Németh Szabolcs

Parabellum - a követendő példa

Az Acony fejlesztői nagyon jól aludhattak az éjszaka, mert igen csak megszívlelendő ötlettel álltak elő.

A gondolat amilyen egyszerű, olyan nagyszerű. Arról van szó, hogy a készítők a fejlesztés során folyamatosan, mondjuk havonta néhány napra, meghívják a világ legjobb cyber atlétáit, akiknek összesen annyi a feladatuk, hogy orrvérzésig tolják 50-60 órát a Parabellumot és a hibákat, javításra szoruló részeket feljegyezzék.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Azért döntöttek eme megoldás mellett, hogy a 2007 közepén megjelenő FPS a lehető leginkább illeszkedjen a játékosok ízléséhez. Erre nem lehet mást mondani, mint hogy brávó.

A játék hivatalos oldala

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szeszmester #34
    Ne kötekedj már ezzel a javás dologgal.
    Optimalizációnak nem azt hívjuk, amikor kiveszed a programból a zenéket/textúrákat, hogy elférjen a kis memóriában. Az inkább célplatformra fejlesztés, ahol ELŐRE számba veszem a lehetőségeim, és az alapján fejlesztek.

    Nem tudom, programoztál-e javában és sikerült-e megoldanod mondjuk az adataid bit-szintű kezelését. Na AZ pl optimalizáció. (A java ilyenekre nem alkalmas, a java tipikusan egy nem nagyon optimalizálható nyelv.)

    Az ötletes dolgokat tényleg félreérthető stílusban fogalmaztam, nem személyeskedni próbáltam. Pusztán csak kíváncsi vagyok.
  • Sith #33
    Oké hogy hasracsapás volt de ha kis egyszerü játékokat fejlesztesz akkor kevés időráforditást igényel viszont nem is fogod tudni eladni legalábbis PC-re (a neten hemzsegnek az ingyenes progik)
    A mobil játékokkal kapcsolatban anyi az egész hogy hajlamosabbak az emberek telefonra letölteni játékokat pár száz forintért
    Alapvetöen nem az a baj hogy meg kell venni az enginet de a játékodat fel kell tölteni tartalommal lényekkel tankokkal füvel fával, ki egyensúlyozottá kell tenni ezek rengeteg időt visznek el és ugye az idő pénz
  • Morden23 #32
    Psi, én nem rinyálok, mert a saját munkám sem arról szól, hogy a járt úton járok. Ettől függetlenül nagyon jól tudom azt, hogy milyen a szarabbik része a dolognak.

    Erre a "nem rosszak az esélyek"-re csak annyit mondanék, hogy az esetek legnagyobb százalékában még a titkárnőn sem jutsz túl, aki időpontot adna, nemhogy odáig, hogy te a befektetőktől kéregess több millió HUF-ot, hománerőt vagy egyéb cuccot.

    Itthon, Magyarországon a helyzet nem ilyen rossz, hanem konkrétan kibaszott szar. Külföldön, ahol minden tetves utcára akad egy kisebb-nagyobb kiadó, valószínűleg a nagy számok törvénye miatt némileg egyszerűbb.
    Itthon van 4, azaz NÉGY komolyabb cég. A Digital Reality, a Stormregion, az Invictus és a Most Wanted, ez utóbbi a nyugovóra tért MITHIS némiképpeni (nem jog-) utóda.

    Na most itthon ne ugrálj. Külföldön meg csak kérj, azt is halkan. Az esélyek tetves szarok. 1000-ből egy jön be. Ez persze nem azt jelenti, hogy az 1000. próbálkozónak kell lenned, hanem azt, hogy próbáld meg 1000-szer.
  • psishock #31
    tök felesleges szivatni próbálnod :), nem vagyok az a "mellre szívós" tippus. örjöngeni pl eddig sem hallottál, és ezután sem fogsz, sohasem :) Vitázni annál többet, mivel szeretem az eszmecserét, mindíg el fogom modani a véleményemet, ha lehet alapozom is valamivel, és meg fogom hallgatni a másikét is. De te attól még reagálhatsz bármilyen képpen bármyik hozzászólás(om)-ra :). Ha egem kérdezel, a személyeskedés nem célravezető.
  • psishock #30
    "Pár tízezer?! Te egy álmodozó vagy"
    Tudom Indi, de muszáj :) máshogy nem tudok élni. Ez tartja bennem a "szusz"-t. és hidd el, többet el tudtam érni törtetéssel, mint belenyugvással.
  • psishock #29
    "11 juróval"
    jajjistenem, tizenegy juró :), ott volt a hasracsap rész. totál lényegtelenek voltak a számok azt akartam ennél a példánál éreztetni, hogy a kiadó a legnagyobb részét be fogja zsebelni (itt is, mint mindenhol) a bevételnek. Egy apró jóindulattal már nem CSAK kiforgatni lehetne a szavakat :), hanem meg is érteni a mondandót.
  • psishock #28
    "Játékfejlesztésből valószínűleg nem fogsz pénzt keresni."
    Ezt így butaság kijelentened, mert nem tudhatod, bár nem erre építem az életem. Egyébbként rossz a memóriám mert nem emléxem mikor veregettem a mellemet, közben ordítva, hogy "majd ééén megmutatom mindenkinek, hogy is kell ezt csinálni" Egyszerûen azt mondtam, hogy nekem is vannak jó ötleteim, de ezt meg akkor arra értettem, hogy egy kis kreativitással mindenki hozhat össze azokban a játék engine-k ben dolgokat, progamozói diploma nélkül.

    "Ja, és nemtom milyen engine-licencet kapsz 500 euróért..."
    Parancsolj, http://www.3dgamestudio.com/
    maga az engine 399$, de a többi "hozzávalót" is külön-külön hozzá lehet vásárolni igények szerint. De nézz csak körül a demók-nál és a featurek-nél, igen impressive szerintem és teljesen ok alapot ad. Nem doom3 engine de nem is fizettél milliárdokat érde. Szerintem amit ad azért ez teljesen reális.

    "Mobilokra pedig nem így működik, ebből a hszből is látszik a hozzá nem értésed. Mobilokon java alapú programokat futtatnak, amit nem igazán lehet optimalizálni, viszont minden gépen elfut. Az már más kérdés, h egy x éves telóban nincs akkora proci meg ilyemsik, de a telefonok nagy részén el fog menni."
    Vicces azért, hogy pont ide dobtad azt a "nem értessz hozzá" részt. A java is ugyebár egy programnyelv mint a többi, az egy dolog hogy platform független, de a mobiljátékok esetében akkor is nagyon fontos a kód optimizálása. Nem használhatsz bármilyen utasításokat mivel a proci ugyebár minden javás mobilba elég gyengusz (vigyáznok kell pontosan hány effektus jelenhet meg max egyidejûleg stb mert be fog halni ha tetszik, ha nem) és a hely foglalálst is szûkére kell venned, mert nem sokan szetnének 100-200mb-os gammákat tárolgatni. Szóval a textúrázásnál, hangoknál, zenénél megint nem sokat rugdalódzhatsz. Nem tudom te melyik bolygórol jöttél, de nállam ha a felsoroltakat mind rendeznem/redukálnom kell, hogy elférjen/elfusson az adott platformo(ko)n akkor azt o p t i m i z á c i ó-nak hívom...
  • psishock #27
    "Befektető: Mutass valamit, és adunk pénzt.
    Fejlesztő: Adjatok pénzt, és mutatok valamit."

    Természetesen nem üres kézzel rohansz a befektető elé pénzért, mert a legjobb esetbe is a képedbe fognak röhögni és az ajtó felé mutogatni. :) Mindíg is azt mondtam, hogy össze kell előbb hozni valamit, azután lehet a befektetőktöl segítséget kérni pl a terjesztésben. Biztos hogy maximálisan ki fogják szívni a véredet, de mindenhol máshol is így lesz, választani persze akármikor lehet. Ha meg úgy gondolja valaki, hogy boldogul nélkülük is, akkor is meg van adva a lehetőség, hogy maga döntsön/intézze azokat a dolgokat is.

    ...

    tisztában vagyok az általad leírt dolgoknak ezzekkel a felével is, de az élet nem fekete/fehér. Tény hogy én is túl optimálisan állítottam be a dolgot, de ha bele gondolsz a te logikáddal akár áshatjuk is az egész játékpiacot, mert senki nem fog az ég világon fejleszteni semmit. Nem lesz egyszerûen rá módja/lehetősége.
    én akkor is szeretném úgy kezelni a dolgot, hogy aki próbálkozik, azért annak akkor is van legalább egy csep esélye. Egyszerûen nem lehetnek ilyen rosszak az esélyek amilyennek beállítod. (tudod, hogy nem vagyok az a "feladom" tipus, csak van megoldás akármennyire is szar a helyzet :)
    Kben nehogy már az jöjjön le, hogy direkt hajtom az embereket játékokat csinálni mert olyan jó pénzbuli stb, mert a reakciókból ezt vettem ki :)
    Csak próbáltam célozni arra, hogy igen is vannak esélyek még ha úgy is néz ki, hogy 0.
  • Szeszmester #26
    Ja, mobilra kéne fejleszteni a jó ötleteid! Biztos letöltenék mondjuk a Jambo polifónikus csengőhang mellé (meglepően sok pénz van ebben a bizniszben).

    Apropó, milyen játékmenetbeli ötleteid vannak? Amik forradalmiak? Tök kíváncsi vagyok rájuk! Mondd el bátran, nem innen fogják ellopni.
  • Sith #25
    Khm bocsánat de a kiadó elé nem álhatsz egy fércmunkával... tehát idő.. kiadó mérlegel s vagy bele megy vagy nem... (és persze az idődet energiádat beleölted már a játékba hisz eddig is el kell jutni valahogy)
    a 11 juróval az az egy gond gyors fejszámolás kb 3000Ft (nem néztem meg az árfolyamokat de ekörül lehet)
    Parancsolj konkurencia

    ezeket kéne felülmúlni