Gyurkity Péter

Csökken a különbség a Wii és a PS3 között

Legalábbis Japánban, ahol egymás után két hónapban is csökkent a Wii előnye. Az olcsó konzol azonban 3:1 arányban még mindig túlteljesítette a harmadik PlayStation augusztusi eredményét.

Erről számoltak be a hírügynökségi jelentések, elsősorban a játékmagazinokat birtokló Enterbrain kiadói vállalat adataira hivatkozva. Ezek szerint ugyanis a szigetországban augusztus hónapban minden egyes PS3 konzolra 3 eladott Wii jutott, ám ez az előny minden eddiginél kisebb volt, és a trend folytatódni látszik. A Sony tehát igyekszik behozni lemaradását és a hazai pályán ez szép lassan eredményeket is szül.

A különbség akkor látható igazán, ha visszaemlékezünk a nyár eleji adatokra. Júniusban ugyanis még 6:1 volt a két konzol eladási mutatóinak aránya, vagyis minden egyes PlayStation 3 mellett hat Wii konzol kelt el. Júliusban ez az arány 4:1-re csökkent és most pedig 3:1-el zárta a nyár utolsó hónapját. Ez ugyan még mindig tetemes előny, ám a Sony a jelek szerint kezd magára találni és a szakértők szerint a tokiói óriás helyzete még tovább javulhat az ünnepi időszak kezdetével.


Az ősz során olyan játékok jelennek majd meg, mint a Gran Turismo 5, amely az egyik legjobban várt fejlesztés playstationos körökben. A karácsony közeledtével pedig óriási roham veheti kezdetét és a PS3 végre valóban hozhatja majd azokat az eredményeket, amelyeket megjelenésekor vártak tőle. Az augusztusi adatok ennek a fellendülésnek az első csíráját jelentik: az elmúlt négy hétben 245 ezer Wii kelt el a japán üzletekben, amelyhez 81 ezer PS3 társult. A Microsoft a hagyományoknak megfelelően alig tud beleszólni a küzdelembe, augusztusban alig 11 ezer Xbox 360 készüléket adtak el a szigetországban.

Az ünnepek előtt és alatt tehát sok mindenre fény derül - meglátjuk, mennyire tudják kiaknázni a konzolgyártók a vásárlói rohamban rejlő lehetőségeket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Elveon #55
    Konzolok eladási statisztikája!
  • dez #54
    És vajon a C64-nek megfelelő, vagy - ha már tudja a gép - nagyobb felbontáson/több színnel megáldott képernyőmódoknál karaktermódos "marhaság" + sprite-ok nélkül is ment az 1-frémes frissítés, egész képernyős "akció" közepette? Mert ha nem, akkor nagyon is hasznos az a "marhaság".

    Ja, egyébként ne felejtsd el, hogy ez a karaktermódos dolog sokkal használhatóbb volt a C64 esetén, így itt egyátalán nem számított "marhaság"-nak.

    Nos igen, abban egyet értünk, hogy bizonyos dolgokban többet tudott a gép (*), de az a kérdés, hogy a gyakorlatban ebből mennyit lehetett kihasználni.

    (*) Továbbra is úgy gondolom, hogy hangban gyengébb volt (nem véletlenül érhető el majd' minden audio playerhez SID emulátor, jópofa zenék százaival, de DAVE emulátorról még csak nem is tudok), márpedig akkoriban minden jobb játéknak egyedileg komponált zenéje volt, egyedileg szerkesztett "hangszerekkel", és ez nagyban hozzájárult a játékok hangulatához.
  • Zenty #53
    majd ha wii 2 éves lesz akkor lehet a dobozhos hasonlítani. A doboznál se volt az elején tucat jó game.

    A wii pc-éseknek , és régi nintendosok az első célcsoportja. A régi konzolosknak nem jön be nemtudják írányitani. Magas szinte nekik :) Persze van kivétel, de az nem számottevő.
  • floatr #52
    Az ultra lo-res felbontás csak félig igaz merhát -- mint mondtam -- akár soronként fel lehetett tornázni.
    A karakteres trükköt meg a Spectrum-os játékok igen nagy százaléka használta, így azok Enterprise-os átírata is. A részemről csak "szarakodás" volt egy "marhasággal".

    Sztem azért írtam egy-két dolgot, és továbbra is fenntartom h erősebb gép volt, miközben bukott, talán pont azért mert nem arra fordítottak energiát, amire kellett volna.
    Egyébként ez az egész engem annyira bosszantott akkoriban h átnyergeltem PC-re :) Szóval maradtak a nem annyira szép emlékek...
  • dez #51
    Amúgy a karakteres képernyőt (ramba mappolt, átírt karaktertáblával) le lehet baromságozni, de C64-en majdnem az összes jobb játék ezt használta (+ persze a sprite-ok, amik újrafelhasználhatók voltak "raszterezéssel") -> semmiből sem állt a kép frissítése, így mind 1-frémes volt.
  • dez #50
    Próbáltam utánanézni, de weboldalon nem volt pontosan leírva, annyira meg nem érdekel, hogy fórumoldalak százait olvassam el róla. :)

    Csak kíváncsivá tettél, hogy végülis mennyivel volt jobb, mint a C64. :)
    De ha ennyire nehezedre esik írni 1-2 dolgot, akkor hagyjuk.

    Akkor tehát volt kisebb felbontás is (közben én is találtam olyan oldalt, ahol szerepelt a nem mellékes "up to"). Kevesebbszínű üzemmód is volt? (Bár a paletta megfelelő beállításával ezt meg lehet oldani, feltéve, hogy állítható volt mondjuk RGB-ben.)

    Bár azóta találtam egy screenshotot, ahol teljesképernyős 256 szín van, viszont valami extra LORES felbontásban, és az is csak egy fénykép. A többi képen is LORES bontású, kevés színű in-game shotok voltak. Ez azt súgja, hogy jétékra inkább csak a kisebb felbontás+kevesebb szín volt igazán alkalmas. Így tehát lényegében a gyakorlatban nem különbözött annyira a C64-től.

    Közben kezd rémleni, hogy bizonyos klubokban mutogattak néha EP-s zenét, és hát eléggé Spektrumos (négyszögjeles-sípolós) hangja volt... Szóval ha volt is hw-es moduláció és egyéb, nem igazán vették igénybe.
  • floatr #49
    :) te most elkezdted a véremet szívni?

    karakterkészlet:
    mivel szarakodtam ilyen marhaságokkal is, igen.

    videomemória:
    soronként lehetet váltani akár felbontást, magyarán csak akkor kellett 1 egész byte egy pixelhez, ha 256 színesre váltottad azt a pár sort. Mellesleg vissza lehetett butítani kisebb felbontásokra is, mint amit pl a 64es v a Spectrum használt. De most akkor mivel is állítjuk szembe? Egy SVGA karis pc-vel???

    A gépben éppen kétszerannyi memória volt mint a 64esben. Ja igen most olvasom h volt 64 kbyte-os is (nekem 128-as volt, ami vszeg 1 a 20ezer közül). De az akkor nem ugyanannyi mint ami a 64esben volt?

    hang:
    Mint mondtam ez sosem volt a kedvencem, de szűrő, modulátor, és trükk nélküli hangszórás is volt benne.

    De bakker ha má utánanézel, akkor pontosan...
  • dez #48
    (+ szintén az adsr-ek)
  • dez #47
    Én is írtam, hogy volt karakteres mód az EP-n is, de vajon át lehetett mappolni a ramba a karakter-készletet?

    Ja oké, a scrollban igazad van. Viszont, az alapgépben annyi ram nem volt, hogy két teljes kép elférjen, így azért kellett pakolgatni rendesen, a nem túl kicsi tárhelyet igénylő képet.

    Apropó, azt írják 672×256 pixel volt 1 byte/pixellel. Ez 172032 byte, ami egy "kicsit sok". Hogy van ez?

    A hangról ezt írják: "A hanggenerátor (csak) 3 hang + 1 zajcsatornával rendelkezik. A hullámformát nem a felhasználó választja meg (ez mindig négyszögjel). A burkológörbét (ADSR) lehet programozni."
    Ehhez képest a C64-en volt háromszög és fűrészfog hullámforma is, és többféle filter/moduláció. Plusz kis trükkel 4 bites D/A-zás.
  • dez #46
    Az EP-ből egyszer egy szállítmányban (talán a cég utolsó szállítmánya volt, nyilván elég olcsón jutott hozzá az importőr..) jött 20e db.

    Azért elég ritkán van szükség soronkénti módváltásokra (néhány spécibb effektnél). C64-nél a palettával sem lehetett túl sokat játszani (fix színek voltak). Néhány váltás meg bőven "belefért", szóval általában ez nem jelentett különösebb gondot.

    Hát, izlések és pofonok, nekem nagyon nem jött be a Z80, és az x86 asm-je sem. (A 68k és a PowerPC asm-je sokkal átgondoltabb és elegánsabb.)