Dojcsák Dániel
Rekord eladások elé néz a Halo 3
A játéktörténelem legjobban fogyó címe lehet az USA-ban a Halo 3 Xbox360 kiadása, amit többek közt a Burger Kinggel és a Pontiac-kal együtt reklámoznak a tengerentúlon.
A májusi pletykák még arról szóltak, hogy közel négy millió Halo 3 előrendelés érkezett csak az amerikai forgalmazóhoz, ami azért érdekes, mert az egész világon összesen közel 11 millió darab kelt el a Microsoft konzoljából. A pletykák terjedtek, az MS nem cáfolt, inkább örült az újabb ingyen reklámnak, ami jó fényt vetett a gépre és a programra is.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Most viszont megtört a jég és a Microsoft bejelentette hivatalosan is, hogy mekkora érdeklődés övezi előre a játékot. Habár a valós számok jóval kisebbek, de az egymilliót meghaladó előrendelés még akkor is rekordot jelent. Amennyiben minden normálisan alakul, akkor valóban ez lesz minden idők leggyorsabban fogyó játéka, hiszen az első Xboxra megjelent Halo 2 - jóval kevesebb előrendeléssel - a megjelenés utáni első 24 órában 2,38 milliós darabszámban fogyott az USA-ban és Kanadában. Ez 3 évvel ezelőtt november 16-án 125 millió dollárt, azaz 23 milliárd forintot hozott a redmondi cég konyhájára.
A megrögzött fanatikusok egy része viszont biztosan szomorú lesz, hiszen a Halo 3: Legendary Edition deluxe csomag már most, az előrendelési fázisban elfogyott, így komoly presztízs lesz a jenki gyerekeknek, ha megkaparintanak egy ilyet. Néhány brit online boltban már előre tudható, hogy kifogyott még a normál verzió is, pedig közel 25 ezer forintot kell fizetnie annak, aki nem szeretne várni a vásárlással.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A hype-ot pedig csak erősíti, hogy számos amerikai gyártóval lepaktálva a Microsoft úgynevezett co-branding hirdetéseket vetett be, melyeket általában a legnagyobb hollywoodi filmek engedhetnek csak meg maguknak. A Pepsivel kötött megállapodás értelmében például a Halo 3 játék "üzemanyaga" a Mountain Dew, de a gyorséttermekben is feltűnik ősszel egy hónapra a Halo 3 téma. A legmeglepőbb viszont, hogy egy amerikai óriás rock/hip-hop fesztivál, a Projekt Revolution egyik főszponzorává is válik a játék. A fesztivál fellépői között lesz többek között a Linkin Park, a HIM, a Placebo és a My Chemical Romance.
A májusi pletykák még arról szóltak, hogy közel négy millió Halo 3 előrendelés érkezett csak az amerikai forgalmazóhoz, ami azért érdekes, mert az egész világon összesen közel 11 millió darab kelt el a Microsoft konzoljából. A pletykák terjedtek, az MS nem cáfolt, inkább örült az újabb ingyen reklámnak, ami jó fényt vetett a gépre és a programra is.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Most viszont megtört a jég és a Microsoft bejelentette hivatalosan is, hogy mekkora érdeklődés övezi előre a játékot. Habár a valós számok jóval kisebbek, de az egymilliót meghaladó előrendelés még akkor is rekordot jelent. Amennyiben minden normálisan alakul, akkor valóban ez lesz minden idők leggyorsabban fogyó játéka, hiszen az első Xboxra megjelent Halo 2 - jóval kevesebb előrendeléssel - a megjelenés utáni első 24 órában 2,38 milliós darabszámban fogyott az USA-ban és Kanadában. Ez 3 évvel ezelőtt november 16-án 125 millió dollárt, azaz 23 milliárd forintot hozott a redmondi cég konyhájára.
A megrögzött fanatikusok egy része viszont biztosan szomorú lesz, hiszen a Halo 3: Legendary Edition deluxe csomag már most, az előrendelési fázisban elfogyott, így komoly presztízs lesz a jenki gyerekeknek, ha megkaparintanak egy ilyet. Néhány brit online boltban már előre tudható, hogy kifogyott még a normál verzió is, pedig közel 25 ezer forintot kell fizetnie annak, aki nem szeretne várni a vásárlással.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
A hype-ot pedig csak erősíti, hogy számos amerikai gyártóval lepaktálva a Microsoft úgynevezett co-branding hirdetéseket vetett be, melyeket általában a legnagyobb hollywoodi filmek engedhetnek csak meg maguknak. A Pepsivel kötött megállapodás értelmében például a Halo 3 játék "üzemanyaga" a Mountain Dew, de a gyorséttermekben is feltűnik ősszel egy hónapra a Halo 3 téma. A legmeglepőbb viszont, hogy egy amerikai óriás rock/hip-hop fesztivál, a Projekt Revolution egyik főszponzorává is válik a játék. A fesztivál fellépői között lesz többek között a Linkin Park, a HIM, a Placebo és a My Chemical Romance.