Németh Szabolcs
Unreal Tournament 2007
Az év utolsó napjaiban és most újév elején is egyre több hír röppent fel az UT 2007 kapcsán. Most egy kisebb írás keretében megpróbáljuk összefoglalni a lényeget.
A PlayStation magazin nem is olyan rég még biztosította olvasóit, hogy a következő Unreal Tournament a PlayStation 3 nyitójátéka lesz. Jeff Morris, az Epic Games producere ma megtörte a csendet és a bizonytalanságot. Biztosította a számítógéptulajokat, hogy a program először mindenképp PC-re fog megjelenni. Az örömhír hallatán úgy gondoltuk, itt az ideje egy kis összegzésnek.
Azt tudjuk, hogy az UT 2007 nem egy játék lesz a sok közül. A fejlesztők iszonyat nagy bombát eresztenek a piacra, melyben az összes meglévő FPS retteghet, beleértve a FEAR-t, Q4-et is. Az eddig igazán tisztességesen helytállt Karma fizikai motort a tűzbe dobták a fejlesztők és a Novodexet tették a helyére, mely az Ageiával kiegészülve szinte biztosan verhetetlenen lesz egy ideig. Mitől jobb az új engine? Sokkal gyorsabb: míg az UT 2004-et megmozgató Karma "mindössze" 10, a dombról leszaladó szikla fizikáját tudta kiszámolni, addig a Novodex ennek a több százszorosával is megbirkózik. A rejtett aduász viszont a Novodexhez kapcsolódó Ageia lesz, mely képes szimulálni a víz áramlását (közben kiszámolni az útjába kerülő kisebb-nagyobb tárgyakra gyakorolt hatását), csavarodik/törik a fém, egyszóval tényleg minden benne lesz, amit a mai kártyákból ki lehet sajtolni.
A minőségnek persze ára van. A programozók nem alkudtak meg és semmiféle kompromisszumot nem fogadtak el. A játék Geforce 4 és társain NEM fog futni. Jó lesz, ha mindenki, aki teheti, beszerez valami erősebb kártyát, ami támogatja a DirectX 9-es programokat. A SpeedTreeről méltatlan módon egy szó sem esett eleddig még. Ez a név több mint 1000 különféle növényzetet takar, saját, egyedi paraméterezéssel. Kezeli a fák fizikáját, (dülöngélnek-hajlanak a szélben). A program továbbá állandóan figyeli, hogy egyes elemtől milyen távolságra vagyunk és ha úgy ítéli meg, hogy az már a látótávolság peremén található, ritkítja az objektum poligonszámát.
Technikai oldalról egy szavunk sem lehet. Az eddig látottak azt hiszem mindenkit megnyugtattak már, hogy ez a cím bizony minden eddigi UT-epizódnál jobb lehet. Sokkal jobb. Egy másik írásunkban összefoglaljuk majd azt, hogy tartalmilag mit nyújt majd nekünk az Epic üdvöskéje.
A játék hivatalos oldala
A PlayStation magazin nem is olyan rég még biztosította olvasóit, hogy a következő Unreal Tournament a PlayStation 3 nyitójátéka lesz. Jeff Morris, az Epic Games producere ma megtörte a csendet és a bizonytalanságot. Biztosította a számítógéptulajokat, hogy a program először mindenképp PC-re fog megjelenni. Az örömhír hallatán úgy gondoltuk, itt az ideje egy kis összegzésnek.
Azt tudjuk, hogy az UT 2007 nem egy játék lesz a sok közül. A fejlesztők iszonyat nagy bombát eresztenek a piacra, melyben az összes meglévő FPS retteghet, beleértve a FEAR-t, Q4-et is. Az eddig igazán tisztességesen helytállt Karma fizikai motort a tűzbe dobták a fejlesztők és a Novodexet tették a helyére, mely az Ageiával kiegészülve szinte biztosan verhetetlenen lesz egy ideig. Mitől jobb az új engine? Sokkal gyorsabb: míg az UT 2004-et megmozgató Karma "mindössze" 10, a dombról leszaladó szikla fizikáját tudta kiszámolni, addig a Novodex ennek a több százszorosával is megbirkózik. A rejtett aduász viszont a Novodexhez kapcsolódó Ageia lesz, mely képes szimulálni a víz áramlását (közben kiszámolni az útjába kerülő kisebb-nagyobb tárgyakra gyakorolt hatását), csavarodik/törik a fém, egyszóval tényleg minden benne lesz, amit a mai kártyákból ki lehet sajtolni.
A minőségnek persze ára van. A programozók nem alkudtak meg és semmiféle kompromisszumot nem fogadtak el. A játék Geforce 4 és társain NEM fog futni. Jó lesz, ha mindenki, aki teheti, beszerez valami erősebb kártyát, ami támogatja a DirectX 9-es programokat. A SpeedTreeről méltatlan módon egy szó sem esett eleddig még. Ez a név több mint 1000 különféle növényzetet takar, saját, egyedi paraméterezéssel. Kezeli a fák fizikáját, (dülöngélnek-hajlanak a szélben). A program továbbá állandóan figyeli, hogy egyes elemtől milyen távolságra vagyunk és ha úgy ítéli meg, hogy az már a látótávolság peremén található, ritkítja az objektum poligonszámát.
Technikai oldalról egy szavunk sem lehet. Az eddig látottak azt hiszem mindenkit megnyugtattak már, hogy ez a cím bizony minden eddigi UT-epizódnál jobb lehet. Sokkal jobb. Egy másik írásunkban összefoglaljuk majd azt, hogy tartalmilag mit nyújt majd nekünk az Epic üdvöskéje.
A játék hivatalos oldala