Specker Balázs
Tanulhatunk-e az erőszakos játékokból?
A szülők többsége fél attól, hogy az erőszakos videojátékok ártalmasak lehetnek gyermekeik számára, azonban a játékfejlesztők egy csoportja úgy véli, termékeik hozzájárulhatnak az élet jobbá tételéhez, mivel felhívják a közvélemény figyelmét a világban dúló elnyomó jelenségekre.
A különböző tanító szándékú, ingyenes játékok fejlesztői, akik nevéhez többek között a Darfur is Dying, vagy a PaceMaker is köthető, a héten aktivistákkal találkoztak a New York-i The New School Universityn harmadik ízben megrendezett Games for Change elnevezésű konferencián. A rendezvény célja, hogy a fiatalok figyelmét valós, életszerű játékhelyzeteken keresztül hívják föl világunk égető problémáira, így a diákok átélhetik, milyen lehet szembenézni az éhezéssel, Szudánban túlélni a vérengzéseket, vagy megkötni a közel-keleti békét - olvasható az esemény honlapján.
A készítők hangsúlyozzák, a játékaikban megjelenő erőszakot a valós életből vett szereplők követik el és nem a játékos. "Mivel a mai generáció online éli az életét, különösen örvendetes, hogy egy ilyen hihetetlenül erős közeget milyen hasznosan tudnak alkalmazni" - áradozott Stephen Friedman, az MTVU televíziós csatorna vezérigazgatója. Az ötlet pedig úgy néz ki, napról napra népszerűbb. Az erőszak sújtotta Szudánban játszódó Darfur is Dyingot több mint 750 ezer alkalommal töltötték le az elmúlt két hónapban. Az ENSZ Világélelmezési programjának Food force játékára eddig mintegy 2 milliószor klikkeltek az érdeklődők.
A 2004-ben megrendezésre került első Games for Change rendezvényen mindössze 40 fejlesztő és aktivista volt jelen, idén ezzel szemben már 250 fő vett részt az eseményen. Bob Kerry, a The New School elnöke és Nebraska volt szenátora szerint a nagyobb játékcégek is mutattak már érdeklődést a piac iránt.
"Látok némi reménysugarat, ami okot adhat a bizakodásra ezekkel a játékokkal kapcsolatban. Amellett, hogy oktató célzattal is felhasználhatóak, segítik, hogy az emberek jobban megértsék, mi zajlik a világban" - fogalmazott Kerry a ZDNet oldalán.
A különböző tanító szándékú, ingyenes játékok fejlesztői, akik nevéhez többek között a Darfur is Dying, vagy a PaceMaker is köthető, a héten aktivistákkal találkoztak a New York-i The New School Universityn harmadik ízben megrendezett Games for Change elnevezésű konferencián. A rendezvény célja, hogy a fiatalok figyelmét valós, életszerű játékhelyzeteken keresztül hívják föl világunk égető problémáira, így a diákok átélhetik, milyen lehet szembenézni az éhezéssel, Szudánban túlélni a vérengzéseket, vagy megkötni a közel-keleti békét - olvasható az esemény honlapján.
A készítők hangsúlyozzák, a játékaikban megjelenő erőszakot a valós életből vett szereplők követik el és nem a játékos. "Mivel a mai generáció online éli az életét, különösen örvendetes, hogy egy ilyen hihetetlenül erős közeget milyen hasznosan tudnak alkalmazni" - áradozott Stephen Friedman, az MTVU televíziós csatorna vezérigazgatója. Az ötlet pedig úgy néz ki, napról napra népszerűbb. Az erőszak sújtotta Szudánban játszódó Darfur is Dyingot több mint 750 ezer alkalommal töltötték le az elmúlt két hónapban. Az ENSZ Világélelmezési programjának Food force játékára eddig mintegy 2 milliószor klikkeltek az érdeklődők.
A 2004-ben megrendezésre került első Games for Change rendezvényen mindössze 40 fejlesztő és aktivista volt jelen, idén ezzel szemben már 250 fő vett részt az eseményen. Bob Kerry, a The New School elnöke és Nebraska volt szenátora szerint a nagyobb játékcégek is mutattak már érdeklődést a piac iránt.
"Látok némi reménysugarat, ami okot adhat a bizakodásra ezekkel a játékokkal kapcsolatban. Amellett, hogy oktató célzattal is felhasználhatóak, segítik, hogy az emberek jobban megértsék, mi zajlik a világban" - fogalmazott Kerry a ZDNet oldalán.