Gyurkity Péter

Ubisoft: olvadóban a Sony előnye

Az Ubisoft első embere úgy látja, hogy komoly veszélyben van a Sony vezető szerepe a konzolok terén. A japán óriás játékrészlege eközben óriási veszteségre számít - nem túl meglepő módon.

Yves Guillemot az Ubi elnök-vezérigazgatója a New Yorkban zajló Reuters Global Technology, Media and Telecoms Summit elnevezésű konferencián beszélt a Sony jelenlegi helyzetéről és a várható trendről. Meggyőződése, hogy a japán óriás piaci részesedése a jövőben változni fog, mégpedig kedvezőtlen irányban, ez pedig elsősorban a PlayStation 3 árazásához lesz köthető. Amíg a PS3 drágább vetélytársainál, addig nem sok esélye lesz meghódítani a tömegeket, ez pedig nem ad lehetőséget a Sonynak a hibák kijavítására és a komoly elrugaszkodásra.

"Jelentős mértékben csökkenteniük kell a kereskedelmi árat" - jelentette ki Guillemot, hozzátéve, hogy ennek elmaradása esetén ők hiába ugrálnak a különböző kiadványokkal. Elárulta, hogy készülnek egy egyedi fejlesztéssel is, amely kizárólag Európában jelenne meg, ám ennek címét és egyéb részleteit nem közölte. Jelzésértékű, hogy a cég eközben szorosan együttműködik a Nintendóval, amelynek Wii elnevezésű konzolját ők maguk is "low-tech sikerként" jellemzik. "A játékélmény elsődleges és kulcsfontosságú - a csúcskategóriás gépeknél erről hajlamosak vagyunk elfeledkezni" - jelentette ki az elnök-vezérigazgató, amely egyben beismerő vallomásként is felfogható.

Érdekes lehetőségként merült fel a konferencia során az Ubi és az EA esetleges egybeolvadása. Ezzel kapcsolatban Guillemot elmondta, hogy kész meghallgatni az új EA-vezér, John Riccitello ajánlatát, ám egyelőre szeretnének ők maguk dönteni a cég sorsát illetően. A cél az, hogy a lehető legjobban teljesítsenek és megfeleljenek saját részvényeseik várakozásainak. Ezzel kapcsolatban nem árt tudni, hogy az amerikai óriás 15 százalékos részesedéssel bír az Ubi-ban.

Az biztos, hogy a Sony játékrészlege keserű időszak elé néz. A cég maga is mintegy 413 millió dolláros veszteségre számít a 2008 márciusáig tartó pénzügyi évben, igaz még ez is némi javulás lenne a legutóbbi eredményhez képest, amely főként a PS3 rajtja miatt sikerült katasztrofálisra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Ny #74
    "Tehat gyakorlatilag a ps3 magja egy blue-ray player kore epult"
    a blu-ray player magja epult a ps3 kore. (ill. a blu-ray player epult a ps3 magja kore)
  • Sir Ny #73
    "Mi ebben az üzlet, amikor valamit 2X-is el lehet adni?"
    ugye nem hiszed, hogy valaki megveszi a játékot boxra és pcre? még ha azt írtad volna hogy letölti a játékot, akkor talán még rendben lenne, de ez nonszensz.
  • Sir Ny #72
    "Egy ismert jétékipari cég most jelentette be, hogy játéktermi gépeket épít Cell+RSX alapon, csak több memóriával, és játékokat is fejleszt hozzájuk, amiket utána visszaportolnak PS3-ra is."
    ha már ismert az a jétékipari cég, akkor esetleg azt is elárulhatnád, hogy melyik az...
  • Golodin #71
    http://s3.bitefight.hu/c.php?uid=28668
  • dez #70
    erm, cache :)
  • dez #69
    1-2 korrekció a korábbiakhoz:
    - Az SPE-k nem a szabványos PowerPC instruction setet használják, bár hasonlót (és van mindenféle általános célú művelet, plusz nem csak floating-pointot tud, hanem normál integert is).
    - Az SPE-k nem tudják címezni egymás lokális sramját, de attól még könnyen és gyorsan tudnak adatot cserélni egymással. (Lásd Atomic Chace Facility.)
  • dez #68
    (SPE = SPU + LS + DMA + MMU)
  • dez #67
    Ott nem az SPE-k LS-eiről (Local Storage nevű RAM, tehát címezhető, szokásos memóriaként használható tár) van szó (az a 256KB/SPE), hanem arról, hogy ezen kívül is van egy minimális cache az SPE-kben (512 byte), és egy ezzel kapcsolatos fícsörről.

    Részben éppen arról vitáztunk, amit a 256KB-os (/SPE) LS-ről írsz. Csak kvp egy olyan, kissé kitekert példát hozott fel, amit nem lehet stream-szerűen feldolgozni. És ebből a példából kiindulva vonta le azt a végső következtetését, hogy a Cell használhatatlan, mindent 10x bonyibb megcsinálni vele, stb. stb. (Korábban meg azt próbálta elhinteni, hogy az SPU-k mikrokontolleres DSP-k, párszáz byte bufferrel, stb.)
  • gforce9 #66
    "Amúgy meg egy progi elkészítéséhez nem programozó kell sok, legfeljebb vesz egy enginet a cég."

    ez pc-n működik mert van sok kiforrott engine, PS-en még kiforratlanok vannak. A kiforratlant úgy értem, hogy egy konzolnál főleg kell foglalkozni a motorral, hiszen a hadver nem lesz erősebb évek múltával, mint egy PC-nél. A PS-nek pont az az ütőkártyája, hogy vannak tartalékai, mert még nincs kihasználva, de ahhoz hogy ki legyen használva, sok hozzáértő programozó szükséges.

  • NEXUS6 #65
    Huh teccik a vita!

    Még éppen értem az én csökevényes programozói tudásommal (asszem), minden esetre érdekes lehet a Cell azon "kicsiny" bár nem elhanyagolható jelentőségű fícsőre, ami az alant található linken található:

    Atomic Cache Facility

    Nekem mint programozó-analfabétának ez azt mondja, hogy a DMA feladatok nagyrésze megspórolható, mindegyik SPE dolgozhat a maga 256KB-os cachebe és csinálhatja az alanat említett példa feladat rá eső ciklusát. Szal 3 SPE és 3 összehangolt ciklus lefuttatásával megoldható!!! Ja és az SPE-k közben sokkal kiseb mértékben fordulnak a DMA-hoz is, így full sebességgel tudnak dolgozni, gyakorlatilag összehangolva egyetlen egységként!


    kvp

    Szerintem mondasz azért okosságot is, csak annyira egy dolgot akarsz bebizonyítani, hogy az okosságokból az amit mondani akarsz nem biztos hogy következik.

    Pl. lehet hogy a halo népszerű progi az x platformon, de ha azt nézed, hogy más az X360-nál is népszerűbb platformokon (mer azért van ilyen is 1-2) is vannak legalább ennyire népszerű progik, nos akkor rájösz, hogy a halonak csak az Xbox fanok szempontjából van jelentősége. Azok az emberek akik haloval akartak játszani már megvették a boxot, a világ nagyobbik felét viszont hidegen hagyja!
    Halo, PGR, Forza, esetleg Mass effect valójában ennyi és nem több az X exluzív listája (már ami számít is, mert a Bombastic Bomber Alien Attack from Space III c. X exkluzív cím csak 1-2 embert fog érdekelni).

    Amúgy meg egy progi elkészítéséhez nem programozó kell sok, legfeljebb vesz egy enginet a cég. Hanem a médiafájlokat elkészítő grafikusokból, zenészekből, modellerekből!
    Szal tök mindegy hogy az enginet min fejlesztik, Linuxon, vagy Win-en. Akit érint az úgy is ismerni fogja.

    Asszem a Naughtydog egyik fejlesztője mondta, hogy arra a platformra fognak fejleszteni ami a legnagyobb bevétellel kecsegtet, ha kell mert igényes a hardwer, akkor tövig koptatják a programozók az újjukat de megcsinálják.

    Nem csak lusta hozzánemértő, M$ nevelésű programozók vannak a világon, hanem olyanok is akiknek azért ez a munkájuk, mert ezt szeretik csinálni és mert értenek hozzá, pont mint a te esetedben is. Gondolom;)))