantom Liberty című kiegészítője együttesen a teljes árbevétel 72,4%-át adta. Ez elsöprő fölény, amely egyértelműen mutatja, mekkora súlya van a játéknak a stúdió működésében.
A CD Projekt friss információkat is megosztott a jelenleg Bostonban fejlesztés alatt álló Cyberpunk 2-ről. A projekten immár több mint 80 fejlesztő dolgozik, köztük olyan szakemberek, akik korábban olyan nagy nevű sorozatokban vettek részt, mint a Grand Theft Auto, a God of War, a World of Warcraft vagy a The Last of Us. A cég szerint a vezetői réteg már kialakult, így most közép-szintű fejlesztők felvétele zajlik. A bostoni Cyberpunk-csapat létszáma várhatóan megduplázódik a következő két évben, miközben a játék még mindig az előkészítési fázisban tart.
Nowakowski szerint az amerikai irodában vezetett új projekt lehetővé teszi, hogy a CD Projekt párhuzamosan két nagy AAA-játékon dolgozzon, ami ugyan több működési és szervezési kihívást jelent, de cserébe jelentős új szakértelmet, tapasztalatot és kreatív sokszínűséget hozott be a stúdióba. Úgy látja, ez a befektetés hosszú távon megtérül, és segít majd abban, hogy a következő Cyberpunk-játék minden eddiginél magasabb szintre léphessen.
A lengyel fejlesztő és kiadó közlése szerint a disztópikus sci-fi szerepjáték gyorsabban jutott el ehhez a mérföldkőhöz, mint a vállalat korábbi zászlóshajója, a The Witcher 3: Wild Hunt. Míg a Witcher harmadik része hat év alatt lépte át a 30 millió eladott példányt, addig a Cyberpunk mindössze öt év alatt érte el a 35 milliót.
A cég társigazgatója, Michal Nowakowski a befektetőknek elmondta, hogy a szám kizárólag az eladott példányokat tükrözi, vagyis nem tartalmazza a különböző előfizetési szolgáltatásokból érkező játékosokat. Hangsúlyozta, hogy ez az eredmény egyszerre jelent kiemelkedő sikert a stúdió számára, valamint erős visszajelzést arról, hogy a franchise működik, és a CD Projekt üzleti stratégiája hatékony. A vállalat továbbra is arra épít, hogy magas minőségű, történetközpontú játékokat készít, amelyek hosszú éveken át képesek újra és újra eladni magukat, méghozzá folyamatos tartalmi frissítéseknek köszönhetően, amelyek életben tartják és bővítik a közönségüket.
A cég pénzügyi vezetője, Piotr Nielubowicz külön videóban jelezte a befektetők felé, hogy jelenleg a Cyberpunk a CD Projekt legfontosabb bevételi forrása. A CD Projekt 349 millió zloty, vagyis mintegy 31 milliárd forint árbevételt ért el, ami 53%-os éves növekedést jelent. A vállalat harmadik negyedéves eredményei szerint a Cyberpunk 2077 és annak Phantom Liberty című kiegészítője együttesen a teljes árbevétel 72,4%-át adta. Ez elsöprő fölény, amely egyértelműen mutatja, mekkora súlya van a játéknak a stúdió működésében.
A CD Projekt friss információkat is megosztott a jelenleg Bostonban fejlesztés alatt álló Cyberpunk 2-ről. A projekten immár több mint 80 fejlesztő dolgozik, köztük olyan szakemberek, akik korábban olyan nagy nevű sorozatokban vettek részt, mint a Grand Theft Auto, a God of War, a World of Warcraft vagy a The Last of Us. A cég szerint a vezetői réteg már kialakult, így most közép-szintű fejlesztők felvétele zajlik. A bostoni Cyberpunk-csapat létszáma várhatóan megduplázódik a következő két évben, miközben a játék még mindig az előkészítési fázisban tart.
Nowakowski szerint az amerikai irodában vezetett új projekt lehetővé teszi, hogy a CD Projekt párhuzamosan két nagy AAA-játékon dolgozzon, ami ugyan több működési és szervezési kihívást jelent, de cserébe jelentős új szakértelmet, tapasztalatot és kreatív sokszínűséget hozott be a stúdióba. Úgy látja, ez a befektetés hosszú távon megtérül, és segít majd abban, hogy a következő Cyberpunk-játék minden eddiginél magasabb szintre léphessen.