Gyurkity Péter
PlayStation Home - virtuális világ a PS3-tulajdonosoknak
A Sony PlayStation Home néven egy virtuális világot indít el az Xbox Live ellenében, amely leginkább a Second Life-ra hasonlít. A cél a közösség kibővítése, díjmentesen.
A cég a Games Developer Conference rendezvényen mutatta be korábban beígért szolgáltatását, amely a PlayStation 3 tulajdonosok számára hivatott új élményt nyújtani egy új virtuális világ elindításával, annak minden lehetőségével és előnyeivel. Itt tehát a közösségi élmény nemcsak az egymás elleni játékra, a közös szórakozásra, vagy a rangsorokra, dicsőségtáblákra épül, hanem a virtuális együttlétre, a kommunikáció és az online tevékenységek kibővítésére.
A bemutatót elnézve az embernek rögtön a Second Life ugrik be, ami nem véletlen, hiszen a jelek szerint a Sony is valami hasonlóban gondolkodik. A felhasználók saját karaktert kapnak, azt módosíthatják, egyedire szabhatják, felöltöztethetik, lakásukat berendezhetik, csinosíthatják, a virtuális térben pedig más konzoltulajokkal futhatnak össze, beszélgethetnek, játszhatnak, zenét hallgathatnak, stb. A világban még egyes Sony termékek is helyet kaptak, így kipróbálhatjuk a hordozható PSP-t, vagy megtekinthetjük a legújabb játékok dicsőségtáblázatát (a legeredményesebb játékosok listáját), hogy így is kedvet kapjunk azok megvásárlásához.
A karakterek - avatárok - szövegesen, vagy a beépített voice chat funkció révén hanggal is kommunikálhatnak egymással, az egyszerűbb játékokat pedig a PlayStation Network hálózatáról közvetlenül tölthetik le és be a virtuális térbe. Az otthonok csinosításánál a konzolon tárolt zenei anyag és videók is jól jöhetnek, vagyis lehetőség van azok felhasználására. Könnyen lehet, hogy a közeljövőben fizetős letöltések is helyet kapnak majd itt, vagyis besétálhatunk egy virtuális boltba, ahol megvásárolhatjuk a kívánt filmeket, zenei albumokat, a konzolra töltve le azokat.
A PS3-tulajdonosok díjmentesen léphetnek be a világba, ezt nem kötik külön díjhoz, jóllehet egyes speciális tárgyak, felszerelések pénzbe kerülnek majd. A Sony a közösségi élményt, a rajongótábor kibővítését tekinti elsődleges célnak, a költségeket pedig nagyrészt reklámokból fedezik, amelyek dinamikusan jelennek meg a világ egyes pontjain. A hivatalos rajt csak ősszel várható, ám áprilisban kerül sor az első nagyobb, kiterjedt tesztelésre.
A cég a Games Developer Conference rendezvényen mutatta be korábban beígért szolgáltatását, amely a PlayStation 3 tulajdonosok számára hivatott új élményt nyújtani egy új virtuális világ elindításával, annak minden lehetőségével és előnyeivel. Itt tehát a közösségi élmény nemcsak az egymás elleni játékra, a közös szórakozásra, vagy a rangsorokra, dicsőségtáblákra épül, hanem a virtuális együttlétre, a kommunikáció és az online tevékenységek kibővítésére.
A bemutatót elnézve az embernek rögtön a Second Life ugrik be, ami nem véletlen, hiszen a jelek szerint a Sony is valami hasonlóban gondolkodik. A felhasználók saját karaktert kapnak, azt módosíthatják, egyedire szabhatják, felöltöztethetik, lakásukat berendezhetik, csinosíthatják, a virtuális térben pedig más konzoltulajokkal futhatnak össze, beszélgethetnek, játszhatnak, zenét hallgathatnak, stb. A világban még egyes Sony termékek is helyet kaptak, így kipróbálhatjuk a hordozható PSP-t, vagy megtekinthetjük a legújabb játékok dicsőségtáblázatát (a legeredményesebb játékosok listáját), hogy így is kedvet kapjunk azok megvásárlásához.
A karakterek - avatárok - szövegesen, vagy a beépített voice chat funkció révén hanggal is kommunikálhatnak egymással, az egyszerűbb játékokat pedig a PlayStation Network hálózatáról közvetlenül tölthetik le és be a virtuális térbe. Az otthonok csinosításánál a konzolon tárolt zenei anyag és videók is jól jöhetnek, vagyis lehetőség van azok felhasználására. Könnyen lehet, hogy a közeljövőben fizetős letöltések is helyet kapnak majd itt, vagyis besétálhatunk egy virtuális boltba, ahol megvásárolhatjuk a kívánt filmeket, zenei albumokat, a konzolra töltve le azokat.
A PS3-tulajdonosok díjmentesen léphetnek be a világba, ezt nem kötik külön díjhoz, jóllehet egyes speciális tárgyak, felszerelések pénzbe kerülnek majd. A Sony a közösségi élményt, a rajongótábor kibővítését tekinti elsődleges célnak, a költségeket pedig nagyrészt reklámokból fedezik, amelyek dinamikusan jelennek meg a világ egyes pontjain. A hivatalos rajt csak ősszel várható, ám áprilisban kerül sor az első nagyobb, kiterjedt tesztelésre.