Demkó Zsolt
Boiling Point - indulhatunk a pokolba
Az orosz Deep Shadows hosszú vajúdások után úgy tűnik befejezte a fejlesztését a Boiling Point: Road to Hell című FPS-ének.
A játék kiadója, az Atari azt ígéri, hogy még ebben a hónapban megérkezik a boltokba a dobozolt verzió. A Deep Shadows fejlesztőcsapat már 2001-ben letette a névjegyét a játékvilágban a Codename: Outbreak című taktikai FPS-sel. Sajnos maradandót nem sikerült alkotniuk, mert nem volt túl szerencsés a megjelenés időpontja. Akkortájt jelent meg a Return to Castle Wolfenstein, a Ghost Recon és a Red Faction hogy csak nagyobbakat említsem.
De a Deep Shadows azért nem adta fel, hiszen az újságok többnyire 80% felé értékelték az alkotásukat. Azonnal neki is kezdtek egy új játék fejlesztésének, amelynek a Nexus munkacímet adták. Pár év után ebből lett a Boiling Point: Road to Hell.
A játékban Saul Myers-t irányíthatjuk, aki egy nap hívást kap attól a magazintól, ahol a húga dolgozik. 10 napja nem kaptak hírt felőle. Hősünk aggódni kezd, ami nem annyira alaptalan, hiszen a testvér Dél-Amerikában tévedt el valamerre. A dolgunk annyi lesz, hogy mentsük meg és nem mellékesen maradjunk is életben.
A játékban csak egy terep lesz: a helyszín. 25 x 25 km-es területet kell átkutatnunk, aminek feltérképezésében nagy segítségek lesznek a gép irányította karakterek (NPC) és a járművek. Az NPC-k nem adott helyen várakoznak, hanem többnyire éppen haladnak valamerre határozott céllal. Érdemes kérdezősködni, mert a legtöbb információt belőlük szedhetjük ki. Persze nem csak barátságos emberekkel hoz majd minket össze a sors. Összefuthatunk a maffiával, a rendfenntartókkal, a CIA-val vagy a helyi lázadókkal is.
A problémák "megoldására" 20 fajta "gyógyír" található. Ezeket részletesen nem árulták el, de lesznek kések, pisztolyok, gépfegyverek és egyéb finomságok is. A fegyverek elromolhatnak és használódnak is. Ezeket karban kell majd tartani, javítani és tisztítani kell őket.
A járművek széles skálája vonul el majd előttünk, amelyeket igénybe is vehetünk. Lesz motor, sportkocsi, terepjáró, tehergépjármű, helikopter és hajók is. Állítólag amit megpillantunk az vezethető is lesz. A játékban lényeges szerepe van az RPG elemeknek, a karakterünknek 30-féle jellemzője lesz amiket fejleszthetünk.
Még az év végén megjelent képek és videók alapján kétségeim voltak a játékot illetően, de az új képek és a videók már biztatóak. Persze a puding próbája az evés, hamarosan kiderül. A kiskanalakat már lehet készíteni, mert a "puding" május 20-án érkezik.
A játék kiadója, az Atari azt ígéri, hogy még ebben a hónapban megérkezik a boltokba a dobozolt verzió. A Deep Shadows fejlesztőcsapat már 2001-ben letette a névjegyét a játékvilágban a Codename: Outbreak című taktikai FPS-sel. Sajnos maradandót nem sikerült alkotniuk, mert nem volt túl szerencsés a megjelenés időpontja. Akkortájt jelent meg a Return to Castle Wolfenstein, a Ghost Recon és a Red Faction hogy csak nagyobbakat említsem.
De a Deep Shadows azért nem adta fel, hiszen az újságok többnyire 80% felé értékelték az alkotásukat. Azonnal neki is kezdtek egy új játék fejlesztésének, amelynek a Nexus munkacímet adták. Pár év után ebből lett a Boiling Point: Road to Hell.
A játékban Saul Myers-t irányíthatjuk, aki egy nap hívást kap attól a magazintól, ahol a húga dolgozik. 10 napja nem kaptak hírt felőle. Hősünk aggódni kezd, ami nem annyira alaptalan, hiszen a testvér Dél-Amerikában tévedt el valamerre. A dolgunk annyi lesz, hogy mentsük meg és nem mellékesen maradjunk is életben.
A játékban csak egy terep lesz: a helyszín. 25 x 25 km-es területet kell átkutatnunk, aminek feltérképezésében nagy segítségek lesznek a gép irányította karakterek (NPC) és a járművek. Az NPC-k nem adott helyen várakoznak, hanem többnyire éppen haladnak valamerre határozott céllal. Érdemes kérdezősködni, mert a legtöbb információt belőlük szedhetjük ki. Persze nem csak barátságos emberekkel hoz majd minket össze a sors. Összefuthatunk a maffiával, a rendfenntartókkal, a CIA-val vagy a helyi lázadókkal is.
A problémák "megoldására" 20 fajta "gyógyír" található. Ezeket részletesen nem árulták el, de lesznek kések, pisztolyok, gépfegyverek és egyéb finomságok is. A fegyverek elromolhatnak és használódnak is. Ezeket karban kell majd tartani, javítani és tisztítani kell őket.
A járművek széles skálája vonul el majd előttünk, amelyeket igénybe is vehetünk. Lesz motor, sportkocsi, terepjáró, tehergépjármű, helikopter és hajók is. Állítólag amit megpillantunk az vezethető is lesz. A játékban lényeges szerepe van az RPG elemeknek, a karakterünknek 30-féle jellemzője lesz amiket fejleszthetünk.
Még az év végén megjelent képek és videók alapján kétségeim voltak a játékot illetően, de az új képek és a videók már biztatóak. Persze a puding próbája az evés, hamarosan kiderül. A kiskanalakat már lehet készíteni, mert a "puding" május 20-án érkezik.